Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vraagjes over koemelkallergie

+6
Pien
RiLiJu
Limburg85
loesje
meisjesmama
Novalee
10 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Vraagjes over koemelkallergie - Pagina 2 Empty Re: Vraagjes over koemelkallergie

Bericht  Annie24 wo 24 aug 2011 - 3:41

Novalee schreef:
Annie24 schreef:Novalee; Y. had dat ook rond die leeftijd en dat was volgens het cb babyacne, maar omdat ik het niet vertrouwde ben ik naar de huisarts gegaan. Deze gaf aan dat het een afstammeling was van berg wat ze ook wel eens op het hoofdje hebben. We hebben toen een zalfje gehad en na een weekje was het weg. Er staat ook een foto van op hyves. Pagina 3: hij ligt onder zn babygym in een Noppies shirtje en de foto heet 'krentenbolletje'. Ik heb evt nog wel wat meer foto's van hoe hij er toen uitzag, anders moet je me maar even mailen, dan kan je vergelijken.
Hoe kan het ook anders? lol!

Twisted Evil
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagjes over koemelkallergie - Pagina 2 Empty Re: Vraagjes over koemelkallergie

Bericht  Annie24 wo 24 aug 2011 - 3:43

Novalee schreef:De pukkeltjes van K. en ook die van Y. lijken wel sprekend op wat Ninthe heeft. Hopelijk is het hier dan ook gewoon onschuldige acne!

Volgens mij heb ik nog een flesje infacol staan dus dan kan ik nog wel proberen tegen de krampen. Maar ik ga morgen voor de zekerheid toch even langs het CB. Kan ik haar meteen laten wegen, want dat is toch alweer een week geleden Wink

Ze heeft trouwens net om 15:00 uur nog een fles gedronken en is daarna met wat moeite in slaap gevallen. Maar ze trekt nu alweer allemaal verkrampte gezichten en maakt wat huilgeluiden, dat het vast niet lang meer duurt voor ze weer wakker is Sad

Jaaaaa je hebt idd ergens Infacol staan, die zat in 'mijn' verrassingspakket Laughing
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  loesje wo 24 aug 2011 - 4:43

a heeft nu exzeem op zn hoofd kan dat ook door koemelk allergie komen?
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932

Bericht  Novalee wo 24 aug 2011 - 7:15

loesje schreef:a heeft nu exzeem op zn hoofd kan dat ook door koemelk allergie komen?
Eczeem staat wel bij de lijst van symptomen. En volgens mij is het sowieso verwant aan allergieen.

Annie, da's waar ook smile Alleen een beetje jammer, ik zie dat er sinaasappel in zit en daar is m'n vriend ook allergisch voor Rolling Eyes En nu durf ik het niet te geven...
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Novalee do 25 aug 2011 - 1:13

Even een update: ik ben vanmorgen bij het CB geweest en de verpleegkundige vond dat de uitslag op haar gezichtje toch wel op eczeem lijkt. Zeker bij haar rechteroorlel waar zich een soort korstje op heeft gevormd. Toen ik vertelde over de buikkrampen vroeg ze meteen of ik veel zuivel eet en begon ze over koemelkallergie. We moeten de plekken met uitslag nu vet houden met vaseline. Ik mag voor nu zuivel blijven eten (dan wel de zuurdere (magere) varianten) om te kijken hoe ze daar op reageert. Wordt de uitslag erger dan moeten we naar de huisarts. Wat betreft de krampen, ze vond het verstandig om geen Infacol te geven vanwege de sinaasappel. In plaats daarvan krijgt Ninthe vanaf nu Cinababy. Helaas werkt dit wel minder vaak (bij zo'n 50%) dan Infacol maar het is het proberen waard. Ook moeten we nu halverwege de voeding even een pauze inlassen omdat Ninthe best snel drinkt en dit kan ook krampjes veroorzaken.

Het is nu dus even afwachten hoe het zich allemaal ontwikkelt. Mocht het toch KMA zijn, dan wil ik wel graag borstvoeding blijven geven. Allergieën (en het voorkomen ervan) zijn juist de reden dat ik het geef smile
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611

Bericht  Linda do 25 aug 2011 - 3:06

Oh, wat vervelend!

Ik hoop voor je dat het geen KMA is.. Mocht het wel zo zijn en je heb advies nodig pm gerust. Inmiddels heb ik al behoorlijk wat info gelezen en recepten e.d. gevonden. Het begin is even moeilijk, maar uiteindelijk went het wel. Het is voor een goed doel, zullen we maar zeggen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: