Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Navelbreuk, wie heeft dit ook (gehad)?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Navelbreuk, wie heeft dit ook (gehad)? Empty Navelbreuk, wie heeft dit ook (gehad)?

Bericht  Gast di 28 jun 2011 - 8:48

Vandaag na bijna 2 jaar pijn in/aan mijn navel toch maar naar de dokter geweest. Ik blijk een navelbreuk te hebben, overgehouden aan de zwangerschap/bevalling. Volgende week heb ik een afspraak bij de chirurg om te kijken wat eraan te doen is.

Is er toevallig iemand bekend met een navelbreuk? En zo ja, wat is ermee gedaan? Ben je eraan geopereerd en hoe ging dat dan?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Navelbreuk, wie heeft dit ook (gehad)? Empty Re: Navelbreuk, wie heeft dit ook (gehad)?

Bericht  Gast di 28 jun 2011 - 9:04

Ik heb wel eens gedacht dat ik het had.. Heb best wel vaak pijn direct onder mijn navel of echt in mijn navel.. (als ik daar druk kan ik ook echt misselijk worden.. maar misschien is dat ook wel omdat je maag er natuurlijk aan verbonden zit).

Soms kan ik ook echt niet recht lopen en moet ik gebogen lopen omdat die spieren direct onder mijn navel echt zo'n zeer doen. (weet niet of het spieren zijn, maar het is echt heel pijnlijk).

Gelukkig heb ik het nu (even afkloppen) al een half jaar ofzo niet meer gehad. Maar ik stond toen wel op het punt naar de dokter te gaan.

Ik zou alleen niet weten waardoor ik het zou moeten hebben. Weet ook niet zeker of het wel een navelbreuk is, maar op internet leken er wel wat 'symptomen' overeen te komen.

Gast
Gast

Navelbreuk, wie heeft dit ook (gehad)? Empty Re: Navelbreuk, wie heeft dit ook (gehad)?

Bericht  Gast di 28 jun 2011 - 9:05

Punk'd schreef:Heb best wel vaak pijn direct onder mijn navel of echt in mijn navel.. (als ik daar druk kan ik ook echt misselijk worden.. maar misschien is dat ook wel omdat je maag er natuurlijk aan verbonden zit).

Soms kan ik ook echt niet recht lopen en moet ik gebogen lopen omdat die spieren direct onder mijn navel echt zo'n zeer doen. (weet niet of het spieren zijn, maar het is echt heel pijnlijk).
Dat heb ik ook..

Gast
Gast

Bericht  Jerry di 28 jun 2011 - 9:19

Een navelbreuk is toch dat je navel naar buiten 'plopt'? Of heb je er alleen pijn aan?

Ik heb in Afrika in 'n weeshuis gewerkt waar 'n klein kindje dit ook had

Navelbreuk, wie heeft dit ook (gehad)? 4dbbd
(zag er echt zo uit, als er spanning op stond)...

Maar dat zal jij niet hebben..?

(grappig om te vertellen: bij dat jochie kon je de navel naar binnen 'duwen' als ie op z'n rug lag en gewoon ontspannen, dan hield je een 'flapje' huid over. Op een gegeven moment bekeek ik dat van dichtbij en toen moest hij niezen, knalde die navel ineens naar buiten, als een ballon... Schrok me kapot! :P )
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  JustMeDaan di 28 jun 2011 - 9:53

Ik had dat jaren geleden, normaal gaat dat velletje/naveltje naar binnen als baby zijnde, bij mij niet dat is tot mijn 13e/14e ofzo een bolletje gebleven, daarna ging dat ineens naar binnen en nu heb ik wel een gaatje als navel Wink
Maar ik had er geen pijn aan, wel als het niet naar binnen zou gaan moest ik eraan geopereerd worden, maar waarom dat dan precies was, geen idee.

Niet zo groot overigens als bovenstaande foto hoor.

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Gast di 28 jun 2011 - 10:02

Haha Jerry, nee zo ziet mijn navel er niet uit. Gelukkig!

Gast
Gast

Bericht  Gast di 28 jun 2011 - 10:38

Als heel klein meisje ben ik geopereerd omdat mijn ouders het plopje lelijk vonden voor een meisje. Heb nu dan ook een klein litteken onder mijn navel.
Succes ermee!

Gast
Gast

Bericht  Gast di 28 jun 2011 - 17:53

Smikkell schreef:
Punk'd schreef:Heb best wel vaak pijn direct onder mijn navel of echt in mijn navel.. (als ik daar druk kan ik ook echt misselijk worden.. maar misschien is dat ook wel omdat je maag er natuurlijk aan verbonden zit).

Dat heb ik ook..
+1! Heb me wel vaker af zitten vragen wat dat kan zijn, want het is soms echt heel vervelend. Doet ook behoorlijk pijn als je op zo'n moment moet niezen.

@Alex: heeft de (huis)arts je niet verteld wat er precies gaat gebeuren, wat voor resultaat je kunt verwachten, etc. etc.? Of gaat dat nog komen bij een gedetailleerder voorgesprek?

Gast
Gast

Bericht  Darius di 28 jun 2011 - 19:37

Haha, ik dus! Maar mijn verhaal weet je... Het schijnt net zoiets als een liesbreuk te zijn.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast di 28 jun 2011 - 22:39

Nee, dan heb ik geen navelbreuk. Mijn navel is juist heel erg diep :P . Het is ook nooit een bolletje geweest.

Gast
Gast

Bericht  Tazz di 28 jun 2011 - 22:51

Elodie schreef:Als heel klein meisje ben ik geopereerd omdat mijn ouders het plopje lelijk vonden voor een meisje. Heb nu dan ook een klein litteken onder mijn navel.
Succes ermee!

En ben je het met de keuze van je ouders eens of had je liever gehad dat ze het niet gedaan hadden? Hoe groot is het litteken dan nu?

Onze dochter heeft ook een navelbreukje en de huisarts heeft ons aangeraden om het tussen de 2 en de 4 jaar te laten opereren. Omdat het toch niet mooi is inderdaad, zeker als ze op wat later leeftijd in bikini wil. Ze zit er nu ook steeds aan te plukken, dus denk dat het ook wel beter is als we er iets aan laten doen.
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast di 28 jun 2011 - 23:33

Ik weet niet of ik daar blij mee ben. Ze hebben het in ieder geval goed bedoeld.
Voor een meisje is dat inderdaad niet mooi. Maar aan de andere kant kan het volgens mij ook uiteindelijk wel vanzelf weg gaan?

Het litteken is zo'n 2a 3 cm en zit onder mijn navel. Het loopt voor de helft rond mijn navel zeg maar. Maar dit is natuurlijk jaaaaren terug gedaan, dus nu zullen ze het wellicht mooier kunnen doen.

Ik weet trouwens de reden even niet waarom het dan op jonge leeftijd moest gebeuren. Waarom geeft jullie huisarts 2-4 jaar aan?

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 29 jun 2011 - 10:22

VMN, ik heb aankomende dinsdag een gesprek bij de chirurg. Die gaat bekijken of het nodig is om te opereren (ik hoop het wel, want het doet gewoon best wel pijn) en als het geopereerd wordt, is het een kleine ingreep (dagopname). Tenzij het een grote breuk is, maar dat verwacht ik niet (ik loop er al bijna 2 jaar mee, dan zou ik toch nóg meer last moeten hebben?). Dinsdag weet ik dus meer!

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: