Suikertest
+7
Papillio
SarahKey
studiebol
piene1983
PiP
Tania
Wennes
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
Suikertest
Waarschijnlijk moet ik over 2 weken een suikertest laten doen in het ziekenhuis.
Heeft iemand een idee hoe zo'n test in zijn werk gaat?
Heeft iemand een idee hoe zo'n test in zijn werk gaat?
Wennes- Kletskop
- Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Suikertest
Ik moest nuchter komen, bloed prikken, een ranzig drankje naar binnen werken, twee uur wachten en toen weer bloedprikken.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Volgens mij moet ik gewoon nuchter komen, beetje bloed afleveren en klaar.
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Ik moest hetzelfde als hierboven maar dan na een uur en na twee uur prikken. Later nog een keer, nuchter prikken-ontbijten-prikken en naar huis-twee uur later weer prikken-om 3 uur nog eens prikken. Eerste genoemde test is een glucose tolerantie test (gtt) en de tweede is een dagcurve/dagspiegel meting.
piene1983- Prater
- Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11
Ik moest nuchter prikken, 2 uur na het ontbijt en 2 uur na de lunch. Toen die uitslagen te hoog waren moest ik 2 dagen zelf 5x per dag prikken met een bloedsuiker meter.
Heb geen drankje moeten drinken.
Heb geen drankje moeten drinken.
Gast- Gast
Stofzuiger schreef:Ik moest nuchter prikken, 2 uur na het ontbijt en 2 uur na de lunch.
Dit moest ik ook.
Gast- Gast
Ik hoefde niet nuchter te komen.. bloedprikken, dat suikerdrankje drinken een uur wachten en weer bloedprikken.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Hier is dat ook zo gegaan. En helaas had zwangerschapssuiker.Tania schreef:Ik moest nuchter komen, bloed prikken, een ranzig drankje naar binnen werken, twee uur wachten en toen weer bloedprikken.
SarahKey schreef:Hier is dat ook zo gegaan. En helaas had zwangerschapssuiker.Tania schreef:Ik moest nuchter komen, bloed prikken, een ranzig drankje naar binnen werken, twee uur wachten en toen weer bloedprikken.
+1
Papillio- Prater
- Aantal berichten : 543
Punten : 595
Registratiedatum : 16-01-11
Tania schreef:Ik moest nuchter komen, bloed prikken, een ranzig drankje naar binnen werken, twee uur wachten en toen weer bloedprikken.
Zo ging het hier ook.
Gast- Gast
Niet nuchter, eerst suikerdrankje, na een uurtje bloedprikken. Resultaten waren niet goed. Dan moest ik een uitgebreide test gaan doen. Die resultaten waren wel goed.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Slakje schreef:Niet nuchter, eerst suikerdrankje, na een uurtje bloedprikken. Resultaten waren niet goed. Dan moest ik een uitgebreide test gaan doen. Die resultaten waren wel goed.
Dit had ik ook...
piene1983- Prater
Ik moest nuchter komen, bloed prikken, ontbijten, 2 uur erna weer prikken en klaar!
Aagje!- Kletskop
- Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11
Er zijn dus toch wel verschillende manieren.
Moesten jullie thuis of in het ziekenhuis prikken?
Voor diegene met suiker, hadden jullie klachten, zoja welke? Wat moest je aan de suiker doen?
Moesten jullie thuis of in het ziekenhuis prikken?
Voor diegene met suiker, hadden jullie klachten, zoja welke? Wat moest je aan de suiker doen?
Wennes- Kletskop
- Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Ik moest de eerste twee keer bij de prikpost hier die verbonden is aan het ziekenhuis en de derde keer in het ziekenhuis zelf omdat de prikpost dicht was.
Gast- Gast
De prikpost zit hier in het ziekenhuis, beide keren in het ziekenhuis geweest. Ook voor thuis heb ik zelf een glucosemeter aangeschaft, gewoon omdat ik een controlfreak ben en graag op de hoogte ben van wat er in mijn lijf aan de hand is.
De waarden van mijn glucose test waren te hoog, ik moest naar een dietiste en met haar bespreken wat ik in mijn dieet kon/moest aanpassen om de suikerwaarden stabiel te houden. Na twee weken dieet heb ik de uitgebreide dagcurve geprikt en waren mijn waarden weer normaal dus goed, ik kon het onder controle houden met het dieet.
Klachten had ik niet, ik ben geprikt omdat ik overgewicht en een hoge bloeddruk heb dus binnen de risicocategorie val.
De waarden van mijn glucose test waren te hoog, ik moest naar een dietiste en met haar bespreken wat ik in mijn dieet kon/moest aanpassen om de suikerwaarden stabiel te houden. Na twee weken dieet heb ik de uitgebreide dagcurve geprikt en waren mijn waarden weer normaal dus goed, ik kon het onder controle houden met het dieet.
Klachten had ik niet, ik ben geprikt omdat ik overgewicht en een hoge bloeddruk heb dus binnen de risicocategorie val.
piene1983- Prater
Voor diegene met suiker, hadden jullie klachten, zoja welke? Wat moest je aan de suiker doen?[/quote]
Ik had geen klachten, maar omdat ik een flinke buik had en de 'kleine' flink voor lag met de groei moest ik gaan prikken.
Ik moest trouwens nuchter prikken, ontbijten en 2 uur later weer prikken. Ik heb geen drankje gehad.
Ik had geen klachten, maar omdat ik een flinke buik had en de 'kleine' flink voor lag met de groei moest ik gaan prikken.
Ik moest trouwens nuchter prikken, ontbijten en 2 uur later weer prikken. Ik heb geen drankje gehad.
_Jet- Prater
- Aantal berichten : 1106
Punten : 1115
Registratiedatum : 20-11-10
ik moet over 3 weekjes ook.
De verloskundige zei dat ik moest prikken, een drankje moest drinken en weer moest prikken. Ze bereide me al voor dat ik niet moest schrikken als ze dan kwamen zeggen dat het niet goed was, maar dat ze dan gewoon een uitgebreider onderzoek doen en dat het dan niet gelijk is gezegd dat je zwangerschapssuiker hebt. Misschien gebeurt het dus vaak dat je voor het uitgebreider onderzoek moet? (lees het hier ook een paar keer)
wat was bij jullie de reden dan dat je moest prikken?
Bij mij omdat ik een te hoog bmi en pcos heb.
De verloskundige zei dat ik moest prikken, een drankje moest drinken en weer moest prikken. Ze bereide me al voor dat ik niet moest schrikken als ze dan kwamen zeggen dat het niet goed was, maar dat ze dan gewoon een uitgebreider onderzoek doen en dat het dan niet gelijk is gezegd dat je zwangerschapssuiker hebt. Misschien gebeurt het dus vaak dat je voor het uitgebreider onderzoek moet? (lees het hier ook een paar keer)
wat was bij jullie de reden dan dat je moest prikken?
Bij mij omdat ik een te hoog bmi en pcos heb.
moepie- Kletskop
- Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: