Is dit ook een fase??
+9
Rouge
Theeleut
Thunder
kwebbeltje
Bolleke
Mamsie
diddie
xxjojootjexx
Susan
13 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Is dit ook een fase??
Vooropgesteld: het is een schat van een jongetje. Hij is creatief, zorgzaam, slim en lief, maar de laatste paar weken haalt ie echt het bloed onder m'n nagels vandaan.
Het lijkt wel alsof ik nu al een puber in huis heb, maar hij is pas (bijna) 7. Hij kan zichzelf niet vermaken, wil alleen maar Wii-en, DS-en of op de IPad. En als dat niet mag tv kijken.
Hij zit constant bij z'n zusje op haar lip, geeft een grote mond tegen zowel mij als m'n man en laat werkelijk ALLES rondslingeren.
Elke dag heb ik weer strijd met hem en ik word er zo moe en vooral verdrietig van. Ik ben al met de juf in gesprek geweest. Op school gaat het goed, hij ligt goed in de groep, heeft wel wat moeite met lezen en schrijven, maar sinds we daarmee met behulp van een coach aan de slag zijn gegaan gaat ie met sprongen vooruit.
Hij krijgt genoeg (positieve) aandacht, zowel mijn man als ik doen heel vaak leuke dingen met hem, maar hij lijkt zo ontevreden.
Hoort dit bij de leeftijd?
Het lijkt wel alsof ik nu al een puber in huis heb, maar hij is pas (bijna) 7. Hij kan zichzelf niet vermaken, wil alleen maar Wii-en, DS-en of op de IPad. En als dat niet mag tv kijken.
Hij zit constant bij z'n zusje op haar lip, geeft een grote mond tegen zowel mij als m'n man en laat werkelijk ALLES rondslingeren.
Elke dag heb ik weer strijd met hem en ik word er zo moe en vooral verdrietig van. Ik ben al met de juf in gesprek geweest. Op school gaat het goed, hij ligt goed in de groep, heeft wel wat moeite met lezen en schrijven, maar sinds we daarmee met behulp van een coach aan de slag zijn gegaan gaat ie met sprongen vooruit.
Hij krijgt genoeg (positieve) aandacht, zowel mijn man als ik doen heel vaak leuke dingen met hem, maar hij lijkt zo ontevreden.
Hoort dit bij de leeftijd?
Gast- Gast
Re: Is dit ook een fase??
Ik denk het wel. Ik weet niet meer of ik ook moeilijk was op die leeftijd, maar ik weet wel dat ik in die periode bijna continu moe was, terwijl ik altijd een heel hyperactief kind was. Dan gingen we 's avonds de hond uitlaten in de duinen, net na etenstijd, en dan wilde ik het liefst gewoon naar bed. Ik denk dat het gewoon een vermoeiende fase is qua groei en ontwikkeling en dat verklaart dan ook wel dat hij niet goed gehumeurd is en het liefst vooral dingen wil doen die weinig energie kosten.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Hier exact hetzelfde, alleen is k pas 4,5...
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
xxjojootjexx schreef:Hier exact hetzelfde, alleen is k pas 4,5...
Ook hier hetzelfde! Grote mond, weet alles beter en ik word helemaal knettergek van de rommel die hij de hele dag door maakt.
Maar verder is het een schatje
diddie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 174
Punten : 188
Susan schreef:Ik denk het wel. Ik weet niet meer of ik ook moeilijk was op die leeftijd, maar ik weet wel dat ik in die periode bijna continu moe was, terwijl ik altijd een heel hyperactief kind was. Dan gingen we 's avonds de hond uitlaten in de duinen, net na etenstijd, en dan wilde ik het liefst gewoon naar bed. Ik denk dat het gewoon een vermoeiende fase is qua groei en ontwikkeling en dat verklaart dan ook wel dat hij niet goed gehumeurd is en het liefst vooral dingen wil doen die weinig energie kosten.
Bedankt voor dit antwoord! Ik denk dat hij ook moe is, maar van dat gehang wordt hij alleen maar meer moe lijkt me.
Ik vind het zelf ook heel vermoeiend en ik weet ook dat mijn lontje ten opzichte van hem nu heel kort is.
Gast- Gast
Jep! Al duurt het hier wel al lang. G en V zijn op dit moment alle 2 zo. Dodelijk vermoeiend en ik irriteer me regelmatig. Ze nemen alles maar aan voor "gewoon".
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Heel herkenbaar bij C. Dit weekend is hij gelukkig heel lief, maar ik word ook gek van zijn grote mond, het rond laten slingeren van zijn spullen, het zuchten van hem als hij het dan moet oprapen. Het gedram als iets niet mag, en hij wil ook alleen maar op de wii, de DS of op mijn laptop. Als dat allemaal niet mag is het drama, en "mag hij niks" en heeft hij "een saai leven"...
Soms is het net een puber.
Soms is het net een puber.
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Ook dat eeuwige herhalen wat ik moet doen. Verschrikkelijk. Je zou toch van een kind van bijna 9 wel mogen verwachten dat hij een beetje zelf nadenkt. Elke dag zeg ik hetzelfde. Daarbij ook nog het onderlinge gezeur tegen elkaar maakt het soms dodelijk vermoeiend.
Mamsie- Ratel
Ja Mamsie, daar word ik ook gek van en C. is 6! Dus bij 9 moet je nog steeds alles blijven vertellen?!
Bolleke- Kletskop
Hahah bolleke die drama ken ik. "je bent de stomste moeder ooit" en "ik loop weg van huis" om vervolgens de voordeur uit te stampen en op de hoek van de straat te gaan staan.
Mamsie- Ratel
Haha nee dat doet C. nog niet. Hij heeft wel al eens gezegd dat hij dan maar bij de buurvrouw gaat wonen want daar mag hij wel op de playstation!
Bolleke- Kletskop
Nou dat inderdaad Mamsie. Elke dag dat zelfde riedeltje. Je zou toch denken dat ze dat zelf ook een keer zat worden en het dus gewoon maar gaan doen?
Gast- Gast
Mamsie schreef:Hahah bolleke die drama ken ik. "je bent de stomste moeder ooit" en "ik loop weg van huis" om vervolgens de voordeur uit te stampen en op de hoek van de straat te gaan staan.
Ik ben ook vaak een stomme moeder, en gisteren vertelde de King of Drama, dat ik zijn leven verpest. Weet ff niet meer waarom, maar gelukkig hield hij een uur later weer van me...
diddie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 174
Punten : 188
Uh ja ik wel dus. Herhalen tegen V en ook nog tegen G. Ik weet niet of dat een beetje ligt aan z'n ADHD maar als ik andere moeders zo hoor niet.
Ik roep ze tegenwoordig 100x terug om toch zelf alles te doen, na een maand of 3 begint dat z'n vruchten af te werpen maar man wat kost dat een energie.
Verder laat ik de oudte nu gewoon zonder gymtas naar school gaan als hij het alsnog vergeet wanneer ik het tegen hem gezegd heb. Dan maar niet gymn en op de bank zitten.
Ik roep ze tegenwoordig 100x terug om toch zelf alles te doen, na een maand of 3 begint dat z'n vruchten af te werpen maar man wat kost dat een energie.
Verder laat ik de oudte nu gewoon zonder gymtas naar school gaan als hij het alsnog vergeet wanneer ik het tegen hem gezegd heb. Dan maar niet gymn en op de bank zitten.
Mamsie- Ratel
Ik herken het hier ook. Hij heeft het zooo slecht als hij iets niet mag of wilt doen. Alles is saai.
kwebbeltje- Prater
- Aantal berichten : 557
Punten : 585
Registratiedatum : 12-03-12
Ja het is zo vermoeiend vooral als je zelf ook moe bent. En dan duurt zijn pyama aan doen een eeuw, want dan moet hij eerst dit en dat, en vervolgens heeft hij het koud want hij loopt in zijn ondergoed rond. Als hij dan zijn pyama of kleren aan heeft, maakt niet uit, ga je kijken in de ruimte waar hij dat gedaan heeft, dan is daar een bom ontploft want hij gooit zijn broek uit, dat vliegt zo leuk, zijn shirt gaat er achter aan, en achter de kast liggen nog ergens 2 sokken.. Ondertussen sta je te roepen dat hij moet opschieten want zelf ben je al klaar, maar ik wil dan toch dat hij eerst zijn kleren opruimt en dan sta je daar weer op te wachten.. Aaaah!
Bolleke- Kletskop
En dat is het bij mij ook hoor! Ik ben nu zelf ook moe en niet fit en dat maakt het allemaal nog net wat erger voor m'n gevoel, maar ik kan er gewoon zo slecht tegen dat hij zo ontevreden doet terwijl hij écht helemaal niets tekort komt.
Gast- Gast
Zooo herkenbaar! De broeken met de onderbroeken er nog in en 1 pijp binnenstebuiten op de overloop, sokken ergens weg geschoten, en dan roepen " waar is m'n pyamaaaaaaa!" terwij die dan gewoon in z'n bed ligt en meneer weeeeeer met z'n neus kijkt en hem daar potver zelf nog heeft weggelegd.
Laatst aangepast door Mamsie op zo 3 feb 2013 - 4:50; in totaal 1 keer bewerkt
Mamsie- Ratel
Whaha ja precies. Ik ben blij dat het herkenbaar is voor jullie want ik denk wel eens dat het niet normaal is. Deze week, had hij een schone onderbroek aan gedaan over zijn vuile en zo dus de hele dag naar school geweest.. Hij is nooit bezig met wat hij moet doen, altijd met bijzaken. En dan ben ik een strenge moeder want ik zeur zo..
Bolleke- Kletskop
Ja echt! Of een onderbroek uitdoen en dan daarna gewoon die onderbroek opnieuw aantrekken ipv die schone. Gewoon totaal niet aan het opletten.
Pritt, dat ondankbare ken ik ook erg goed. Heel frustrerend is dat.
Pritt, dat ondankbare ken ik ook erg goed. Heel frustrerend is dat.
Mamsie- Ratel
Pff gelukkig is het herkenbaar en is er niks mis met mijn zoon haha.. Ja ondankbaar ook, vooral bezig zijn met wat hij allemaal niet mag en heeft.
Bolleke- Kletskop
Dus dáár ligt het aan!! Jeej, wat een herkenning.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Hij roept al mam waar ligt dit /dat , maar eerst zelf kijken, daar komt meneer niet op zucht.....
kwebbeltje- Prater
- Aantal berichten : 557
Punten : 585
Registratiedatum : 12-03-12
Idd! Soms denk ik wel eens die zijn echt niet snugger hoor. Als ze bijv weer eens over hun schoenen heen stappen en roepen waaaaaar zijn m'n schoenen!
Mamsie- Ratel
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Het is een fase.. Het is een fase... Het is een faaaaasseee
» Fase?
» Een fase?
» 21 maanden fase?
» Alles is van mij! - fase
» Fase?