Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

stomme werkroosters...

+4
Kqip
piene1983
SoGood
Jente10
8 plaatsers

Ga naar beneden

stomme werkroosters... Empty stomme werkroosters...

Bericht  Jente10 vr 26 aug 2011 - 6:29

Ik ben even gefrustreerd..Officieel moeten bij mij op werk de roosters voor de komende 3 week bekend zijn maar zoals zo vaak is dat weer eens niet het geval. Alleen het rooster van deze week, die al bijna afgelopen is, en komende week zat in de map. Hierdoor weet nog niet wanneer ik in september moet werken..

En daardoor wordt het heel lastig om mijn vriend (in Noorwegen) te gaan verrassen waar ik vanmorgen opeens heel veel zin in had. Ik ga sowieso begin oktober weer naar hem toe, dan is hij jarig, maar vind dat toch nog wel lang duren. Daarvoor nog een keer gaan wordt vrij duur voor mij maar vanmorgen kreeg ik een mail van Norwegian (vliegmaatschappij) met mooie aanbieding waardoor een ticket €40 minder kost. Dat scheelt nogal veel voor mij.

Nu zijn er nog genoeg dagen waarop ik zou kunnen vliegen voor die prijs maar ik weet niet welke dagen ik vrij heb. Voor 1 dag valt er nog wel wat te regelen (ruilen met collega) maar meerdere dagen wordt lastig. En ik ben bang dat als ik nog langer wacht, de goedkope tickets al weg zijn Sad Dus ben bang dat verrassing helaas niet gaat lukken.. omdat ze zo traag zijn met nieuwe roosters bekend maken.

Jente10
Jente10
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 264
Punten : 270
Registratiedatum : 13-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

stomme werkroosters... Empty Re: stomme werkroosters...

Bericht  SoGood vr 26 aug 2011 - 6:33

Kan je niet gewoon even bellen en proberen e.e.a. uit te leggen zodat de roostermakers voor een keer rekening met je kunnen houden?
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gast vr 26 aug 2011 - 6:34

Ik ben daar heel makkelijk in: als ze het rooster te laat bekend maken is het hun probleem, ik ga niet blijven wachten met mijn dingen plannen.
Moeten zij hun zaakjes maar op orde hebben!

Gast
Gast

Bericht  Jente10 vr 26 aug 2011 - 7:16

Op zich vraag ik al vrij vaak vrij, daar zijn ze gelukkig ook heel flexibel in, dus zou gewoon nog een keer kunnen vragen/uitleggen

En ik heb nu ook wel de neiging inderdaad om er niet op te gaan wachten en gewoon te boeken. Krijg wel vaak te horen dat ik ''te lief'' ben en niet genoeg aan mezelf denk. Misschien moet ik dat nu gewoon een keer doen.. Heb me in de 2 jaar dat ik er nu werk ook nog nooit ziek gemeld dus wat dat betreft..
Jente10
Jente10
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast vr 26 aug 2011 - 7:24

Oh zo herkenbaar....gaat op mijn vriend z'n werk precies hetzelfde. Wij hebben ook gewoon een weekendje weg geboekt en hij stond gelukkig bij toeval niet ingeroosterd, en anders hadden ze gewoon pech gehad.

Gast
Gast

Bericht  piene1983 vr 26 aug 2011 - 7:31

Balen is dat joh! Ik ben altijd te makkelijk en te lief en liet het bij mezelf altijd gebeuren. Anderen adviseer ik echter altijd om te bellen en uit te leggen wat je plannen zijn waarbij je netjes en vriendelijk kunt zeggen dat het jammer is dat de roosters niet eerder beschikbaar zijn waardoor je nu moet bellen.... Afspraak is afspraak! Het zou natuurlijk ontzettend leuk zijn als je je plannetje kunt uitvoeren, succes! Fingers crossed!
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Bericht  Jente10 vr 26 aug 2011 - 9:17

aahhhhh ....Your reservation is confirmed.....

Ik kon aan niks anders meer denken dus heb gewoon geboekt! Heb nu een keer voor mijzelf gekozen smile Morgen moet ik weer werken en dan zie ik wel even hoe ik het ga regelen! Ik had geen zin om me er door te laten tegenhouden. Deze aanbieding was te mooi en denk dat mijn vriend erg blij zal zijn want laatste dagen voelt hij zich niet echt geweldig en vind het dan ook best moeilijk om zo ver weg te zijn.. Nu alleen nog even zorgen dat hij nog wakker is als ik land en bij zijn huis kom. Land pas om 23.10 en ben dan rond half 1 daar.

Denk wel dat ik tegen hem ga zeggen dat ik van 5 tot 11 moet werken ofzo om te verklaren dat ik niet online kan zijn die avond :P en dan bel ik hem wel als ik geland ben dat ie nog ff wakker moet blijven Wink
Jente10
Jente10
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Kqip vr 26 aug 2011 - 9:35

Ik moet de roosters op mijn werk maken, hoort bij mn functie en ik vraag dan ook al weken van te voren aan iedereen wanneer hij / zij wel of niet beschikbaar is of vakantie wil. Ze hebben dan tot een uiterlijke datum daarvoor om dat door te geven. De dag erna maak ik het definitieve rooster voor de gehele maand die erop volgt en verstuur ik die. Als je niks hebt laten horen is het het probleem van de werknemer dat hij/ zij een bepaalde dag niet kan. Ik heb niks gehoord, dus dan zoeken ze zelf maar vervanging. Snap niet waarom je als werkgever niet op tijd een rooster in orde zou kunnen hebben eigenlijk. Vind dat ook niet passen naar werknemers toe.
Kqip
Kqip
Prater
Prater

Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11

Bericht  Gizmo vr 26 aug 2011 - 9:42

Je hebt pas vandaag bedacht dat je dat wil gaan doen. Waarom bel je dan niet gewoon om te overleggen?
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Jente10 vr 26 aug 2011 - 21:56

Heartbeat, fijn dat jullie gewoon weekendje zijn weggegaan!

Kqip, dat vind ik netjes! Al is het eigenlijk ook niet meer dan normaal..bij ons zou het in theorie ook zo moeten zijn maar dan met 3 weken maar in de praktijk is het vaak niet het geval..

Gizmo, ja, omdat ik vandaag mail kreeg met aanbieding en als ik lang wacht met boeken dan ben ik bang dat de goedkope tickets weg zijn (en dat is nu al zo zie ik) Had inderdaad kunnen bellen maar ik moet vandaag weer werken en bespreek het liever face to face. Vind ik persoonlijk veel prettiger dan via de telefoon. smile En ik ga 4 dagen en kan voor 2 van de 4 nog vrij vragen bedacht ik me later want dat is over precies 3 week en voor de andere 2 is dan ook wel wat te regelen.
Jente10
Jente10
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Lady4 vr 26 aug 2011 - 22:10

Gizmo schreef:Je hebt pas vandaag bedacht dat je dat wil gaan doen. Waarom bel je dan niet gewoon om te overleggen?
+1
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368

Bericht  Gizmo vr 26 aug 2011 - 22:12

Jente10 schreef:Gizmo, ja, omdat ik vandaag mail kreeg met aanbieding en als ik lang wacht met boeken dan ben ik bang dat de goedkope tickets weg zijn (en dat is nu al zo zie ik) Had inderdaad kunnen bellen maar ik moet vandaag weer werken en bespreek het liever face to face. Vind ik persoonlijk veel prettiger dan via de telefoon. smile En ik ga 4 dagen en kan voor 2 van de 4 nog vrij vragen bedacht ik me later want dat is over precies 3 week en voor de andere 2 is dan ook wel wat te regelen.

Ja, ik snap dat je die aanbiedingen bent tegengekomen. Maar zelfs ik, met een standaard werkrooster, zou niet in 1 dag zonder overleg kunnen bepalen om dan en dan vrij te nemen. Je komt erg ongeduldig over.
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285

Bericht  Jente10 vr 26 aug 2011 - 22:35

Ik was nu inderdaad wel ongeduldig en ik ben blij dat ik nu een keer niet heb afgewacht en 'gelijk' geboekt heb want als ik nog langer had getwijfeld had het niet meer gekund.. En daar had ik dan ook van gebaald. Ik ben blij dat ik nu een keer voor mijzelf gekozen heb, dat doe ik namelijk veel te weinig smile En in de 2 jaar dat ik hier nu werk, heb ik me nog nooit ziek gemeld en ik werk ook regelmatig extra. Dan wordt ik gebeld of ik die avond/middag kan werken omdat iemand anders zich ziek heeft gemeld.

En ja, ik had misschien kunnen bellen maar ik weet dat ze niet zo goed telefonisch bereikbaar zijn en ik bespreek zoiets liever face to face en dat ga ik vandaag doen en ik weet zeker dat het wel goed komt smile
Jente10
Jente10
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  piene1983 vr 26 aug 2011 - 23:19

Volgens mij loop je het "risico" met onregelmatige werkroosters dat je wellicht op de dagen dat je wilde gaan ook al roostertechnisch vrij zou kunnen zijn? Dat zou je weten als je rooster voor de komende drie weken al bekend was. En daarbij komt dat als je rooster al bekend was geweest en je toch had moeten werken op de dagen dat je weg wilde je actie had kunnen ondernemen door met een collega te ruilen bijvoorbeeld. Dus, voor mij heb je meer dan groot gelijk! Als je er gedonder mee krijgt is dat pech maar je gaat in ieder geval doen waar je zin in had!
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Bericht  Jente10 zo 28 aug 2011 - 3:49

Klopt allemaal! En het is 'opgelost'! Heb gister verlofbriefje ingevuld en even overlegd met manager die toen werkte en volgens hem was het geen probleem aangezien het rooster toch nog niet gemaakt was. Hij adviseerde wel om vandaag nog even te bellen en met degene te spreken die echt verantwoordelijk is voor de roosters. Heb dat even gedaan en hij had het al goedgekeurd smile
Jente10
Jente10
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gast zo 28 aug 2011 - 18:41

Jente10 schreef: En in de 2 jaar dat ik hier nu werk, heb ik me nog nooit ziek gemeld en ik werk ook regelmatig extra.
Je roept nu al 2 keer dat je nooit ziek bent geweest. Ik zal wel dom zijn maar wat heeft dat ermee te maken?!

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 28 aug 2011 - 18:47

Lady4 schreef:
Gizmo schreef:Je hebt pas vandaag bedacht dat je dat wil gaan doen. Waarom bel je dan niet gewoon om te overleggen?
+1
+2, het zal misschien overdreven klinken, maar ik vind het wel onderdeel van een professionele werkhouding om dit te overleggen. Kijk, als je het nou al 10e hebt aangegeven naar je krijgt maar geen antwoord, dan vind ik het misschíén wat anders. Maar meteen boeken op de dag dat je het je bedenkt alleen omdat je een aanbieding krijgt en je die dag misschien gewoon zou moeten werken... Dat zou op mijn werk reden zijn voor een stevige uitbrander.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 28 aug 2011 - 23:10

Misschien is het inderdaad niet handig geweest dat je niet hebt overlegd op het werk, maar gelukkig dat alles op zijn pootjes terecht is gekomen. (zo zie je maar weer dat ze de kwaadsten niet zijn op je werk, dus volgende keer wellicht wel even overleggen?)

Ik wens je in ieder geval alvast veel plezier met je weekendje Noorwegen.

Gast
Gast

Bericht  Dennenappel zo 28 aug 2011 - 23:50

Kqip schreef:Ik moet de roosters op mijn werk maken, hoort bij mn functie en ik vraag dan ook al weken van te voren aan iedereen wanneer hij / zij wel of niet beschikbaar is of vakantie wil. Ze hebben dan tot een uiterlijke datum daarvoor om dat door te geven. De dag erna maak ik het definitieve rooster voor de gehele maand die erop volgt en verstuur ik die. Als je niks hebt laten horen is het het probleem van de werknemer dat hij/ zij een bepaalde dag niet kan. Ik heb niks gehoord, dus dan zoeken ze zelf maar vervanging. Snap niet waarom je als werkgever niet op tijd een rooster in orde zou kunnen hebben eigenlijk. Vind dat ook niet passen naar werknemers toe.
Hier ook als ik het rooster gemaakt hebt, stuur ik hem eerst nog rond voordat ik hem definitief maak. Wij horen twee maanden vooruit te lopen op roosters. Nu is het augustus dus horen we september en oktober al klaar te hebben liggen. Juist omdat wij onregelmatig werken en je hierdoor helemaal niets kunt plannen anders. Raar dat ze het zo kort van te voren doen, lijkt mij erg vervelend!
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Bericht  Michje1985 ma 29 aug 2011 - 4:16

Bij mij op het werk weet ik ook maar het rooster van deze week, volgende week en als ik geluk heb van de week erna.
Zwaar irritant vooral toen ik nog flexibele opvang had.

Gelukkig is het allemaal gelukt en kun je lekker weg!!!

Michje1985
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 71
Punten : 84
Registratiedatum : 04-07-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: