Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mama's met kids uit 2011

+26
Steep
LMCurious
joyce0606
Lejow
Nana
Mel
Fearie
Darius
Liadan
Chelle
Theezakje13
Annie24
Pien
Ezzer
Meeko
Bruintje Beer
Famke
mauwmauw
Vancity_girl
Novalee
Tazz
Happydobby
Kat1980
Smaragdje
Limburg85
sheila123
30 plaatsers

Pagina 9 van 40 Vorige  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 24 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Mama's met kids uit 2011 - Pagina 9 Empty Re: Mama's met kids uit 2011

Bericht  Lejow do 25 aug 2011 - 6:57

Happydobby schreef:@Annie, wat leuk dat Y. kan zitten, mijn schoonzusje heeft een jochie ongeveer net zou oud als Y. en hij drinkt afgekoelde groene thee of water. Maar hij eet en drinkt alles momenteel.

@Limburg, hier is een nagesprek niet verplicht, alleen de nacontrole bij de gyn. En de nacontrole van M. bij de kinderkliniek. En de week erna naar de vk dus ik heb het druk haha.

@scheila, die tantes hadden een boeket, 2 shirtjes en een spijkerbroekje maat 74 gegeven. Wel aardig dus.
Was blij dat ze weg ware haha

@Kruumel, ik mag bij een evt volgende zwangerschap op controle bij de VK tot 36 weken, daarna word het de gyn.
Je hebt van medela van die zakjes voor BV. Die gaan per 150 cc.

@smaragdje, ik hou ook niet van foto's, kan mijn ogen niiet openhouden met de flits, vreselijk haha.

M. kwam vanacht voor het eerst om half 3 voor een voeding, ben ook druk met kolven, doe het nu strikt iedere 2 uur, hopelijk heb ik snel weer genoeg want ik vind dat M. niet goed reageert op flesvoeding.
Of ik moet hypoalergeen nemen maar wil gewoon alleen bv geven.

*breekt in *
Ik las afgekolfde thee.. Laughing laughcry Laughing laughcry , dacht nog: Zo, dat is knap Very Happy
*breekt uit*
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Annie24 do 25 aug 2011 - 9:24

Het moet niet gekker worden hier, want vanaf vanmorgen slaapt Y. opeens op z'n buik! :shock: En dat is niet het enige, maar ook in een slaapzak ipv ingebakerd in zijn Pacco!!!! Heb hem net dus ook maar voor de nacht in zijn slaapzak gelegd ipv ingebakerd. Nu maar hopen dat het goed gaat en dat we er niet 10x uitmoeten Rolling Eyes En..........hij lag om 21 uur op bed! Wordt ook steeds vroeger *doet een dansje voor wat er de afgelopen 2 dagen allemaal gebeurd is*
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Limburg85 do 25 aug 2011 - 18:45

Goedemorgen meiden,

Hier weer een erg goede nacht gehad. De laatste dagen is hij niet meer huilend wakker geworden na een half uur tot een uur. Hij wou zelfs vanochtend weer niet wakker worden om 06.30 uur, slaapkop haha.

Gisteren ging het fruit ook weer goed, eens gewogen wat hij gegeten had en dat was 33 gram. Als hij 5 maanden is gaan we met het fruit beginnen.

Straks gaan we een kinderstoel voor hem kopen, hopelijk slagen we.

Wel kreunt/knort R. weer heel erg veel, dit deed hij in het begin ook heel erg, werd toen wat minder (nooit over) en nu doet hij het weer heel erg :-s.

Annie, hoop zo voor je dat het slapen doorzet! Wie weet heeft hij nu het licht gezien en weet hij hoe het moet, dat was met R. ook ineens hier, zo heerlijk gevoel is dat dan he!

En op z´n buik? Oh jee… hoe is het vannacht gegaan? Piept hij niet als hij op z’n buik ligt? R. heeft dit in het begin ook gedaan maar nu gelukkig niet meer. Maar ze kunnen alles in de slaapzak he, daar verbaas ik mezelf ook steeds over.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896

Bericht  Limburg85 do 25 aug 2011 - 19:13

Ohhh hier straalt de ondeugd toch van R. af niet normaal. Hij was moe na de fles dus terug in bed gelegd maar meneer vond het na een half uur wel genoeg en was weer uit zijn kussen gekropen en boven in bed gaan liggen, de knuffel gepakt en was een lol aan het maken in bed, echt aan het gillen en kletsen. Kwam ik zijn kamer op gelijk ondeugend en stiekem lachen haha. Nu is hij er dus alweer uit terwijl hij normaal tot 10.00 uur slaapt, ben benieuwd. Ook maar weer zijn bed verschoond, had het weer onder gespuugd :-s.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Vancity_girl do 25 aug 2011 - 21:14

Zo eindelijk eens tijd om rustig te reageren.
Ik heb gisteren een kinderstoel ( paarse stokke trip trap I love you ) en een babyfoon besteld en die worden vandaag bezorgd. Beetje vervelend dat ik geen idee heb hoe laat en onze deurbel werkt niet dus moet ik tot de postbode is geweest beneden zitten. Ik ben ook nog steeds enorm verkouden dus vind het niet zo heel erg een lekker bank dagje te hebben. D ligt lekker te spelen dus alle tijd om te reageren.

Wat gaan alle kindjes hier toch snel in hun ontwikkeling, ze halen D nog in haha. D kan inmiddels goed omrollen beide kanten op en doet dit ook geregeld. Ze kan een paar minuten zitten zonder steun, super knap! Als ze op haar buik ligt probeerd ze wel met haar knietjes onder dr kontje te komen om te kruipen maar dat lukt nog niet. Brabbelen is haar grote hobby en dat doet ze dan ook de hele dag, soms lijkt het al echt op woordjes dus wie weet komt het eerste woordje snel.
Eten gaat ook steeds beter, maar dat heeft helaas nog geen effect op het doorslapen.
D wordt nog elke nacht wakker. Soms denk ik ook wel dat het gewoon gewenning is, maar ja kom er maar eens vanaf zonder haar te laten huilen. Opzich heb ik er niet echt last van ben zo gewend aan gebroken nachten.

Nou eens even kijken of ik op jullie kan reageren, ga niet alles terug lezen maar doe mn best. smile

@ Annie: hoe was de nacht gegaan? Fijn dat Y wat eerder naar bed wilde, D wil hier ook steeds vroeger naar bed, is inmiddels al van 9u naar half 8 gegaan. Wie weet bij jullie ook.
@Limburg: fijn dat de nachten weer beter gaan. En dat ondeugende herken ik, haha lief he? Wat voor auto gaan jullie nemen? Succes met een kinderstoel uitzoeken.
@Happydobby: Ik hoop voor je dat het om de 2 uur kolven effect heeft, wat een werk zeg knap dat je dat volhoudt.
Grappig trouwens dat je schoonouders in de buurt van Vancouver op vakantie zijn geweest. Heb je mn foto's op hyves gezien? Staan er niet super veel op maar dan heb je wel een idee van hoe het eruit ziet. Zeker een aanrader om eens op vakantie te gaan smile
@Kat: wat fijn dat je gastopvang nu echt aanmeldingen heeft, ga je dan per september beginnen? Spannend zeg! Wat voor yoghurt geef je T? Ik heb D gister yoghurt gegeven maar ze vond er niet veel aan. Toen heb ik biogarde gekocht dat is wat milder, maar ze moet er nog erg aan wennen.
@Smaragdje: Wat een leuke foto's weer op hyves, t wordt al een hele kerel dat mannetje van je. Handig dat de hond nu in zn kennel kan hoef je daar idd niet steeds overna te denken als je even naar de wc gaat ofzo.
@Proudmama: hoe gaat het nu?
@Chelle: waar ben je?
hm en toen was ik het al weer kwijt.
Nou ik ga maar weer eens wat dingen regelen. Pff alles gaat zo traag. Wil ik mn zorgverzekering regelen, moet ik me eerst inschrijven. Daarvoor moet ik eerst een afspraak maken, dan wachten op de brief. Nu moet ik een uittreksel hebben dat je op de website van de gemeente aan kan vragen maar dat moet met digi d en die van mij is blijkbaar verlopen. Dus weer een nieuwe aanvragen en daar weer op wachten. Ik kan gewoon niets meteen regelen als ik er aan begin, om gek van te worden.
Heb met mezelf afgesproken dat ik vanaf 1 sep ga beginnen met het zoeken van een baan. Eerst moeten we nog naar t kinderdagverblijf hier in de straat om eens te kijken en te vragen naar de wachtlijsten. Hopelijk zijn die niet te lang.
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171

Bericht  Kat1980 do 25 aug 2011 - 21:46

Smaragdje schreef:
Kat1980 schreef:Smaragdje: Bedoel je een bench Wink Wel zo handig dat je nu gewoon naar de wc kan zonder op een hond te hoeven letten.
J heeft verder niet maag of darmklachten gehad van de kindicol, wel vanmorgen een giga poepbroek (dus misschien heeft dat er nog mee te maken).

Nee, dat is zo'n klein ding Wink Maar het is inderdaad echt lekker dat ik gewoon vanalles kan doen zonder op te letten. Vind het vooral ook fijn, voor als hij in de toekomst gaat kruipen. Zo klein is onze hond namelijk niet.

Fijn dat hij verder geen maag of darmklachten ervan gehad heeft! Ze zijn soms vindingrijker dan je denkt hé.

Ow ping* het heet natuurlijk een kennel Very Happy

Ja, ben je er toch nog achter gekomen Very Happy
Wij hebben ook een behoorlijk grote hond en ik zal hem ook nooit even alleen laten bij de kids. Hij is super lief hoor, maar ja kinderen kunnen onverwachts uit de hoek komen en dan weet je niet hoe een hond reageert.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Kat1980 do 25 aug 2011 - 21:59

Limburg: Tja, moeilijk he. Wat zegt zo'n percentage nu uiteindelijk. Het gaat er vooral toch om hoe het eruit ziet. Maar kan me voorstellen dat je baalt als het amper is afgenomen. Dat had ik de laatste keer ook, dat het percentage niet veranderd was terwijl T toch meer met zijn gezicht naar een zijkant ging slapen. Nu slaapt hij ook praktisch niet meer op de afplatting en voor mijn gevoel is het echt al veranderd met een maand geleden. Maar ja, ik zal het nooit weten omdat ze het nu niet meer opmeten natuurlijk. En volgens mij kan een hoofdje tot het tweede jaar nog veranderen in vorm, dus dan komt het vast helemaal goed.
De laatste percentages die wij hadden, zijn: 100.1% voor de zijkant en 94.1% voor de achterkant.
Dat schema van het cb kreeg ik toen ik een vraagje over voeding stelde. Dus zou er gewoon eens om vragen als je er rond de 6 maanden heen moet.

Annie: Misschien vindt hij slapen op de buik wel heel fijn en gaat hij vanaf nu 's avonds gewoon op tijd slapen. ik hoop het voor je, zou lekker zijn!

VG: Ik ga per oktober beginnen, omdat de gezinnen beide ergens anders zitten nu en een maand opzegtermijn hebben.
Irritant he, als je geen idee hebt wanneer ze iets komen bezorgen. Wel mooi een paarse trip trap! Ik vind die stoelen echt geweldig, alleen het prijskaartje dat eraan hangt wat minder.

Wat ben ik ook een sukkel! Kwam er gisteren achter dat T natuurlijk wel een id-kaart moet aangezien we in Belgie op vakantie gaan. Dus gisteren gauw een pasfoto gaan maken. Viel me nog mee hoe snel dat gebeurd was, dacht echt dat het een drama zou worden om een baby goed op de foto te krijgen. Maar bij de vierde poging was het al gelukt!
Nu ga ik gauw T wakker maken om naar het gemeentehuis te gaan en de id-kaart aan te vragen. Met 5 werkdagen is het dan klaar, dus voor we volgende week weg gaan, kan ik de kaart nog ophalen.

Laatst aangepast door Kat1980 op vr 26 aug 2011 - 0:50; in totaal 1 keer bewerkt
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast do 25 aug 2011 - 22:26

Jullie hebben het over honden... Zijn jullie honden goed aan de baby gewend? Mijn ouders hebben ook een hond, een Duitse herder, en wij zijn daar nog niet met M. geweest. Het is een hele lieve hond, maar hij is geen kinderen of baby's gewend. Stiekem vind ik het toch een beetje eng en denk ik steeds wat nou als hij M. bijt, dan heeft ie voor altijd een lelijk litteken. Misschien wat overdreven, maar ik ben zo bang voor m'n mooie mannetje!

Mijn ouders gaan ook een dag oppassen als ik ga werken. Ze mogen M. natuurlijk nooit met de hond alleen laten, en dat zullen ze ook niet doen. Maar toch ben ik een beetje bang.

Welke kolf hebben jullie? En hebben jullie een eigen of eentje gehuurd?
Ik had via marktplaats een medela mini electric gekocht, maar ik krijg er bijna geen melk mee gekolfd, terwijl M. aan de borst wel veel melk drinkt. Ik heb net een medela swing besteld via internet, bij babypark (was de goedkoopste), een nieuwe dus toch maar.
Toen ik de tweederhandse heb gekocht wist ik nog niet of de borstvoeding goed zou blijven gaan, en was het zonde van het geld geweest, maar nu het toch goed gaat en ik door wil blijven gaan heb ik toch een nieuwe besteld.

Gast
Gast

Bericht  Vancity_girl do 25 aug 2011 - 23:03

Kat1980 schreef:
VG: Ik ga per oktober beginnen, omdat de gezinnen beide ergens anders zitten nu en een maand opzegtermijn hebben.
Irritant he, als je geen idee hebt wanneer ze iets komen bezorgen. Wel mooi een paarse trip trap! Ik vind die stoelen echt geweldig, alleen het prijskaartje dat eraan hangt wat minder.

Ga je dan niet meer naar je oude werk terug? Wel lekker dat je dan nog een maandje hebt om je goed voor te bereiden.
Die stoelen zijn idd best duur, maar we hadden nog geld van mn mans oma gekregen. Zij is inmiddels helaas overleden dus we vonden het wel leuk om dan wat nuttigs en blijvends van dat geld te kopen. De stoel kan tzt op haar kamer staan als bureaustoel ofzo.
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171

Bericht  Mel do 25 aug 2011 - 23:08

Kruumel schreef:
ForumsterNaam kindGeboortedatumGeboortegewichtGeboorte lengteHuidig gewichtHuidige lengteBij aantal weken
Kat1980T.imon31 december 20103000 gram50 cm8010 gram70 cm32 weken
TazzL.iyem3 Januari 20114490 gram56 cm7640 gram71 cm29 weken
Vancity_girlD.aphne14 januari 20113510gram53cm8410 gram69,5 cm
Annie24Y.estin28 januari 20112675 gram48 cm7670 gram66cm22 weken
MeekoE.lin23 maart 20114410 gram50 cm7700 gram67,5 cm21 weken
Limburg85R.oan2 april 20112500 gram 47 cm6660 gram61 cm17 weken
SmaragdjeJ.ayden7 april 2011 3130 gram 49,5cm6490 gram64,5 cm17,5 week
WoezelE.lise 30 april 20114020 gram54 cm5840 gram64 cm13 weken
Sheila123F.abienne3 mei 20114600 gram53 cm5660 gram62 cm12 weken
ChelleA.nne6 mei 20112488 gram48 cm
MelE.va6 mei 20114240 gram53 cm gram cm2,5 week
EzzerS.iem15 mei 20112865 gram46 cm4800 gram52,5 cm9 weken
LiadanK.ian23 mei 20114200 gram55 cm605060,5cm8 weken
Bruintje BeerD.avid 4 juni 2011 2605 gram47 cm4190gram54,5cm7,5 week
ProudMamaS.em & J.esse18 juli 20112495 & 2875 gram47 cm3125 & 3510 gram 48 & 49 cm 3 weken
HappydobbyM.yles21 juli 20113046 gram52 cm 3815 gram 55 cm 4 weken
PienE.lin25 juli 20113435 gram54 cm 4065gram55cm4 weken
KruumelM.ike3 augustus 20112510 gramniet gemeten 2770 gram 49,5 cm3 weken

Ik heb Mel in de tabel bijgewerkt, en ik ben zelf naar CB geweest vanochtend.

Tnx Kruumel!!!
Mel
Mel
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 146
Punten : 158

Bericht  Kat1980 vr 26 aug 2011 - 0:48

Vancity_girl schreef:
Kat1980 schreef:

Ga je dan niet meer naar je oude werk terug? Wel lekker dat je dan nog een maandje hebt om je goed voor te bereiden.
Die stoelen zijn idd best duur, maar we hadden nog geld van mn mans oma gekregen. Zij is inmiddels helaas overleden dus we vonden het wel leuk om dan wat nuttigs en blijvends van dat geld te kopen. De stoel kan tzt op haar kamer staan als bureaustoel ofzo.

Nee, per 1 september is daar mijn contract afgelopen. Ga dus gewoon een maandje in de ww.
Ja, zo'n trip trap gaat wel heel lang mee, dus het is wel waar voor het geld.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Bericht  Kat1980 vr 26 aug 2011 - 0:57

Kruumel schreef:Jullie hebben het over honden... Zijn jullie honden goed aan de baby gewend? Mijn ouders hebben ook een hond, een Duitse herder, en wij zijn daar nog niet met M. geweest. Het is een hele lieve hond, maar hij is geen kinderen of baby's gewend. Stiekem vind ik het toch een beetje eng en denk ik steeds wat nou als hij M. bijt, dan heeft ie voor altijd een lelijk litteken. Misschien wat overdreven, maar ik ben zo bang voor m'n mooie mannetje!

Mijn ouders gaan ook een dag oppassen als ik ga werken. Ze mogen M. natuurlijk nooit met de hond alleen laten, en dat zullen ze ook niet doen. Maar toch ben ik een beetje bang.

Ik vond het in het begin ook spannend hoor, een kleintje en zo'n grote hond!
J heeft vanwege zijn vroeggeboorte een tijd in het ziekenhuis gelegen en op aanraden van een verpleegkundige hebben we toen een paar keer een vieze luier en kleertjes die hij had gedragen meegenomen. Hier hebben we de hond aan laten ruiken, zodat hij aan de geur gewend raakte. Misschien is dat een idee om te doen? Verder hebben wij de hond ook heel erg beloond met stukjes worst toen we uit het ziekenhuis kwamen met J en ook als ik met J naar beneden kwam waar hij was. Zo ging hij de baby als iets positiefs ervaren, want als de baby er is dan krijgt ik iets lekkers. Bij T hebben we dit in het begin ook gedaan met die worstjes.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Bericht  Liadan vr 26 aug 2011 - 1:17

Hoi hoi!

Ik ben vanmorgen met Kian naar het CB geweest, hij is nu 65 cm en 7 kilo! Groot dus. Yara was met 6 maanden zo groot, haha. Ze vond dat hij heel sterk is (ook als een kind van 6 maanden). Ze vond het snel dat hij zijn voetjes aan het ontdekken is, maar dat is toch niet zo snel? Dat gaan ze toch meestal rond de 3 maanden doen?
Hij heeft ook weer prikjes gehad, nu nog geen last van, hopelijk krijgt hij er ook geen last van. Dat had hij de vorige keer wel tegen de avond, dus zal straks ook wel zo zijn.
Ik was met Kian in de draagdoek naar het CB gelopen en toen we weer naar huis gingen begon het te stortregenen. Echt niet normaal, het leek net alsof ik door een zwembad liep. Kian was wel mooi droog gebleven dankzij de paraplu, mijn spijkerbroek was doorweekt en ik had slippers aan waarin ik wegsopte.

Gisteren heeft Kian weer bij mijn moeder 'geoefend', het ging iets beter dat vorige week. Ik ben toen met Yara en mijn vader naar de kermis geweest. Yara vond het erg leuk en is in verschillende attracties geweest. Ook nog even de liefwinkel in geweest.
Daar zag Yara een bedje staan van Lief! opgemaakt met een mooi dekbedje. Ze zei: 'ooooh mooi, daar wil ik in liggen'. Ik zei dat dat niet kon omdat ze niet met schoenen in een bed mag liggen.
Ik draaide me toen even om om bij de shirtjes te kijken. Ondertussen had Yara haar schoenen en sokken uitgetrokken, netjes naast het bed gelegd en was ze erin gaan liggen met het dekbed over zich heen :shock: Laughing . Ik heb toen maar gezegd dat dat bedje van de winkel is en dat ze daar niet zomaar in mag slapen, want andere mensen willen dat bedje misschien kopen en moeten daar dan centjes voor betalen....

kruumel, mijn schoonouders hebben een duitse herder en de onze kinderen zijn nooit bij hem in de buurt geweest. Hun hond is altijd heel wild geweest en ook geen kleine kinderen gewend. Bij ons is hij al druk en ik heb hem zelf nooit vertrouwd. Wij willen dus absoluut niet dat hij in de buurt van onze kinderen komt. Mijn schoonouders laten hem altijd in de keuken als wij er zijn met de deur dicht. Ik vind je dus niet overdreven.
Ik kolf meestal in de ochtend om een voorraadje aan te leggen meteen na de ochtendvoeding. Vanmorgen kolfde ik van 1 borst 160cc, dus dat is wel lekker voor de voorraad. Ik vries het dan in in medelaflesjes of in goedkope flesjes van kruidvat/hema. Meestal zit er dan tussen de 100cc en 150 cc in een flesje.

kat, haha wij hadden vorig jaar hetzelfde, we wilden een lastminute boeken naar Belgie en hebben een paar dagen voordat we weg wilden gaan nog snel voor Yara een id laten maken (hadden we ook niet aan gedacht). En uiteindelijk zijn we toen toch niet naar Belgie gegaan maar in Nederland gebleven Very Happy .

Vancity, oooh leuk een paarse tripptrapp, wij hebben een zwarte voor Yara, maar ik wil voor Kian eigenlijk ook een leuk kleurtje (maar heb nog even om erover na te denken, hij gaat waarschijnlijk de eerste maanden gewoon in de ikeastoel). Is de postbode al geweest?

Limburg, wat is R. toch een lekker boefje, haha. Waarom zou je ook gaan slapen in bed, als je ook lekker met je knuffels kan spelen Very Happy .
Balen dat de auto naar de garage is.

Annie, jeeeej knappe Y.! Draait hij in bed zelf op zijn buik? Kian slaapt ook altijd op zijn buik, op zijn rug wil hij echt niet.

happydobby, hoe gaat het met kolven? doe je het vandaag ook weer om de 2 uur en heeft het al resultaat? Ik hoop het!

smaragdje, handig dat jullie nu een kennel hebben! Is inderdaad wel fijn dat je rustig naar de wc kan. Hebben ze ook kennels voor kleine ondernemende peuters van 2,5 jaar? Dan kan ik misschien ook weer een keer rustig naar de wc......

Zooo ik hou het hier even bij met reageren en ga even verder met het afmaken van mijn digitale fotoalbum van Kian,nu slapen de kids nog...

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Liadan vr 26 aug 2011 - 1:22

ForumsterNaam kindGeboortedatumGeboortegewichtGeboorte lengteHuidig gewichtHuidige lengteBij aantal weken
LiadanK.ian23 mei 20114200 gram55 cm700065cm13 weken
ProudMamaS.em & J.esse18 juli 20112495 & 2875 gram47 cm3125 & 3510 gram 48 & 49 cm 3 weken

Zooo het is me gelukt om te veranderen Very Happy . Het lijkt alleen wel alsof Kian wat te laag in de tabel staat door zijn gewicht en lengte, haha.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Limburg85 vr 26 aug 2011 - 19:22

Goedemorgen meiden,

Hier alles goed! Gisteren gingen we naar de babywinkel om een kinderstoel te kopen, stopt de auto ineens met gas geven op de snelweg terwijl die donderdag bij 2 garages is geweest voor de fout. Gelukkig nog net de vluchtstrook en deel van een afrit op kunnen rijden. R. was erg moe en het liep tegen etenstijd dus hij was alleen maar aan het huilen. Gelukkig kon mijn mans moeder ons halen en is de auto afgesleept naar de garage en hij is gelukkig weer gemaakt, waren ze een stekker vergeten aan te sluiten, bedankt.

Toen hebben we de kinderstoel maar online besteld en hij word waarschijnlijk dinsdag geleverd, ben benieuwd.

R. hebben we gisteren zonder kussen laten slapen en was benieuwd hoe we hem in bed zouden aan treffen (met kussen erg bewegelijk), de 1e keer viel het mee hij lag alleen scheef en op de verkeerde kant van zijn hoofd maar de 2e keer werd die huilend wakker en lag hij op zijn buik (al even want het was helemaal nat). Vannacht toch maar weer in de kussen gedaan en daar was die weer uit gegaan, weet even niet wat ik daar mee moet?

Maandag komen ze tussen 10 en 14 de keuken afmaken, eindelijk! En ze komen dan ook raamfolie plakken en hopelijk gaan we vandaag, als mijn man thuis is uit Tilburg van voetbal, opnieuw naar raambekleding kijken.

Vancity, zijn de spulletjes geleverd? Zat D. nog niet in een kinderstoel? Ik vind de trip trap ook helemaal leuk alleen de prijs niet als je alles erbij neemt daarom zijn wij voor een nep variant gegaan.

D. gaat ook hartstikke snel met de ontwikkeling als ik dat zo lees! Die gaat tijgeren binnenkort!

Hoevaak komt D. ’s nachts? En laten jullie haar helemaal niet huilen? ’s Nachts laat ik R. ook niet huilen, dan weet ik dat er wat is maar soms als hij naar bed gaat huilt hij ook en dan laat ik hem wel even huilen (kost me echt heel veel moeite om hem er niet uit te halen hoor).

Ja ik smelt echt als hij steeds zo’n lief en ondeugend koppie trekt, zo verliefd dan!

Waarschijnlijk word het een Opel Astra Cosmo volgend jaar, hebben nu een gewone Opel Astra.

Kat, het percentage ligt hier nu op 107,1% en het moet tussen de 100 en 104 zijn. Ben al blij dat het voor het zicht heel erg bij is getrokken, je zou nu niet meer echt zeggen dat hij een afplatting heeft. Al hoop ik wel heel erg dat het % is afgenomen, is toch een fijner gevoel. Weet niet wat er straks nog aan gedaan kan worden.

Dat is idd snel gelukt met de pasfoto! Bij S. was dat echt een ramp daarom hebben we voor R. er nog geen aangevraagd maar dat moet ooit wel gebeuren haha.

Kruumel, mijn ouders hebben 2 labradors en die gaan heel goed met baby’s om. 1 die wilt wel constant likjes geven maar als we zeggen dat het klaar is, is het ook klaar en als er dan een baby gaat huilen, gaat hij gauw naar zijn mand, daar moet hij niks van hebben haha. En de andere boeit het niet zo, die is rustiger.

Ik had een handmatige kolf van Medela Harmony, in het ziekenhuis een elektrische en dubbele van Medela Symphony en tijdens de kraamperiode de handmatige van Medela Harmony, daarom ook deze gekocht. Maar ik zou voor een elektrische gaan als je veel moet kolven.

Mel, hoe gaat het met jullie?

Liadan, K. groeit goed! Volgt hij netjes zijn eigen lijn?
R. kijkt niet om naar zijn voetjes, tenminste niet met zijn handjes en mond, wel is hij constant met beide voeten tegen elkaar bezig.
Heeft hij nog last gehad van de prikjes?

Fijn dat het oefenen wat beter ging dan de vorige keer, dat komt van zelf dus goed!

Haha van dat bedje, schattig! Dat zou S. niet doen, veel te bang dat hij moet gaan slapen en dan mis je natuurlijk van alles ;-).

Andere meiden, hoe gaat het met jullie en de kindjes?

Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Fearie vr 26 aug 2011 - 22:56

LiadanK.ian23 mei 20114200 gram55 cm700065cm13 weken
FearieDean16 augustus 20113425 gram51 cm 3490 gr511 week

Zo, heb mezelf en D.ean ook even in de tabel gezet smile

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  Gast vr 26 aug 2011 - 22:59

Even snelle reactie, we hebben hier spruw. Allebei de kids.
En morgen doopdienst, dus hou mijn hart vast qua huilen...

Ze zijn gisteravond begonnen met kuurtje Nystatine, hopen dat het snel werkt. Drinken gelukkig nog redelijk. Maar huilen nog meer als normaal.

Gast
Gast

Bericht  Fearie vr 26 aug 2011 - 23:13

@ Limburg, ben je ook mooi klaar mee? Lekker handig van die garage, wel fijn dat je moeder jullie op kon halen. Anders sta je daar langs de kant van de weg. Waarom ligt R. in dat kussen? Te beweeglijk of voorkeurshouding?

@ Liadan, vervelend he dat weer. Ik ben er wel een beetje klaar mee, hoop dat K. geen last krijgt van zijn prikjes of van de regen/kou. Wat grappig van je dochter, dat ze zo slim is en gewoon haar schoentjes uit trekt :P Gaat je moeder op K. passen? Fijn dat het 'oefenen' al wat beter gaat smile

@ Kruumel, wij hebben 2 jack russels. 1 is erg rustig en trekt zich weinig van D. aan en de ander wil graag likken en erbij zitten, als hij voorzichtig doet gaat het goed en dan belonen we ze ook. Het gaat hier buiten verwachting goed met ze en D. Kan me wel voorstellen dat je een beetje bang bent, je weet toch nooit hoe een hond reageert, maar ik ga er vanuit dat je ouders jouw angst wel begrijpen en er rekening mee houden?
Heb nu een elektrische handkolf van Avent (geleend) en heb een handkolf van Avent van mezelf, gebruik nu steeds de elektrische (vind ik toch fijner en sneller gaan).

@ VG, jullie zijn weer terug in NL toch? Hoe bevalt het, al weer een beetje gewend? Wat leuk, een paarse triptrap. Vind het ook een erg leuke stoel, alleen beetje duur smile

@ Kat, goed dat je er nog aan dacht dat T. een idkaart nodig heeft, dat zou ook iets zijn wat ik zou vergeten. Hoop dat je hem nog krijgt voor de tijd, meestal zijn ze met 3 werkdagen al wel klaar smile

@ HD, knap hoor om de 2 uur kolven. Hoop dat het werkt, ga er vanuit van wel (vraag is dan tijdelijk even groter en dan vult het aanbod zich erop aan toch :P ?)

@ PM, jeetje das mooi klote zeg ! Hoop dat jullie er snel af zijn en dat de doopdienst morgen goed gaat.

@ All, hier gaat alles goed. We hebben 2 nachten het ritme van D. omgegooid en vannacht kwam hij voor het eerst om 4 uur, dat was wel ff lekker (kan je toch wat meer doorslapen). Ik moest hem om half 8 echt wakker maken voor de voeding smile Donderdag hebben we voor het eerst boodschappen gedaan, dat was wel ff een klus en was ook meteen doodmoe na de tijd. Vandaag verjaardag en vanavond weer visite, gelukkig is het rustig met de kraamvisite. Dan heb je toch wat meer rust smile

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  Annie24 vr 26 aug 2011 - 23:54

En wéér lag Y. om 21 uur in bed en wéér sliep hij heel de nacht lekker in zijn slaapzak en op zijn buikje Laughing Het enige nadeel is dat hij blijkbaar zo lekker slaapt 's nachts dat hij nu overdag niet meer wil slapen. Hij was vanmorgen om 8.30 uur wakker en viel om 12.30 pas weer in slaap :shock: En nu mag ik 'm weer wakker maken voor z'n flesje angel

Zo dus maar z'n flesje geven, zelf wat eten en dan aan de studie. Eens even een planning maken hoe ik het aan ga pakken tot mijn examen in januari Rolling Eyes

Hoop vanavond weer wat te reageren. Dan is mijn vriend weer thuis, dus die kan Y. dan even nemen terwijl ik reageer.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 27 aug 2011 - 0:31

Annie24 schreef: Hij was vanmorgen om 8.30 uur wakker en viel om 12.30 pas weer in slaap :shock:.
Dat is netjes toch? Gister is S. van 15.00 tot 21.00 wakker geweest... J. heeft in die tijd ook maar een klein uurtje geslapen. No

Gast
Gast

Bericht  Annie24 za 27 aug 2011 - 0:51

ProudMama schreef:
Annie24 schreef: Hij was vanmorgen om 8.30 uur wakker en viel om 12.30 pas weer in slaap :shock:.
Dat is netjes toch? Gister is S. van 15.00 tot 21.00 wakker geweest... J. heeft in die tijd ook maar een klein uurtje geslapen. No

Das idd best netjes, maar niet als je weet dat Y. 'normaal' altijd tussen alle flessen slaapt, behalve van 17 tot 21 uur Wink Ff wennen dus dattie zo lang wakker is. Als hij dan ook nog gezellig zou zijn, is het niet zo erg, maar meestal is hij vervelend :P

Y. was toen hij klein was de 1e 2 maanden van zijn leventje wakker van 7.00 tot middernacht. Alleen maar huilen en krijsen. S. en J. vallen dus nog mee Wink Al weet ik helaas goed hoe vervelend het voor je kan zijn als ze zo klein zijn en zo lang wakker zijn en dan heb jij er nog 2 ook, dat is helemaal zwaar Sad
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 27 aug 2011 - 1:02

Annie24 schreef:
ProudMama schreef:

Das idd best netjes, maar niet als je weet dat Y. 'normaal' altijd tussen alle flessen slaapt, behalve van 17 tot 21 uur Wink Ff wennen dus dattie zo lang wakker is. Als hij dan ook nog gezellig zou zijn, is het niet zo erg, maar meestal is hij vervelend :P

Y. was toen hij klein was de 1e 2 maanden van zijn leventje wakker van 7.00 tot middernacht. Alleen maar huilen en krijsen. S. en J. vallen dus nog mee Wink Al weet ik helaas goed hoe vervelend het voor je kan zijn als ze zo klein zijn en zo lang wakker zijn en dan heb jij er nog 2 ook, dat is helemaal zwaar Sad
Wow :shock:

Hoe doe je dat???

Gast
Gast

Bericht  Gast za 27 aug 2011 - 4:14

Vanmorgen lag M. even op ons bed te wachten tot ik klaar was om te gaan voeden, was hij zo aan het rollen en stampen met de voetjes, dat hij ineens op z'n buik lag. Ik dacht echt dat ik het niet goed gezien had, maar daarna ging hij weer van de rug naar de zij, en van de zij naar de buik. Nou zal de matras wel meegewerkt hebben, op de bank of vloer zal hij het niet kunnen denk ik, maar toch... wat snel! Ik dacht echt dat ik het niet goed gezien had.

Ik heb vandaag mijn nieuwe kolfapparaat binnen gekregen. Ik heb hem uitgekookt, en ga zometeen even proberen. Als M. een kant gedronken heeft ga ik de andere kant proberen met de nieuwe kolf.

Gast
Gast

Bericht  Annie24 za 27 aug 2011 - 4:25

ProudMama schreef:
Annie24 schreef:
ProudMama schreef:

Wow :shock:

Hoe doe je dat???

Denk dat hij de schade van de 1e 2 maanden nog aan het inhalen was/is confused Toen sliep hij overdag bijna nooit, terwijl de meeste baby's juist wél veel slapen als ze klein zijn en groeide door het niet slapen, maar veel huilen en krijsen ook bijna niet. Merk wel dat hij nu sinds een weekje genoeg geslapen heeft en vaker en langer wakker is, maar ach...hij is inmiddels 7 maanden, dus dan mag dat ook wel Wink

Een tip heb ik dus niet echt, sorry. Y. lag iig nooit beneden te slapen, we hem hem altijd boven in zijn eigen kamertje gelegd en goed op zijn moe-signalen gelet en dat doen we nu nog. Gelukkig ga je dat na een tijdje herkennen :-)
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Bericht  Smaragdje za 27 aug 2011 - 10:44

@ Happydobby, krijg je nu al meer met het kolven?

@ PM, wat vervelend van de spruw. Hopelijk gaat het snel over!

@ Fearie, fijn dat hij pas om 4 uur kwam!

@ Limburg, je mag best wel eens een keertje chagrijnig zijn hoor ;-) Volgende week kan ik waarschijnlijk wel terecht bij de dokter. Eerst maandag naar de tandarts, moet ik niet vergeten. Je eigengevoel is meestal wel het beste, ja. Toch vind ik dat je soms wel door andere aan het twijfelen gebracht wordt, ik wel in ieder geval.
Ze verraden zichzelf altijd wel snel als ze ondeugend aan het doen zijn hé. Ik vind dat altijd zo lief. Wat fijn dat ze de keuken bijna komen afmaken!

@ Annie, gaat het slapen op zijn buik nog steeds goed?

@ Vancity_girl, dan doet ze het toch hartstikke goed met haar ontwikkeling! Wat vervelend dat je niet eens je zorgverzekering en zo kunt regelen. Alles duurt altijd lang om te regelen, hopelijk is alles snel weer in orde.
Hij wordt echt al een kereltje, ja. Het echte babybaby is er al bijna helemaal vanaf. Het is inderdaad fijn dat ik niet steeds erover na hoef te denken waar de hond is en ze lijkt het zelf ook niet zo erg te vinden. Ze hoort in ieder geval genoeg.

@ Kat, het probleem hier is , dat de hond te enthousiast is en haar eigen krachten absoluut niet kan in schatten. Daarbij vind ik dat kinderen en dieren nooit alleen samen te vertrouwen zijn. Moet T al een eigen id hebben om naar België te gaan? Daar had ik nou nooit aangedacht.

@ Kruumel, onze hond is nu al wel aan de kleine gewend. Ze reageert er nu ook minder op als in het begin. Het probleem is hier alleen dat ze te enthousiast is en haar eigen krachten niet kent. Daarbij vertrouw ik dieren nooit alleen met kinderen en andersom ;-) Je weet nooit wat er in ze om gaat.
Ik heb een medela handkolf. Ik kolf de ene keer maar 100 en de andere keer 200. Kolven lukt bij mij nooit goed om eerlijk te zijn. Terwijl er heel wat meer in zou moeten zitten.

@ Liadan, wat is het toch een flink kereltje smile Zowel in lengte als gewicht! Fijn dat het oefenen bij jou moeder iets beter ging als de vorige keer.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 9 van 40 Vorige  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 24 ... 40  Volgende