Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Koorts uit het niets?

+4
Sweety
Merai
Pompoen
Caro
8 plaatsers

Ga naar beneden

Koorts uit het niets? Empty Koorts uit het niets?

Bericht  Caro zo 28 aug 2011 - 4:20

Vanmorgen ben ik opgestaan, niks aan de hand. Na ongeveer een uur begon ik wat pijntjes te krijgen en weer een half uur latere had ik 37,9 koorts. Normaal zit ik rond de 36,4..

Ik heb verder nergens last van. Alleen koorts, heb geen verkoudheid, geen blaasontsteking, nergens pijn...snap er niks van.

Het is extra vervelend omdat we vandaag een jaar getrouwd zijn Sad. En morgen heb ik mijn laatste werkdag...


Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koorts uit het niets? Empty Re: Koorts uit het niets?

Bericht  Pompoen zo 28 aug 2011 - 4:50

Officieel is dat nog verhoging. Ik heb een periode steeds verhoging gehad als ik even wat ging doen. Later bleek ik toen overspannen te zijn. Als ik pijntjes hier en daar krijg en een zere huid is dat meestal een voorbode voor griep. Ik hoop dat je niet ziek word (en ook niet dat je overspannen bent trouwes), maar 't zou dus een 'onschuldige' reactie op iets kunnen zijn.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koorts uit het niets? Empty Re: Koorts uit het niets?

Bericht  Gast zo 28 aug 2011 - 5:24

37.9 is "officieel" nog geen koorts.

Koorts kan ook vaak een teken zijn van een ontsteking.
Ergens.

Misschien zit er toch ergens iets dwars of te wringen en merk je dat nu nog niet.
Mocht je er last van krijgen dan zou je een paracetol kunnen pakken.

Had je plannen voor vanavond?
Beterschap.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Koorts uit het niets? Empty Re: Koorts uit het niets?

Bericht  Merai zo 28 aug 2011 - 5:28

Volgens mij is het een virus dat heerst, ik heb het ook gehad. Had ongeveer 10 dagen lang steeds koorts vanuit het niets en verder nergens last van. Bij mij is het vanzelf weer over gegaan (uiteraard toen ik na de 10e dag toch maar naar de huisarts ging, die dacht dat ik een virus had opgelopen in Turkije).
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Koorts uit het niets? Empty Re: Koorts uit het niets?

Bericht  Sweety zo 28 aug 2011 - 6:11

Allereerst gefeliciteerd met jullie 1 jarig huwelijk!

Bij mij is het meestal een teken dat ik rustig aan moet doen. En als ik dan even een dag of 2 voor mijzelf neem dan zet het niet door bij mij. Misschien heb je nu ook stress omdat morgen je laatste werkdag is?
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koorts uit het niets? Empty Re: Koorts uit het niets?

Bericht  Caro zo 28 aug 2011 - 19:46

IK weet ook dat dat officieel nog geen koorts is, maar daar had ik gisteren even lak aan. Momenteel zit ik op mijn werk, met veel pijn en moeite maar je afmeleden voor je laatste werkdag kán gewoon niet. Koorts/ verhoging is wat gezakt maar ik voel me nu vooral moe en ik heb erg veel last van mijn maag. Af tn toe gaat daar een behoorlijke pijnsteek doorheen die niet goed valt en zeer doet.
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koorts uit het niets? Empty Re: Koorts uit het niets?

Bericht  Gast zo 28 aug 2011 - 20:16

Wat vervelend zeg! Heb je nog wel een leuke avond gehad gisteren?

Hm lastig. Is het een mogelijkheid je werk zoveel mogelijk af te ronden en dan eerder naar huis te gaan? Of is het wel vol te houden de hele dag?
En ben je hierna vrij of begin je meteen met je nieuwe baan? Anders kun je die vrije dagen pakken om een beetje bij te komen en rustig aan te doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Koorts uit het niets? Empty Re: Koorts uit het niets?

Bericht  Caro zo 28 aug 2011 - 20:26

Nee, hier doen ze niet echt aan eerder/ later naar huis gaan dan de echte uren die je moet werken. Heel vervelend... nul flexibiliteit. Maar ik merk ook dat ik niet wil dat mensen met me praten,... best sneu. En zeker voor je laatste werkdag. Dus ik hoop dat ik dadelijk een beetje opknap en me wat beter ga voelen...

Ik heb twee dagen vrij na deze dag en dan begin ik donderdag aan mijn nieuwe baan. Tegen die tijd ga ik ervanuit dat ik me beter voel, en voor nu is het even met de tanden op elkaar :-).
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koorts uit het niets? Empty Re: Koorts uit het niets?

Bericht  Gast zo 28 aug 2011 - 20:32

Wat vreemd zeg. Aan de ene kant denk ik: "het is je laatste dag ga lekker naar huis!" Maar ik kan me wel voorstellen dat je het gewoon wilt afmaken. Zou ik zelf ook doen. Misschien dat een paracetamol wat verlichting geeft?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Koorts uit het niets? Empty Re: Koorts uit het niets?

Bericht  Caro zo 28 aug 2011 - 22:40

Heb er al twee op :-). Ga echt niet zonder medicatie hier zitten.. En nu gaat het wel weer, het is alleen af en toe krijg ik echt behoorlijke pijnaanvallen waardoor ik bijna kerm van de pijn. Maar goed: nog maar 5,5 uur :-)
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koorts uit het niets? Empty Re: Koorts uit het niets?

Bericht  Gast zo 28 aug 2011 - 22:53

Caro schreef:Heb er al twee op :-). Ga echt niet zonder medicatie hier zitten.. En nu gaat het wel weer, het is alleen af en toe krijg ik echt behoorlijke pijnaanvallen waardoor ik bijna kerm van de pijn. Maar goed: nog maar 5,5 uur :-)


Is dat in de maagstreek Caro? Hmm dat klinkt niet echt gezond en als een 'gewoon' griepje. Maar goed, je kent je lichaam beter natuurlijk smile Heel veel sterkte voor de laatste uurtjes en alvast veel fun toegewenst bij je nieuwe job! smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Koorts uit het niets? Empty Re: Koorts uit het niets?

Bericht  Monte zo 28 aug 2011 - 23:36

Hoe gaat het nu met je?
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Koorts uit het niets? Empty Re: Koorts uit het niets?

Bericht  M@niek zo 28 aug 2011 - 23:44

Pijnaanvallen richting de maagstreek klinktniet echt fijn. Heb je hier vaker last van? Klinkt als galaanvallen en die kunnen behoorlijk pijnlijk zijn!
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koorts uit het niets? Empty Re: Koorts uit het niets?

Bericht  Caro ma 29 aug 2011 - 0:21

Euhhh, het voelt idd niet erg prettig nee. Ik heb momenteel nog een ibuprofen 600 bruis erin gemikt omdat ik gek werd van de aanvallen.. Het zit tussen mijn borstkas en mijn maagstreek zeg maar. Echt vrij hoog, dus niet mijn darmen. Ik ken deze pijn niet, maar ik vind het niet fijn :-(. Het zijn aanvallen, zoals nu heb ik nergens last van, het voelt alleen wat 'zwaarder' aan daar. Maar als ik die aanvallen krijg dan zit ik echt te kermen van de pijn.

Koorts is gelukkig gezakt vandaag, dus dat scheelt. Nog maar 3,5 uur! Ik heb de eerste 5,5 uur overleefd, dan kom ik vast die laatste uurtjes ook wel door!
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koorts uit het niets? Empty Re: Koorts uit het niets?

Bericht  Caro ma 29 aug 2011 - 0:23

Ohh en ik heb het koud!!
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koorts uit het niets? Empty Re: Koorts uit het niets?

Bericht  Susan ma 29 aug 2011 - 0:24

Mijn moeder heeft ooit een voedselvergiftiging opgelopen en daardoor een maagwandontsteking gekregen en sindsdien heeft ze ook af en toe dat soort pijnaanvallen. Misschien is het bij jou wel compleet iets anders natuurlijk, maar ik zou wel even naar een dokter gaan.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koorts uit het niets? Empty Re: Koorts uit het niets?

Bericht  JustMeDaan ma 29 aug 2011 - 3:12

Ik heb zelf galaanvallen (heb galstenen) en ik heb dan pijn rechts onder mijn ribbenboog. Die straalt uit richting maag/hartstreek rechterkant van mijn nek en erg in mijn rug, ook ter hoogte van lever/gal en maag. Gaat dan vaak ook gepaard met koliekpijn(aanvallen) misselijk, enorm koud hebben maar wel vreselijk zweten (koude koorts). Ik kan me dan geen houding vinden, liggen/staan/lopen/zitten niks is goed. Enige wat dan helpt is Diclofenac, in zetpil omdat de maag ook geirriteerd is. Laatste keer huisartsenpost kreeg ik een injectie diclofenac (in mijn kont Embarassed) en de zetpillen mee. Zo een aanval kan wel een aantal dagen duren, en erna is alles ook nog even van slag.

Als je je herkent in dit, dan zou ik toch even aan de bel trekken, de pijn is vreselijk!

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koorts uit het niets? Empty Re: Koorts uit het niets?

Bericht  Gast ma 29 aug 2011 - 19:27

Hoe is de dag verder verlopen? Gelukkig zit je werk er nu op! Heb je nog steeds last van die pijn aanvallen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Koorts uit het niets? Empty Re: Koorts uit het niets?

Bericht  Caro ma 29 aug 2011 - 23:35

Mijn koorts was vannacht fluctuerend tussen de 39 en 39,5. Heb bijna geen oog dichtgedaan, ene moment ijskoud dan weer badend in het zweet....

Hopelijk ben ik donderdag weer wat beter!!(eerste werkdag nieuw werk)
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koorts uit het niets? Empty Re: Koorts uit het niets?

Bericht  JustMeDaan di 30 aug 2011 - 1:09

Herken je je in mijn verhaal of niet?
Koorts moet ergens vandaan komen dus ik zou toch even een arts bezoeken dan.

JustMeDaan
Prater
Prater

Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Koorts uit het niets? Empty Re: Koorts uit het niets?

Bericht  Gast di 30 aug 2011 - 7:15

Heel veel beterschap Caro! Idd hopen dat je donderdag beter bent. Maar ziek is ziek en daar kun jij helaas niks aan doen. Balen zeg zeker op je eerste nieuwe werkdag!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Koorts uit het niets? Empty Re: Koorts uit het niets?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum