Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Koemelkallergie?

2 plaatsers

Ga naar beneden

Koemelkallergie? Empty Koemelkallergie?

Bericht  Dille ma 31 dec 2012 - 23:05

Mijn dochter is haar hele leven (ze is nu bijna 10 maanden) al 'ongelukkig'. Ze is altijd onrustig, overstrekt vaak en huilt (krijst) veel. De laatste 3-4 maanden werd dit steeds erger. We hebben het al die tijd geweten aan een samenloop van ziektes (dan weer koorts, dan weer tandjes, dan weer oorontsteking, dan weer een sprongetje, etc) en karakter. Hoe vaak heb ik niet gehoord dat meisjes nu eenmaal veel pittiger zijn dan jongens (mijn zoon was en is een engeltje, dus ik was ook niets gewend). Daarnaast lijkt ze ook qua karakter op mij, en ik kan ook erg, eh, duidelijk zijn in wat ik wel en niet leuk vind.

Gister zat ik (weer) met haar bij de huisarts, omdat we er zo langzamerhand allemaal eigenlijk een beetje doorheen zitten. Voor het eerst kwam ik niet voor specifieke klachten, maar vertelde ik dat het al maanden zo gaat. De huisarts wil nu eens kijken of het wellicht koemelkallergie is. We hebben meteen Pepti in huis gehaald en schrappen de komende 6-8 weken alle zuivelproducten, daarna weer provoceren. Aan de ene kant vind ik het wat vergezocht, want ze heeft nooit eczeem gehad en ook geen opvallende stoelgang, aan de andere kant zou het de onrust, het huilen en het overstrekken wel verklaren. Daarnaast heeft mijn man vroeger ook KMA gehad, dus het zit in de familie.

Heeft er hier iemand ervaring met het pas 'laat' vaststellen van KMA?
En hoe lang duurt het voordat je (áls het KMA is) verandering ziet na het aanpassen van de voeding? We zijn nu zo'n 24 uur over op de Pepti, en ze is al de hele ochtend erg blij en relaxed. Of dat nou toeval is of niet, we genieten er enorm van.
Dille
Dille
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 268
Punten : 295
Registratiedatum : 19-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Koemelkallergie? Empty Re: Koemelkallergie?

Bericht  Gast ma 31 dec 2012 - 23:24

Wat sneu voor je dochter!
Ben je al vaker met haar bij de huisarts geweest voor deze klachten?
Ik vind het best wel vreemd dat daar dan nooit eerder een arts mee gekomen is.

Toen mijn dochter een paar weken oud was begon te spugen (zoals elke dag meerdere keren) en zat er deze keer bloed bij.
Bij de HAP zeiden ze toen dat ze reflux had en KMA. 100% zeker weten doen we het niet. Wij twijfelen nog steeds.
Feit is wél dat we toen andere voeding zijn gaan geven (nutramigen) en binnen een dag hadden we een ander kind.
Pin je echter niet vast op de symptomen. Dat ze geen eczeem heeft en geen gekke ontlasting zegt niks.
Mijn dochter had dit ook niet. Ze huilde/krijstte, overtsrekte, spuugde de hele dag door en was heel erg onrustig als ze wakker was maar ze sliep wel goed. Iets wat ook vaak een probleem is bij KMA kindjes. Mijn zoon had zo ongeveer alle symptomen behalve het spugen maar hij had echt geen KMA. Doordat je man KMA gehad heeft, is de kans wel vrij groot dat het dit zal zijn.

Hopelijk werkt de voeding goed voor haar en gaat ze snel lekker in haar vel zitten.
Succes!

Gast
Gast

Bericht  Lejow ma 31 dec 2012 - 23:25

Het duurt een week of 6, voordat alle melkproducten echt helemaal compleet je lichaam uit zijn.
Maar bij kindjes met KMA merk je vaak met een dag/een paar dagen al een wezenlijk verschil!

En het kan best KMA zijn hoor, daar hoeft ze niet perse alle klachten voor te hebben!
Vind het in ieder geval goed van de HA dat hij dit wil proberen, en melkvrij eten is met die kleintjes prima te doen hoor!
Succes, ik hoop dat ze zo relaxt en vrolijk blijft. Dat is niet alleen voor haar prettiger, maar ook voor jullie!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Dille wo 2 jan 2013 - 9:19

Bedankt voor jullie antwoorden!

Goed om te horen dat niet alle kindjes dezelfde klachten hebben bij KMA. We zijn nu 3 dagen gestopt met de koemelk en ze is al 2 dagen veel meer ontspannen en blij. Het verschil met een paar dagen geleden is echt gigantisch, en ik hoop met heel mijn hart dat het zo blijft. Het doet pijn om het te zeggen, maar ik heb de afgelopen 2 dagen meer van haar genoten dan van de laatste 3 maanden bij elkaar.

Smupskes, ik ben wel vaker met haar bij de huisarts geweest, maar dan was er ook wel steeds aantoonbaar 'iets' aan de hand (bijvoorbeeld oorontsteking). Elke keer hoopten we dat ze weer ontspannen zou zijn nadat de oorontsteking/tandjespijn/whatever over was, of dat haar onrust kwam door een sprongetje (dus ook iets tijdelijks). Nu pas zijn we zelf zover dat we zien dat het gewoon níet over gaat/ging. Ik denk dus dat de huisarts de conclusie over koemelkallergie niet eerder kon trekken, omdat wij het zelf nog steeds niet zagen (of wilden zien) als structurele ongelukkigheid. Nu kan ik mezelf natuurlijk wel voor m'n kop slaan, dat wel...
Dille
Dille
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 268
Punten : 295
Registratiedatum : 19-06-12

Bericht  Lejow wo 2 jan 2013 - 9:20

Dan is de kans volgens mij toch vrij groot dat het KMA is.
Je hebt natuurlijk verschillende gradaties van KMA!

Fijn dat het nu zoveel beter gaat, en logisch toch dat je er nu veel meer van kan genieten!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: