Wanneer starten met pil?
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wanneer starten met pil?
Een jaar geleden ben ik bevallen. Ben toen snel weer aan de pil gegaan maar reageerde hier niet goed op (veel doorbraakbloedingen). Ben toen even een aantal maanden gestopt, om mijn lichaam even tot rust te laten komen wat betreft hormonen. Vandaag ben ik weer bij de huisarts geweest en heb inmiddels de pil dus weer in huis.
In de bijsluiter staat dat je de eerste pil moet slikken op de dag dat je ongesteld wordt. Echter, toen ik vorig jaar na mijn bevalling weer de pil voorgeschreven kreeg zei mijn gynaecoloog dat ik mocht beginnen wanneer ik wilde, zelf dus een begindag bepalen. Kunnen jullie mij vertellen of dit waar is? Of moet ik echt wachten tot ik weer ongesteld ben en diezelfde dag gelijk de pil slikken? Want dat wordt dan nog een 'probleem' want ik wordt meestal eind van de middag/begin van de avond ongesteld. Ik wil de pil graag 's ochtends innemen. Dit houdt in dat ik hem pas de volgende ochtend in ga nemen, dus officieel de 2e dag van mijn menstruatie.
Heb overigens de Microgynon 30.
In de bijsluiter staat dat je de eerste pil moet slikken op de dag dat je ongesteld wordt. Echter, toen ik vorig jaar na mijn bevalling weer de pil voorgeschreven kreeg zei mijn gynaecoloog dat ik mocht beginnen wanneer ik wilde, zelf dus een begindag bepalen. Kunnen jullie mij vertellen of dit waar is? Of moet ik echt wachten tot ik weer ongesteld ben en diezelfde dag gelijk de pil slikken? Want dat wordt dan nog een 'probleem' want ik wordt meestal eind van de middag/begin van de avond ongesteld. Ik wil de pil graag 's ochtends innemen. Dit houdt in dat ik hem pas de volgende ochtend in ga nemen, dus officieel de 2e dag van mijn menstruatie.
Heb overigens de Microgynon 30.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Re: Wanneer starten met pil?
Je mag wel beginnen wanneer je wil, alleen moet je er dan rekening mee houden dat je niet gelijk beschermd bent. Dat is wel zo als je begint met je pilstrip op de eerste dag van je menstruatie. Tenminste, dat is hoe ik het me herinner.
Gast- Gast
freakielief schreef:Je mag wel beginnen wanneer je wil, alleen moet je er dan rekening mee houden dat je niet gelijk beschermd bent. Dat is wel zo als je begint met je pilstrip op de eerste dag van je menstruatie. Tenminste, dat is hoe ik het me herinner.
+1
Zo is het mij ook verteld
Nora- Prater
- Aantal berichten : 752
Punten : 837
Registratiedatum : 18-11-10
Nora schreef:freakielief schreef:Je mag wel beginnen wanneer je wil, alleen moet je er dan rekening mee houden dat je niet gelijk beschermd bent. Dat is wel zo als je begint met je pilstrip op de eerste dag van je menstruatie. Tenminste, dat is hoe ik het me herinner.
+1
Zo is het mij ook verteld
+1
Klopt helemaal.
Silver- Ratel
- Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Oke, dan ga ik dat doen. Ik begin dan gewoon a.s. maandag (vind het altijd fijn om op maandag te beginnen, dan op zondag laatste pil. Vind ik makkelijker onthouden ). Ik had sowieso de eerste maand al gerekend op het feit dat het nog niet 100% beschermt, voor de zekerheid.
Bedankt!
Bedankt!
Parisienne- Ratel
Ik starte altijd op zaterdag, dan was ik nooit ongesteld in het weekend, ideaal
Silver- Ratel
- Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Ja, ook een optie. Alleen maakt het voor mij niet heel veel uit. Werd meestal op dinsdag ongesteld en dat tot en met vrijdag, soms zaterdagochtend nog. Ben nooit zo hevig en lang ongesteld geweest, gelukkig!
Vind maandag een makkelijke dag om te onthouden.. nieuwe dag van de week, nieuwe start van nieuwe pilstrip.
Vind maandag een makkelijke dag om te onthouden.. nieuwe dag van de week, nieuwe start van nieuwe pilstrip.
Parisienne- Ratel
Soortgelijke onderwerpen
» Wanneer starten met bijvoeding?
» Wanneer starten met foliumzuur
» Wanneer ben je....
» starten met ivf behandeling
» Nieuwe medicatie starten of niet?
» Wanneer starten met foliumzuur
» Wanneer ben je....