Het wegbrengen blijft drama!
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Het wegbrengen blijft drama!
Mijn zoontje heeft vanaf dat hij 9 maand is ontzettend veel moeite met afscheid nemen. Vanmorgen ook weer, ik loop de groep op met hem en hij klampt zich al helemaal aan me vast. Als ik hem dan aan de leidster geef of hem op de grond zet is het echt krijsen, zo zielig... En dan ga ik maar weg, echt hartverscheurend, bah. Meestal is het al over als ik buiten ben, maar het blijft zielig.
Hij doet dit trouwens ook bij familie/vrienden als ze hem op willen pakken. Hij houdt daar sowieso niet van. Zolang hij lekker kan kruipen en spelen is het goed, maar zodra ze hem oppakken is het huilen.
Ik hoopte eigenlijk dat dit nog over zou gaan, maar aangezien hij het nu al 4 maanden doet, blijft er weinig hoop over. Maar klinkt dit bekend voor iemand? Is het overgegaan? Of iemand tips hoe hier mee om te gaan? Pff vindt het zo lastig!
Hij doet dit trouwens ook bij familie/vrienden als ze hem op willen pakken. Hij houdt daar sowieso niet van. Zolang hij lekker kan kruipen en spelen is het goed, maar zodra ze hem oppakken is het huilen.
Ik hoopte eigenlijk dat dit nog over zou gaan, maar aangezien hij het nu al 4 maanden doet, blijft er weinig hoop over. Maar klinkt dit bekend voor iemand? Is het overgegaan? Of iemand tips hoe hier mee om te gaan? Pff vindt het zo lastig!
Monnie- Prater
- Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Het wegbrengen blijft drama!
Het gaat over. Misschien duurt het lang maar het gaat echt over.
Sterkte ermee want het blijft rot.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Mamsie schreef:Het gaat over. Misschien duurt het lang maar het gaat echt over.
Daar sluit ik me bij aan. Thije heeft sinds een paar weken helaas ook moeite met het afscheid nemen. Dan klemt hij zich helemaal vast, als een klein aapje. Elke keer breekt je hart een beetje, voor je gevoel
Van de oudste weet ik nog dat zij dat ook had rond deze leeftijd. Het gaat echt met ups en downs. Momenteel vindt ze het helemaal niet erg, soms doet ze alsof ze moet huilen, zodat ik nog even blijf .
Zolang ze binnen een paar minuten weer rustig en zichzelf worden, kan het vast geen kwaad (hou ik mezelf maar voor).
Gast- Gast
Jullie geven me hoop... Het is zo sneu, echt hartverscheurend om hem steeds zo te zien. Zie er ook telkens tegenop om hem weg te brengen. Hopelijk is deze periode snel over.Minneke schreef:Mamsie schreef:Het gaat over. Misschien duurt het lang maar het gaat echt over.
Daar sluit ik me bij aan. Thije heeft sinds een paar weken helaas ook moeite met het afscheid nemen. Dan klemt hij zich helemaal vast, als een klein aapje. Elke keer breekt je hart een beetje, voor je gevoel
Van de oudste weet ik nog dat zij dat ook had rond deze leeftijd. Het gaat echt met ups en downs. Momenteel vindt ze het helemaal niet erg, soms doet ze alsof ze moet huilen, zodat ik nog even blijf .
Zolang ze binnen een paar minuten weer rustig en zichzelf worden, kan het vast geen kwaad (hou ik mezelf maar voor).
Monnie- Prater
Mijn dochtertje heeft dit ook. Ze gaat sinds ze 8 maanden is naar de crèche (ze is nu 11 maanden) en nog steeds gaat ze heel hard huilen als ik haar aan de leidsters geef. Zodra ik weg ben is het snel over, maar fijn is het inderdaad niet om je kind zo te zien huilen.
Wat betreft het oppakken door vrienden/familie; dat wil zij ook absoluut niet, al vanaf dat ze een maand of 5 is. Er zijn maar een paar mensen die haar kunnen vasthouden, zonder dat ze gaat huilen. De ene keer gaat het beter dan de andere keer, maar vaak wil ze er niks van weten.
Heb dus helaas geen tips voor je, maar herken je verhaal heel goed.
Wat betreft het oppakken door vrienden/familie; dat wil zij ook absoluut niet, al vanaf dat ze een maand of 5 is. Er zijn maar een paar mensen die haar kunnen vasthouden, zonder dat ze gaat huilen. De ene keer gaat het beter dan de andere keer, maar vaak wil ze er niks van weten.
Heb dus helaas geen tips voor je, maar herken je verhaal heel goed.
Minniemeisje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 100
Punten : 124
Registratiedatum : 03-08-11
Misschien dat het in het begin moeilijk was vanwege het wennen aan een nieuwe omgeving, en nu vanwege de standaard eenkennigheidsfase die kindjes kunnen hebben rond de leeftijd van 9 maanden?
Bij Tomas was het over toen hij 1 jaar was, maar tot die tijd was het elke keer huilen bij het afscheid.
Hoeveel dagen per week gaat jouw zoontje naar de opvang Monnie?
Bij Tomas was het over toen hij 1 jaar was, maar tot die tijd was het elke keer huilen bij het afscheid.
Hoeveel dagen per week gaat jouw zoontje naar de opvang Monnie?
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
@minniemeisje: toch wel "fijn" om eens een soortgelijk verhaal te horen. hij vindt het ook echt niet leuk om door iedereen opgepakt te worden, mensen worden er ook nog soms geïrriteerd van. Maar bij jou dus hetzelfde!
@filoria: hij gaat 1 dag per week naar het kdv. Heb al wel eens gedacht om hem nog een dag extra te laten gaan, maar dat lukt niet ivm onregelmatige diensten. daarentegen weet ik ook gewoon dat hij het wel leuk vindt daar. Het huilen is trouwens echt begonnen met 9 maand, daarvoor niks geen problemen.
Ach, blijf hoop houden dat het echt over gaat!
@filoria: hij gaat 1 dag per week naar het kdv. Heb al wel eens gedacht om hem nog een dag extra te laten gaan, maar dat lukt niet ivm onregelmatige diensten. daarentegen weet ik ook gewoon dat hij het wel leuk vindt daar. Het huilen is trouwens echt begonnen met 9 maand, daarvoor niks geen problemen.
Ach, blijf hoop houden dat het echt over gaat!
Monnie- Prater
Dat is vervelend. Mijn zoon vind afscheid nemen ook verschrikkelijk. Precies zoals jij omschrijft, alleen met vrienden/familie gaat het over het algemeen wel goed.
Je kan er weinig aan doen, behalve zelf zo relaxed mogelijk blijven. Mijn zoon is nu 4 en zit in zn 1e schoolweek. De eerste dagen gingen heeeel erg moeilijk (zoals verwacht aangezien het op t kdv al moeilijk ging).. Maar wat denk je? Zn 4e dag pas en hij heeft niet gehuild of hysterisch gedaan!
Het kan dus lang duren maar gaat, zoals gezegd, echt over! Succes!
Je kan er weinig aan doen, behalve zelf zo relaxed mogelijk blijven. Mijn zoon is nu 4 en zit in zn 1e schoolweek. De eerste dagen gingen heeeel erg moeilijk (zoals verwacht aangezien het op t kdv al moeilijk ging).. Maar wat denk je? Zn 4e dag pas en hij heeft niet gehuild of hysterisch gedaan!
Het kan dus lang duren maar gaat, zoals gezegd, echt over! Succes!
Gast- Gast
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: