Mama's met kids uit 2011
+26
Steep
LMCurious
joyce0606
Lejow
Nana
Mel
Fearie
Darius
Liadan
Chelle
Theezakje13
Annie24
Pien
Ezzer
Meeko
Bruintje Beer
Famke
mauwmauw
Vancity_girl
Novalee
Tazz
Happydobby
Kat1980
Smaragdje
Limburg85
sheila123
30 plaatsers
Pagina 8 van 40
Pagina 8 van 40 • 1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 24 ... 40
Re: Mama's met kids uit 2011
sheila123 schreef:Annie,hier kan je ook nog kijken wat hij op welke leeftijd allemaal mag eten en drinken. Ik heb veel aan dat schema gehad:
http://www.borstvoeding.com/voedselintroductie/schema/nederlands.html
Die is handig, dankje!
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10
sheila123 schreef:Limburg,wat is tegenwoordig het advies rondom bijvoeding? Omdat jij ook al fruit geeft?
Wij mochten het vanaf 4 maanden gaan geven omdat hij al even op 4 flessen zit en eet bewegingen maakt, eten uit je handen kijkt etc. maar heb het idee het dat maar kleine beetjes zijn dat hij nu eet en dat bouwen we langzaam op en eerst alleen fruit (en 2 schepjes rijstebloem in de laatste fles voor het doorslapen).
Limburg85- Ratel
- Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Zo, ben er even een middagje niet en er is heel veel bijgeschreven. Dacht even bij te schrijven, maar wacht toch maar tot nadat ik mijn eten zo op heb, daarvoor ga ik het niet redden. Of morgen kan ook nog.
Smaragdje- Ratel
- Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10
Annie24 schreef:sheila123 schreef:Annie,hier kan je ook nog kijken wat hij op welke leeftijd allemaal mag eten en drinken. Ik heb veel aan dat schema gehad:
http://www.borstvoeding.com/voedselintroductie/schema/nederlands.html
Die is handig, dankje!
Is idd een handige link!
Beginnen jullie eerst met een broodkorst en daarna stukjes brood met boter? Of droog? Dat kan ik niet wijs worden uit het overzicht, meeste beleg is vanaf 8 maanden.
Limburg85- Ratel
Smaragdje schreef:Zo, ben er even een middagje niet en er is heel veel bijgeschreven. Dacht even bij te schrijven, maar wacht toch maar tot nadat ik mijn eten zo op heb, daarvoor ga ik het niet redden. Of morgen kan ook nog.
Eet smakelijk! (ik krijg er alweer honger , gauw maar eten voordat het maandag is want dan mag ik niet meer snoepen haha )
Limburg85- Ratel
Limburg,haha moet je gaan lijnen vanaf maandag? Hier was met de oudste het advies pas met 6 maanden te beginnen. Ik ben met J. wel iets eerder begonnen omdat die alles uit mijn handen keek en ik vond het stiekum ook wel leuk om te beginnen haha! Het waren maar een paar hapjes per keer hoor,dus niet een heel stuk fruit ineens. Wij zijn wat betreft brood begonnen met gewone kleine stukjes brood. Die broodkorst ging er hier niet in. Eerste paar keren met niks maar dat vond ik zo droog en daarna heeft ze een hele tijd alleen met boter gehad en later ging ik er steeds iets opsmeren.
sheila123- Prater
- Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10
D eet sinds een week ook brood en dat gaat er goed in. Ze krijgt er een beetje boter op en dan zonder korstjes eet ze zo een hele boterham op! Daarna geef ik nog de korst voor haar om aan te sabbelen.
Groente eet ze ook steeds meer net als fruit.
Voor zover ik weet is melk het eerste jaar het belangrijkste en de rest is bijvoeding. ( het heet niet voor niets BIJ-voeding) Zo werkt het igg wel met borstvoeding weet niet of dat voor flesvoeding ook zo is.
Morgen ga ik even rustig reageren, nu duik ik vroeg mn bedje in. Ben echt super verkouden, bah. D is ook voor het eerst verkouden, gelukkig niet zo erg maar je hoort haar wel 'snurken'. Mijn man was eerst verkouden geworden en die was er na 3 dagen weer vanaf dus hopelijk heb ik hetzelfde virus.
Voor zover ik weet is melk het eerste jaar het belangrijkste en de rest is bijvoeding. ( het heet niet voor niets BIJ-voeding) Zo werkt het igg wel met borstvoeding weet niet of dat voor flesvoeding ook zo is.
Morgen ga ik even rustig reageren, nu duik ik vroeg mn bedje in. Ben echt super verkouden, bah. D is ook voor het eerst verkouden, gelukkig niet zo erg maar je hoort haar wel 'snurken'. Mijn man was eerst verkouden geworden en die was er na 3 dagen weer vanaf dus hopelijk heb ik hetzelfde virus.
Vancity_girl- Prater
- Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Klopt VG. Maar volgens mij geld dat ook voor moeders die flesvoeding geven toch dat ze genoeg hebben aan alleen melk tot de 6 maanden? Ik moet 6 sept. naar het CB dan zal ik het nog wel even navragen. En anders ga ik er met F. weer tussenin zitten en begin ik met 5 maanden net als ik bij haar grote zus deed. Ik kijk wel even. Beterschapjes daar!!!Vancity_girl schreef:D eet sinds een week ook brood en dat gaat er goed in. Ze krijgt er een beetje boter op en dan zonder korstjes eet ze zo een hele boterham op! Daarna geef ik nog de korst voor haar om aan te sabbelen.
sheila123- Prater
- Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10
sheila123 schreef:Limburg,haha moet je gaan lijnen vanaf maandag? Hier was met de oudste het advies pas met 6 maanden te beginnen. Ik ben met J. wel iets eerder begonnen omdat die alles uit mijn handen keek en ik vond het stiekum ook wel leuk om te beginnen haha! Het waren maar een paar hapjes per keer hoor,dus niet een heel stuk fruit ineens. Wij zijn wat betreft brood begonnen met gewone kleine stukjes brood. Die broodkorst ging er hier niet in. Eerste paar keren met niks maar dat vond ik zo droog en daarna heeft ze een hele tijd alleen met boter gehad en later ging ik er steeds iets opsmeren.
Jeeeej vanaf maandag zijn we waarschijnlijk van de inkijk bij het raam aan de voorkant kwijt, zijn al lang op zoek naar passende raambekleding maar wat we mooi vinden is er duur. Nu gaan we eerst plakfolie doen en waarschijnlijk vitrage in het grijs of zwart en achter bij de openslaande deuren ook en de rest rolgordijnen, hopelijk bevalt dat kwa prijs beter. En maandag word de keuken ook eindelijk afgemaakt
Sheila, ja maandag moet ik echt weer aan de lijn, vind het nu verschrikkelijk haha! Hopelijk houd ik het weer zo goed vol als een paar jaar geleden. Zit nu namelijk 18 kg boven mijn lichtste gewicht, ik hoef niet meer terug naar dat gewicht want dat paste niet bij mij (had veel klachten) maar een paar kg eraf mag toch wel.
Hier zijn het idd ook een paar hapjes, steeds iets meer tot hij niet meer wilt. En had ik het toch goed met het brood, had al idee eerst een paar keer droog en als dat te droog is dan met boter en dan langzaam beleg erop.
6 maanden is ook wel normaal volgens mij om bijvoeding te geven, als R. niet al zo vroeg op weinig flessen zat en mee zat te eten en alles uit m'n handen keek had ik ook langer gewacht.
Vancity, ja met fv gaat het denk hetzelfde als bv.
Balen dat jullie allemaal verkouden zijn, omslag naar NL? En D. pas voor het eerst verkouden in haar leven? Wow, R. is al vanaf zijn geboorte bijna non stop verkouden :-(.
Limburg85- Ratel
Vancity_girl schreef:D eet sinds een week ook brood en dat gaat er goed in. Ze krijgt er een beetje boter op en dan zonder korstjes eet ze zo een hele boterham op! Daarna geef ik nog de korst voor haar om aan te sabbelen.
Ik vraag me af of het fv ook zo werkt dat de rest bijvoeding is, aangezien je volgens het cb steeds minder flessen moet gaan geven. Als ik het bij T bekijk, en daarbij volg ik het schema zoals het volgens het cb moet, eet hij eigenlijk steeds meer zoals wij dat ook doen. Hij heeft 3 maaltijden (pap, brood met beetje melk en avondeten met toetje) en 2 tussendoortjes (cracker en fruit). Het enige dat hij dan extra krijgt, is nog een fles rond 19.30 uur. Hij krijgt dus totaal nog maar iets van 500ml fv (waarvan 1 keer dus pap). Hoevaak geef jij dan nog bv op een dag?
Hoe bevalt het trouwens om weer in NL te zijn? Al weer gewend hier?
Kat1980- Kletskop
- Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Goedemorgen,
Vanochtend trof ik R. uit zijn zijliggingkussen en helemaal boven in het bed. Na de fles heb ik de zijliggingkussen weer strakker gezet en hem er weer ingelegd en daar was die het duidelijk niet mee eens, volgens mij is hij er klaar mee maar ik wil eerst de meting en de uitslag van volgende week afwachten.
Kat, klopt idd wat je zegt, heb jij trouwens een schema van verschillende leeftijden van het cb? Is het met bv niet dat je op een gegeven moment ook eten er bij moet geven? Uiteindelijk moeten ze toch vast voedsel gaan eten? Merk wel dat ik hier geen verstand van heb ;-).
Vanochtend trof ik R. uit zijn zijliggingkussen en helemaal boven in het bed. Na de fles heb ik de zijliggingkussen weer strakker gezet en hem er weer ingelegd en daar was die het duidelijk niet mee eens, volgens mij is hij er klaar mee maar ik wil eerst de meting en de uitslag van volgende week afwachten.
Kat, klopt idd wat je zegt, heb jij trouwens een schema van verschillende leeftijden van het cb? Is het met bv niet dat je op een gegeven moment ook eten er bij moet geven? Uiteindelijk moeten ze toch vast voedsel gaan eten? Merk wel dat ik hier geen verstand van heb ;-).
Limburg85- Ratel
Limburg85 schreef:Goedemorgen,
Bij T was dat ook zo dat hij op een gegeven moment zich uit het zij-liggingskussen gewurmd kreeg. Toen ik het kussen kleiner had gemaakt vond hij het eerst ook niet leuk, maar later accepteerde hij het wel weer even (voor een paar weekjes). Misschien moet R dus ook weer even wennen.
Ben benieuwd wat de meting volgende week uitwijst. Heb je zelf het idee dat het veranderd is?
Ja, ik heb een schema voor verschillende leeftijden van het cb. Voor borstvoeding staat er op (vanaf 6 maanden): bv naar behoefte, 1 keer warme maaltijd, 1 keer fruithap en eventueel broodkorst om te oefenen. Bij fv is het met 6 maanden 3 flessen en de rest hetzelfde. En met 7 maanden komt er dan brood bij en een toetje bij het avondeten en geef je nog maar 2 flessen en een beetje melk bij het brood of bv naar behoefte. Met 9 maanden staat dat er niet meer bij van bv naar behoefte, alleen 's ochtends en 's middags bv bij een broodje. Of anders 's ochtends pap van kv of een beetje kv bij het brood.
Met bv ga je er dus ook wel steeds meer bijgeven en volgens het cb zou je vanaf 9 maanden het niet meer naar behoefte geven. Maar ja, als je kind er nog behoefte aan heeft en hij wil dat liever dan een sapje of iets dergelijks, waarom dan niet.
Kat1980- Kletskop
Ja, ik snap het wel...Happydobby schreef:
@Kruumel, ach ik wilde graag thuis bevallen en nu heb ik een keizersnee gehad en nu mag ik nooit meer thuis bevallen.
Niet dat ik een heel elftal wil maar toch.
Of je lichamelijk langer herstel nodig heb dat weet ik nog zo net niet, na drie weken hebben mijn vriend en ik het weer gedaan, weet niet of dat gaat na een knip.
Heb nog wel last rond het litteken. gaat wel steeds beter. Op het moment dat de gyn de keizersnee voorstelde vond ik het niet erg, ook de keizersnee zelf niet, er was een verpleegkundige die me in de operatiekamer begeleide, gewoon heel lief.
Daar was ik wel blij over. Maarja dit heeft gewoon tijd nodig.
Ik wilde ook graag thuis bevallen, maar ik heb er niet zo'n moeite mee dat dat niet gelukt is. Ik heb de hele tijd gezegd dat ik graag thuis wilde, als alles goed was, en zo niet dat ik dan naar het ziekenhuis ging. Ik mag bij een volgende zwangerschap niet meer onder controle van de verloskundigepraktijk, maar moet via ziekenhuis omdat ik dan extra groeiecho's krijg. Dat vind ik wel jammer. Hoe ik er nu over denk ga ik met een tweede zeker in het ziekenhuis bevallen, al is het maar op de open verloskamer.
Met het feit dat M. nu zo snel weggegrist is en de kinderarts er zo snel was vind ik het wel fijn dat ik al in het ziekenhuis was. Ik weet niet hoe het was gegaan als hij thuis was geweest op dat moment. Dat geeft wel vrede met het in het ziekenhuis moeten bevallen voor mij.
Tja, en het verschil kwa herstel met een keizersnede en vaginale bevalling, dat weet ik niet... elke bevalling is natuurlijk ook weer anders. Maar seks na 3 weken... dat zou voor mij dus nu zijn. En alhoewel de hechtingen opgelost zijn en de knip mooi aan het genezen is... pffff ik moet er echt nog niet aan denken! Ik heb nog best pijn daar bij de knip.
En over de mensen in het ziekenhuis was ik ook heel tevreden... ik had 2 hele fijne teams in de verloskamers. Ik snap dat het tijd nodig heeft... dat heb ik ook.
Limburg, ik pm je wel even.
Gast- Gast
Forumster | Naam kind | Geboortedatum | Geboortegewicht | Geboorte lengte | Huidig gewicht | Huidige lengte | Bij aantal weken |
Kat1980 | T.imon | 31 december 2010 | 3000 gram | 50 cm | 8010 gram | 70 cm | 32 weken |
Tazz | L.iyem | 3 Januari 2011 | 4490 gram | 56 cm | 7640 gram | 71 cm | 29 weken |
Vancity_girl | D.aphne | 14 januari 2011 | 3510gram | 53cm | 8410 gram | 69,5 cm | |
Annie24 | Y.estin | 28 januari 2011 | 2675 gram | 48 cm | 7670 gram | 66cm | 22 weken |
Meeko | E.lin | 23 maart 2011 | 4410 gram | 50 cm | 7700 gram | 67,5 cm | 21 weken |
Limburg85 | R.oan | 2 april 2011 | 2500 gram | 47 cm | 6660 gram | 61 cm | 17 weken |
Smaragdje | J.ayden | 7 april 2011 | 3130 gram | 49,5cm | 6490 gram | 64,5 cm | 17,5 week |
Woezel | E.lise | 30 april 2011 | 4020 gram | 54 cm | 5840 gram | 64 cm | 13 weken |
Sheila123 | F.abienne | 3 mei 2011 | 4600 gram | 53 cm | 5660 gram | 62 cm | 12 weken |
Chelle | A.nne | 6 mei 2011 | 2488 gram | 48 cm | |||
Mel | E.va | 6 mei 2011 | 4240 gram | 53 cm | gram | cm | 2,5 week |
Ezzer | S.iem | 15 mei 2011 | 2865 gram | 46 cm | 4800 gram | 52,5 cm | 9 weken |
Liadan | K.ian | 23 mei 2011 | 4200 gram | 55 cm | 6050 | 60,5cm | 8 weken |
Bruintje Beer | D.avid | 4 juni 2011 | 2605 gram | 47 cm | 4190gram | 54,5cm | 7,5 week |
ProudMama | S.em & J.esse | 18 juli 2011 | 2495 & 2875 gram | 47 cm | 3125 & 3510 gram | 48 & 49 cm | 3 weken |
Happydobby | M.yles | 21 juli 2011 | 3046 gram | 52 cm | 3815 gram | 55 cm | 4 weken |
Pien | E.lin | 25 juli 2011 | 3435 gram | 54 cm | 4065gram | 55cm | 4 weken |
Kruumel | M.ike | 3 augustus 2011 | 2510 gram | niet gemeten | 2770 gram | 49,5 cm | 3 weken |
Ik heb Mel in de tabel bijgewerkt, en ik ben zelf naar CB geweest vanochtend.
Gast- Gast
Limburg, had niet gezien dat jij Mel's gegevens al had toegevoegd... had 1 tabel te vroeg gequote.
Sheila, wat fijn dat jij zo goed op je bevallingen terugkijkt.
Even een vraag aan de mama's die borstvoeding geven/hebben gegeven.
Hoe doe je dat met kolven? Ik voed M. nu gewoon aan de borst, maar stel dat ik een avondje/dagje weg wil gaan, dan moet ik wel afgekolfde melk hebben natuurlijk.
Kolf je gewoon tussen de voedingen door? Of na een voeding de andere borst dan waar je kindje aan gedronken heeft (als je maar 1 borst per keer geeft). Ik weet niet zo goed hoe ik dat moet gaan doen. Is wel handig om wat in de diepvries te gaan doen denk ik.
Sheila, wat fijn dat jij zo goed op je bevallingen terugkijkt.
Hoe doe je dat met kolven? Ik voed M. nu gewoon aan de borst, maar stel dat ik een avondje/dagje weg wil gaan, dan moet ik wel afgekolfde melk hebben natuurlijk.
Kolf je gewoon tussen de voedingen door? Of na een voeding de andere borst dan waar je kindje aan gedronken heeft (als je maar 1 borst per keer geeft). Ik weet niet zo goed hoe ik dat moet gaan doen. Is wel handig om wat in de diepvries te gaan doen denk ik.
Gast- Gast
Toch maar eens de tijd genomen om op iedereen te reageren. J ligt lekker te slapen, dus heb alle tijd. Het is hier ontzettend rustig in huis. Er is nu een (..nu kom ik niet op de naam ) hok voor de hond gemaakt buiten. Die is nu bijna af, moet alleen nog een goed stevig hondenhok in. Daar zit ze nu al een poosje in om te wennen. Ik kan dus nu rustig naar de wc, zonder dat ik op hoef te letten waar de hond is.
@ Sheila, hopelijk krijgt ze dan snel weer een goede periode met slapen, zou wel fijn voor jullie zijn! En als dat lampje helpt is dat alleen maar goed natuurlijk.
@ Theezakje, fijn dat alles goed gaat. Het slapen komt misschien binnenkort wel goed. Al hoewel, J slaapt ook niet echt veel overdag. Alleen hij slaapt wel uit We zien je binnenkort wel meer verschijnen.
@ Fearie, mooi dat hij weer boven zijn geboortegewicht zit! Het is een opluchting he, als die hechtingen eruit zijn! Echt een mooi mannetje trouwens! Bij mij zit links ook altijd meer dan rechts. Niets om je druk om te maken.
@ Happydobby, twijfel of de foto’s echt leuk zijn, maar dat komt meer omdat mijn haar niet goed wilde zitten en ik het dus maar in een staart had gegooid :s (en onzeker over mij zelf denk ik zo). De foto’s van hem alleen zijn denk ik wel leuk. We zullen het zien volgende week.
Fijn dat ze weer snel wegwaren!
@ Annie, heb je het brood al geprobeerd? Hopelijk gaat hij binnenkort weer wat vroeger slapen!
@ Vancity_ girl, fijn dat het brood er goed in gaat! Hopelijk gaat jullie verkoudheid snel over!
@ Kruumel, nog gefeliciteerd!
@ Meeko, jammer dat de rijstebloem niet veel helpt. Beterschap met Senna!
@ Liadan, fijn dat het vrij normaal is dat hij ’s avonds verhoging heeft! Wat is het toch een grote knul! Wat lekker nog ruim een week vakantie!
@ Limburg, ja, ik heb medicijnen voor de migraine, maar die mogen nu niet. Daarom ga ik eens vragen wat en in welke hoeveelheden ik wel mag. Alleen gaat het deze week er echt niet van komen om naar de huisarts te gaan. Soms schiet je er zelf wel eens erbij in heb ik het idee ;-)
J. doet het ook met drinken ja. Het liefst wilt hij alles proberen wat wij ook hebben volgens mij.
Ga je nog langs de huisarts voor hem?
Ik mag van mij zelf eigenlijk ook niet meer snoepen, aangezien ik nog 4 kg boven mijn oude gewicht zit, maar het werkt toch niet echt. Heb gister dus gewoon lekker een pizza op, hahaha.
Het zijliggingskussen werkt dus niet zo goed meer. Hopelijk zijn de metingen beter volgende week en hoeft hij er niet meer in. Merk je nog veel dat hij een voorkeurshouding heeft?
@ Pien, fijn dat alles goed gaat met je meisje en wat goed dat ze al 2x heeft doorgedraaid naar haar buik! Fijn dat ze nu op de fv bijna geen krampjes meer heeft!
@ PM, dat jij moe bent kan ik mij goed voorstellen! Twee van die kleintjes is ook niet niets.
@ Kat1980, fijn dat ze toch willen dat hun kinderen naar jou toegaan! Heeft J nog last gehad van dat kindicol?
@ Sheila, hopelijk krijgt ze dan snel weer een goede periode met slapen, zou wel fijn voor jullie zijn! En als dat lampje helpt is dat alleen maar goed natuurlijk.
@ Theezakje, fijn dat alles goed gaat. Het slapen komt misschien binnenkort wel goed. Al hoewel, J slaapt ook niet echt veel overdag. Alleen hij slaapt wel uit We zien je binnenkort wel meer verschijnen.
@ Fearie, mooi dat hij weer boven zijn geboortegewicht zit! Het is een opluchting he, als die hechtingen eruit zijn! Echt een mooi mannetje trouwens! Bij mij zit links ook altijd meer dan rechts. Niets om je druk om te maken.
@ Happydobby, twijfel of de foto’s echt leuk zijn, maar dat komt meer omdat mijn haar niet goed wilde zitten en ik het dus maar in een staart had gegooid :s (en onzeker over mij zelf denk ik zo). De foto’s van hem alleen zijn denk ik wel leuk. We zullen het zien volgende week.
Fijn dat ze weer snel wegwaren!
@ Annie, heb je het brood al geprobeerd? Hopelijk gaat hij binnenkort weer wat vroeger slapen!
@ Vancity_ girl, fijn dat het brood er goed in gaat! Hopelijk gaat jullie verkoudheid snel over!
@ Kruumel, nog gefeliciteerd!
@ Meeko, jammer dat de rijstebloem niet veel helpt. Beterschap met Senna!
@ Liadan, fijn dat het vrij normaal is dat hij ’s avonds verhoging heeft! Wat is het toch een grote knul! Wat lekker nog ruim een week vakantie!
@ Limburg, ja, ik heb medicijnen voor de migraine, maar die mogen nu niet. Daarom ga ik eens vragen wat en in welke hoeveelheden ik wel mag. Alleen gaat het deze week er echt niet van komen om naar de huisarts te gaan. Soms schiet je er zelf wel eens erbij in heb ik het idee ;-)
J. doet het ook met drinken ja. Het liefst wilt hij alles proberen wat wij ook hebben volgens mij.
Ga je nog langs de huisarts voor hem?
Ik mag van mij zelf eigenlijk ook niet meer snoepen, aangezien ik nog 4 kg boven mijn oude gewicht zit, maar het werkt toch niet echt. Heb gister dus gewoon lekker een pizza op, hahaha.
Het zijliggingskussen werkt dus niet zo goed meer. Hopelijk zijn de metingen beter volgende week en hoeft hij er niet meer in. Merk je nog veel dat hij een voorkeurshouding heeft?
@ Pien, fijn dat alles goed gaat met je meisje en wat goed dat ze al 2x heeft doorgedraaid naar haar buik! Fijn dat ze nu op de fv bijna geen krampjes meer heeft!
@ PM, dat jij moe bent kan ik mij goed voorstellen! Twee van die kleintjes is ook niet niets.
@ Kat1980, fijn dat ze toch willen dat hun kinderen naar jou toegaan! Heeft J nog last gehad van dat kindicol?
Laatst aangepast door Smaragdje op do 25 aug 2011 - 1:04; in totaal 1 keer bewerkt
Smaragdje- Ratel
Kruumel schreef:
Het is zeker fijn om een voorraadje in de vriezer te hebben. Dan kun jij er straks ook even wat langer tussenuit dan een paar uurtjes.
Ik kolfde zelf na de ochtendvoeding. Ik had dan heel veel melk en hoefde dus weinig moeite doen met kolven. Succes!
Nana- Prater
- Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10
@ Kruumel, ik kolf twee dagen in de week één of meerdere keren per dag (voor als hij eventueel niet meer op mij kan wachten als ik werk). Meestal probeer ik het na de voeding te doen, maar als het mij beter uit komt dan kolf ik gewoon een keertje tussendoor. Meestal als J 's avond dan ligt te slapen, dan hoeft hij de eerste tijd toch niet meer te drinken.
Smaragdje- Ratel
Nana, bedankt. Ik heb 's ochtends ook veel melk, misschien kan ik eens beginnen met elke ochtend kolven. Kijken hoeveel ik dan bij elkaar krijg.
Smaragdje ook bedankt. Hoeveel kolf je dan?
En hoe vriezen jullie het in? In welke hoeveelheden en welke 'verpakking'?
Smaragdje ook bedankt. Hoeveel kolf je dan?
En hoe vriezen jullie het in? In welke hoeveelheden en welke 'verpakking'?
Laatst aangepast door Kruumel op do 25 aug 2011 - 1:05; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Smaragdje: Bedoel je een bench Wel zo handig dat je nu gewoon naar de wc kan zonder op een hond te hoeven letten.
J heeft verder niet maag of darmklachten gehad van de kindicol, wel vanmorgen een giga poepbroek (dus misschien heeft dat er nog mee te maken).
J heeft verder niet maag of darmklachten gehad van de kindicol, wel vanmorgen een giga poepbroek (dus misschien heeft dat er nog mee te maken).
Kat1980- Kletskop
Kat1980 schreef:Smaragdje: Bedoel je een bench Wel zo handig dat je nu gewoon naar de wc kan zonder op een hond te hoeven letten.
Nee, dat is zo'n klein ding Maar het is inderdaad echt lekker dat ik gewoon vanalles kan doen zonder op te letten. Vind het vooral ook fijn, voor als hij in de toekomst gaat kruipen. Zo klein is onze hond namelijk niet.
Fijn dat hij verder geen maag of darmklachten ervan gehad heeft! Ze zijn soms vindingrijker dan je denkt hé.
Ow ping* het heet natuurlijk een kennel
Smaragdje- Ratel
Hier is de auto van mijn man weer naar de garage, vanochtend ook alweer een uur geweest. Hij gaf een foutmelding, uitgelezen en er wat aangedaan maar de foutmelding blijft terug komen en hij rijdt echt niet lekker meer (gelukkig een leaseauto).
Nu is hij gelijk aan het kijken voor een nieuwe die hij in januari mag uitzoeken :-).
Kat, ja de afplatting is zeker minder geworden voor het gezicht echter bij de vorige meting was dat ook al en toen was het maar 0,3% verbeterd :-( en 1 punt zelfs verslechterd en de andere wel verbeterd dus het kan gezichtsbedrog zijn maar deze test moet echt beter zijn zeker nu hij er zelfs niet meer in blijf liggen. Ik zet de kussen iedere week strakker en dan is het idd eerst weer wat mopperen maar nu was het echt erg, zal het er wel niet mee eens zijn geweest dat ik het kussen weer gebruikte ;-). Op hoeveel is T. uiteindelijk geëindigd?
Handig zo’n schema! Kreeg je die bij de 6 maanden afspraak? Ik ga er anders ook naar vragen, is toch altijd makkelijk om te hebben al zegt je eigen gevoel ook heel veel, tenminste dat heb ik.
Kruumel, thanx voor de pm! Ik ga ook eens kijken of mijn man geen klant heeft met een fietsenwinkel.
R. dronk hier maar aan 1 borst waardoor ik de andere kon afkolven voor reserve. Ik deed het in ijsblokzakjes en bewaarde het in de koelkast in Avent bakjes.
Smaragdje, wat voor hond hebben jullie?
Herkenbaar dat je er zelf soms bij inschiet, dat gaat bij mij tot een zekere hoogte goed en dan is het teveel en moet ik tijd voor me zelf hebben, word nu ook echt weer eens tijd! Op het werk begonnen ze over mijn verlofuren dat ik maar lekker moest gaan plannen dus dat word een weekje vrij voor mij in het najaar en dan laat ik denk alles doorgaan zoals normaal of R. maar 1 dag naar het kdv 2 zodat ik echt even tijd voor me zelf en de klussen hier in huis.
Balen dat je de medicijnen niet mag! Welke heb je?
Nee ik ga niet met R. naar de huisarts, heb niet het gevoel dat hij er iets aan kan doen en ik voelde me de vorige keer niet serieus genomen (niet dat ik me daardoor tegen zou houden als ik het gevoel had dat die er echt heen moet).
Ja R. heeft nog wel een voorkeurshouding en dat is nu links geworden ipv rechts :-s. Maar links is natuurlijk nu zijn makkelijke kant omdat hij daar op ligt en nu met rollen doet die eerst de makkelijke kant maar hij kan gelukkig wel zelf afwisselen dus dat is geen probleem.
Jij ook al niet meer snoepen, hier echt over vanaf maandag en mijn man moet gezellig mee doen haha, hoop echt dat ik het weer vol kan houden, het zal nu wel moeilijker zijn met 2 dagen thuis zijn ipv 5 dagen werken.
Nu is hij gelijk aan het kijken voor een nieuwe die hij in januari mag uitzoeken :-).
Kat, ja de afplatting is zeker minder geworden voor het gezicht echter bij de vorige meting was dat ook al en toen was het maar 0,3% verbeterd :-( en 1 punt zelfs verslechterd en de andere wel verbeterd dus het kan gezichtsbedrog zijn maar deze test moet echt beter zijn zeker nu hij er zelfs niet meer in blijf liggen. Ik zet de kussen iedere week strakker en dan is het idd eerst weer wat mopperen maar nu was het echt erg, zal het er wel niet mee eens zijn geweest dat ik het kussen weer gebruikte ;-). Op hoeveel is T. uiteindelijk geëindigd?
Handig zo’n schema! Kreeg je die bij de 6 maanden afspraak? Ik ga er anders ook naar vragen, is toch altijd makkelijk om te hebben al zegt je eigen gevoel ook heel veel, tenminste dat heb ik.
Kruumel, thanx voor de pm! Ik ga ook eens kijken of mijn man geen klant heeft met een fietsenwinkel.
R. dronk hier maar aan 1 borst waardoor ik de andere kon afkolven voor reserve. Ik deed het in ijsblokzakjes en bewaarde het in de koelkast in Avent bakjes.
Smaragdje, wat voor hond hebben jullie?
Herkenbaar dat je er zelf soms bij inschiet, dat gaat bij mij tot een zekere hoogte goed en dan is het teveel en moet ik tijd voor me zelf hebben, word nu ook echt weer eens tijd! Op het werk begonnen ze over mijn verlofuren dat ik maar lekker moest gaan plannen dus dat word een weekje vrij voor mij in het najaar en dan laat ik denk alles doorgaan zoals normaal of R. maar 1 dag naar het kdv 2 zodat ik echt even tijd voor me zelf en de klussen hier in huis.
Balen dat je de medicijnen niet mag! Welke heb je?
Nee ik ga niet met R. naar de huisarts, heb niet het gevoel dat hij er iets aan kan doen en ik voelde me de vorige keer niet serieus genomen (niet dat ik me daardoor tegen zou houden als ik het gevoel had dat die er echt heen moet).
Ja R. heeft nog wel een voorkeurshouding en dat is nu links geworden ipv rechts :-s. Maar links is natuurlijk nu zijn makkelijke kant omdat hij daar op ligt en nu met rollen doet die eerst de makkelijke kant maar hij kan gelukkig wel zelf afwisselen dus dat is geen probleem.
Jij ook al niet meer snoepen, hier echt over vanaf maandag en mijn man moet gezellig mee doen haha, hoop echt dat ik het weer vol kan houden, het zal nu wel moeilijker zijn met 2 dagen thuis zijn ipv 5 dagen werken.
Limburg85- Ratel
@ Limburg, wij hebben een duitse herder. Leuk zeg, van die auto's waarbij foutmeldingen zijn. Wel leuk dat er in Januari een nieuwe komt!
Ik neem bijna geen tijd voor mijzelf. Ja, even hier op het forum kleppen, maar verder ben ik met hem bezig of met het huishouden enz. Daarom heb ik vandaag wat minder in het huishouden gedaan, helaas had meneertje vandaag heel veel aandacht nodig ;-)
Ik slik altijd twee paracodeïne en dat verschillende malen op een dag. Dat werd door de arts (voor ik bevallen was) al afgeraden bij de borstvoeding en daarbij een maxalt en dat werd van te voren ook al zeer afgeraden door de huisarts.
Wat vervelend dat je je de vorige keer niet serieus genomen voelde! Dat gevoel heeft mijn huisarts mij ook al eens gegeven, terwijl ik er bijna nooit kom (daarom ga ik, als ik ga, nu steeds naar een ander in de zelfde praktijk). Dat zorgt er wel voor dat je lang met dingen blijft rondlopen. Alleen je moedergevoel zal het waarschijnlijk ook wel aangeven als er echt iets is
Jammer dat hij nog een voorkeurshouding heeft, maar misschien wel beter dat het niet meer de zelfde kant is!
Ik neem bijna geen tijd voor mijzelf. Ja, even hier op het forum kleppen, maar verder ben ik met hem bezig of met het huishouden enz. Daarom heb ik vandaag wat minder in het huishouden gedaan, helaas had meneertje vandaag heel veel aandacht nodig ;-)
Ik slik altijd twee paracodeïne en dat verschillende malen op een dag. Dat werd door de arts (voor ik bevallen was) al afgeraden bij de borstvoeding en daarbij een maxalt en dat werd van te voren ook al zeer afgeraden door de huisarts.
Wat vervelend dat je je de vorige keer niet serieus genomen voelde! Dat gevoel heeft mijn huisarts mij ook al eens gegeven, terwijl ik er bijna nooit kom (daarom ga ik, als ik ga, nu steeds naar een ander in de zelfde praktijk). Dat zorgt er wel voor dat je lang met dingen blijft rondlopen. Alleen je moedergevoel zal het waarschijnlijk ook wel aangeven als er echt iets is
Jammer dat hij nog een voorkeurshouding heeft, maar misschien wel beter dat het niet meer de zelfde kant is!
Smaragdje- Ratel
@Annie, wat leuk dat Y. kan zitten, mijn schoonzusje heeft een jochie ongeveer net zou oud als Y. en hij drinkt afgekoelde groene thee of water. Maar hij eet en drinkt alles momenteel.
@Limburg, hier is een nagesprek niet verplicht, alleen de nacontrole bij de gyn. En de nacontrole van M. bij de kinderkliniek. En de week erna naar de vk dus ik heb het druk haha.
@scheila, die tantes hadden een boeket, 2 shirtjes en een spijkerbroekje maat 74 gegeven. Wel aardig dus.
Was blij dat ze weg ware haha
@Kruumel, ik mag bij een evt volgende zwangerschap op controle bij de VK tot 36 weken, daarna word het de gyn.
Je hebt van medela van die zakjes voor BV. Die gaan per 150 cc.
@smaragdje, ik hou ook niet van foto's, kan mijn ogen niiet openhouden met de flits, vreselijk haha.
M. kwam vanacht voor het eerst om half 3 voor een voeding, ben ook druk met kolven, doe het nu strikt iedere 2 uur, hopelijk heb ik snel weer genoeg want ik vind dat M. niet goed reageert op flesvoeding.
Of ik moet hypoalergeen nemen maar wil gewoon alleen bv geven.
@Limburg, hier is een nagesprek niet verplicht, alleen de nacontrole bij de gyn. En de nacontrole van M. bij de kinderkliniek. En de week erna naar de vk dus ik heb het druk haha.
@scheila, die tantes hadden een boeket, 2 shirtjes en een spijkerbroekje maat 74 gegeven. Wel aardig dus.
Was blij dat ze weg ware haha
@Kruumel, ik mag bij een evt volgende zwangerschap op controle bij de VK tot 36 weken, daarna word het de gyn.
Je hebt van medela van die zakjes voor BV. Die gaan per 150 cc.
@smaragdje, ik hou ook niet van foto's, kan mijn ogen niiet openhouden met de flits, vreselijk haha.
M. kwam vanacht voor het eerst om half 3 voor een voeding, ben ook druk met kolven, doe het nu strikt iedere 2 uur, hopelijk heb ik snel weer genoeg want ik vind dat M. niet goed reageert op flesvoeding.
Of ik moet hypoalergeen nemen maar wil gewoon alleen bv geven.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Smaragdje, de nieuwe auto is haast al uitgezocht haha en moet zeggen dat hij mooi is en hij zei dat die ruim is. Binnenkort mag hij een proefritje maken dus ben benieuwd, wil ook een nieuwe auto ;-) haha.
Ik heb dat dus ook dat ik haast geen tijd neem, constant met R. en S. en mijn man en het huishouden bezig maar merk echt dat ik op een gegeven moment chagrijnig van word en niet zo gezellig, oeps. Maar dat voelt dan ook weer heel erg dubbel :-s.
Naam van de medicijnen zeg me helemaal niks, ik heb heel veel soorten van de neuroloog gehad maar hielpen niks en had daar ook altijd constant nekspierspanningshoofdpijn bij maar moet zeggen dat beide heel erg goed gaat op dit moment (gauw afkloppen).
Kun je volgende week wel terecht bij de huisarts?
Ja heb echt geleerd om naar je eigen gevoel te luisteren, achteraf bleek mijn gevoel steeds te kloppen tijdens de zwangerschap, bevalling en erna en dat geeft een goed gevoel.
Hoe oud is jullie herdershond?
Happydobby, klopt hier was het gesprek met de vk ook niet verplicht doordat ik medisch in het ziekenhuis ben bevallen maar vond het wel erg fijn, ook om hun mijn ervaring te vertellen met hun. Hier in dit ziekenhuis is juist weer geen nacontrole verplicht bij baby’s, hoe verschillend overal. Ik had het ook allemaal tegelijk, donderdag nacontrole gynaecoloog, dinsdag nagesprek verloskundige en donderdag en vrijdags weer naar de kno-arts met R. toen had ik het wel gehad met de afspraken.
Ik heb dat dus ook dat ik haast geen tijd neem, constant met R. en S. en mijn man en het huishouden bezig maar merk echt dat ik op een gegeven moment chagrijnig van word en niet zo gezellig, oeps. Maar dat voelt dan ook weer heel erg dubbel :-s.
Naam van de medicijnen zeg me helemaal niks, ik heb heel veel soorten van de neuroloog gehad maar hielpen niks en had daar ook altijd constant nekspierspanningshoofdpijn bij maar moet zeggen dat beide heel erg goed gaat op dit moment (gauw afkloppen).
Kun je volgende week wel terecht bij de huisarts?
Ja heb echt geleerd om naar je eigen gevoel te luisteren, achteraf bleek mijn gevoel steeds te kloppen tijdens de zwangerschap, bevalling en erna en dat geeft een goed gevoel.
Hoe oud is jullie herdershond?
Happydobby, klopt hier was het gesprek met de vk ook niet verplicht doordat ik medisch in het ziekenhuis ben bevallen maar vond het wel erg fijn, ook om hun mijn ervaring te vertellen met hun. Hier in dit ziekenhuis is juist weer geen nacontrole verplicht bij baby’s, hoe verschillend overal. Ik had het ook allemaal tegelijk, donderdag nacontrole gynaecoloog, dinsdag nagesprek verloskundige en donderdag en vrijdags weer naar de kno-arts met R. toen had ik het wel gehad met de afspraken.
Limburg85- Ratel
Pagina 8 van 40 • 1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 24 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» Mama's met kids uit 2011
» Mama's met kids van eind 2011 & 2012 - topic
» Mamas & Papas Tour Buggy Black/Marl ervaringen?
» Mamas & Papas Tour Buggy Black/Marl ervaringen?
Pagina 8 van 40
Permissies van dit forum: