Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Op welk leeftijd mocht jullie kleintje alleen buiten spelen?

3 plaatsers

Ga naar beneden

Op welk leeftijd mocht jullie kleintje alleen buiten spelen? Empty Op welk leeftijd mocht jullie kleintje alleen buiten spelen?

Bericht  Gast wo 15 aug 2012 - 23:29

Nou?

Mijn dochtertje wordt volgende maand 4 en ze mag nog niet alleen buiten de straat op, ik ben dit voorlopig ook nog niet van plan.

Hoe denken jullie hier over?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Op welk leeftijd mocht jullie kleintje alleen buiten spelen? Empty Re: Op welk leeftijd mocht jullie kleintje alleen buiten spelen?

Bericht  Liadan wo 15 aug 2012 - 23:31

Onze dochter mag het ook nog niet en ik denk dat het hier ook nog wel een tijd gaat duren voordat ze het mag.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Op welk leeftijd mocht jullie kleintje alleen buiten spelen? Empty Re: Op welk leeftijd mocht jullie kleintje alleen buiten spelen?

Bericht  Gast wo 15 aug 2012 - 23:32

Mijn zoon was ruim 4,5 toen dat mocht omdat wij toen naar een wijk verhuisde waar dat kan. Dat was toen wel even wennen maar als we daar eerder waren gaan wonen, had het ook eerder gemogen. Daarvoor woonde we in de stad en was het echt te gevaarlijk met verkeer.

Gast
Gast

Bericht  Susan wo 15 aug 2012 - 23:34

Nog lang niet.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 15 aug 2012 - 23:36

Maar het gaat natuurlijk niet alleen om de leeftijd maar het is ook sterk afhankelijk van waar je woont.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 15 aug 2012 - 23:37

Elodie, dus jouw kindje mocht enkel niet naar buiten door het verkeer? Verder zie je geen risico's?

Gast
Gast

Bericht  Mamsie wo 15 aug 2012 - 23:46

Mijn kids waren 5 toen ze alleen naar buiten mogen. De oudste was al dik 5 ende middelste net 5. Nu moet ik wel zeggen dat ze toen alleen voor de deur mochten. Ik heb een plein voor de deur en kan ze zo zien. In het begin keek ik elke 3 min naar buiten en nu zijn ze altijd de hort op.
Wat ook een voordeel is dat hier de mensen ook op elkaars kinderen letten.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Mamsie wo 15 aug 2012 - 23:47

Elodie schreef:Maar het gaat natuurlijk niet alleen om de leeftijd maar het is ook sterk afhankelijk van waar je woont.

Idd en kind afhankelijk.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 15 aug 2012 - 23:48

Mijn oudste is in mei 3 geworden en speelt regelmatig voor op straat met de buurkinderen. Iedereen houdt hier eigenlijk wel zicht op elkaars kinderen. Hij mag ook alleen als er andere kinderen spelen en ook alleen waar ik hem kan zien.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 15 aug 2012 - 23:53

Shoesdontlie schreef:Elodie, dus jouw kindje mocht enkel niet naar buiten door het verkeer? Verder zie je geen risico's?
Ja, toen wel. Anders had hij meteen toen hij 4 was wel alleen naar buiten mogen gaan. Voor die tijd zag ik uiteraard wel andere risico's.
Alhoewel het nu nog steeds niet helemaal risicovrij is, maar wanneer is dat wel.

Mijn zoon weet precies waar hij mag komen en daar houdt hij zich goed aan, ook al mogen de meeste kinderen hier verder weg. Maar ik wil het rustig opbouwen en ook nu kan ik hem vaak niet zien maar dan weet ik tenminste nog een beetje waar hij is. Ook zijn ze hier overal nog flink aan het bouwen wat ook gevaarlijke situaties met zich mee kan brengen.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: