Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer ontpillen en met foliumzuur starten?

+5
Annie24
Limburg85
Fiebje
blondje1313
Highway
9 plaatsers

Ga naar beneden

Wanneer ontpillen en met foliumzuur starten? Empty Wanneer ontpillen en met foliumzuur starten?

Bericht  Highway wo 26 jan 2011 - 2:51

Hoi allemaal

Ik en mijn vriend zouden het super vinden als ik voor het eind van dit jaar zwanger ben, nu willen we alleen niet al nu beginnen want ik wil echt pas in 2012 bevallen. (werk en woonruimte gerelateerd). We willen er in oktober/november echt voor gaan.
Nu lees ik verschillende info over ontpillen, de 1 begint al 6 maanden van te voren, de ander heeft het nooit gedaan etc. Hetzelfde lees ik met het starten met foliumzuur.

Hoe hebben jullie het aangepakt?
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ontpillen en met foliumzuur starten? Empty Re: Wanneer ontpillen en met foliumzuur starten?

Bericht  blondje1313 wo 26 jan 2011 - 3:00

Ontpillen is tegenwoordig nergens meer voor nodig heb ik gehoord, was vroeger om meer zicht op de cyclus te krijgen. Wij hebben het niet gedaan.
Met foliumzuur moet je beginnen als je wilt 'beginnen', is ook al belangrijk in de vroegste ontwikkeling, dus als je nog niet eens weet of je zwanger bent.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ontpillen en met foliumzuur starten? Empty Re: Wanneer ontpillen en met foliumzuur starten?

Bericht  Gast wo 26 jan 2011 - 3:09

Ik heb nooit ontpilt, was ook alle 3 de keren al meteen zwanger. Ok, voor deze zwangerschap slikte ik geen pil, maar toen we er echt voor gingen, was ik meteen zwanger.
Foliumzuur ben ik gaan slikken zodra ik een positieve test had

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ontpillen en met foliumzuur starten? Empty Re: Wanneer ontpillen en met foliumzuur starten?

Bericht  Fiebje wo 26 jan 2011 - 3:17

Hier ook niet ontpilt, ben met het stoppen van de pil gelijk begonnen met het slikken van foliumzuur.

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ontpillen en met foliumzuur starten? Empty Re: Wanneer ontpillen en met foliumzuur starten?

Bericht  Highway wo 26 jan 2011 - 3:24

ok, dus dat is al een beetje achterhaald dat ontpillen.. Nouja dan moet ik er nog maar eens naar kijken; wil namelijk in september nog wel op vakantie en dan niet ongesteld zijn :P Zijn er nog mensen die wel hebben ontpilt of er op een andere manier naar kijken?

Ik denk dat ik dan inderdaad tegelijk met het stoppen van de pil met foliumzuur ga starten smile
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ontpillen en met foliumzuur starten? Empty Re: Wanneer ontpillen en met foliumzuur starten?

Bericht  Limburg85 wo 26 jan 2011 - 3:29

Ik heb ook niet ontpilt en was gelijk zwanger. Ik heb geprobeerd foliumzuur te slikken maar ik kan heel moeilijk pillen slikken dus dit lukte heel slecht en toen ik eenmaal zwanger was, was ik zo misselijk en overgeven dat ik ze niet binnen hield en bij het idee dat ik ze moest slikken, ging ik al over mijn nek.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ontpillen en met foliumzuur starten? Empty Re: Wanneer ontpillen en met foliumzuur starten?

Bericht  Annie24 wo 26 jan 2011 - 3:30

Ik denk wel dat je reeel moet blijven en er niet vanuit moet gaan dat je persé in 2012 gaat bevallen. Je geeft aan er in oktober/november voor te willen gaan, maar het wil ten 1e niet zeggen dat je meteen een mooie cyclus zal hebben en ten 2e niet dat het meteen raak zal zijn. Er zijn helaas genoeg meiden waarbij zwanger worden niet vanzelfsprekend is en als dat bij jou ook het geval is (maar dat weet je natuurlijk nooit....) zal dit je 'planning' in de war schoppen.

Wat betreft het foliumzuur: dit ben ik gaan slikken toen we de pil de deur uit deden.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ontpillen en met foliumzuur starten? Empty Re: Wanneer ontpillen en met foliumzuur starten?

Bericht  Gast wo 26 jan 2011 - 3:42

Ik heb ook niet ontpilt.

Folium ben ik gaan slikken vanaf het moment dat ik ook stopte met de pil en wij er dus ook echt voor gingen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ontpillen en met foliumzuur starten? Empty Re: Wanneer ontpillen en met foliumzuur starten?

Bericht  Flemy wo 26 jan 2011 - 3:45

Ontpillen vind ik onzin, nooit gedaan ook. Zodra je stopt met de pil, kun je gewoon zwanger worden.
Hoe lang het zal duren kun je nooit zeggen, dus beginnen in oktober/november zodat je in 2012 bevalt is lang niet zo realistisch als het lijkt. Bij onze eerste duurde het bijna 1,5 jaar voordat ik zwanger was en bij de tweede meteen raak.

Foliumzuur heb ik bij de eerste keer een aantal maanden geslikt, maar gestopt toen het wel erg lang ging duren. Uiteindelijk beide zwangerschappen begonnen toen ik positief testte. En dan met een multivitamine waar ook de ADH foliumzuur in zat.
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ontpillen en met foliumzuur starten? Empty Re: Wanneer ontpillen en met foliumzuur starten?

Bericht  Highway wo 26 jan 2011 - 3:46

Annie24 schreef:Ik denk wel dat je reeel moet blijven en er niet vanuit moet gaan dat je persé in 2012 gaat bevallen. Je geeft aan er in oktober/november voor te willen gaan, maar het wil ten 1e niet zeggen dat je meteen een mooie cyclus zal hebben en ten 2e niet dat het meteen raak zal zijn. Er zijn helaas genoeg meiden waarbij zwanger worden niet vanzelfsprekend is en als dat bij jou ook het geval is (maar dat weet je natuurlijk nooit....) zal dit je 'planning' in de war schoppen.

Wat betreft het foliumzuur: dit ben ik gaan slikken toen we de pil de deur uit deden.

Bedankt voor je reactie en daar heb je helemaal gelijk in.
Het plannen om dan te stoppen is meer zodat het niet te vroeg komt (dit jaar bijv) ivm dingen die we nog moeten regelen. Als ik niet snel zwanger wordt lijkt het me vreselijk maar daar hou ik wel rekening mee. In die zin ben ik best realistisch ondanks dat het misschien anders overkwam.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ontpillen en met foliumzuur starten? Empty Re: Wanneer ontpillen en met foliumzuur starten?

Bericht  Lejow wo 26 jan 2011 - 4:53

Ik ben 2 weken geleden gestopt met de pil en toen ook gestart met foliumzuur
Beter te vroeg dan te laat, en baadt het niet dan schaadt het niet Very Happy
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ontpillen en met foliumzuur starten? Empty Re: Wanneer ontpillen en met foliumzuur starten?

Bericht  Novalee wo 26 jan 2011 - 5:14

Ontpillen in de zin van wachten totdat alle stoffen uit je lichaam zijn is tegenwoordig inderdaad onzin. Maar sommigen vinden het wel handig om iets eerder dan wanneer ze echt gaan proberen zwanger te worden te stoppen om zo al een beetje te kijken hoe hun cyclus is. Als je bijvoorbeeld erg onregelmatig was voordat je de pil ging slikken kan dat handig zijn, zodat je weet wanneer je overtijd bent en dus een test kan doen. Het is maar net wat je zelf wilt.

Foliumzuur zou ik mee beginnen zodra jullie er echt voor gaan. Foliumzuur is al vanaf het begin van je zwangerschap (dus al voordat je uberhaupt weet dat je zwanger bent) belangrijk. Bij Kruidvat koop je geloof ik 120 van die pillen voor nog geen €3,-.

Ik ben in februari 2009 met de pil gestopt om te kijken hoe m'n cyclus zou zijn. Na twee maanden met een cyclus van rond de 30 dagen zijn we er in mei voor gegaan. Vanaf toen werd m'n cyclus lang en onregelmatig, dus ontpillen had voor mij geen zin. Uiteindelijk ben ik in oktober 2010 zwanger geraakt. Ik heb al die tijd foliumzuur geslikt.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ontpillen en met foliumzuur starten? Empty Re: Wanneer ontpillen en met foliumzuur starten?

Bericht  Lejow wo 26 jan 2011 - 5:22

Novalee schreef:Ontpillen in de zin van wachten totdat alle stoffen uit je lichaam zijn is tegenwoordig inderdaad onzin. Maar sommigen vinden het wel handig om iets eerder dan wanneer ze echt gaan proberen zwanger te worden te stoppen om zo al een beetje te kijken hoe hun cyclus is. Als je bijvoorbeeld erg onregelmatig was voordat je de pil ging slikken kan dat handig zijn, zodat je weet wanneer je overtijd bent en dus een test kan doen. Het is maar net wat je zelf wilt.

Foliumzuur zou ik mee beginnen zodra jullie er echt voor gaan. Foliumzuur is al vanaf het begin van je zwangerschap (dus al voordat je uberhaupt weet dat je zwanger bent) belangrijk. Bij Kruidvat koop je geloof ik 120 van die pillen voor nog geen €3,-.

Ik ben in februari 2009 met de pil gestopt om te kijken hoe m'n cyclus zou zijn. Na twee maanden met een cyclus van rond de 30 dagen zijn we er in mei voor gegaan. Vanaf toen werd m'n cyclus lang en onregelmatig, dus ontpillen had voor mij geen zin. Uiteindelijk ben ik in oktober 2010 zwanger geraakt. Ik heb al die tijd foliumzuur geslikt.

Helaas :P 28 pillen voor 3 euro.. En dan had ik het goedkoopste merk dat ik kon vinden hehe
Ik weet niet hoe mijn cyclus was, ik slik al 13 jaar de pil...
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ontpillen en met foliumzuur starten? Empty Re: Wanneer ontpillen en met foliumzuur starten?

Bericht  Novalee wo 26 jan 2011 - 5:35

Lejow schreef:
Novalee schreef:Bij Kruidvat koop je geloof ik 120 van die pillen voor nog geen €3,-.

Helaas :P 28 pillen voor 3 euro.. En dan had ik het goedkoopste merk dat ik kon vinden hehe
Ik weet niet hoe mijn cyclus was, ik slik al 13 jaar de pil...

Dan heb je toch niet de goedkoopste want ze zijn er echt. Gewoon van eigen merk, het zit in een bruin glazen potje met een groen etiket en groene dop. Deze bedoel ik!
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ontpillen en met foliumzuur starten? Empty Re: Wanneer ontpillen en met foliumzuur starten?

Bericht  Lejow wo 26 jan 2011 - 5:36

Novalee schreef:
Lejow schreef:
Novalee schreef:Bij Kruidvat koop je geloof ik 120 van die pillen voor nog geen €3,-.

Helaas :P 28 pillen voor 3 euro.. En dan had ik het goedkoopste merk dat ik kon vinden hehe
Ik weet niet hoe mijn cyclus was, ik slik al 13 jaar de pil...

Dan heb je toch niet de goedkoopste want ze zijn er echt. Gewoon van eigen merk, het zit in een bruin glazen potje met een groen etiket en groene dop. Deze bedoel ik!

Ben ik genaaid..
Ik vroeg t nog aan de verkoopster.. Nee mevrouw, verder dan deze hebben we ze dan niet...
Evil or Very Mad
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ontpillen en met foliumzuur starten? Empty Re: Wanneer ontpillen en met foliumzuur starten?

Bericht  Lejow wo 26 jan 2011 - 5:37

En hoeveel moet je er slikken per dag, van die van de kruidvat?

http://online.kruidvat.nl/product/49592/Foliumzuur.html
Ik heb dus deze.. 1 per dag moet ik er van nemen
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ontpillen en met foliumzuur starten? Empty Re: Wanneer ontpillen en met foliumzuur starten?

Bericht  Novalee wo 26 jan 2011 - 5:41

Da's balen! Maar heb je dan puur alleen foliumzuur, of een multivitamine voor zwanger worden?
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ontpillen en met foliumzuur starten? Empty Re: Wanneer ontpillen en met foliumzuur starten?

Bericht  Novalee wo 26 jan 2011 - 5:42

Deze post had ik gemist smile

Lejow schreef:En hoeveel moet je er slikken per dag, van die van de kruidvat?

http://online.kruidvat.nl/product/49592/Foliumzuur.html
Ik heb dus deze.. 1 per dag moet ik er van nemen

Die ik postte hoef je ook maar 1 per dag.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ontpillen en met foliumzuur starten? Empty Re: Wanneer ontpillen en met foliumzuur starten?

Bericht  Highway wo 26 jan 2011 - 5:45

Bedankt voor de reacties allemaal! Het valt op dat iedereen hetzelfde denkt over ontpillen dus dat trekt mij dan ook over de streep, dat ga ik dan gewoon niet doen en foliumzuur beginnen zodra ik met de pil stop. Bedankt allemaal!
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ontpillen en met foliumzuur starten? Empty Re: Wanneer ontpillen en met foliumzuur starten?

Bericht  Lejow wo 26 jan 2011 - 5:55

Novalee schreef:Da's balen! Maar heb je dan puur alleen foliumzuur, of een multivitamine voor zwanger worden?

Alleen foliumzuur
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ontpillen en met foliumzuur starten? Empty Re: Wanneer ontpillen en met foliumzuur starten?

Bericht  Gast wo 26 jan 2011 - 6:17

Ik heb niet ontpild, in de bijsluiter van de pil stond dat het nergens voor nodig was.
Ik ben gestopt met de pil, heb 2 cycli gehad en bij de derde was ik zwanger.

De een is de eerste maand zwanger en de ander doet er helaas langer dan een jaar over, er is niks over te zeggen... het is helaas niet te plannen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ontpillen en met foliumzuur starten? Empty Re: Wanneer ontpillen en met foliumzuur starten?

Bericht  Gast wo 26 jan 2011 - 6:19

Ik ben met foliumzuur begonnen met de laatste 14 pillen van mn laatste strip. Mocht ik dan de eerste ronde zwanger worden slikte ik iig lang genoeg foliumzuur. (Aanbevolen wordt 4 weken voor de bevruchting). Het kan geen kwaad als je het langer slikt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ontpillen en met foliumzuur starten? Empty Re: Wanneer ontpillen en met foliumzuur starten?

Bericht  Gast wo 26 jan 2011 - 7:06

Ik ben foliumzuur gaan slikken toen ik stopte met de pil, en zodra ik zwanger was overgestapt op de multi vitamines voor vrouwen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ontpillen en met foliumzuur starten? Empty Re: Wanneer ontpillen en met foliumzuur starten?

Bericht  Flip Fluitketel wo 26 jan 2011 - 7:14

Na het stoppen van de pil gelijk begonnen met foliumzuur te slikken. Wij zijn er gelijk voor gegaan en niet aan ontpillen gegaan, geloof ik niet zo in.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ontpillen en met foliumzuur starten? Empty Re: Wanneer ontpillen en met foliumzuur starten?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum