Jouw opvoedergenis?
+17
liesje
Flip Fluitketel
Monnie
M@niek
Liadan
PapillonRose
Coco
miss22
Niene
Tania
Tazz
loesje
maiadebij
Susan
Parisienne
LotteK
Nana
21 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Jouw opvoedergenis?
Oooh hier is het ook de driftbuien van de jongste.. vanmorgen in de dierentuin mocht ze geen ding (weet niet eens meer wat het was) meenemen uit de dierentuin, en het regende keihard dus we moesten even schuilen... die hele tijd heeft ze op de grond liggen krijsen, en het was daar superdruk en iedereen keek. Ik probeer dat dan wel uit te leggen maar het heeft geen zin, het dringt niet door, het enige wat helpt is uit laten razen. Ze wil ook niet opgetild worden. Pfff zo vaak komt het niet voor maar ik voelde me wel heel lullig daar.
Gast- Gast
HeartBeat schreef:Jetje schreef:De frustratie tijdens het eten. Het niet willen eten, het boos worden en de moeite die we dan moeten doen om er geen strijd van te maken en het avondeten gezellig te houden.
Geen strijd van maken, ik ben er ook mee gestopt haha, wil je niet eten...dan eet je niet
Dat zeg ik ook, de moeite die het me kost om er geen strijd van te maken
Het liefst prop ik alles erin, maar ja ik weet ook wel dat dat averechts werkt. Alleen de frustratie die het oplevert dat je weet dat hij 's nachts weer wakker gaat worden van de honger maar dat hij het toch echt zelf moet leren.
Gast- Gast
Jetje schreef:HeartBeat schreef:Jetje schreef:De frustratie tijdens het eten. Het niet willen eten, het boos worden en de moeite die we dan moeten doen om er geen strijd van te maken en het avondeten gezellig te houden.
Geen strijd van maken, ik ben er ook mee gestopt haha, wil je niet eten...dan eet je niet
Dat zeg ik ook, de moeite die het me kost om er geen strijd van te maken
Het liefst prop ik alles erin, maar ja ik weet ook wel dat dat averechts werkt. Alleen de frustratie die het oplevert dat je weet dat hij 's nachts weer wakker gaat worden van de honger maar dat hij het toch echt zelf moet leren.
Oh hij word ook echt snachts wakker van de honger....dan kan ik me goed voorstellen dat het een ergernis is ja...
Gast- Gast
Het eeuwige geruzie van ze samen om een stuk speelgoed. Wat de één heeft, moet de ander hebben, ook al waren ze al lekker met iets anders aan het spelen.
En dat gekrijs, gegil, gehuil en geschreeuw dat daar bij komt kijken...
En dan het bij mama zitten, pfff dat levert ook altijd geruzie op.
Het is hier momenteel elke 10 minuten wel raak. Volgens mij verstaan de buren de hele dag niets van hun tv/muziek.
En de eetgewoonten van mijn dochtertje, t is echt net een varkentje. Ze neemt een hap van dr eten, haalt het uit haar mond, smeert het over het blad van de kinderstoel, duwt het weer bij elkaar, pakt het op en likt dan dr handen af. Of gooit alles achter slabber/shirt.
Om over het slapen maar niet te spreken.
Het is hier momenteel elke 10 minuten wel raak. Volgens mij verstaan de buren de hele dag niets van hun tv/muziek.
En de eetgewoonten van mijn dochtertje, t is echt net een varkentje. Ze neemt een hap van dr eten, haalt het uit haar mond, smeert het over het blad van de kinderstoel, duwt het weer bij elkaar, pakt het op en likt dan dr handen af. Of gooit alles achter slabber/shirt.
Om over het slapen maar niet te spreken.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Hier is het dan vooral het avondeten. Ze heeft best trek, daar ligt het niet aan. En het meeste zal ze ook echt wel gewoon lusten. Maar eten, doet ze 's avonds meestal niet of nauwelijks. Wat ik ook probeer, ze eet vaker (heel) slecht dan goed. Heb al hele toneelstukken, afleidingsmanoeuvres en wie weet wat nog meer geprobeerd om haar toch aan het eten te krijgen, op een leuke manier. Maar nu ben ik ook zover dat ik haar eten geef als ze wil, zo niet dan maar niet. Ze groeit prima en de rest van de dag gaat alles er over het algemeen prima in en ze krijgt vloeibare multivitamine. Dus voedingsstoffen zal ze vast niet tekort komen. Al hoop ik natuurlijk wel dat ze gauw weer lekker gaat eten 's avonds.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Al het gedoe om haar tanden te kunnen poetsen.
En haar in haar autostoeltje krijgen. Ze heeft bij een vriendin gezien dat haar zoontje achter het stuur ging zitten om te 'sturen', nu wil zij dat ook steeds en vervolgens wil ze niet meer in haar autostoeltje. Kian begint dan te huilen omdat het te lang duurt voordat we weer rijden, Yara wordt boos omdat ze echt niet in haar stoeltje wil. Uiteindelijk komt het er dan op neer dat ik de halve weg naar huis met 2 huilende kinderen in de auto zit, waar ik ook niet echt vrolijk van wordt...
En haar in haar autostoeltje krijgen. Ze heeft bij een vriendin gezien dat haar zoontje achter het stuur ging zitten om te 'sturen', nu wil zij dat ook steeds en vervolgens wil ze niet meer in haar autostoeltje. Kian begint dan te huilen omdat het te lang duurt voordat we weer rijden, Yara wordt boos omdat ze echt niet in haar stoeltje wil. Uiteindelijk komt het er dan op neer dat ik de halve weg naar huis met 2 huilende kinderen in de auto zit, waar ik ook niet echt vrolijk van wordt...
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Hier is het altijd drama met luiersverschonen. Daarnaast wil mevrouw dus gewoon echt niet stil blijven zitten in de kinderwagen ook al zit ze vast.
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
Op het moment dat meneer meteen dramatisch begint te huilen als hij zijn zin niet krijgt. Vreselijk irritant als dat vaak op een dag gebeurd...
Monnie- Prater
- Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Op dit moment luiers vers1chonen. Mw ligt geen moment stil en draait alle kanten op.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Ik heb de titel van dit topic wel drie keer moeten lezen voordat ik het snapte, ik las steeds opvoeder-genis.
Ik heb niet zoveel ergernissen, maar ik word wel eens een beetje moe van de eigen wil van mijn dochter en de driftbuien die ze krijgt als ze die niet kan doordrukken.
Ik heb niet zoveel ergernissen, maar ik word wel eens een beetje moe van de eigen wil van mijn dochter en de driftbuien die ze krijgt als ze die niet kan doordrukken.
Gast- Gast
Als we ook het niet goed slapen erbij mogen tellen staat dat bij mij op nummer 1 overigens!
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
toch iets doen wat ze niet mag en dan schud ze ook nog met haar hoofd en vingertje omhooog omdat ze het dondersgoed weet dat ze dat niet mag doen bijv aan de knopjes van upc willen zitten
liesje- Prater
- Aantal berichten : 1314
Punten : 1366
M@niek schreef: Daarnaast wil mevrouw dus gewoon echt niet stil blijven zitten in de kinderwagen ook al zit ze vast.
Oooh ja, die hebben we hier ook nog. Zo erg dat ik van te voren al geen zin heb om met de kinderwagen naar buiten te gaan. Ik hoef maar even de andere kant op te kijken en ze staan te dansen in de wagen...en een gedoe als ze weer moeten zitten.
Volgens mij zijn ze deze week dan ook de hele week niet in de kinderwagen geweest
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Nois schreef:Het eeuwige geruzie van ze samen om een stuk speelgoed. Wat de één heeft, moet de ander hebben, ook al waren ze al lekker met iets anders aan het spelen.
+ 1..... echte catfights!! ben blij als Indy op school zit dan is het rust in de tent... :-)
Gast- Gast
Ik ben blij dat ik niet de enige ben
Mijn kleine man heeft nu een periode dat echt niks goed is
- luier verschonen/aankleden is een drama en hij schreeuwd moord en brand
- gillen en jengelen als hij zijn zin niet krijgt of dat iets niet lukt
- verder is het 60x per dag "NEE" roepen als hij ergens aan zit wat niet mag
- hem in de autostoel krijgen is soms ook een drama
Verder is het een schatje
Mijn kleine man heeft nu een periode dat echt niks goed is
- luier verschonen/aankleden is een drama en hij schreeuwd moord en brand
- gillen en jengelen als hij zijn zin niet krijgt of dat iets niet lukt
- verder is het 60x per dag "NEE" roepen als hij ergens aan zit wat niet mag
- hem in de autostoel krijgen is soms ook een drama
Verder is het een schatje
Gast- Gast
LotteK schreef:Ik word soms heel moe van haar getreuzel... Het lijkt wel of zij het tijdrekken ontdekt heeft. Het is altijd nog even dit of nog even dit of totaal niet meewerken als we schoenen aantrekken of haren aan het kammen zijn.
Hier precies zo! Ik vind het zó irritant! En zeker als we echt weg moeten! Moe word ik ervan.
Gast- Gast
maiadebij schreef:oja en het op een huilstemmetje alles vragen, dat dreinerige (is dat een woord) van N.adeem. Ik zeg hem dan altijd dat ik hem best wil helpen, maar hij het wel eerst normaal moet vragen. Lijkt helaas alleen nog weinig effect te hebben.
+1 Daar kan de oudste hier ook wat van. Of honderd keer hetzelfde vragen/zeggen (terwijl je de eerste keer al antwoord hebt gegeven).
Bij de jongste het omdraaien op de commode tijdens het verschonen of aankleden.
Kat1980- Kletskop
- Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
De deurtjes van de tvkast en dressoir.. hij blijft ze open en dicht doen en vanalles eruit halen
Barbabella- Prater
- Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10
Dat Ciske ondanks duizenden berispingen mijn tas leeg blijft halen (en dan ineens met een condoom aan komt zetten; "Wat is dat??" , in de laatjes zit, achter de dieren aanrent.
De discusies die hij voert, als ik zeg dat hij niet naar buiten kan omdat het stroomt van de regen, blijft hij volhoden dat het niet regent en dat het wel kan. En zo gaat dat nu zo'n beetje met alles wat ik zeg.
De discusies die hij voert, als ik zeg dat hij niet naar buiten kan omdat het stroomt van de regen, blijft hij volhoden dat het niet regent en dat het wel kan. En zo gaat dat nu zo'n beetje met alles wat ik zeg.
Gast- Gast
Barbabella schreef:De deurtjes van de tvkast en dressoir.. hij blijft ze open en dicht doen en vanalles eruit halen
+1!
Ik heb de tvkast leeggehaald en het dressoir ligt nu al zijn speelgoed.
Gast- Gast
Sunprincess schreef:Dat Ciske ondanks duizenden berispingen mijn tas leeg blijft halen (en dan ineens met een condoom aan komt zetten; "Wat is dat??" , in de laatjes zit, achter de dieren aanrent.
Ach, je kunt er niet vroeg genoeg bij zijn!
Maar ik zou m gewoon laarsjes en een regenjas aantrekken en naar buiten sturen. Laurens vindt het wel leuk in de regen namelijk.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Bij S.enna kan ik eigenlijk zo niets bedenken, ja mischien het tegen spreken maar soms moet ik daar ook wel om lachen. Bij M.ara het tanden poetsen, een ramp, ze gilt alles bij elkaar. Verder zijn ze beide erg rustig.
Gast- Gast
Mijn jongste vindt het afdrogen en aankleden na het bad vreselijk. Dan gilt ze alles bij elkaar, en blijft maar rollen, staan etc. Ook begint ze tegenwoordig heel dramatisch te huilen zodra ze het woordje "nee" hoort.
Mikki- Fluisteraar
- Aantal berichten : 263
Punten : 264
Registratiedatum : 20-11-10
Darius schreef:Sunprincess schreef:Dat Ciske ondanks duizenden berispingen mijn tas leeg blijft halen (en dan ineens met een condoom aan komt zetten; "Wat is dat??" , in de laatjes zit, achter de dieren aanrent.
Ach, je kunt er niet vroeg genoeg bij zijn!
Maar ik zou m gewoon laarsjes en een regenjas aantrekken en naar buiten sturen. Laurens vindt het wel leuk in de regen namelijk.
Ja, maar dan moet ik zelf mee want hij speelt nog niet alleen buiten. Hoewel in onze nieuwe tuin kan het wel
Gast- Gast
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Hoe lang heeft jouw baby bij jouw op de kamer geslapen?
» Op jouw kunnen of op jouw persoonlijkheid hogerop komen?
» Is jouw werk jouw passie?
» Is jouw partner jouw type?
» Wat zegt jouw avatar over jouw?
» Op jouw kunnen of op jouw persoonlijkheid hogerop komen?
» Is jouw werk jouw passie?
» Is jouw partner jouw type?
» Wat zegt jouw avatar over jouw?
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: