Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

solliciteren en een kindje

+8
PapillonRose
mauwmauw
LotteK
Makamba
Susan
LMCurious
Spring
Smaragdje
12 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

solliciteren en een kindje - Pagina 2 Empty Re: solliciteren en een kindje

Bericht  Susan di 6 sep 2011 - 7:28

Annie24 schreef:
RYW schreef:
Susan schreef:
Annie24 schreef:Toevallig heb ik hier net 2 sollicitanten over de vloer gehad. De ene had het wel vermeldt in haar brief, de ander niet. Maar Facebook en Hyves zijn daarvoor erg handig, want daardoor wisten we dat zij ook kinderen had Wink

Ook al zet je het niet in je brief, bij het gesprek zal het toch ter sprake komen doordat de werkdagen en/of werktijden ter sprake komen. Dan is de keuze dus aan jou: wil je wel op gesprek gevraagd worden en daarna bv afvallen omdat de werktijden/dagen niet handig zijn met een kindje óf wil je nav van je brief zowiezo al niet uitgenodig worden omdat zij van tevoren al denken dat de werktijden/dagen bv niet handig zijn met een kindje.

De werktijden kunnen toch ook gewoon wel overeenkomen? Juist omdat werkgevers er blijkbaar al vanuit gaan dat dit niet zo is en dat je bij het gesprek niet blijkt te kunnen werken op de gevraagde tijden, zou ik het niet vermelden in de brief en het CV (en Hyves en Facebook afschermen is blijkbaar ook geen overbodige luxe).

Nou inderdaad. Wat nou als de vader van de kinderen geen baan heeft of avonddiensten werkt? Dat weet je toch helemaal niet als potentiële werkgever? Hoe kan je nou oordelen over hoe het er binnen zo'n gezin aan toegaat?

Smaragdje: Ik kreeg m'n oudste ook toen ik 22 was, en toen had ik het geloof ik ook niet in mijn CV staan, maar het kwam wel bij het gesprek aan de orde. Vaak wordt er ook iets gevraagd over je persoonlijkheid, je interesses, je bezigheden, en dan komen bij mij in elk geval mijn kinderen vanzelf wel bovendrijven smile

Hé, don''t shoot the messenger hé. Ik geef alleen maar aan hoe er vaak gedacht wordt, niet dat ik er ook zo over denk.

Het ligt er ook aan waar je voor gaat solliciteren. Bij ons op kantoor is overwerken en extra werken tijdens drukke tijdens erg fijn. Als we dus een sollicitant hebben met kinderen is die waarschijnlijk nét iets minder flexibel dan iemand zonder kinderen. Wij nodigen diegene dan wel gewoon uit, want wie weet is papa idd wel altijd thuis of heeft ze altijd de mogelijkheid tot het regelen van oppas, maar er zijn ook bedrijven die om zo'n reden vrouwen met kinderen dus zowiezo al niet uitnodigen.

Wbt hyves ed: die vrouw had haar profiel wel geblokkeerd, maar op haar profielfoto stond ze dus met haar kindje (stond ook in de titel van de foto) Ik denk dat elke werkgever tegenwoordig via google/hyves/facebook sollicitanten bekijkt. Je komt trouwens soms erg rare dingen tegen angel

Je kwam op mij wel een beetje over alsof je er zelf ook zo over denkt, ook een beetje triomfantelijk dat je op Hyves en Facebook hebt gezien dat ze een kind heeft.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: