Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat heb jij gedroomd vannacht?

+5
smooch
Jeanette
Arwyn
Roze Roos
ButterflyEffect
9 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wat heb jij gedroomd vannacht? Empty Wat heb jij gedroomd vannacht?

Bericht  ButterflyEffect di 21 dec 2010 - 22:24

Sommige mensen beweren dat ze nooit of 'deze nacht' niet hebben gedroomd, terwijl ze het eigenlijk gewoon niet meer weten. We dromen ongeveer tussen de 5 en 7 dromen per nacht die doorgaans tussen de 5 en 45 minuten duren. Je kunt jezelf trainen dromen te onthouden door dit op een briefje te schrijven wanneer je midden in de nacht wakker schrikt of heel vaak aan je droom denken als je net wakker wordt. Er wordt gezegd dat je droomt over dingen waarvan je overdag niet de tijd voor hebt gehad of genomen om die te verwerken.

Wat hebben jullie gedroomd vannacht? En wat denk je dat de achterliggende gedachte is van je droom?
ButterflyEffect
ButterflyEffect
Prater
Prater

Aantal berichten : 945
Punten : 1075
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij gedroomd vannacht? Empty Re: Wat heb jij gedroomd vannacht?

Bericht  Roze Roos di 21 dec 2010 - 22:30

Ik heb gedroomd over witte werelden en dat alles in slowmotion ging!

De achterliggende gedachte is denk ik: Ik heb mezelf in het afgelopen half jaar heel hard ontwikkeld, zowel bewust als onbewust en heb dus soms een beetje het gevoel dat ik in een achtbaan zit en dat alles heel snel gaat. Soms heb ik bijna het gevoel dat het tè snel gaat, dus denk dat dat erachter zit..

Ik weet trouwens ook echt 97 van de 100 keer nog wat ik gedroomd heb!
Roze Roos
Roze Roos
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3090
Punten : 3391
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij gedroomd vannacht? Empty Re: Wat heb jij gedroomd vannacht?

Bericht  Gast di 21 dec 2010 - 22:31

Dat ons huis in brand stond.
Gister avond vloog hier zo'n wens lampion de tuin in, die viel tegen de boom aan die tegen ons huis staat, later vloog dat ding tegen ons hokje aan en even later lag het tegen de put omhoog. Denk dat de droom daar door komt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij gedroomd vannacht? Empty Re: Wat heb jij gedroomd vannacht?

Bericht  ButterflyEffect di 21 dec 2010 - 22:38

Hey wat goed RR dat je het nog zo vaak weet, ik ken zooooveel mensen die beweren dat ze nooit dromen terwijl ze het gewoon niet meer weten Rolling Eyes Dus dat slowmotion is eigenlijk het tempo waar je nu even behoefte aan hebt?
Wel cool om die achterliggende gedachtes te lezen. Plumke, dat soort dromen heb ik idd ook wel eens dat er een kern van waarheid in zit maar dat het in je droom 10x erger is :P

Haha het is eigenlijk helemaal niet slim dat ik dit topic nu heb geopend, want ik had een best persoonlijke droom. Ik weet het ook niet meer precies maar ik kwamen steeds mensen in voor die dichtbij me staan en die droom vloeide dan in elkaar over waardoor een ander persoon weer centraal stond. De mensen die ik nog weet zijn mijn broertje, een goede vriendin en mn zwak haha. Ik weet denk ik wel waarom ik over hen heb gedroomd.
ButterflyEffect
ButterflyEffect
Prater
Prater

Aantal berichten : 945
Punten : 1075
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij gedroomd vannacht? Empty Re: Wat heb jij gedroomd vannacht?

Bericht  Gast di 21 dec 2010 - 22:42

Ik moest een heel hoge trap op, niet normaal. Ik was met Vruchtenhagel. Ik weet alleen nog dat ik het eng hoog vond maar verder niet meer. Vaak onthou ik dromen in detail maar ik ben te snel opgestaan vanmorgen denk ik haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij gedroomd vannacht? Empty Re: Wat heb jij gedroomd vannacht?

Bericht  Roze Roos di 21 dec 2010 - 22:43

Ik weet niet of het goed is, droom vaak heel intens* over dode mensen enzo* en dat is niet altijd prettig wakker worden! Ik heb wel even behoefte aan slowmotion en aan de andere kant is deze achtbaan ook wel prettig ergens, heb wel het idee dat ik "echt leef".

Wat denk je dat jou droom betekend dan? Nu ben ik natuurlijk ff nieuwsgierig!
Roze Roos
Roze Roos
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3090
Punten : 3391
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij gedroomd vannacht? Empty Re: Wat heb jij gedroomd vannacht?

Bericht  Arwyn di 21 dec 2010 - 22:44

Ik heb gedroomd dat ik wakker werd en dat het hier 's nachts gedooid had waardoor de straten eindelijk weer schoon waren en er geen centimeters ijs meer lagen. Heerlijk was dat, haha.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij gedroomd vannacht? Empty Re: Wat heb jij gedroomd vannacht?

Bericht  Jeanette di 21 dec 2010 - 22:48

Ik heb heel raar gedroomd, maar ik weet alleen niet meer waar het over ging.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij gedroomd vannacht? Empty Re: Wat heb jij gedroomd vannacht?

Bericht  ButterflyEffect di 21 dec 2010 - 23:21

Fijn Arwyn, was het maar zo!

Hmm ja ik heb ook best vaak nachtmerries, dan ben ik echt opgelucht als ik wakker word. Heb ook vaak zon gevoel dat een droom heel vermoeiend was, terwijl je dan eigenlijk uitrust, lekker tegenstrijdig confused

Voelde die droom van de trap ook zo vermoeiend Lagom?

RR: je hebt PM
ButterflyEffect
ButterflyEffect
Prater
Prater

Aantal berichten : 945
Punten : 1075
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij gedroomd vannacht? Empty Re: Wat heb jij gedroomd vannacht?

Bericht  Gast di 21 dec 2010 - 23:23

Nou ik heb dus gedroomd dat een goede vriendin van me doodging :S Ze is drie maanden op reis geweest en ze is nu terug, maar in mijn droom was ze daarna ziek geworden van de reis, als gevolg van de luchtdruk ofzo. En toen kreeg ze steeds minder zicht, ze ging zich heel raar gedragen en toen ineens was ze dood. En ik ging naar de begrafenis toe en iedereen was zo verdrietig. En haar beste vriendin wist het nog niet en toen moest ik haar dat gaan vertellen. We gingen toen ineens naar mijn oude middelbare school om een soort wake te houden. Het was heeeel apart en ik had midden in de nacht dus ineens de neiging om de vriendin in kwestie te gaan bellen, maar dat leek me toch geen goed idee om drie uur 's nachts.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij gedroomd vannacht? Empty Re: Wat heb jij gedroomd vannacht?

Bericht  smooch di 21 dec 2010 - 23:31

Ik weet niet wat ik heb gedroomd vannacht. Vaak onthoud ik het wel, maar vandaag niet.
smooch
smooch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij gedroomd vannacht? Empty Re: Wat heb jij gedroomd vannacht?

Bericht  Gast di 21 dec 2010 - 23:34

Vannacht heb ik over mijn ex gedroomd en over het werk.

Mijn ex en ik zijn al zeven jaar niet meer samen, zo niet langer, dus waarom ik over hem droomde? Geen flauw idee. Ik mis hem ook totaal niet, haha. Hij en ik waren in mijn droom weer samen. Het ging allemaal weer leuk en aardig en toen ging hij vreemd. Ik heb gelachen in mijn droom en toen hij vervolgens vroeg waarom ik er een probleem van maakte dat hij met een ander zoende zei ik met zachte stem:"Ik had even de illusie dat we samen waren, maar niet dus". Waarop hij zei:"Als dat is wat je wilt, waarom zeg je dat niet gewoon. Ik dacht namelijk dat je niets van mij wilde en dat alles wat wij samen hadden enkel serieus van mijn kant bedoeld was".

Vervolgens kwam de Manager Director bij mij langs, inmiddels zat ik op het werk, en hij vroeg waarom wij op oudjaarsdag niet allemaal een 0-dienst draaiden. Ik zei hem dat ik dat niet wist, dat ik het ook voorgesteld had, maar dat het was afgewezen. En toen werd ik wakker. :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij gedroomd vannacht? Empty Re: Wat heb jij gedroomd vannacht?

Bericht  ButterflyEffect di 21 dec 2010 - 23:37

Wat is een 0-dienst?

Hmm nare droom Darcy. Haha was jij vanochtend blij dat je niet had gebeld!
ButterflyEffect
ButterflyEffect
Prater
Prater

Aantal berichten : 945
Punten : 1075
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij gedroomd vannacht? Empty Re: Wat heb jij gedroomd vannacht?

Bericht  Gast di 21 dec 2010 - 23:40

De nacht ervoor was mijn droom nog enger. Toen zat ik in een klaslokaal met allemaal andere mensen en werden we omstebeurt doodgeschoten door nazi's :S Toen ik net aan de beurt was en het pistool afging schrok ik wakker. Die was echt nog enger! Maar goed, ik ben wel geinteresseerd in de betekenis van dromen, zeker omdat ik me eigenlijk wel goed voel en ik dus niet begreep waar de nachtmerries vandaan kwamen. Maar ik las net dat het kan betekenen dat je in een nieuw hoofdstuk beland bent, waar je spiritueel wijzer bent geworden (daarom gaat je "oude ik" dan zeg maar dood). Dat kan wel kloppen smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij gedroomd vannacht? Empty Re: Wat heb jij gedroomd vannacht?

Bericht  ButterflyEffect di 21 dec 2010 - 23:43

Darcy schreef:De nacht ervoor was mijn droom nog enger. Toen zat ik in een klaslokaal met allemaal andere mensen en werden we omstebeurt doodgeschoten door nazi's :S Toen ik net aan de beurt was en het pistool afging schrok ik wakker. Die was echt nog enger! Maar goed, ik ben wel geinteresseerd in de betekenis van dromen, zeker omdat ik me eigenlijk wel goed voel en ik dus niet begreep waar de nachtmerries vandaan kwamen. Maar ik las net dat het kan betekenen dat je in een nieuw hoofdstuk beland bent, waar je spiritueel wijzer bent geworden (daarom gaat je "oude ik" dan zeg maar dood). Dat kan wel kloppen smile

Ja dat is wel interessant. Ik had de afgelopen maanden ook dat soort nachtmerries, alleen de laaste weken niet meer. Terwijl ik me ook gewoon blij voelde overdag. Dus het zou inderdaad wel goed kunnen kloppen Idea
ButterflyEffect
ButterflyEffect
Prater
Prater

Aantal berichten : 945
Punten : 1075
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij gedroomd vannacht? Empty Re: Wat heb jij gedroomd vannacht?

Bericht  Gast di 21 dec 2010 - 23:46

En ik ga toch mijn vriendin maar even smsen Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij gedroomd vannacht? Empty Re: Wat heb jij gedroomd vannacht?

Bericht  Kabouter di 21 dec 2010 - 23:54

Ik weet eigenlijk alleen nog dat ik in een klas zat, met mensen die ik niet kende en een paar die ik wel kende. Ik zat alleen en vond dat niet fijn. Toen kwam er een jongen (waar ik op de basisschool "verkering" mee had) binnen en ik dacht dat die wel naast me zou gaan zitten, maar dat deed ie dus niet. Ik voelde me heel alleen..daarna werd ik wakker.
Kabouter
Kabouter
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2031
Punten : 2123
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij gedroomd vannacht? Empty Re: Wat heb jij gedroomd vannacht?

Bericht  ButterflyEffect wo 22 dec 2010 - 6:11

En wat zei je vriendin Darcy? :P

Klinkt vervelend Kabouter, wat denk je dat het betekent?
ButterflyEffect
ButterflyEffect
Prater
Prater

Aantal berichten : 945
Punten : 1075
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij gedroomd vannacht? Empty Re: Wat heb jij gedroomd vannacht?

Bericht  Gast wo 22 dec 2010 - 6:22

Haha nou ik heb haar niet vertelt van mijn droom hoor :P Maar ze was okee, alive and kicking Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij gedroomd vannacht? Empty Re: Wat heb jij gedroomd vannacht?

Bericht  ButterflyEffect wo 22 dec 2010 - 6:25

O zo, das wel tactischer ja :P Gelukkig gaat het dus goed met dr smile
ButterflyEffect
ButterflyEffect
Prater
Prater

Aantal berichten : 945
Punten : 1075
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij gedroomd vannacht? Empty Re: Wat heb jij gedroomd vannacht?

Bericht  Gast wo 22 dec 2010 - 7:09

Ik heb gedroomd dat ik wakker werd in het ziekenhuis en dat ze mijn meisjesbaby op mijn buik legde.
Werd toen wakker omdat ik moest huilen van geluk.
En toen ik weer in slaap viel droomde ik dat ik geen hechtingen Rolling Eyes had, dus laadde ik de baby in de auto en reed door een lading sneeuw naar huis.
Waar mijn vriend en moeder de ziekenhuistas in stonden te pakken.
Ik zei toen nog heel nadrukkelijk: Ochja, heb toch geen hechtingen dus ik denk ik rijd maar aan..... pirat

Heel vreemd!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij gedroomd vannacht? Empty Re: Wat heb jij gedroomd vannacht?

Bericht  RioolSpook wo 22 dec 2010 - 8:01

Ik kan me twee dromen herrinneren van vannacht.

In de eerste had ik een relatie met een leraar van heel vroeger. Mijn vriend had een relatie met een of andere juffrouw. We waren toen met zijn vieren ergens op een berg in een huisje. Ik en mijn vriend gingen op zoek naar iets, maar vielen vanaf de berg naar beneden door een steenverschuiving. Daarom klommen we weer naar boven. Vanuit het huis zagen we ineens dat we een enorme goudmijn hadden gevonden. En toen hadden mijn vriend en ik seks en waren de leraren ineens verdwenen.

En de andere droom was maar heel kort omdat ik gewekt werd. Mijn vriend kwam de woonkamer ingelopen op het nummer van Queen - I want to break free. Daarbij deed hij een dansje en was hij naakt in een schort.
RioolSpook
RioolSpook
Prater
Prater

Aantal berichten : 824
Punten : 905
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij gedroomd vannacht? Empty Re: Wat heb jij gedroomd vannacht?

Bericht  Gast wo 22 dec 2010 - 8:31

ButterflyEffect schreef:Wat is een 0-dienst?

Dat was vannacht nog heel erg helder, maar eigenlijk heb ik geen idee! :P Wij gebruiken op het werk de term 0-diensten niet eens. :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij gedroomd vannacht? Empty Re: Wat heb jij gedroomd vannacht?

Bericht  Vancity_girl wo 22 dec 2010 - 11:35

Droom van vannacht ben ik vergeten maar die van gister dan:
Ik droomde dat onze baby 24 december was geboren en dat ik iedereen ging bellen om het te zeggen. In Nederland was het al 1e kerstdag ivm het tijdsverschil en ik moest steeds aan iedereen uitleggen dat we GEEN kerstkindje hadden gekregen omdat de baby dus 24 dec geboren was. En niemand vroeg me hoe de baby heette, iedereen was heel blij en vroeg of alles goed was gegaan hoe zwaar enz, maar niemand vroeg naar de naam.

Verklaring: Ik ben erg benieuwd wat iedereen van de naam zal vinden dus misschien dat ik daarom droomde dat niemand het vroeg. Verder wil ik liever niet dat de baby nu al komt, liever pas in januari dus geen idee waarom ik dan droomde dat ik vrijdag ga bevallen ( hoop maar dat het niet voorspellend is)
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij gedroomd vannacht? Empty Re: Wat heb jij gedroomd vannacht?

Bericht  Flippin' Bitch wo 22 dec 2010 - 11:53

Vannacht weet ik niet meer (was heel lang aan het snoozen en dus allemaal korte flarden droom terwijl ik wakker probeerde te blijven).

Mijn droom van het weekend weet ik nog wel. Ik was in mijn woonplaats en daar was een cafe met een grasveld ervoor + kampvuurplaats en hoog ijzeren hek eromheen. Het was een beetje mijn stamkroeg/ontmoetingsplek waar ik elke dag heen ging. In mijn droom was ik er 's middags en zaten de mensen die ik van daar kende (metalheads en de zangeres van mijn vriend's band) buiten voor de deur. Daar wat gedronken. Vervolgens liep ik terug naar huis en kwam ik onderweg een nieuwe winkel tegen. Het bleek een initiatief van mijn werk te zijn, een collega stond achter de kassa. Het was een winkel met allemaal leuke kleding en hebbedingetjes. Nadat ik een rondje door de winkel had gemaakt, vroeg mijn collega of ik misschien ook in de winkel zou willen werken. Dit wilde ik graag, het leek me helemaal ideaal: in zo'n leuke winkel, 2 straten van mijn huis... Ik voelde me erg blij tijdens de droom.
Flippin' Bitch
Flippin' Bitch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1754
Punten : 1836
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat heb jij gedroomd vannacht? Empty Re: Wat heb jij gedroomd vannacht?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum