Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vreselijk gedroomd vannacht.

+5
Jezzie
Spring
Caroow
Zora
TGR
9 plaatsers

Ga naar beneden

Vreselijk gedroomd vannacht. Empty Vreselijk gedroomd vannacht.

Bericht  TGR zo 10 apr 2011 - 20:16

Ik ben er nog een beetje in de war van. Hieronder mijn droom. Ik ben blij dat ik wakker ben.


Samen eten in het huis van mijn oma.

collega Lies + man + zoontje. Donker zoontje ligt afwezig in de wieg op zijn zij. Alsof hij in een spiegel kijkt vraagt hij of we iets bij zijn oor weg willen halen.

collega Lennert + vrouw + zoontje. Wederom donker zoontje, iets lichter wel met lichtbruine krulletjes. Ligt vrolijk om zich heen te kijken.

Mijn ouders zijn er ook. Maar de andere aanwezigen zijn totaal onbekend voor mij, maar later kom ik nog mijn neef en zijn vrouw tegen en in de lijkauto mijn jongste zusje.

We nemen plaats aan tafel. De tafel is klein, maar er is genoeg ruimte voor iedereen. Ik zit aan het hoofd bij de deur van het balkon. Links achterin zit het zoontje van Lies +man, daarnaast haar man, daarnaast een onbekende man.
Hoe de volgorde rechts van me is weet ik niet. Het is gezellig er wordt wijn gedronken en gepraat en gelachen. De vader van zoontje lies is een stille man bedenk ik me.

(...)

De avond verstrijkt en aan de rechterkant van de tafel staat iemand op voor een toiletbezoek. Je moet omlopen via de linkerkant, dus ook de linkerkant staat op. Gekscherend sta ik ook op.

Dan ineens lijkt alles zich in slow motion af te spelen. De vader van kindje lies pakt een grilpan die op tafel slaat en haalt uit naar zijn zoontje. De kinderstoel valt om en ontdaan en geschokt kijkt de kamer naar het tafereel dat zich voor hun neus afspeelt. Hij trekt het kind met kinderstoel en al van de grond en met een mes, dat ook op tafel lag, haalt hij de hals van het kind door.

Hij worstelt zich langs zijn vrouw en duwt me omver terwijl ik hem hoor verward mompelen: "sorry, ik heb aan hem gezeten". Hij rent naar buiten.

Ineens duikt mijn vader op. Met zijn mobiel belt hij 112, terwijl ik ook via de huistelefoon het nummer bel. Ik kan niet aanzien wat er zich rond de eettafel afspeelt, maar ik voel me verplicht toch iets te doen.
Ik zie lies langs me lopen, de slaapkamer in.

Met trillende handen en trillende stem vraag ik aan de telefoon om de politie een ambulance. Want, zeg ik er is hier een moord gepleegd. De vrouw vraagt om het adres en ik zeg het adres dat ik weet. Ik word snel verbeterd door mijn omgeving en realiseer me kort dat ik droom.

Ik spoed me naar buiten waar mijn neef en vrouw staan te roken. Ik wacht samen met hen op de ambulance en de politie. Mijn moeder komt me tegemoet lopen en fluistert dat ze de wond heeft dichtgetapete en dat het kindje er nu wel weer netjes uitziet.

Niet veel later komt er een lijkwagen voor rijden. De bestuurster is een casual geklede vrouw met lang donkerblond haar. Ze laat mij en mijn jongste zusje instappen. Ik achterin en mijn zusje naast haar.

Tegen mijn verwachtingen in, krijg ik de kist op schoot. het past net. De kist is niet helemaal dicht en al snel grijpen twee donkere handjes om zich heen. Dit gaat tegen alles in wat ik wist over de dood.

"Houd zijn handjes maar vast", zegt de vrouw. Krampachtig doe ik wat ze vraagt en probeer de kouder wordende handjes warm te maken.

We rijden naar het uitvaartcentrum waar de kist naar een koelere plek wordt gereden. In een zijkamertje van een grote open ruimte met receptie en katafalken en koelelementen staan vertelt ze ons dat ze pas de opa van Sieneke heeft opgehaald. Deze man klauwde zijn vingers onder de rand vandaan, zo erg wilde hij getroost worden. Ze doet voor hoe zijn vingers stonden op de dag dat hij begraven werd.



Jullie weleens zo bizar gedroomd?

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreselijk gedroomd vannacht. Empty Re: Vreselijk gedroomd vannacht.

Bericht  Gast zo 10 apr 2011 - 20:19

Het eerste waar ik aan moest denken dat deze droom lijkt op een verhaal van Edgar Allan Poe, zo ontzettend macaber.
Echt een hele nare droom..ik voel me er zelfs naar van.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vreselijk gedroomd vannacht. Empty Re: Vreselijk gedroomd vannacht.

Bericht  Zora zo 10 apr 2011 - 20:20

:shock: Sick zeg. Ik kan me niet herinneren dat ik zo levendig + zo eng heb gedroomd. Mijn nachtmerries zijn meestal meer een heel eng gevoel, met af en toe een levendige passage. Nooit dat de hele droom een 'logisch' verhaal is.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreselijk gedroomd vannacht. Empty Re: Vreselijk gedroomd vannacht.

Bericht  Caroow zo 10 apr 2011 - 21:09

Bah, wat een nare droom! Ik kan altijd mijn dromen herinneren, maar zulke heftige heb ik gelukkig nog bijna nooit gedroomd.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreselijk gedroomd vannacht. Empty Re: Vreselijk gedroomd vannacht.

Bericht  Spring zo 10 apr 2011 - 21:17

Bah wat een droom!
Ik kan me voorstellen dat je er wat naar van bent. Brr.

En wat je zegt over dat je je in je droom realiseert dat je aan het dromen bent, dat heb ik ook wel eens. Raar is dat.

Ook heb ik wel eens gehad dat ik wist dat ik droomde en dat ik mijn droom uit rende.
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreselijk gedroomd vannacht. Empty Re: Vreselijk gedroomd vannacht.

Bericht  Gast zo 10 apr 2011 - 21:26

Wat een nare droom!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vreselijk gedroomd vannacht. Empty Re: Vreselijk gedroomd vannacht.

Bericht  Gast ma 11 apr 2011 - 0:02

Wat een afschuwelijke droom! Bah zeg.

Helaas droom ik ook heel vaak naar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vreselijk gedroomd vannacht. Empty Re: Vreselijk gedroomd vannacht.

Bericht  Jezzie ma 11 apr 2011 - 1:23

Wat een enge droom. Ik droom ook wel eens naar, maar niet zo erg als deze...
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreselijk gedroomd vannacht. Empty Re: Vreselijk gedroomd vannacht.

Bericht  Sweety ma 11 apr 2011 - 2:26

Dat is wel een hele nare droom.. Brr.. krijg er de rillingen van.
Droom ook weleens raar maar niet zo erg.
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreselijk gedroomd vannacht. Empty Re: Vreselijk gedroomd vannacht.

Bericht  Gast ma 11 apr 2011 - 2:31

Ie; ik krijg er helemaal de rillingen van.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vreselijk gedroomd vannacht. Empty Re: Vreselijk gedroomd vannacht.

Bericht  Gast ma 11 apr 2011 - 3:23

Ik droom vaak heel levendig en bizar, maar meestal wel leuk. Dit is meer een nachtmerrie!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vreselijk gedroomd vannacht. Empty Re: Vreselijk gedroomd vannacht.

Bericht  Gast ma 11 apr 2011 - 4:01

Gadver, ik word dan altijd zo naar wakker.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vreselijk gedroomd vannacht. Empty Re: Vreselijk gedroomd vannacht.

Bericht  TGR ma 11 apr 2011 - 4:06

Brennuss schreef:Gadver, ik word dan altijd zo naar wakker. Ik heb wel een dromenboek, kan wel wat punten voor je op zoeken? Of heb je daar niet zoveel mee?

Ik heb zelf ook een heel mooi boek daarover. Heel zweverig ben ik niet, maar vaak kloppen die dingen wel. Wat zegt jouw boek?

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreselijk gedroomd vannacht. Empty Re: Vreselijk gedroomd vannacht.

Bericht  Minx ma 11 apr 2011 - 4:07

en dan dacht ik dat ik belabberd geslapen had en 6 keer mijn toets heb gemaakt in mijn slaap.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreselijk gedroomd vannacht. Empty Re: Vreselijk gedroomd vannacht.

Bericht  Gast ma 11 apr 2011 - 4:54

Ik heb ook een droomwoordenboek, maar daarin betekent alles seks en daar geloof ik niks van :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vreselijk gedroomd vannacht. Empty Re: Vreselijk gedroomd vannacht.

Bericht  SuperGrover ma 11 apr 2011 - 4:58

Bah, wat een rotdroom. Ik droom nooit zo'n samenhangend verhaal, ik droom dingen waar nauwelijks een touw aan vast te knopen is, van de hak op de tak springt, etc.

Dijn82: Toevallig een dromenboek geschreven door Sigmund Freud? laughcry
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreselijk gedroomd vannacht. Empty Re: Vreselijk gedroomd vannacht.

Bericht  Gast ma 11 apr 2011 - 4:59

Nee, door ene Tom Chetwynd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vreselijk gedroomd vannacht. Empty Re: Vreselijk gedroomd vannacht.

Bericht  Pien ma 11 apr 2011 - 5:38

wat een nare droom... helaas heb ik sinds mijn zwangerschap ook heel veel levendige en soms ook lugubere dromen...

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vreselijk gedroomd vannacht. Empty Re: Vreselijk gedroomd vannacht.

Bericht  Gast ma 11 apr 2011 - 5:43

TGR schreef:
Brennuss schreef:Gadver, ik word dan altijd zo naar wakker. Ik heb wel een dromenboek, kan wel wat punten voor je op zoeken? Of heb je daar niet zoveel mee?

Ik heb zelf ook een heel mooi boek daarover. Heel zweverig ben ik niet, maar vaak kloppen die dingen wel. Wat zegt jouw boek?

Ik heb "Het grote dromenboek" van Pamela Ball. Dingen die bij mij altijd erg naar voren komen bijvoorbeeld een sleutel of een deur die niet open wil, of een gewond dier, daarvan zoek ik de betekenis altijd op en vaak kan ik me er wel in vinden..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vreselijk gedroomd vannacht. Empty Re: Vreselijk gedroomd vannacht.

Bericht  Gast di 12 apr 2011 - 9:35

Als ik rare dingen droom dan zoek ik dat meestal ook wel even op en meestal zit er dan wel een betekenis achter waar ik me in kan vinden. Jouw droom is idd juk... Brrrr.... Ik heb vanacht ook raar gedroomd. Geen idee waarom maar ik ging naar mijn vriend en hij zou praten met mijn ex (geen idee waarom). Ik vroeg hoe het gegaan was en hij zei dat het nogal moeilijk was gelopen, dat er niet mee om kon gaan (ik weet niet met wat precies) en dat hij hem had vermoord. Was niet zijn bedoeling maar het was wel gebeurd. Ik legde me daarbij neer maar vond het wel heel erg. Mijn ex lag ook gewoon nog daar. We besloten maar te gaan slapen en dan te denken wat we ermee zouden doen. De volgende dag hebben we hem in plastic gedaan maar hij was helemaal stijf geworden dus dat ging heel moeizaam. We deden er nog een stuk tapijt omheen en daar maakte ik me zorgen om omdat het mijn tapijt was en ik eigenlijk geen sporen van mij hierbij wilde hebben. Maar goed, mijn droom duurde dagen en al die dagen lag mijn ex in ons huis en wisten we niet wat we ermee moesten. Ik was bang dat ze als eerste bij mij aan zouden kloppen door zijn verdwijning want ja, ik was tenslotte zijn ex. Maar niets gebeurde. Na een paar dagen keek ik op internet en zag ik allemaal stukjes door zijn vrienden geschreven waarbij ze zeiden dat ze hem zouden missen enzo. Ze wisten dus dat hij dood was maar hij lag nog steeds in ons huis... Toen werd ik wakker. Zit er echt al de hele dag aan te denken, zo stom...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vreselijk gedroomd vannacht. Empty Re: Vreselijk gedroomd vannacht.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum