Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat nou opwarming van de aarde?

+7
SuperGrover
Zininzon
CaptainSpectacular
Serena
Kabouter
Lejow
Jeanette
11 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Wat nou opwarming van de aarde? - Pagina 2 Empty Re: Wat nou opwarming van de aarde?

Bericht  Gast wo 22 dec 2010 - 3:43

Jeanette schreef:Een paar jaar geleden was er heuse paniek om de opwarming van de aarde en zouden wij nooit meer sneeuw krijgen. En nu valt er dit jaar al zoveel sneeuw dat ik niet van de opwarming kan spreken. En nu hoor je er niemand meer over. Al zal dat wel veranderen als het van de zomer weer warm is. Echt te belachelijk.

Wat vinden jullie hiervan?

Over die opwarming heb ik gehoord maar nooit dat er nooit meer sneeuw zou komen? Opwarming van de AARDE wil niet zeggen dat het in NL niet koud kan zijn een paar winters natuurlijk. Lekker simpel. Het gaat uiteraard om gemiddelden en dat soort bla bla.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat nou opwarming van de aarde? - Pagina 2 Empty Re: Wat nou opwarming van de aarde?

Bericht  Gast wo 22 dec 2010 - 4:06

Het klimaat veranderd altijd op de aarde. Dat is al (miljoenen) jaren zo. Ik denk niet dat wij als mensen daar iets aan kunnen veranderen of dat we daar überhaupt invloed op hebben. Die veranderingen van de aarde gaan over miljoenen jaren, die 50 jaar dat wij nu met industrieën bezig zijn is volgens mij niet zo schadelijk als we met z'n alleen kunnen denken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat nou opwarming van de aarde? - Pagina 2 Empty Re: Wat nou opwarming van de aarde?

Bericht  SuperGrover wo 22 dec 2010 - 4:41

Brennuss schreef:Het klimaat veranderd altijd op de aarde. Dat is al (miljoenen) jaren zo. Ik denk niet dat wij als mensen daar iets aan kunnen veranderen of dat we daar überhaupt invloed op hebben. Die veranderingen van de aarde gaan over miljoenen jaren, die 50 jaar dat wij nu met industrieën bezig zijn is volgens mij niet zo schadelijk als we met z'n alleen kunnen denken.
Dat ben ik absoluut niet met je eens. Het is wetenschappelijk bewezen dat CFK's de ozonlaag afbreken. CFK's binden graag aan zuurstofmoleculen, ozon is O3 maar wordt door CFK's in rap tempo afgebroken tot O2, het gewone zuurstof. In normale omstandigheden gebeurt dat ook, ozon wordt zuurstof + O, zuurstof + O wordt ozon. Het probleem met CFK's is dat daardoor veel meer ozon wordt afgebroken dan wordt bijgemaakt. En dan krijg je een gat in de ozonlaag.

Ten tweede, veranderingen in het klimaat gaat absoluut niet over miljoenen jaren. Klimaatveranderingen gaan over eeuwen, halve eeuwen. Maar je bewering dat we pas 50 jaar met industrie bezig zijn, is ook onjuist, dat is zo'n 150 jaar (de industriële revolutie was halverwege de 19e eeuw).

Het versterkte broeikaseffect is ook niet een theorie op losse schroeven. Het klimaat verandert altijd, maar dat gaat nogal langzaam. Door de uitstoot van broeikasgassen is dit veel sneller gegaan.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat nou opwarming van de aarde? - Pagina 2 Empty Re: Wat nou opwarming van de aarde?

Bericht  Gast wo 22 dec 2010 - 4:51

_Donnaa schreef:
plumke schreef:Haha. Zou wel weer eens tijd worden hoor die elfstedentocht. Las dat het misschien, als het zo door blijft vriezen, volgende week zal gebeuren?
Het gaat vandaag een morgen sneeuwen, dus dat kunnen ze wel vergeten ben ik bang..

Als ze sneeuw gaan schuiven moet het kunnen hoorde ik van de week. Dus alle Friezen als een malle sneeuw gaan schuiven!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat nou opwarming van de aarde? - Pagina 2 Empty Re: Wat nou opwarming van de aarde?

Bericht  Gast wo 22 dec 2010 - 4:55

Doedell schreef:
_Donnaa schreef:
plumke schreef:Haha. Zou wel weer eens tijd worden hoor die elfstedentocht. Las dat het misschien, als het zo door blijft vriezen, volgende week zal gebeuren?
Het gaat vandaag een morgen sneeuwen, dus dat kunnen ze wel vergeten ben ik bang..

Als ze sneeuw gaan schuiven moet het kunnen hoorde ik van de week. Dus alle Friezen als een malle sneeuw gaan schuiven!
Scheelt het even dat ik niet in de buurt woon haha XD

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat nou opwarming van de aarde? - Pagina 2 Empty Re: Wat nou opwarming van de aarde?

Bericht  CaptainSpectacular wo 22 dec 2010 - 4:55

SuperGrover schreef:Ten tweede, veranderingen in het klimaat gaat absoluut niet over miljoenen jaren. Klimaatveranderingen gaan over eeuwen, halve eeuwen. Maar je bewering dat we pas 50 jaar met industrie bezig zijn, is ook onjuist, dat is zo'n 150 jaar (de industriële revolutie was halverwege de 19e eeuw).
Maar het klimaat verandert al wel langer dan dat wij er invloed op hebben. Ik denk dat dat eerder het punt van Brennuss was.
SuperGrover schreef:Het versterkte broeikaseffect is ook niet een theorie op losse schroeven. Het klimaat verandert altijd, maar dat gaat nogal langzaam. Door de uitstoot van broeikasgassen is dit veel sneller gegaan.
En nu wordt het tijd voor cijfers. Op welke manier hebben wij met onze paar beetjes CO2 extra zo'n sterke invloed op het klimaat van een enorm groot (en niet te vergeten: complex) systeem? Het is hoogmoed om te denken dat de invloed van wat we uitstoten significant is.
CaptainSpectacular
CaptainSpectacular
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 279
Punten : 287
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat nou opwarming van de aarde? - Pagina 2 Empty Re: Wat nou opwarming van de aarde?

Bericht  Gast wo 22 dec 2010 - 4:58

_Donnaa schreef:
Doedell schreef:
_Donnaa schreef:
plumke schreef:Haha. Zou wel weer eens tijd worden hoor die elfstedentocht. Las dat het misschien, als het zo door blijft vriezen, volgende week zal gebeuren?
Het gaat vandaag een morgen sneeuwen, dus dat kunnen ze wel vergeten ben ik bang..

Als ze sneeuw gaan schuiven moet het kunnen hoorde ik van de week. Dus alle Friezen als een malle sneeuw gaan schuiven!
Scheelt het even dat ik niet in de buurt woon haha XD


Hmmm ben wel dagelijks in L'warden e.o maar sneeuwvegen doe ik dan liever niet meer. Ben na mijn werk al kapot :P Denk dat ik dan eerder aan de kant sta te juichen..

Enne ligt Sneek niet in de buurt?? :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat nou opwarming van de aarde? - Pagina 2 Empty Re: Wat nou opwarming van de aarde?

Bericht  SuperGrover wo 22 dec 2010 - 5:37

CaptainSpectacular schreef:
SuperGrover schreef:Ten tweede, veranderingen in het klimaat gaat absoluut niet over miljoenen jaren. Klimaatveranderingen gaan over eeuwen, halve eeuwen. Maar je bewering dat we pas 50 jaar met industrie bezig zijn, is ook onjuist, dat is zo'n 150 jaar (de industriële revolutie was halverwege de 19e eeuw).
Maar het klimaat verandert al wel langer dan dat wij er invloed op hebben. Ik denk dat dat eerder het punt van Brennuss was.
SuperGrover schreef:Het versterkte broeikaseffect is ook niet een theorie op losse schroeven. Het klimaat verandert altijd, maar dat gaat nogal langzaam. Door de uitstoot van broeikasgassen is dit veel sneller gegaan.
En nu wordt het tijd voor cijfers. Op welke manier hebben wij met onze paar beetjes CO2 extra zo'n sterke invloed op het klimaat van een enorm groot (en niet te vergeten: complex) systeem? Het is hoogmoed om te denken dat de invloed van wat we uitstoten significant is.
Natuurlijk, het klimaat verandert altijd. Dat heb ik ook niet ontkent. Ik ontken alleen dat wij als mens absoluut geen invloed hebben op het klimaat. Wat ik in dit topic begrijp, is dat het bijna als een complottheorie wordt beschreven. Wij hebben invloed, negatieve invloed, dat moeten we onderkennen en veranderen.

En ik had het eerder al over CFK's, maar ook methaangassen en andere broeikasgassen hebben invloed op het klimaat. Het is niet alleen CO2.

Je zegt dat het tijd wordt voor cijfers, maar die zie ik nog niet? Een paar beetjes CO2, zo'n sterke invloed, enorm groot, significant...?? Of verwachtte je van mij cijfers? Die heb ik niet in mijn bezit, ik ben geen wandelende BINAS. Wink

Jij zegt dat denken dat wij invloed hebben, hoogmoed is. Ik denk dat het ontkennen van onze invloed weglopen van verantwoordelijkheid is.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat nou opwarming van de aarde? - Pagina 2 Empty Re: Wat nou opwarming van de aarde?

Bericht  Gast wo 22 dec 2010 - 5:39

plumke schreef:

Enne ligt Sneek niet in de buurt?? :P
Hahaha, nou niet zo dicht dat ik me geroepen voel om te komen schuiven..

*genoeg uitkeringtrekkers daar *

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat nou opwarming van de aarde? - Pagina 2 Empty Re: Wat nou opwarming van de aarde?

Bericht  Gast wo 22 dec 2010 - 8:37

CaptainSpectacular schreef:
SuperGrover schreef:Ten tweede, veranderingen in het klimaat gaat absoluut niet over miljoenen jaren. Klimaatveranderingen gaan over eeuwen, halve eeuwen. Maar je bewering dat we pas 50 jaar met industrie bezig zijn, is ook onjuist, dat is zo'n 150 jaar (de industriële revolutie was halverwege de 19e eeuw).
Maar het klimaat verandert al wel langer dan dat wij er invloed op hebben. Ik denk dat dat eerder het punt van Brennuss was.
SuperGrover schreef:Het versterkte broeikaseffect is ook niet een theorie op losse schroeven. Het klimaat verandert altijd, maar dat gaat nogal langzaam. Door de uitstoot van broeikasgassen is dit veel sneller gegaan.
En nu wordt het tijd voor cijfers. Op welke manier hebben wij met onze paar beetjes CO2 extra zo'n sterke invloed op het klimaat van een enorm groot (en niet te vergeten: complex) systeem? Het is hoogmoed om te denken dat de invloed van wat we uitstoten significant is.

Dat bedoelde ik inderdaad. Het staat er wat beroerd, dat heb ik wel vaker. Het zal heus zijn dat wij er invloed ophebben, maar ik kan me niet voorstellen dat, als de uitstoot er niet zou zijn, de veranderingen niet meer zouden plaats vinden..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat nou opwarming van de aarde? - Pagina 2 Empty Re: Wat nou opwarming van de aarde?

Bericht  nina wo 22 dec 2010 - 8:46

_Donnaa schreef:
plumke schreef:

Enne ligt Sneek niet in de buurt?? :P
Hahaha, nou niet zo dicht dat ik me geroepen voel om te komen schuiven..

*genoeg uitkeringtrekkers daar *
Ben je ook van oorsprong friestalig?
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat nou opwarming van de aarde? - Pagina 2 Empty Re: Wat nou opwarming van de aarde?

Bericht  Gast wo 22 dec 2010 - 9:01

Er werd ook gezegd dat we een warme zomer zouden krijgen :P nou die heb ik ook niet gezien haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat nou opwarming van de aarde? - Pagina 2 Empty Re: Wat nou opwarming van de aarde?

Bericht  Sarah1985 wo 22 dec 2010 - 9:04

gelukkig ligt er amper sneeuw in friesland. Maar wat me opvald dat mensen meteen denken bij de eerste vorst dat de elfstedentocht komt. Ze waren vandaag wel op het ijselmeer aan het schaatsen, Echt vreemd ijs met golven
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat nou opwarming van de aarde? - Pagina 2 Empty Re: Wat nou opwarming van de aarde?

Bericht  Gast wo 22 dec 2010 - 9:05

Paris1985 schreef:gelukkig ligt er amper sneeuw in friesland. Maar wat me opvald dat mensen meteen denken bij de eerste vorst dat de elfstedentocht komt. Ze waren vandaag wel op het ijselmeer aan het schaatsen, Echt vreemd ijs met golven
Als je het weer moet geloven krijgen jullie morgen 5-10 cm :P

maarjaaa laten we dat maar niet meer geloven en gewoon afwachten haha

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat nou opwarming van de aarde? - Pagina 2 Empty Re: Wat nou opwarming van de aarde?

Bericht  Raindrop wo 22 dec 2010 - 9:12

Paris1985 schreef:gelukkig ligt er amper sneeuw in friesland. Maar wat me opvald dat mensen meteen denken bij de eerste vorst dat de elfstedentocht komt. Ze waren vandaag wel op het ijselmeer aan het schaatsen, Echt vreemd ijs met golven

Amper sneeuw? Fijn Very Happy
Hier is echt veel te veel naar mijn zin gevallen. En dan begint het nu net te dooien hoor ik dat er vannacht en morgen weer sneeuw gaat vallen.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat nou opwarming van de aarde? - Pagina 2 Empty Re: Wat nou opwarming van de aarde?

Bericht  Sarah1985 wo 22 dec 2010 - 9:14

Snowflake schreef:
Paris1985 schreef:gelukkig ligt er amper sneeuw in friesland. Maar wat me opvald dat mensen meteen denken bij de eerste vorst dat de elfstedentocht komt. Ze waren vandaag wel op het ijselmeer aan het schaatsen, Echt vreemd ijs met golven

Amper sneeuw? Fijn Very Happy
Hier is echt veel te veel naar mijn zin gevallen. En dan begint het nu net te dooien hoor ik dat er vannacht en morgen weer sneeuw gaat vallen.
ja amper, groene van het gras is nog te zien. Maar hoop echt niet dat er 5-10cm komt. Zou vandaag ook sneeuwen maar niks
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat nou opwarming van de aarde? - Pagina 2 Empty Re: Wat nou opwarming van de aarde?

Bericht  Gast wo 22 dec 2010 - 9:51

Darcy schreef:
Marin schreef:Volgens mij is het feit dat er nu steeds zo veel sneeuw valt, juist wel een teken dat er iets aan het veranderen is met het klimaat. Je moet het niet zo zwart wit zien van oh de aarde is warm, nu is het overal warm. Nee, het wordt warmer, de ijskappen smelten, die komen in de zeestroming terecht, en dat beinvloed het klimaat. Ofzoiets.

Klopt. Het weer wordt extremer, de zomers worden droger en de winters kouder. Dat is een teken dat er iets aan de hand is met het klimaat, zeggen ze.
Misschien dat het al gezegd is, ik ben te ongeduldig om dit topic verder te lezen, maarre... de afgelopen zomers vond ik niet echt droog 🐰
Verder heb ik liever een kleine ijstijd dan de opwarming van de aarde, ik ben sowieso meer een wintermens en in Rusland redden ze dat ook prima met slechtere voorzieningen dan hier, dus wij redden dat ook wel. Overigens is de sneeuw een logisch gevolg van de global warming: aarde wordt warmer - meer verdamping - meer neerslag - en uiteindelijk koelt de aarde daarmee weer af. Cirkel rond smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat nou opwarming van de aarde? - Pagina 2 Empty Re: Wat nou opwarming van de aarde?

Bericht  Gast wo 22 dec 2010 - 9:57

Ohja, en ach... bekijk het positief: We hebben dit jaar in elk geval een witte Kerst. Cool

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat nou opwarming van de aarde? - Pagina 2 Empty Re: Wat nou opwarming van de aarde?

Bericht  Raindrop wo 22 dec 2010 - 10:03

Paris1985 schreef:
Snowflake schreef:
Paris1985 schreef:gelukkig ligt er amper sneeuw in friesland. Maar wat me opvald dat mensen meteen denken bij de eerste vorst dat de elfstedentocht komt. Ze waren vandaag wel op het ijselmeer aan het schaatsen, Echt vreemd ijs met golven

Amper sneeuw? Fijn Very Happy
Hier is echt veel te veel naar mijn zin gevallen. En dan begint het nu net te dooien hoor ik dat er vannacht en morgen weer sneeuw gaat vallen.
ja amper, groene van het gras is nog te zien. Maar hoop echt niet dat er 5-10cm komt. Zou vandaag ook sneeuwen maar niks

Haha fijn, hopelijk blijft het zo! Hier is echt wel veel gevallen. Zeker wel rond de 10 cm of meer.
'Vroeger' vond ik het leuk haha maar nu.. Best jammer!
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat nou opwarming van de aarde? - Pagina 2 Empty Re: Wat nou opwarming van de aarde?

Bericht  Gast wo 22 dec 2010 - 10:17

Maple schreef:Ohja, en ach... bekijk het positief: We hebben dit jaar in elk geval een witte Kerst. Cool
Zo is dat! Voor het 2e jaar op rij nog wel!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat nou opwarming van de aarde? - Pagina 2 Empty Re: Wat nou opwarming van de aarde?

Bericht  nina wo 22 dec 2010 - 10:19

Auxo schreef:
Maple schreef:Ohja, en ach... bekijk het positief: We hebben dit jaar in elk geval een witte Kerst. Cool
Zo is dat! Voor het 2e jaar op rij nog wel!
Ja dat is de laatste 120 jaar niet voorgekomen... voor die tijd werd het niet bijgehouden dus misschien wel langer zelfs..
nina
nina
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Nederland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat nou opwarming van de aarde? - Pagina 2 Empty Re: Wat nou opwarming van de aarde?

Bericht  Gast wo 22 dec 2010 - 11:14

Maple schreef:
Darcy schreef:
Marin schreef:Volgens mij is het feit dat er nu steeds zo veel sneeuw valt, juist wel een teken dat er iets aan het veranderen is met het klimaat. Je moet het niet zo zwart wit zien van oh de aarde is warm, nu is het overal warm. Nee, het wordt warmer, de ijskappen smelten, die komen in de zeestroming terecht, en dat beinvloed het klimaat. Ofzoiets.

Klopt. Het weer wordt extremer, de zomers worden droger en de winters kouder. Dat is een teken dat er iets aan de hand is met het klimaat, zeggen ze.
Misschien dat het al gezegd is, ik ben te ongeduldig om dit topic verder te lezen, maarre... de afgelopen zomers vond ik niet echt droog 🐰
Verder heb ik liever een kleine ijstijd dan de opwarming van de aarde, ik ben sowieso meer een wintermens en in Rusland redden ze dat ook prima met slechtere voorzieningen dan hier, dus wij redden dat ook wel. Overigens is de sneeuw een logisch gevolg van de global warming: aarde wordt warmer - meer verdamping - meer neerslag - en uiteindelijk koelt de aarde daarmee weer af. Cirkel rond smile

Maar hoe lang denk jij dat een kleine ijstijd duurt? Een paar eeuwen vind ik veel te lang :P
In Rusland gaan trouwens ook veel meer mensen dood door die extreme kou dan hier, dus zo prima redden ze het daar niet altijd. Ze zijn er wel beter op voorbereid wat betreft treinen etc, ze zijn niet zo snel van slag als wij in Nederland.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat nou opwarming van de aarde? - Pagina 2 Empty Re: Wat nou opwarming van de aarde?

Bericht  Jeanette wo 22 dec 2010 - 11:20

Punk'd schreef:volgens mij bedoelde ze het meer sarcastisch :P .. De wereld zal vast wel opwarmen, maar waarom krijgt ons kikkerlandje hier dan niets van mee Evil or Very Mad

Haha idd, was ook meer sarcastisch bedoeld. :P
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat nou opwarming van de aarde? - Pagina 2 Empty Re: Wat nou opwarming van de aarde?

Bericht  Gast wo 22 dec 2010 - 12:39

_Donnaa schreef:
Doedell schreef:
_Donnaa schreef:
plumke schreef:Haha. Zou wel weer eens tijd worden hoor die elfstedentocht. Las dat het misschien, als het zo door blijft vriezen, volgende week zal gebeuren?
Het gaat vandaag een morgen sneeuwen, dus dat kunnen ze wel vergeten ben ik bang..

Als ze sneeuw gaan schuiven moet het kunnen hoorde ik van de week. Dus alle Friezen als een malle sneeuw gaan schuiven!
Scheelt het even dat ik niet in de buurt woon haha XD
ALLE Friezen. Dus ook jij, kleine donder!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat nou opwarming van de aarde? - Pagina 2 Empty Re: Wat nou opwarming van de aarde?

Bericht  Gast wo 22 dec 2010 - 23:07

Smikkell schreef:
_Donnaa schreef:
Doedell schreef:
_Donnaa schreef:
plumke schreef:Haha. Zou wel weer eens tijd worden hoor die elfstedentocht. Las dat het misschien, als het zo door blijft vriezen, volgende week zal gebeuren?
Het gaat vandaag een morgen sneeuwen, dus dat kunnen ze wel vergeten ben ik bang..

Als ze sneeuw gaan schuiven moet het kunnen hoorde ik van de week. Dus alle Friezen als een malle sneeuw gaan schuiven!
Scheelt het even dat ik niet in de buurt woon haha XD
ALLE Friezen. Dus ook jij, kleine donder!

Dan ben ik vanaf nu even geen Fries meer :P
Maar er ligt hier nog steeds weinig sneeuw, dus hoeven niet te schuiven, doen de mensen zelf wel die op schaatsen staan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat nou opwarming van de aarde? - Pagina 2 Empty Re: Wat nou opwarming van de aarde?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum