lutheale fase, wat is te kort?
+4
joyce0606
Annie24
blondje1313
Muppetje
8 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
lutheale fase, wat is te kort?
Ik ben vandaag ongesteld geworden, gisteren was dag 33. Ik had twee praktisch positieve ovulatie testen op dag 22 en 23. Dus nu vraag ik me af, zit daar niet te weinig tijd tussen?
En kan dit veranderen met 100mg Clomid?
En kan dit veranderen met 100mg Clomid?
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10
Re: lutheale fase, wat is te kort?
Ik werd steeds netjes na 28 dagen ongesteld terwijl mijn ovulatie pas rond dag 20 was. De keer dat ik zwanger raakte testte ik wel pas rond dag 31 positief.
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
Ik heb gemerkt dat dit erg aan je gyn ligt. Heb die vraag namelijk ook eens gesteld op een forum en kreeg erg verschillende antwoorden. Mijn gyn gaf toen aan dat als hij onder de 7 dagen is, dat voor hem te kort was.
Ik begon vanaf dag 6 met bruinverlies en werd 9 dagen na mijn eisprong ongesteld. Kon daardoor trouwens wel lekker vroeg testen
Ik begon vanaf dag 6 met bruinverlies en werd 9 dagen na mijn eisprong ongesteld. Kon daardoor trouwens wel lekker vroeg testen
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
ligt er inderdaad aan, zo onder de 8/9 dagen is kort. ik had een lutheale fase van 5/6 dagen, waarschijnlijk de keer dat ik zwanger ben geworden langere fase geweest...of toch gewoon geluk gehad met een korte fase.
testte pas na og 40 dagen, misschien was hij eerder positief geweest, maar mijn cyclus lag gemiddeld rond de 50 dagen. dus eerst een maand helemaal niets. dan eisprong en heel snel mijn menstruatie.
testte pas na og 40 dagen, misschien was hij eerder positief geweest, maar mijn cyclus lag gemiddeld rond de 50 dagen. dus eerst een maand helemaal niets. dan eisprong en heel snel mijn menstruatie.
Laatst aangepast door joyce0606 op ma 5 sep 2011 - 0:33; in totaal 1 keer bewerkt
joyce0606- Kletskop
- Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Volgens mij kan Clomid zorgen voor een sterkere eisprong, waardoor de lutheale fase verlengd wordt. Bij mij was het daardoor vaak een heel ruime twee weken. Ik heb verder geen idee wat te kort is, misschien even de gyneacoloog bellen? Wel fijn dat je in elk geval een eisprong hebt gehad van de Clomid!
Gast- Gast
Echt ongesteld ben ik toch nog niet denk ik, het heeft niet doorgezet, alleen wat bruin verlies
Muppetje- Ratel
Muppetje schreef:Echt ongesteld ben ik toch nog niet denk ik, het heeft niet doorgezet, alleen wat bruin verlies
oke ben benieuwd of het bij je doorzet. want een lutheale fase van 10 dagen is wel genoeg voor een innesteling...dus wie weet! het kan innestelingsbloed zijn, ik weet niet of je 5 dagen gelden wat last had van je buik?! (Wat niet altijd hoeft overigens). ik wil je niet blij maken met een dooie mus, maar goed het is niet onmogelijk!
joyce0606- Kletskop
joyce0606 schreef:Muppetje schreef:Echt ongesteld ben ik toch nog niet denk ik, het heeft niet doorgezet, alleen wat bruin verlies
oke ben benieuwd of het bij je doorzet. want een lutheale fase van 10 dagen is wel genoeg voor een innesteling...dus wie weet! het kan innestelingsbloed zijn, ik weet niet of je 5 dagen gelden wat last had van je buik?! (Wat niet altijd hoeft overigens). ik wil je niet blij maken met een dooie mus, maar goed het is niet onmogelijk!
Daar heb ik zelf ook aan gedacht ja. Ik heb al dagen last van mn buik en borsten. Ach linksom of rechtsom, ik zie het wel. Maar als het niet doorzet is mijn lf iig langer
Muppetje- Ratel
Muppetje schreef:joyce0606 schreef:Muppetje schreef:Echt ongesteld ben ik toch nog niet denk ik, het heeft niet doorgezet, alleen wat bruin verlies
Daar heb ik zelf ook aan gedacht ja. Ik heb al dagen last van mn buik en borsten. Ach linksom of rechtsom, ik zie het wel. Maar als het niet doorzet is mijn lf iig langer
dat is in ieder geval dan al erg prettig, want het maakt je kansen wel wat beter. wanneer wil je gaan testen mocht het bloedverlies hierbij blijven?
joyce0606- Kletskop
joyce0606 schreef:Muppetje schreef:joyce0606 schreef:Muppetje schreef:Echt ongesteld ben ik toch nog niet denk ik, het heeft niet doorgezet, alleen wat bruin verlies
dat is in ieder geval dan al erg prettig, want het maakt je kansen wel wat beter. wanneer wil je gaan testen mocht het bloedverlies hierbij blijven?
ik moet van de gyn testen op dag 39, vandaag is 34
Muppetje- Ratel
Muppetje schreef:joyce0606 schreef:Muppetje schreef:joyce0606 schreef:Muppetje schreef:Echt ongesteld ben ik toch nog niet denk ik, het heeft niet doorgezet, alleen wat bruin verlies
ik moet van de gyn testen op dag 39, vandaag is 34
oke spanned, succes! ik ga heel hard duimen voor je!
joyce0606- Kletskop
Dank je. Maar ik ga er maar gewoon van uit dat het een dezer dagen doorzet
Muppetje- Ratel
Als normaal wordt 10-14 dagen beschouwd.
Ik heb er zelf altijd zo'n 9 dagen tussenzitten, kreeg dan ietsje eerder al bruinverlies.
Bij mij is mijn progesteron bepaald 1 week na de eisprong, deze waarde is wel van belang. Ik had toen 22 ofzo, had daarmee wel een eisprong gehad, maar mijn progesteronpiek kwam al eerder.
De ene gyneacoloog vind dat geen probleem; er worden veel vrouwen toch zwanger mee, maar mogelijk ben je iets verminderd vruchtbaar omdat een eitje wat er langer over doet om in te nestelen afgevoerd wordt door de menstruatie die alweer op gang komt.
Als wij niet voor ICSI hoefden te gaan, had ik van mijn gyn Clomid mogen proberen. Dit maakt -zoals eerder gezegd hier- je eisprong krachtiger en dat kan je luteale fase verlengen. Misschien dat dit bij jou dan ook zo is bij 100 mg.
Maar wie weet wijst het op iets anders bij jou dit bruinverlies .
Ik heb er zelf altijd zo'n 9 dagen tussenzitten, kreeg dan ietsje eerder al bruinverlies.
Bij mij is mijn progesteron bepaald 1 week na de eisprong, deze waarde is wel van belang. Ik had toen 22 ofzo, had daarmee wel een eisprong gehad, maar mijn progesteronpiek kwam al eerder.
De ene gyneacoloog vind dat geen probleem; er worden veel vrouwen toch zwanger mee, maar mogelijk ben je iets verminderd vruchtbaar omdat een eitje wat er langer over doet om in te nestelen afgevoerd wordt door de menstruatie die alweer op gang komt.
Als wij niet voor ICSI hoefden te gaan, had ik van mijn gyn Clomid mogen proberen. Dit maakt -zoals eerder gezegd hier- je eisprong krachtiger en dat kan je luteale fase verlengen. Misschien dat dit bij jou dan ook zo is bij 100 mg.
Le Chat Noir- Prater
- Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10
Le Chat Noir schreef:
Zou erg leuk zijn ja, maar ik denk het niet hoor
Muppetje- Ratel
Ondertussen zet het nog steeds niet door, ik vind het maar vreemd. Ik heb door ook echt nog nooit eerder gehad, maar het zal wel van de Clomid komen denk ik
Muppetje- Ratel
Muppetje schreef:Ondertussen zet het nog steeds niet door, ik vind het maar vreemd. Ik heb door ook echt nog nooit eerder gehad, maar het zal wel van de Clomid komen denk ik
is dit de eerste maand met clomid? ik heb verder geen ervaring met clomid. alleen weet ik dat je door clomid een eisprong krijgt, dus het zou niets moeten veranderen aan je menstruatie, toch? nog 4 dagen toch?
joyce0606- Kletskop
Vreemd hoor, heb je helemaal geen helder bloedverlies?
Kun je niet een test doen? Of is dat nog wat te voorbarig? ( Las dat je op dag 39 moest testen van de gyn.)
Kun je niet een test doen? Of is dat nog wat te voorbarig? ( Las dat je op dag 39 moest testen van de gyn.)
Didi- Prater
- Aantal berichten : 516
Punten : 609
Registratiedatum : 04-12-10
Ik zou natuurlijk wel kunnen testen, maar ben bang voor de teleurstelling. Ik denk nog steeds dat dit wel door gaat zetten
Helder rood bloedverlies heb ik niet gehad, alleen vandaag en gisteren toen ik opstond wat oud bloed met afvegen. Dus ik dacht tot twee keer toe ingesteld te worden, tampon in gedaan, maar verder tot twee keer toe niets
Helder rood bloedverlies heb ik niet gehad, alleen vandaag en gisteren toen ik opstond wat oud bloed met afvegen. Dus ik dacht tot twee keer toe ingesteld te worden, tampon in gedaan, maar verder tot twee keer toe niets
Muppetje- Ratel
Kan ik me ook wel voorstellen idd. Heb je ook echt ongesteldheidsbuikpijn?
Ik heb zelf ook Clomid gebruikt en ik kreeg eerst kramp en werd ook vrij snel daarna echt ongesteld.
Ik heb zelf ook Clomid gebruikt en ik kreeg eerst kramp en werd ook vrij snel daarna echt ongesteld.
Didi- Prater
- Aantal berichten : 516
Punten : 609
Registratiedatum : 04-12-10
Nee geen last van ongesteldheidsbuikpijn...
Muppetje- Ratel
Muppetje schreef:Nee geen last van ongesteldheidsbuikpijn...
ik snap dat je nog niet wilt testen...maar wordt wel spannend zeg zo. nog 4 dagen wachten toch? dan zit je op dag 39 toch?
joyce0606- Kletskop
Jeetje Muppet frustrerend zeg dat je nog geen duidelijkheid hebt..
Ben benieuwd of het doorzet, en anders wat een test aangeeft. Spannend!
Ben benieuwd of het doorzet, en anders wat een test aangeeft. Spannend!
Happy- Prater
- Aantal berichten : 1027
Punten : 1085
Registratiedatum : 05-12-10
Zaterdag zal dag 39 zijn, maar ik gok dat testen dan al niet meer nodig is
Muppetje- Ratel
Muppetje schreef:Zaterdag zal dag 39 zijn, maar ik gok dat testen dan al niet meer nodig is
voel je al meer? goed dat je er van uit gaat dat het niet zo is, maar toch geeft het je onbewust hoop zo elke dag, ach elke keer dat het niet is gelukt is het toch wel een beetje teleurstelling.
ik ben wel echt benieuwd!!
joyce0606- Kletskop
joyce0606 schreef:Muppetje schreef:Zaterdag zal dag 39 zijn, maar ik gok dat testen dan al niet meer nodig is
voel je al meer? goed dat je er van uit gaat dat het niet zo is, maar toch geeft het je onbewust hoop zo elke dag, ach elke keer dat het niet is gelukt is het toch wel een beetje teleurstelling.
ik ben wel echt benieuwd!!
Omdat ik dat ook was heb ik toch maar een test gedaan net, negatief natuurlijk. Nu wacht ik maar gewoon af verder...
Muppetje- Ratel
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Het is een fase.. Het is een fase... Het is een faaaaasseee
» Fase?
» Is dit ook een fase??
» Een fase?
» Vitamine D te kort
» Fase?