Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wie heeft ook zoiets gehad?

+2
Annie24
Muppetje
6 plaatsers

Ga naar beneden

Wie heeft ook zoiets gehad?  Empty Wie heeft ook zoiets gehad?

Bericht  Muppetje zo 15 mei 2011 - 5:40

Inmiddels 7 maanden geleden ben ik gestopt met de pil. Na de gewone onttrekkingsbloeding heb jo drie cyclussen gehad. Deze waren 42, 42 en 39 dagen.

Op 6 maart werd ik voor het laatst ongesteld, daarna niet meer.
Zwanger ben ik niet.

Ik roep steeds heel stoer dat het allemaal wel goed komt, maar stiekem word ik er best een beetje sip van.

Voor onze vakantie wil ik niet naar de dokter gaan, maar als er niets verandert ga ik daarna wel.
Het enige waar ik aan op kom is PCO, of heeft iemand nog een ander idee?

Hoe dan ook, het even opschrijven helpt al. Want voordat iemand het zegt, ik weet dat jullie geen doktoren zijn en me niet verder kunnen helpen...

X

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft ook zoiets gehad?  Empty Re: Wie heeft ook zoiets gehad?

Bericht  Annie24 zo 15 mei 2011 - 6:01

Grote kans dat het idd PCO is idd....de enige manier om daar duidelijkheid over te krijgen is door een verwijzing aan je huisarts te vragen en naar de gynaecoloog te gaan.

Mijn cyclussen na het stoppen met de pil waren 114 en 115 dagen. Toen een verwijzing gekregen omdat ik ondragelijke buikpijnen had. Bij het onderzoek naar de buikpijn bleek ook dat ik PCO had.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft ook zoiets gehad?  Empty Re: Wie heeft ook zoiets gehad?

Bericht  PapillonRose zo 15 mei 2011 - 6:04

Het kan allerlei oorzaken hebben, maar ook ik kan alleen PCO bedenken. Maar dat zal vast zijn omdat ik het zelf heb en de symptomen die je omschrijft overeenkomen met wat ik had. Alleen had ik er nog een paar dingen bij.

Ik ben een keer bijna een half jaar niet ongesteld geweest en als ik het was dan was het altijd erg onregelmatig! Dan was het ineens netjes 28 dagen, de maand erop rustig 43..

Ik zou wel naar de HA gaan als ik jou was, dan kan je eventueel worden doorverwezen naar de gyn. Maar eerst lekker vakantie vieren lees ik Very Happy
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft ook zoiets gehad?  Empty Re: Wie heeft ook zoiets gehad?

Bericht  Gast zo 15 mei 2011 - 6:10

op internet lees je idd veel dat het pco kan zijn. Ik hoop het niet voor je! Ik zou zeker nar de dokter gaan als je terug bent. Is niet leuk maar hoe het nu gaat is ook niet leuk! hug

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft ook zoiets gehad?  Empty Re: Wie heeft ook zoiets gehad?

Bericht  Live Laugh Love zo 15 mei 2011 - 6:27

Ik weet het ook niet. Echt rot voor je. Mijn menstruatie is ook zo onregelmatig, maar vanaf 6 maart is nu wel erg lang. Ik zou lekker ontspannen in je vakantie en daarna idd naar de huisarts gaan.
Live Laugh Love
Live Laugh Love
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 340
Punten : 504
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft ook zoiets gehad?  Empty Re: Wie heeft ook zoiets gehad?

Bericht  Gast zo 15 mei 2011 - 6:28

Ik vind het zelf niet op PCO lijken. Wanneer er na de pil een cyclus ontstaat bij PCO is het volgens mijn gyneacoloog kenmerkend dat deze per cyclus langer wordt. Dit had ik zelf ook toen ik enige jaren terug nog een cyclus had van mezelf. Bij jou blijft het stabiel en je derde cyclus is zelfs korter.

Bijna altijd zijn er bij PCO ook andere symptomen dan geen / een lange cyclus zoals acne, overgewicht, wratjes in de nek, overbeharing etcetera.

Ik denk dat je het beste bij de huisarts even een kuurtje kunt halen om je menstruatie op te wekken of een maand om die reden aan de pil te gaan. Grote kans dat je cyclus weer vanzelf op gang komt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft ook zoiets gehad?  Empty Re: Wie heeft ook zoiets gehad?

Bericht  Wennes zo 15 mei 2011 - 6:28

Ik zou nou niet gelijk pco roepen. Natuurlijk kan dit het zijn, maar dat hoop ik niet voor je.
Je lichaam moet ook wennen aan het ontpillen en even haar balans terug vinden.
Ik heb ook hele onregelmatige cyclussen waar geen pijl op te trekken was, maar ik heb geen pco.
De huisarts adviseerde me om te gaan temperaturen om te kijken of er wel een eisprong was. Dit was gelukkig wel zo alleen mijn lichaam deed dit niet precies rond dezelfde dag van de cyclus.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft ook zoiets gehad?  Empty Re: Wie heeft ook zoiets gehad?

Bericht  Muppetje zo 15 mei 2011 - 6:38

Nee, ik hoop het natuurlijk ook niet Wennes, maar het het enige waarvan ik dacht misschien is dat t wel, vandaar.

Liever niet natuurlijk.

Een eisprong overslaan, kan dat?

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft ook zoiets gehad?  Empty Re: Wie heeft ook zoiets gehad?

Bericht  Gast zo 15 mei 2011 - 7:17

Ik denk niet dat je lichaam even een eisprong over slaat om vervolgens weer aan een nieuwe cyclus te beginnen. Voor een nieuwe cyclus is denk ik wel een (hormonale) reset nodig door de menstruatie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft ook zoiets gehad?  Empty Re: Wie heeft ook zoiets gehad?

Bericht  Muppetje zo 15 mei 2011 - 7:34

Twellie schreef:Ik denk niet dat je lichaam even een eisprong over slaat om vervolgens weer aan een nieuwe cyclus te beginnen. Voor een nieuwe cyclus is denk ik wel een (hormonale) reset nodig door de menstruatie.

Ja, dat leek mij ook. Maar ik las het ergens. Maarja, je leest genoeg gekke dingen...

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft ook zoiets gehad?  Empty Re: Wie heeft ook zoiets gehad?

Bericht  Filoria ma 16 mei 2011 - 7:21

Ik roep het maar weer eens: ben zelf spontaan zwanger geworden nadat ik 1,5 jaar niet ongesteld was geweest. Dus alles kan Very Happy

Maar ik kan me goed voorstellen dat je ongeduldig wordt en dat je gaat twijfelen of alles wel goed is.

Ik las trouwens dat je je afvraagt of je een eisprong over kunt slaan. En ja: dat kan:

'Duurt de tussenpoos tussen de menstruaties langer dan zes weken maar korter dan zes maanden, dan wordt gesproken van vrouwen die weinig menstrueren. Deze vrouwen hebben soms een eisprong, maar meestal niet. Hoe langer de tussenpoos, hoe kleiner de kans dat er een eisprong optreedt.

Duren de tussenpozen langer dan 6 maanden, dan wordt gesproken van vrouwen die niet menstrueren. In het laatste geval treedt er bijna nooit een eisprong op.'
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft ook zoiets gehad?  Empty Re: Wie heeft ook zoiets gehad?

Bericht  Gast ma 16 mei 2011 - 9:35

Filoria schreef:Ik roep het maar weer eens: ben zelf spontaan zwanger geworden nadat ik 1,5 jaar niet ongesteld was geweest. Dus alles kan Very Happy

Maar ik kan me goed voorstellen dat je ongeduldig wordt en dat je gaat twijfelen of alles wel goed is.

Ik las trouwens dat je je afvraagt of je een eisprong over kunt slaan. En ja: dat kan:

'Duurt de tussenpoos tussen de menstruaties langer dan zes weken maar korter dan zes maanden, dan wordt gesproken van vrouwen die weinig menstrueren. Deze vrouwen hebben soms een eisprong, maar meestal niet. Hoe langer de tussenpoos, hoe kleiner de kans dat er een eisprong optreedt.

Duren de tussenpozen langer dan 6 maanden, dan wordt gesproken van vrouwen die niet menstrueren. In het laatste geval treedt er bijna nooit een eisprong op.'

Ja dit vertelde de dokter ook toen ik daar in het begin was omdat ik niet ongi werd!


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft ook zoiets gehad?  Empty Re: Wie heeft ook zoiets gehad?

Bericht  Gast ma 16 mei 2011 - 10:07

Filoria schreef:Ik roep het maar weer eens: ben zelf spontaan zwanger geworden nadat ik 1,5 jaar niet ongesteld was geweest. Dus alles kan Very Happy

Maar ik kan me goed voorstellen dat je ongeduldig wordt en dat je gaat twijfelen of alles wel goed is.

Ik las trouwens dat je je afvraagt of je een eisprong over kunt slaan. En ja: dat kan:

'Duurt de tussenpoos tussen de menstruaties langer dan zes weken maar korter dan zes maanden, dan wordt gesproken van vrouwen die weinig menstrueren. Deze vrouwen hebben soms een eisprong, maar meestal niet. Hoe langer de tussenpoos, hoe kleiner de kans dat er een eisprong optreedt.

Duren de tussenpozen langer dan 6 maanden, dan wordt gesproken van vrouwen die niet menstrueren. In het laatste geval treedt er bijna nooit een eisprong op.'

Oke, maar dan slaat het lichaam niet even een eisprong over om vervolgens de volgende cyclus weer in te zetten. Er is dan gewoon iets aan de hand dat een eisprong echt tegen houdt, niet zozeer een cyclus die overgeslagen wordt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie heeft ook zoiets gehad?  Empty Re: Wie heeft ook zoiets gehad?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum