Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Deeltijd pabo, ervaringen?

5 plaatsers

Ga naar beneden

Deeltijd pabo, ervaringen? Empty Deeltijd pabo, ervaringen?

Bericht  Liz wo 31 aug 2011 - 1:58

Ik ben afgelopen juni afgestudeerd maar merk dat ik nog niet ben uitgeleerd. Ik wil graag in deeltijd de pabo gaan doen. Ik kan de pabo dan waarschijnlijk in 2 jaar doen omdat ik al een HBO diploma heb. Heeft iemand de pabo in deeltijd gedaan en wat zijn jullie ervaringen? Is het goed te combineren met werken? Hoe vinden jullie uberhaupt de opleiding? Wat viel tegen en wat was juist goed? Ben benieuwd!
Liz
Liz
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 994
Registratiedatum : 28-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Deeltijd pabo, ervaringen? Empty Re: Deeltijd pabo, ervaringen?

Bericht  Cheesegirl wo 31 aug 2011 - 3:51

Ik start toevallig deze week (vanavond) met de verkorte deeltijd Pabo. Dit houdt in dat ik de opleiding in jaar doe en 2 avonden per week naar school ga. Verder kan ik je natuurlijk nog niet vertellen wat mijn ervaringen zijn, maar ik lees mee!
Cheesegirl
Cheesegirl
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Deeltijd pabo, ervaringen? Empty Re: Deeltijd pabo, ervaringen?

Bericht  Middleme wo 31 aug 2011 - 4:02

Voor dit soort dingen bestaat ook een speciaal forum! smile (aangezien ik geen reclame mag maken)

Wat ik ervan weet is dat je van veel blokken alleen een toets moet maken om te zien of je de stof beheerst. Verder loop je geloof ik 1 dag per qeek stage.

(verder kan ik jullie iet exht helpen met ervaringen enzo, doe zelf de gewone voltijd variant, alleen dan versneld en in een februaristroom)
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Deeltijd pabo, ervaringen? Empty Re: Deeltijd pabo, ervaringen?

Bericht  Rapunzel wo 31 aug 2011 - 7:28

Ik heb het een jaar gedaan maar het viel me erg tegen. Zeker in combinatie met een (parttime) baan is het ontzettend zwaar. Je krijgt best veel huiswerk en ook voor de stage moet je regelmatig lesjes voorbereiden. Ik moest 1 keer per week stage lopen en dat was altijd een vermoeiende dag. Ik moest vaak de dag ervoor mijn lesjes voorbereiden, om 8 uur 's ochtends op school aanwezig zijn en dan kon ik rond 5 uur pas weg omdat ik na schooltijd nog een evaluatiegesprek had met mijn stagejuf over hoe het ging en wat ik de volgende keer voor lesjes wilde gaan geven. De instaptoetsen zijn ook niet niks, maar als je een HBO diploma hebt moet dat te doen zijn. Reden dat ik gestopt ben is dat ik er achter kwam dat ik toch geen juffrouw wil worden. Ongeveer 3/4 van onze deeltijdklas is gestopt. De meesten zijn gestopt omdat het te zwaar werd of omdat ze zwanger raakten. Maar ik wil je hiermee niet ontmoedigen. Als je denkt dat het echt wat voor je is en je wil er echt voor gaan dan gaat het je lukken!


Laatst aangepast door Rapunzel op wo 31 aug 2011 - 7:35; in totaal 1 keer bewerkt
Rapunzel
Rapunzel
Prater
Prater

Aantal berichten : 657
Punten : 732
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Deeltijd pabo, ervaringen? Empty Re: Deeltijd pabo, ervaringen?

Bericht  Rapunzel wo 31 aug 2011 - 7:32

Wij hadden trouwens elke week 2 avonden van 18:30 tot 21:30 uur les op school en op zaterdagochtend van 9 tot 1 uur. Op zaterdagochtend naar school gaan vond ik ook niet leuk. Het enige wat ik wel leuk vond waren de lesjes drama en handenarbeid die we kregen. Even weer lekker knutselen zoals op de basisschool. En de meeste mensen op school waren heel aardig.
Rapunzel
Rapunzel
Prater
Prater

Aantal berichten : 657
Punten : 732
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Deeltijd pabo, ervaringen? Empty Re: Deeltijd pabo, ervaringen?

Bericht  Liz wo 31 aug 2011 - 7:44

Rapunzel schreef:Wij hadden trouwens elke week 2 avonden van 18:30 tot 21:30 uur les op school en op zaterdagochtend van 9 tot 1 uur. Op zaterdagochtend naar school gaan vond ik ook niet leuk. Het enige wat ik wel leuk vond waren de lesjes drama en handenarbeid die we kregen. Even weer lekker knutselen zoals op de basisschool. En de meeste mensen op school waren heel aardig.

Pff ik had inderdaad al wel het idee dat het erg zwaar zou zijn. Daarnaast werk ik ook onregelmatig dus dat maakt het nog lastiger. Ik ben aan het kijken naar de digipabo waarbij je alles geheel zelfstandig doet. Waar ik heb gekeken was het trouwens maar 1 avond les, 3 keer les vind ik wel veel. Wat was jouw vooropleiding? Ik heb gelukkig nog niet de intentie om binnen nu en 5 jaar zwanger te worden Wink.
Liz
Liz
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 994
Registratiedatum : 28-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Deeltijd pabo, ervaringen? Empty Re: Deeltijd pabo, ervaringen?

Bericht  Rapunzel wo 31 aug 2011 - 7:50

Mijn vooropleiding is Havo. Ik heb aan De Kempel gestudeerd, die school staat wel bekend als een van de beste pabo's van heel Nederland. Het is inderdaad een idee om te studeren aan een digipabo. Ik vraag me alleen af in hoeverre dat te doen is omdat het ook echt een praktijk gerichte opleiding is. Heel creatief, leerwerk maar ook veel leren door het doen in groepsverband. De school regelde onze stageplek, dat was nog altijd best een gepuzzel. Ik zou wel even kijken hoe dat bij de digipabo is geregeld of dat je zelf overal achteraan moet. Als je inderdaad van plan bent om zwanger te worden heeft het weinig zin om met zo'n opleiding te beginnen. Maar als je plotseling gedurende de opleiding last krijgt van rammelende eierstokken doe je daar ook niet veel aan Laughing Gelukkig is dat bij jou nog niet het geval...
Rapunzel
Rapunzel
Prater
Prater

Aantal berichten : 657
Punten : 732
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Deeltijd pabo, ervaringen? Empty Re: Deeltijd pabo, ervaringen?

Bericht  Liz wo 31 aug 2011 - 9:15

Rapunzel schreef:Mijn vooropleiding is Havo. Ik heb aan De Kempel gestudeerd, die school staat wel bekend als een van de beste pabo's van heel Nederland. Het is inderdaad een idee om te studeren aan een digipabo. Ik vraag me alleen af in hoeverre dat te doen is omdat het ook echt een praktijk gerichte opleiding is. Heel creatief, leerwerk maar ook veel leren door het doen in groepsverband. De school regelde onze stageplek, dat was nog altijd best een gepuzzel. Ik zou wel even kijken hoe dat bij de digipabo is geregeld of dat je zelf overal achteraan moet. Als je inderdaad van plan bent om zwanger te worden heeft het weinig zin om met zo'n opleiding te beginnen. Maar als je plotseling gedurende de opleiding last krijgt van rammelende eierstokken doe je daar ook niet veel aan Laughing Gelukkig is dat bij jou nog niet het geval...

Nee nog even niet Wink. Ik heb pedagogiek gestudeerd en heb ook stages gelopen op 2 basisscholen, heb dus wel al een beetje ervaring. Moet er nog gewoon heel goed over nadenken en alles op een rijtje zetten. Wil zowiezo eerst even een jaartje werken zonder studeren en dan misschien wel in september beginnen.. Dankjewel voor je reactie, echt heel fijn!
Liz
Liz
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 994
Registratiedatum : 28-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Deeltijd pabo, ervaringen? Empty Re: Deeltijd pabo, ervaringen?

Bericht  Rapunzel do 1 sep 2011 - 7:28

Graag gedaan Liz, veel succes met je baan en ik ben blij dat ik mijn ervaring met je heb kunnen delen!
Rapunzel
Rapunzel
Prater
Prater

Aantal berichten : 657
Punten : 732
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Deeltijd pabo, ervaringen? Empty Re: Deeltijd pabo, ervaringen?

Bericht  Joontjuh vr 2 sep 2011 - 9:32

Rapunzel schreef:Mijn vooropleiding is Havo. Ik heb aan De Kempel gestudeerd, die school staat wel bekend als een van de beste pabo's van heel Nederland. Het is inderdaad een idee om te studeren aan een digipabo. Ik vraag me alleen af in hoeverre dat te doen is omdat het ook echt een praktijk gerichte opleiding is. Heel creatief, leerwerk maar ook veel leren door het doen in groepsverband. De school regelde onze stageplek, dat was nog altijd best een gepuzzel. Ik zou wel even kijken hoe dat bij de digipabo is geregeld of dat je zelf overal achteraan moet. Als je inderdaad van plan bent om zwanger te worden heeft het weinig zin om met zo'n opleiding te beginnen. Maar als je plotseling gedurende de opleiding last krijgt van rammelende eierstokken doe je daar ook niet veel aan Laughing Gelukkig is dat bij jou nog niet het geval...

Dat is toevallig, ik ben van de week gestart op de Kempel. Ik moet zeggen dat het weer even wennen is in de schoolbanken, maar ik sta er wel voor 100 % achter. Hierbij werk ik als onderwijsassistent, dus dat sluit mooi aan. Onze eerste jaars klas bestaat nu maar uit zes leerlingen, dus we hebben veel aandacht en kunnen veel dingen samen doen wat ik van de docenten begreep.
Joontjuh
Joontjuh
Prater
Prater

Aantal berichten : 649
Punten : 755
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Veghel

http://www.jonisbadeendjes.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Deeltijd pabo, ervaringen? Empty Re: Deeltijd pabo, ervaringen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum