Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Suikertest, wie heeft dat ook gehad?

+6
Didi
Fiebje
Susan
Liadan
joyce0606
studiebol
10 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Suikertest, wie heeft dat ook gehad? Empty Suikertest, wie heeft dat ook gehad?

Bericht  studiebol do 1 sep 2011 - 5:20

Afgelopen dinsdag heb ik een controle gehad in het ziekenhuis. Ik heb elke keer een andere arts assistent dus elke keer iemand anders die wat zegt. Bij het meisje van afgelopen dinsdag hadden mijn vriend en ik allebei wel een goed gevoel ze wist waar ze het over had.

Nu hebben ze en groeimeting gedaan, en er is een bepaalde P lijn.. P50 is gemiddeld, p40 is dan onder het gemiddelde en p60 is dan iets boven het gemiddelde. Nu zaten onze kindjes op de p60 lijn... nou ik dacht dat is best netjes voor een tweeling en de kans dat ze vanaf nu minder hard groeien is natuurlijk groot.
Maar vlak nadat ze de P lijn had uitgelegd begon ze over een suikertest, ik moet nuchter bloed prikken dan een glas met suikerwater drinken(ofzoiets) en dan een uurtje later weer bloedprikken en dan gaan ze kijken wat mijn lichaam met dat suiker doet, of het goed verwerkt wordt.

Nou ik vond het allemaal prima en heb er verder geen vragen over gesteld.

Mijn vriend vraagt zich nu toch wel af of het wel oke is met de meiden? Of ze niet te groot zijn en of ik dus niet te veel suikers binnen krijg. We weten dus niet of zo'n test een standaard test is of dat ik die nu specifiek moet doen omdat ze zich zorgen maken omdat ze dus op die P60 lijn zitten.

Weet toevallig iemand van jullie dat of het een standaard iets is? Iemand van jullie het ook gehad toevallig?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Suikertest, wie heeft dat ook gehad? Empty Re: Suikertest, wie heeft dat ook gehad?

Bericht  joyce0606 do 1 sep 2011 - 5:25

waarschijnlijk hebben ze dit gedaan omdat je aan de bovengrens zat, en dus willen kijken of je zwangerschaps suiker aan het ontwikkelen bent.

PM heeft dit ook gehad tijdens haar zwangerschap rond dit termijn dacht ik ook, dus ik denk dat zij ook wel hier even reageert.
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Suikertest, wie heeft dat ook gehad? Empty Re: Suikertest, wie heeft dat ook gehad?

Bericht  studiebol do 1 sep 2011 - 5:32

Tja die bovengrens... pff krijg je nu al te maken met gemiddelde en val je er iets buiten dan moet er meteen allemaal dingen gedaan worden..

Het rare is, ik moet 27 sept voor controle en dan moet ik ongeveer een week eerder die test doen..dus dat is pas over 2 en halve week.. dus als het heel accuut was had je me die test toch nu laten doen?

Omdat mijn vriend twijfelt ga ik ook twijfelen.. heel irritant.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Suikertest, wie heeft dat ook gehad? Empty Re: Suikertest, wie heeft dat ook gehad?

Bericht  joyce0606 do 1 sep 2011 - 5:34

studiebol schreef:Tja die bovengrens... pff krijg je nu al te maken met gemiddelde en val je er iets buiten dan moet er meteen allemaal dingen gedaan worden..

Het rare is, ik moet 27 sept voor controle en dan moet ik ongeveer een week eerder die test doen..dus dat is pas over 2 en halve week.. dus als het heel accuut was had je me die test toch nu laten doen?

Omdat mijn vriend twijfelt ga ik ook twijfelen.. heel irritant.

ik snap het! maar inderdaad houd in je hoofd, als het echt mis was, zouden ze meteen de test doen! ze zitten tegen de bovengrens, niet erover heen.
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Suikertest, wie heeft dat ook gehad? Empty Re: Suikertest, wie heeft dat ook gehad?

Bericht  Liadan do 1 sep 2011 - 5:59

Ik heb die test ook gehad bij mijn 1e zwangerschap. Hier was er niks aan de hand.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Suikertest, wie heeft dat ook gehad? Empty Re: Suikertest, wie heeft dat ook gehad?

Bericht  Gast do 1 sep 2011 - 6:16

Ik heb de test niet gehad, maar rond de 30 weken bleken mijn kinderen te hard te groeien en had 1 van de 2 teveel vruchtwater.
Heb toen een aantal dagcurves moeten prikken, dus gewoon vingerprikjes en daaruit bleek dat ik zwangerschapsdiabetes had.

Mijn kindjes waren bij 26 weken (toen ik aan de longrijping en weeenremming ging) 850 & 1000 gram.

Mijn bloedsuikers waren eerder ook gecheckt en toen goed, maar met een tweeling heb je gewoon meer risico op complicaties, dus doen ze sneller meer controles.

Het is waarschijnlijk vooral om dingen uit te sluiten, en dat is alleen maar gunstig, als er dan wat is zijn ze er snel bij. Je kinderen gaan er inderdaad harder door groeien.
Mochten ze het echt niet vertrouwen hadden ze je wel gelijk doorgestuurd.

Mijn grootste zat op een gegeven moment op P90!!

Toen mijn suiker niet goed bleek te zijn heb ik dus afspraken gehad met internist, andere gyn, diabetesverpleegkundige en dieetiste. Door wat dingen aan te passen en anders te eten en heel veel water te drinken kon ik het onder controle houden gelukkig.

Maar 2495 & 2875 gram voor een tweeling met 1 placenta bij 35+6 is echt groot. Normaal zitten ze dan rond de 2000 gram als ik het goed heb.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Suikertest, wie heeft dat ook gehad? Empty Re: Suikertest, wie heeft dat ook gehad?

Bericht  Susan do 1 sep 2011 - 6:24

Ik heb dat ook gehad omdat Yrsa bij de 20 weken echo buiten de marge viel, maar er was niks aan de hand. Op zich is het wel logisch dat ze dat in de gaten houden en dat ze een grens hanteren, toch?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Suikertest, wie heeft dat ook gehad? Empty Re: Suikertest, wie heeft dat ook gehad?

Bericht  Fiebje do 1 sep 2011 - 6:27

Ik heb de test ook gehad ook omdat W niet binnen de curves viel. Maar hier was er niks aan de hand. Wel een tip neem brood en drinken mee. Hier duurde de test tot half 12 (tot zolang mag je ook niet eten). Zodra je dan mag eten hoef je niet eerst naar het restaurant om eten te halen. Met het risico dat je je uitslag gesprek misloopt en pas later aan de beurt bent. En voor het lange zitten is een goed boek of zoiets wel handig.

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Suikertest, wie heeft dat ook gehad? Empty Re: Suikertest, wie heeft dat ook gehad?

Bericht  Didi do 1 sep 2011 - 6:33

Ik heb de test ook gehad. De vk wilde dit omdat mijn vader diabeet is. Ik moest om 8.00 in het ziekenhuis zijn en om 8.15 werd ik voor het eerst geprikt. Daarna een flink glas suikerwater gedronken ( ik vond het echt heel smerig ) en toen om 8.45 nog een keer prikken.
Daarna om 9.15, 10,15, en 11.15 weer. Tussendoor moest ik ook nog eens in een potje plassen zodat ze dat ook nog na konden kijken.
Bij mij was er ook niks aan de hand.

Ik raad je ook aan om wat te eten mee te nemen zodat je gelijk wat kan eten als het klaar is.
Didi
Didi
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 609
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Suikertest, wie heeft dat ook gehad? Empty Re: Suikertest, wie heeft dat ook gehad?

Bericht  studiebol do 1 sep 2011 - 6:47

@ susan tuurlijk is het goed dat ze het in de gaten houden en een grens hanteren!.
Het is voor mij gewoon een les om dat volgende keer niet klakkeloos ja hoor doe ik te zeggen, maar om er echt ff na te vragen waarom ze het doen..

@Pm daar had de arts assistent het idd over dat als het niet goed is, ik dan een gesprek krijg met een dietiste over wat ik wel kan eten en niet.
Omdat mijn meiden allebei alles voor zich zelf hebben groeien ze eigenlijk gewoon als eenlingen dus dat is wel weer anders dan bij jou.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Suikertest, wie heeft dat ook gehad? Empty Re: Suikertest, wie heeft dat ook gehad?

Bericht  Gast do 1 sep 2011 - 7:24

Normaal neemt de groei, zeker bij 1 eiig, af na 28 weken, maar bij mij gingen ze alleen maar harder groeien.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Suikertest, wie heeft dat ook gehad? Empty Re: Suikertest, wie heeft dat ook gehad?

Bericht  Susan do 1 sep 2011 - 7:45

Volgens mij is er in heel veel gevallen niks aan de hand en als er wel iets aan de hand is dan kunnen ze er ook wel wat aan doen. Het gevaar bij zwangerschapsdiabetes is, naast een erg hoog geboortegewicht, dat de glucose van de baby na de geboorte opeens snel omlaag gaat, maar daar zijn ze dan ook op voorbereid.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Suikertest, wie heeft dat ook gehad? Empty Re: Suikertest, wie heeft dat ook gehad?

Bericht  holaagirl do 1 sep 2011 - 7:51

Bij mij bleek de baby met de groeiecho 3 weken voor op schema te liggen.
Extreem groot dus.
Ik moest nuchter, en 2x 1.5 uur na de maaltijd prikken (dus geen drankjes drinken etc) en mijn suiker was veel te hoog! Moet zwanger tussen de 4 en 7 zijn, mijn bloedsuikerwaardes waren 19.
Ik schrok me natuurlijk KAPOT! maar wel blij dat er er direct wat aan gingen doen.
Wanneer je suikers stabiel zijn, loopt je baby ook niet méér risico.
Ik moest suikervrijdieet én insuline prikken.
Best heftig, 7x per dag prikken, 4x per dag spuiten etc, maareh..alles voor je kindje!

Ik zou me er niet te druk om maken. Het is goed dat het nagekekn wordt. Wanneer je uitslag krijg, direct handelen wanneer nodig is.
Het kan heel goed zijn, dat je gewoon grote baby's heb;-)
Geen idee hoe dat met tweelingen verder zit..

Sterkte in ieder geval meid!
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Suikertest, wie heeft dat ook gehad? Empty Re: Suikertest, wie heeft dat ook gehad?

Bericht  Gast do 1 sep 2011 - 7:52

Susan schreef:Volgens mij is er in heel veel gevallen niks aan de hand en als er wel iets aan de hand is dan kunnen ze er ook wel wat aan doen. Het gevaar bij zwangerschapsdiabetes is, naast een erg hoog geboortegewicht, dat de glucose van de baby na de geboorte opeens snel omlaag gaat, maar daar zijn ze dan ook op voorbereid.
Klopt, mijn kinderen zijn direct geprikt en hebben allebei gelijk een flesje gehad na de bevalling ivm lage suikers. Dus niet eerst kroelen, aanleggen ed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Suikertest, wie heeft dat ook gehad? Empty Re: Suikertest, wie heeft dat ook gehad?

Bericht  holaagirl do 1 sep 2011 - 7:58

ProudMama schreef:
Susan schreef:Volgens mij is er in heel veel gevallen niks aan de hand en als er wel iets aan de hand is dan kunnen ze er ook wel wat aan doen. Het gevaar bij zwangerschapsdiabetes is, naast een erg hoog geboortegewicht, dat de glucose van de baby na de geboorte opeens snel omlaag gaat, maar daar zijn ze dan ook op voorbereid.
Klopt, mijn kinderen zijn direct geprikt en hebben allebei gelijk een flesje gehad na de bevalling ivm lage suikers. Dus niet eerst kroelen, aanleggen ed.

hier ook!! N. kreeg gelijk een fles en de eerste 2 dagen werd hij regelmatig geprikt en gecontroleerd.
De eerste controle was nét aan, daarna ging het beter!
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Suikertest, wie heeft dat ook gehad? Empty Re: Suikertest, wie heeft dat ook gehad?

Bericht  Gast do 1 sep 2011 - 8:01

holaagirl schreef:
ProudMama schreef:
Susan schreef:Volgens mij is er in heel veel gevallen niks aan de hand en als er wel iets aan de hand is dan kunnen ze er ook wel wat aan doen. Het gevaar bij zwangerschapsdiabetes is, naast een erg hoog geboortegewicht, dat de glucose van de baby na de geboorte opeens snel omlaag gaat, maar daar zijn ze dan ook op voorbereid.
Klopt, mijn kinderen zijn direct geprikt en hebben allebei gelijk een flesje gehad na de bevalling ivm lage suikers. Dus niet eerst kroelen, aanleggen ed.

hier ook!! N. kreeg gelijk een fles en de eerste 2 dagen werd hij regelmatig geprikt en gecontroleerd.
De eerste controle was nét aan, daarna ging het beter!
Hier precies hetzelfde, de eerste 48 uur zijn ze geprikt en werd de voeding evt aangepast, daarna was het stabiel.

Heb jij na je zwangerschap nog klachten gehad?
Ik moet volgende maand nog een keer naar de internist, en moet eigenlijk nog een paar keer een curve prikken, maar vergeet het iedere keer Embarassed

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Suikertest, wie heeft dat ook gehad? Empty Re: Suikertest, wie heeft dat ook gehad?

Bericht  holaagirl do 1 sep 2011 - 8:04

[quote="ProudMama"]
holaagirl schreef:
ProudMama schreef:
Susan schreef:Volgens mij is er in heel veel gevallen niks aan de hand en als er wel iets aan de hand is dan kunnen ze er ook wel wat aan doen. Het gevaar bij zwangerschapsdiabetes is, naast een erg hoog geboortegewicht, dat de glucose van de baby na de geboorte opeens snel omlaag gaat, maar daar zijn ze dan ook op voorbereid.
Klopt, mijn kinderen zijn direct geprikt en hebben allebei gelijk een flesje gehad na de bevalling ivm lage suikers. Dus niet eerst kroelen, aanleggen ed.

hier ook!! N. kreeg gelijk een fles en de eerste 2 dagen werd hij regelmatig geprikt en gecontroleerd.
De eerste controle was nét aan, daarna ging het beter!
Hier precies hetzelfde, de eerste 48 uur zijn ze geprikt en werd de voeding evt aangepast, daarna was het stabiel.

Heb jij na je zwangerschap nog klachten gehad?

Ik heb dus tijdens de operatie ( KS) nog een hypa gehad ( had er op het laatst veel), en zodra N eruit gefloept was, was het weg.
Heb zodra ik vast mocht eten een gewone cola en snickers gehaald en mijn suiker geprikt, weg was het! Terwijl ik behoorlijk veel insuline moest prikken.
De artsen hadden me al voorbereid dat het waarschijnlijk blijvend was, na die hoge waardes etc, maar HET WAS WEG!! YES!

Heb inderdaad paar keer curves moeten prikken, één keer bij internist geweest etc.
Maar geen last meer. Moet wel jaarlijks bij de huisarts curve laten prikken ter controle en bij eventueel 2e zwangerschap zou ik eerst langs internist moeten voor controle ter goedkeuring! Je houdt nl wel meer kans op diabetes type 2.
Ik ben nu zelf op het south beach dieet, dit is speciaal voor diabetici, koolhydraatarm.
Ik wil er graag extra op letten, want wil GEEN type 2 (heb ook al glutenvrij dieet)

holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Suikertest, wie heeft dat ook gehad? Empty Re: Suikertest, wie heeft dat ook gehad?

Bericht  Gast do 1 sep 2011 - 8:08

Ik heb idd de laatste weken koolhydraatarm brood en andere producten gebruikt, anders werd mijn bloedsuiker te hoog. En liters water gedronken om m te laten zakken.
Zo hoefde ik gelukkig niet aan de insuline, moest wel de hele dag bloedsuikers bijhouden.

Ik heb geen idee of ik bij volgende zwangerschap weer risico heb als het 1 kindje zou zijn, ga het eens navragen op nacontrole.

Heerlijk he, weer alles mogen eten daarna!! Heb mijn kraamvisite gelijk zakken drop mee laten nemen, al mocht ik die eigenlijk niet ivm hypertensie de eerste 2 dagen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Suikertest, wie heeft dat ook gehad? Empty Re: Suikertest, wie heeft dat ook gehad?

Bericht  holaagirl do 1 sep 2011 - 8:14

ProudMama schreef:Ik heb idd de laatste weken koolhydraatarm brood en andere producten gebruikt, anders werd mijn bloedsuiker te hoog. En liters water gedronken om m te laten zakken.
Zo hoefde ik gelukkig niet aan de insuline, moest wel de hele dag bloedsuikers bijhouden.

Ik heb geen idee of ik bij volgende zwangerschap weer risico heb als het 1 kindje zou zijn, ga het eens navragen op nacontrole.

Heerlijk he, weer alles mogen eten daarna!! Heb mijn kraamvisite gelijk zakken drop mee laten nemen, al mocht ik die eigenlijk niet ivm hypertensie de eerste 2 dagen.

Denk dat als je eenmaal zwangerschapsdiabetes gehad heb, je enorm veel risico heb dat het bij een volgende zwangerschap weer terugkomt.
Ik zou het even aan de internist vragen! Dan weet je het zeker!
Ja, ik vond het heel dubbel om daarna weer veel suiker te eten...voor mijn gevoel was het toch een soort van 'fout' geworden...vandaar dat ik me er niet helemaal meer aan kan overgeven!! hahah!
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Suikertest, wie heeft dat ook gehad? Empty Re: Suikertest, wie heeft dat ook gehad?

Bericht  M@niek do 1 sep 2011 - 8:16

Deze test (ook wel de GTT test genoemd) is erg standaard. Ik neem er denk gemiddeld 2 per dag af bij zwangeren vrouwen.
Je krijgt idd een flesje (echt mierzoet) water met suiker te drinken en dan moet na aan tijdje weer terug komen om te prikken.

Maar als er echt iets mis zou zijn dan hadden ze dat wel gelijk gemeld.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Suikertest, wie heeft dat ook gehad? Empty Re: Suikertest, wie heeft dat ook gehad?

Bericht  Gast do 1 sep 2011 - 8:17

Haha, ik ken het. Suiker en koolhydraten check ik nog altijd op de verpakkingen Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Suikertest, wie heeft dat ook gehad? Empty Re: Suikertest, wie heeft dat ook gehad?

Bericht  Cupcake do 1 sep 2011 - 8:37

Didi schreef:Ik heb de test ook gehad. De vk wilde dit omdat mijn vader diabeet is. Ik moest om 8.00 in het ziekenhuis zijn en om 8.15 werd ik voor het eerst geprikt. Daarna een flink glas suikerwater gedronken ( ik vond het echt heel smerig ) en toen om 8.45 nog een keer prikken.
Daarna om 9.15, 10,15, en 11.15 weer. Tussendoor moest ik ook nog eens in een potje plassen zodat ze dat ook nog na konden kijken.
Bij mij was er ook niks aan de hand.

Ik raad je ook aan om wat te eten mee te nemen zodat je gelijk wat kan eten als het klaar is.

Dit onderzoek had ik ook precies zo!
Bereid je maar al voor op het suikerwater, je moet 2 volle bekers achterover kiepen in een aantal minuten.
Je gaat als Michael Jackson naar buiten met allemaal pleisters op je vinger haha.

Ik had dus wel zwangerschapssuiker, 12 om precies te zijn. Te hoog dus.
Moest gaan leren om spuiten bij mezelf te zetten maar die avond een spoedkeizersnee gehad, kreeg er nl zwangerschapsvergiftiging en hoge bloeddruk bij.

Vaak is er ook niks aan de hand, ze doen het uit voorzorg!
Succes
Cupcake
Cupcake
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 309
Punten : 382
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Suikertest, wie heeft dat ook gehad? Empty Re: Suikertest, wie heeft dat ook gehad?

Bericht  SarahKey do 1 sep 2011 - 18:22

Ik moet sowieso die suikertest doen bij 24 weken. Omdat ik te zwaar ben en omdat er aan beide kanten van de familie suikerziekte voorkomt.

Ben benieuwd moet al overal om kokhalzen en zo'n drankje klinkt niet erg verleidelijk.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Suikertest, wie heeft dat ook gehad? Empty Re: Suikertest, wie heeft dat ook gehad?

Bericht  Cupcake do 1 sep 2011 - 18:44

Bij de eerste slok denk je: met een beetje fantasie
is het net hele zoete ranja. Bij de 2e beker
denk je: Bluh... Ik ben misselijk, dat past er echt niet bij!
Je tanden vallen nog net niet uit je mond Wink

Ik heb t al 2x gehad en zou het eigenlijk 1x per jaar
Moeten herhalen.
Cupcake
Cupcake
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 309
Punten : 382
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Suikertest, wie heeft dat ook gehad? Empty Re: Suikertest, wie heeft dat ook gehad?

Bericht  Gast do 1 sep 2011 - 19:25

Ik heb de test verder niet hoeven doen, maar mijn kindjes groeiden ook de hele zwangerschap boven gemiddeld. Ook hier verwachten ze dat ze rond de 28 weken wat minder hard zouden groeien, maar ze groeiden lekker door.

Hier waren ze 2900 en 3155 met 38 weken, en dat wordt als flink gezien bij een tweeling.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Suikertest, wie heeft dat ook gehad? Empty Re: Suikertest, wie heeft dat ook gehad?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum