Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Drama in de supermarkt

+7
Printje
Happydobby
studiebol
Parel
Razz
SarahKey
Slakje
11 plaatsers

Ga naar beneden

Drama in de supermarkt Empty Drama in de supermarkt

Bericht  Slakje vr 3 mei 2013 - 5:20

Daarstraks heeft Louise heel de supermarkt bij elkaar geschreeuwd omdat ze geen stukje brood kreeg (voordien kreeg ze altijd het korstje als ik brood kocht, m'n eigen schuld dus). De juffrouw volgde mij niet meer, liep weg, schreeuwde hard 'nee', ...

Hoe ga ik hier mee om? Ik heb haar handje vastgepakt en meegesleurd tot ze iet of wat gekalmeerd was en dan mocht ze weer zelf lopen (en ze had zelf ook een boodschap in haar handen) en het verder totaal genegeerd.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Drama in de supermarkt Empty Re: Drama in de supermarkt

Bericht  SarahKey vr 3 mei 2013 - 5:42

Als S zelf loopt pak ik hem op, loop weg en ik vertel hem waarom ik hem oppak en waarom hij iets niet mag hebben.

Als hij in het karretje zit, dan loop ik ook weg met kar en al natuurlijk. Ik vertel rustig waarom hij iets niet mag hebben, gaat hij door dan negeer ik hem.

Zo kreeg S vorige week een driftbui bij Deen omdat hij nijntje zag (nijntje koekjes) en hij die niet mocht hebben/pakken. Hij ging er helemaal mooi bij liggen. Laughing
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Drama in de supermarkt Empty Re: Drama in de supermarkt

Bericht  Slakje vr 3 mei 2013 - 6:11

Is het dan ook gewoon klaar met de driftbui? Nadat je het hebt uitgelegd? Als ik iets uitleg, heb ik het gevoel dat ik tegen de muren praat.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Drama in de supermarkt Empty Re: Drama in de supermarkt

Bericht  Razz vr 3 mei 2013 - 6:59

Ik zet S. dan gewoon in het zitje van de winkelwagen en laat hem brullen en tieren. Ondertussen doe ik gewoon rustig m'n boodschappen angel Ik heb dan echt lak aan starende mensen hoor en meestal is het na een minuutje wel over.

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Drama in de supermarkt Empty Re: Drama in de supermarkt

Bericht  Parel vr 3 mei 2013 - 7:04

Daarom ga ik nooit boodschappen alleen doen met L als ze loopt, ik zoek het bewust niet op, altijd die kar in. Ze krijgt bij de grote boodschappen altijd een halve krentenbol en dan is ze even zoet, blijft ze bezig heb ik als laatste optie de speen in m'n zak, maar meestal negeer ik alles en loop gewoon door met de kar. Soms pak ik haar nog wel eens bij haar arm en zeg haar te kalmeren, dat er niks aan de hand is, maar ook dan praat ik tegen de muren.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Drama in de supermarkt Empty Re: Drama in de supermarkt

Bericht  Gast vr 3 mei 2013 - 7:08

Bedenk ook dat zo'n driftbui voor kinderen zélf ook heel lastig is, een kind weet op dat moment gewoon niet wat het met zichzelf aan moet. Het is niet dat ze driftig wordt omdat ze gewoon even lekker dwars wil zijn ofzo. Ik zou de driftbui wel serieus nemen, en verder inderdaad uitleggen dat niet altijd alles kan. De bui zal dan waarschijnlijk niet directieve zijn, maar ik denkfout niet dat je heel veel kunt doen om een kindje uit een driftbui te halen. Als ze eenmaal driftig zijn dan heeft dat vaak wel tijd nodig om weg te ebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Drama in de supermarkt Empty Re: Drama in de supermarkt

Bericht  SarahKey vr 3 mei 2013 - 7:26

Slakje schreef:Is het dan ook gewoon klaar met de driftbui? Nadat je het hebt uitgelegd? Als ik iets uitleg, heb ik het gevoel dat ik tegen de muren praat.

Nee het is dan niet meteen over. Maar ook al heb je het gevoel tegen een muur te praten, het zal ooit een keer aankomen. S heeft nu vaak driftbuien omdat hij nog niet goed kan zeggen wat hij wil. Nu snap ik het meestal wel omdat hij iets aanwijst en zoals bij de nijntje koekjes, Nijn zegt. Als hij blijft jengelen op mijn arm dan negeer ik zijn driftbui op een gegeven moment. Dan doe ik gewoon weer waar ik mee bezig was en als hij weer normaal doet zeg ik vaak: zo ben je er weer? Of iets in die geest.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Drama in de supermarkt Empty Re: Drama in de supermarkt

Bericht  studiebol vr 3 mei 2013 - 7:33

Ik zit volop in deze fase, niet alleen in de supermarkt maar overal. Ik leg uit waarom het niet mag. En als ze dan boos is zeg ik dat het prima is dat ze even boos is. Vaak loop ik dan iets verder of ik ga thuis verder met wat ik aan het doen is... binnen een halve minuut is het dan over, over het algemeen.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Drama in de supermarkt Empty Re: Drama in de supermarkt

Bericht  Happydobby vr 3 mei 2013 - 8:24

Ik zet mijn zoon in de winkelwagen of in de buggy. Loslopen heb ik 1 keer geprobeerd en was geen succes.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Drama in de supermarkt Empty Re: Drama in de supermarkt

Bericht  studiebol vr 3 mei 2013 - 8:26

HD, hier zitten ze ook in de wagen of het karretje maar dat betekent niet dat er geen boosheid kan zijn Wink
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Drama in de supermarkt Empty Re: Drama in de supermarkt

Bericht  Slakje vr 3 mei 2013 - 8:29

Ik ga altijd met de fiets naar de winkel, dus de buggy kan niet mee en een kar voor 3 artikeltjes vind ik ook zo sneu :'')
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Drama in de supermarkt Empty Re: Drama in de supermarkt

Bericht  Printje vr 3 mei 2013 - 8:30

R mag altijd een eigen karretje maar hier hebben we duidelijke afspraken bij die we herhalen voordat we de winkel in gaan. Houdt hij zich er niet aan leg ik het nog een keer uit gaat hij nog verder dan is de kar van mij.... dit heeft een keer tot een boze R geleid maar vanaf dat moment gedraagt meneer zich voorbeeldig.

Ik probeer wel zoveel mogelijk uit te leggen en daarnaast is R enorm gevoelig voor afleiden en ik geef hem altijd een taak. Onthouden dat we brood en melk nodig hebben oid. Daarmee denkt hij niet aan andere dingen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Drama in de supermarkt Empty Re: Drama in de supermarkt

Bericht  Parel vr 3 mei 2013 - 8:30

Slakje schreef:Ik ga altijd met de fiets naar de winkel, dus de buggy kan niet mee en een kar voor 3 artikeltjes vind ik ook zo sneu :'')

Waarom? Denk je dat die karren met zitjes voor niks zijn Laughing
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Drama in de supermarkt Empty Re: Drama in de supermarkt

Bericht  Parel vr 3 mei 2013 - 8:31

Printje schreef:R mag altijd een eigen karretje maar hier hebben we duidelijke afspraken bij die we herhalen voordat we de winkel in gaan. Houdt hij zich er niet aan leg ik het nog een keer uit gaat hij nog verder dan is de kar van mij.... dit heeft een keer tot een boze R geleid maar vanaf dat moment gedraagt meneer zich voorbeeldig.

Ik probeer wel zoveel mogelijk uit te leggen en daarnaast is R enorm gevoelig voor afleiden en ik geef hem altijd een taak. Onthouden dat we brood en melk nodig hebben oid. Daarmee denkt hij niet aan andere dingen.

Toen hij krap 1 was, begreep hij dat allemaal nog niet, neem ik aan?
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Drama in de supermarkt Empty Re: Drama in de supermarkt

Bericht  Slakje vr 3 mei 2013 - 8:33

Parel schreef:
Slakje schreef:Ik ga altijd met de fiets naar de winkel, dus de buggy kan niet mee en een kar voor 3 artikeltjes vind ik ook zo sneu :'')

Waarom? Denk je dat die karren met zitjes voor niks zijn Laughing

Ik kan niet sturen met een kar
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Drama in de supermarkt Empty Re: Drama in de supermarkt

Bericht  Tania vr 3 mei 2013 - 8:34

Hier hebben we niet zo vaak drama gelukkig maar als het wel zo is dan til ik hem altijd op, troost hem en vraag waarom hij zo moet huilen. Soms is dat dan omdat hij iets graag wil hebben en soms zegt hij dat hij moe is. Als hij iets graag wil hebben wat van mij niet mag leg ik uit waarom en bedenken we een "oplossing". Dat kan zijn dat hij het de volgende keer mag hebben, dat we het thuis nog hebben, dat we iets anders kopen enz.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Drama in de supermarkt Empty Re: Drama in de supermarkt

Bericht  Printje vr 3 mei 2013 - 8:34

hahaha Slakje, hebben jullie zo'n bijzondere karretjes in Belgie? Hier kan er echt niets mis mee gaan.

Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Drama in de supermarkt Empty Re: Drama in de supermarkt

Bericht  Slakje vr 3 mei 2013 - 8:36

Nee, ik ben gewoon een lompe koe. Ik neem dan ook altijd een mandje, of als het grote boodschappen zijn, gaat mijn vriend mee en verplicht ik hem te rijden.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Drama in de supermarkt Empty Re: Drama in de supermarkt

Bericht  Printje vr 3 mei 2013 - 8:54

hahaha Slakje, wat meer zelfvertrouwen he meis.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Drama in de supermarkt Empty Re: Drama in de supermarkt

Bericht  Annemie vr 3 mei 2013 - 9:08

Printje schreef:R mag altijd een eigen karretje maar hier hebben we duidelijke afspraken bij die we herhalen voordat we de winkel in gaan. Houdt hij zich er niet aan leg ik het nog een keer uit gaat hij nog verder dan is de kar van mij.... dit heeft een keer tot een boze R geleid maar vanaf dat moment gedraagt meneer zich voorbeeldig.

Ik probeer wel zoveel mogelijk uit te leggen en daarnaast is R enorm gevoelig voor afleiden en ik geef hem altijd een taak. Onthouden dat we brood en melk nodig hebben oid. Daarmee denkt hij niet aan andere dingen.

Zo doen wij dat ook, werkt hier perfect.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Drama in de supermarkt Empty Re: Drama in de supermarkt

Bericht  Printje vr 3 mei 2013 - 9:19

Annemie hier dus idd ook. En hij weet dat heel erg goed, hij weet dat na die eerste waarschuwing/ herhaling vd afspraakjes echt volgt dat ik de kar pak, kan hij gillen wat ie wil maar dat boeit me serieus niet. Al mag ik niet klagen dus want het is echt maar 1x ontaard dat een drama hahahaha.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Drama in de supermarkt Empty Re: Drama in de supermarkt

Bericht  Koeboe82 vr 3 mei 2013 - 9:34

Hoi.

Wij hebben hier de afspraak dat ieder 1 dinge mag uitzoeken in de supermarkt.
Erg leuk! Elke keer komen ze met iets anders aan lopen. Leuk om te zien.
Onze zoon keer met een blik honde voer haha. En ze weten dat er maar 1 fingag
Laats kwam hij met 2 dingen aanlopen. Ik zei maar 1 dinge he. En hup ander ging terug..
Koeboe82
Koeboe82
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 128
Punten : 183
Registratiedatum : 25-11-10
Woonplaats : almelo

Terug naar boven Ga naar beneden

Drama in de supermarkt Empty Re: Drama in de supermarkt

Bericht  Fearie vr 3 mei 2013 - 19:09

Ik heb D enkele weken geleden zelf een keer met een karretje laten lopen, voordat we de eerste gang voorbij waren was het al drama. Hij gaat gewoon weer in de kar en vind dat vooralsnog ook prima. Aan de hand meenemen is voorlopig geen optie.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Drama in de supermarkt Empty Re: Drama in de supermarkt

Bericht  Slakje vr 3 mei 2013 - 23:29

We moeten straks weer naar de winkel, ik heb weer geen brood nodig. Ik denk dat ik haar ga laten rijden met haar eigen karretje en de broodafdeling ga vermijden. Eens kijken hoe het gaat...
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Drama in de supermarkt Empty Re: Drama in de supermarkt

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum