Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mama's met kids uit 2011

+26
Steep
LMCurious
joyce0606
Lejow
Nana
Mel
Fearie
Darius
Liadan
Chelle
Theezakje13
Annie24
Pien
Ezzer
Meeko
Bruintje Beer
Famke
mauwmauw
Vancity_girl
Novalee
Tazz
Happydobby
Kat1980
Smaragdje
Limburg85
sheila123
30 plaatsers

Pagina 5 van 40 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 22 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Mama's met kids uit 2011 - Pagina 5 Empty Re: Mama's met kids uit 2011

Bericht  sheila123 za 20 aug 2011 - 20:51

Even uit mijn blote koppie,kijken of het lukt smile

VG,reageren komt wel weer meid,nu even settelen en proberen weer in het ritme te komen!

Limburg,ik mag volgend weekend weer werken en volgende week woensdag begin ik weer op de markt dus nog even extra genieten van mijn laatste vrije weekje haha. Oh ja je vroeg hoe te doen met het bad. Ik heb F. Vanaf 2,5 maand al niet meer in het kleine badje. Mevrouwtje is mega beweeglijk en maakt alles nat dus geen doen hier! Ze gaat soms even bij het badwater van haar grote zus in maar alleen als ik weinig tijd heb. Ze gaat meestal gewoon alleen in een klein laagje water in het grote bad. Lekker even op het buikje dat vind ze heerlijk en kan ze lekker 'zwemmen' hihi! Ze drinkt trouwens haar flesjes steeds beter,gaan steeds meer leeg. Morgen gaan we weer oefenen. Dan gaan we ingevroren melk proberen,maar zal vast wel goedkomen. Ze zit trouwens nu in maat 62 en sommige shirtjes al in 68. Krul liever een mouwtje om dan dat ik moet proppen.

BB,je bent nu lekker op vakantie heerlijk! Waar is de reis naar toegegaan? Ik hoop dat je lekker aan het genieten bent! F. Zit nu in maat 62 en sommige pakjes al 68 smile

Smaragdje,Sophie is gewoon leuk omdat baby's haar leuk vinden. F. Pakt haar gelijk als ze in de box ligt smile

Verder weet ik het al niet meer Embarassed

Hier vandaag lekker rustig dagje,even verzinnen wat we vandaag gaan doen want het schijnt weer mooi weer te worden smile het slapen van de meiden gaat nog niet super. F. Komt natuurlijk nog steeds voor een voeding s'nachts en soms wel 2. J. Spookt nog steeds. Ik weet soms niet meer wat ik er mee aanmoet. Dit gaat dus al 2 jaar zo met gelukkig wat weken ertussen dat ze gewoon doorsliep dus ze kan het wel! Ik snap echt niet waar het aan ligt. Ik baal er wel van want F. Komt straks bij haar op de kamer te slapen dus ik hoop wel dat ze dan gewoon rustig kan slapen en dus niet wakker word van grote zus.....pfff even nog maar niet aan denken...
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Kat1980 zo 21 aug 2011 - 1:08

Even een korte reactie, want volgens mij hoor ik T al weer wakker worden.
Ik heb dus al 1 aanmelding voor mijn gastouderopvang die zeker is voor 3 dagen en een gezin met een tweeling van 1,5 jaar laat het maandag weten, dus ben heel benieuwd! Beide zitten nu ergens anders (en zijn daar niet tevreden) en hebben een opzegtermijn van een maand per de eerste van de maand, dus dan zouden ze per 1 oktober kunnen.
Als die tweeling ook doorgaat, zit ik zo al aan ongeveer hetzelfde inkomen dat ik eerst ook had op het kdv of misschien zelfs ietsje meer. Dus dan ben ik al helemaal happy!
Verder was er ook nog een zwangere vrouw, maar die is pas in maart uitgerekend. En het kan zijn dat mijn schoonzusje haar zoontje ook 2 dagen wil brengen als de baan waar ze voor gesolliciteerd heeft doorgaat. Normaal past oma op haar zoontje, maar die wordt in november geopereerd aan haar knie en is dan een half jaar uit de running, dus dan wil ze zolang haar zoontje bij mij brengen.

Ik kom gauw weer uitgebreid reageren!
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Meeko ma 22 aug 2011 - 5:17

Sheila, ja ze gaat echt snel. Al was haar zus sneller. Die rolde al om. Maar gaat snel genoeg, dus hoeft van mij nog niet.
Ik heb dat ook met kleertjes. Had nog veel zelf gekocht ook, dus ze heeft maar weinig van Senna aan.
Heerlijk zeg dat ze tegelijk slapen. Hier niet altijd.
Pff balen zeg dat je meiden 's nachts niet goed slapen. Wat voor bedje slaapt de oudste nu dan?

Limburg, aah sneu dat ie zo aan het spugen is. Misschien een beetje ziekjes?
En hij is nu zo'n 20 weken toch? Kan ook een sprongetje zijn dat ie zo slecht slaapt en huilerig is.
Lekker zeg even een paar daagjes weg geweest.
Hier past Elin nog wel in het badje! En die is wel een stuk langer als R toch? Alleen zit ze wel in zo'n ding en komt ze wel met der voeten tegen de achterkant. Toen Senna goed kon zitten ging ze gewoon zittend in het badje en met een jaar hadden we een Bibabad. daar gaat ze trouwens ook wel in samen met Senna en dan ligt ze ook in dat badding.
Hier ook al het zitgedeelte van de kinderwagen erin. Elin past ook nog maar net. Alleen slaapt ze er nog wel in bij m'n moeder en schoonmoeder, maar dat moeten we ook maar even gaan aanpassen.
Foto's van Elin der kamer staan op me hyves. Kan je daar effe checken.

Kruumel, wat super zeg dat het zelf voeden nu weer goed gaat! Mag je trots op zijn dat je zo doorgezet heb!

Bruintje, hele fijne vakantie! geniet ervan!

Smaragdje, leuk he dat de haartjes groeien. hier ook, gaan die kale plekken een beetje weg. En hier idd ook dat kauwen. Ze steekt ook gewoon der hand in een bord en wil dat in der mond doen.

Kat, wat super zeg dat je al aanmeldingen hebt! Hoeveel kindjes mag je eigenlijk maximaal hebben?

Bij het cb was alles goed. We moesten maar uit de fles gaan voeden, zodat ze niet in slaap zou vallen en ze meer binnen zou krijgen voor de nacht. Maar dat hielp niks. Dus toch maar een schepje rijstebloem erdoor, en dat lijkt toch te werken. Vanmorgen was t pas 6 uur! Dus dat houden we maar zo, en af en toe een beetje meer erdoor zodat ze er rustig aan kan wennen. En over een maandje met groente en fruit beginnen. Prikjes ook weer gehad en heeft bijna nergens last van gehad. Echt super.

Zaterdag ben ik op Zand geweest. Was echt super leuk. Waren met een hele groep, en allemaal zo gek als een deur. Wel erg druk was t.

Morgen weer dagje werken en kids naar het kdv.
Meeko
Meeko
Prater
Prater

Aantal berichten : 548
Punten : 586
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Limburg85 ma 22 aug 2011 - 7:03

Het slapen met R. gaat weer helemaal goed! Wel word hij soms na 45 minuten huilend wakker en als je hem dan recht op houdt moet hij spugen, ook al houden we hem heel erg lang op na de fles. Het spugen stopt totaal niet en nog steeds flink verkouden met zelfs groen slijm :-s.

Sheila, hoe groot is F. nu dat ze al shirtjes 68 aan kan? Gaat snel he! R. zit in maat 62 en van korte broeken kan hij nog maat 56 aan, volgens mij zal R. nu denk rond de 7 kg wegen gok ik zo.

Balen dat het ’s nachts slapen bij beide meiden niet wil lukken, denk dat je er vrij weinig aan kan doen, je zult alles wel hebben geprobeerd. Maar snap wel dat je er tegenop ziet als ze straks op 1 kamer slapen, vanaf wanneer gaat dat gebeuren?

Kat, wat goed dat je al aanmelding heb voor je gastouder en mogelijk komen er nog heel wat bij, dan gaat het ineens hard! Hopelijk levert het flyeren je nog meer aanmeldingen op!

Meeko, ja geen idee hoe het komt dat het spugen weer erger is geworden, hij heeft altijd wel flink gespugd maar sinds de nieuwe voeding werd het wel iets minder maar nu is het weer terug en hij heeft er ook last van, nou ja nog maar even aankijken wie weet komt het door de verkoudheid.

Volgens mij is E. idd een stuk langer, R. was met 17 weken 61 cm maar denkt dat het komt omdat R. heel erg bewegelijk is en daardoor overal tegen al knalt en ook wilt hij draaien in bad en gooit zich achter over.

E. gaat ook echt hard he met ontwikkeling en ook al in het zit gedeelte, zo denk je dat het wel gaat en een week later lijkt het niks meer te passen.

Uit de fles drinken helpt toch niks tegen in slaap vallen? Hier viel R. zowel aan de borst als aan de fles in slaap. Ook al aan de rijstebloem, fijn dat het helpt! Hier krijgt R. maar 2 schepjes en we gaan deze week weer beginnen met fruit en als alles weer goed gaat, dan krijgt hij ook groente :-).

Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  sheila123 ma 22 aug 2011 - 7:21

Hey meiden,

Kat,wat fijn dat het zo lekker vlot met het gastouder zijn! Hoop dat alles doorgaat zodat je lekker snel al weer aan de slag kan en weer inkomen erbij hebt!

Meeko,grappig! Hier is F. Ook nog niet aan het rollen. Dacht dat het er wel aan zat te komen maar ze doet het gewoon niet. J. Daarin tegen draaide al van buik naar rug en met 4 maanden van rug naar buik. F. Was wel eerder met lachen. En dat doet ze nog steeds de hele dag haha! Nee idd het hoeft van mij ook niet zo snel hoor vind het met een 2e nu al zoveel sneller gaan. Oh ja en J. Slaapt nog steeds in haar ledikantje maar binnekort heb ik die nodig voor F. Die past nu nog wel in de wieg hoor maar over een tijdje zal ze er toch uit gaan groeien. Fijn dat de rijstebloem werkt! Vind je het dan niet lastig om s'avonds te kolven?

Limburg,wat fijn dat het slapen lekker gaat van je kleine vent maar wat griezelig dat spugen lijkt me. Ik heb totaal geen spuugkinderen dus weet niet hoe dat is. Lijkt me erg lastig! F. Is pas 62 cm hoor en 68 kan ze wel aan maar met omgeslagen mouwtje dan. Hou niet van dat strakke dat ik ze erin moet proppen. Het bij elkaar slapen gaat nog niet gebeuren hoor. F. Blijft voorlopig nog lekker bij ons op de kamer. Er past ook makkelijk nog een ledikant in bij ons op de kamer dus het heeft nog geen haast.

Nou de meisjes liggen alweer lekker even te slapen. Ik hoop dat het weer een goede nacht word. Gister ging ook aardig alleen werd J. 2 x wakker van zo'n rot mug. Kon em in eerste instantie niet vinden dus zei dat ik em had doodgemaakt en hoopte maar dat ze diep in slaap zou vallen maar helaas werd ze toch weer wakker en toen zag ik em opeens zitten. Etterbak! Twisted Evil gelukkig hebben we haar daarna niet meer gehoord. Om 06:15 uur waren ze beide alweer wakker en zo blijven we lekker bezig he! Heb F. Lekker even aangelegd en die viel lekker weer in slaap. En gelukkig kon mijn man mijn oudste ervan overtuigen dat het nog wel lekker was om even te slapen. Haha!
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Bericht  Bruintje Beer ma 22 aug 2011 - 7:57

Limburgje: We gaan w.s. voor 3 weken. Zitten in de stacaravan van mijn schoonouders en mochten zolang blijven als we wilde. Fijn dat R. weer beter slaapt!!

Sheila: De reis is naar Zelhem gegaan. Balen dat J. nog steeds zo slecht slaapt. Wanneer gaat F. bij J. op de kamer?

Kat: Zo dat is lekker al zoveel aanmeldingen! Hoeveel dagen ga je werken?

Hier heerlijk weer!!! Het is echt genieten. De dagen gaan wel jammergenoeg zo voorbij.
Verder zijn er weer 2 baby's geboren in de omgeving. Mijn schoonzusje is bevallen van een jongen(gisteren) en mijn vriendin is vandaag moeder geworden van een flinke meid van 4410 gram en dat met 37 weken.
Wordt dus weer lekker baby's kijken binnenkort.

Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  sheila123 ma 22 aug 2011 - 8:17

BB,lekker joh dat je in de caravan van je schoonouders kan. Dat is nog eens ideaal!! Zelhem? Waar ligt dat als ik vragen mag? Ken die plaats niet. Lekker genieten hoor want de dagen vliegen om! Hier is manlief vandaag ook weer aan het werk gegaan. Ja echt balen dat slechte slapen. Vraag me weleens af wanneer wij weer eens een nachtje kunnen doorhalen. Maar met de borstvoeding van F. Gaat het em voorlopig nog niet worden. Ik heb zo'n idee dat zij ook geen doorslaper word. Ze komt nog 1 a 2 x voor een voeding. Ze blijft voorlopig lekker nog bij ons slapen. In ieder geval totdat ze door gaat slapen. Want om nou steeds hun slaapkamer op te rennen om F. Te gaan voeden lijkt me geen goed plan,want J. Word dan waarschijnlijk wakker. Volgend jaar zijn ze beide wat ouder en dan hoop ik ook dat de slaapproblemen bij J. Weg zijn en F. Doorslaapt smile geniet nog lekker daar en leuk al die babietjes die geboren worden bij jullie!
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Bericht  Limburg85 ma 22 aug 2011 - 19:04

Goedemorgen,

Weer een goede nacht gehad, meneer wou zelfs niet wakker worden om 06.30 uur en hij lag sinds een lange tijd weer op de zijkant van zijn hoofd. Nog steeds erg aan het spugen en nu ook met slijm/gal er bij. Las op internet dat als de verkoudheid lang duurt dat je dan naar de huisarts moet maar heb eigenlijk niet het gevoel dat het nodig is/zou helpen, die kan ook niks doen lijkt me.

Vandaag met R. naar mijn werk om hem daar te showen en verder rustig verder met het opruimen van het huis. Langzaam komt het allemaal goed hier ;-). Gisteren bij Ikea geweest en van de week nog even terug en ook naar Leenbakker en Intratuin en dan zijn we hopelijk een heel eind met de aankleding.

Sheila, ik houd ook niet van te strak of dat het om hoog kruipt als ze gaan liggen. Ben benieuwd hoe lang R. nu is maar moet wachten tot 6 oktober :-(.

Hebben jullie weinig slaapkamers dat de meiden bij elkaar gaan slapen? Mijn man wil, als we een volgende krijgen, dat R. en S. ook op 1 kamer gaan slapen maar ik heb eigenlijk liever dat ze een eigen kamer hebben maar hij wil liever een speelkamer op zolder ipv slaapkamer.

Hoe is de nacht gegaan? S. is hier de laatste tijd ook vroeg wakker voor zijn doen en totaal niet meer te overtuigen dat die moet slapen met het gevolg dat die ’s middags moe is, heeft jou meisje daar geen last van?

Bruintje Beer, dat is makkelijk dat het de stacaravan van je schoonouders is, mijn ouders hebben dat ook ideaal alleen is het voor ons een beetje dichtbij en komen we daar vaak dus voelt niet als vakantie :-(.

Wow wat een gewicht bij 37 weken! Maar goed dat de baby 3 weken te vroeg is geboren!

Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  sheila123 ma 22 aug 2011 - 19:19

Limburg,jou mannetje heeft het weer goed gedaan lees ik! Hier was het weer drama. Volgens mij zit F. in de 4 maanden sprong of kan dat nog niet? Ze was elke 2 uur wakker en om half 2 vanacht was ze blije kraaigeluidjes aan het maken en net of ze helemaal fit was!! Rolling Eyes Aangelegd maar ze had geen honger...Vanmorgen om half 6 kwam ze weer voor een voeding en toen wilde ik haar eruit halen was haar slaapzak helemaal nat en haar wieg ook..pffff had ze langs de luier geplast die was bommetje vol!! Gaat lekker hier he? :P

Ik heb idd maar 2 slaapkamers boven dus ja moet wel he! Zolder is te laag om er te slapen en we hebben daar een vlisotrap dus niet echt handig. Maar goed zo gaat het straks ook wel goedkomen. Wij willen in de toekomst wel verhuizen maar aan de andere kant wil ik helemaal niet weg. Ik ben zo verliefd op ons kleine vissershuisje I love you We zien nog wel wat we doen en anders blijven we hier lekker wonen. J. was vanmorgen om half 7 wakker dus prima tijd voor ons doen haha. Ze is meestal om half 12 al moe nog voor het broodje eten dus gaat ze lekker al naar bed! Ze slaapt dan anderhalf uur tot 2 uur.

Nou,ik ga nog even een bakkie koffie zetten... laughcry
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Bericht  Vancity_girl ma 22 aug 2011 - 19:53

Hey ladies,

Ik probeer steeds mee te lezen, maar heb het te druk om te reageren. Krijgen steeds zoveel bezoek smile
Vandaag ga ik lekker een dagje shoppen met vriendinnen ( en D). Donderdag heb ik tot nu toe nog lekker niets, dus dan kan ik vast uitgebreid reageren.

Fijne dag allemaal!
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171

Bericht  Happydobby ma 22 aug 2011 - 20:18

ForumsterNaam kindGeboortedatumGeboortegewichtGeboorte lengteHuidig gewichtHuidige lengteBij aantal weken
Kat1980T.imon31 december 20103000 gram50 cm8010 gram70 cm32 weken
TazzL.iyem3 Januari 20114490 gram56 cm7640 gram71 cm29 weken
Vancity_girlD.aphne14 januari 20113510gram53cm8410 gram69,5 cm
Annie24Y.estin28 januari 20112675 gram48 cm7670 gram66cm22 weken
MeekoE.lin23 maart 20114410 gram50 cm7025 gram63,5 cm14 weken
Limburg85R.oan2 april 20112500 gram 47 cm6660 gram61 cm17 weken
SmaragdjeJ.ayden7 april 2011 3130 gram 49,5cm6490 gram64,5 cm17,5 week
WoezelE.lise 30 april 20114020 gram54 cm5840 gram64 cm13 weken
Sheila123F.abienne3 mei 20114600 gram53 cm5660 gram62 cm12 weken
ChelleA.nne6 mei 20112488 gram48 cm
MelE.va6 mei 2011
EzzerS.iem15 mei 20112865 gram46 cm4800 gram52,5 cm9 weken
LiadanK.ian23 mei 20114200 gram55 cm605060,5cm8 weken
Bruintje BeerD.avid 4 juni 2011 2605 gram47 cm4190gram54,5cm7,5 week
ProudMamaS.em & J.esse18 juli2495 & 2875 gram47 cm3125 & 3510 gram 48 & 49 cm 3 weken
HappydobbyM.yles21 juli3046 gram52 cm 3815 gram 55 cm 4 weken

Zo gisteren voor het eerst naar het CB geweest, vond die verpleegkundige een beetje raar de vorige keer maar nu zat er een ander. Ook de arts was een aardige vrouw. M. heeft wat typische babydingetjes, ooievaarsnogiets op zijn achterhoofd, bultjes in zijn gezicht, dat gaf allemaal niks. Ook heeft ze zijn naveltje aangestipt, hij had wat last van wildvlees.
Volgende week nog even langs om het te laten controleren.
Nu even reageren op de rest.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  Happydobby ma 22 aug 2011 - 20:47

Zo het is weer dinsdag, had vorige week een luiertaart gekregen, luiers waren helemaal wit, ze zouden van kruitvat zijn maar welke? Het was maat 1 zei ze.
Nouja, ze zijn erg stug en erg onbetrouwbaar. M. is regelmatig nat, ze blijven gewoon niet mooi zitten.
We gingen zondag naar mijn vader, dat is drie kwartier rijden ongeveer, toen heb ik maar pampers omgedaan.
Maarja die taart bevatte voor een week luiers. Wil ze dus ook niet weggooien.
Kolven gaat nog steeds goed, heb wel nog steeds te weinig melk, geef 1 a 2 keer flesvoeding.
Het kolven valt me ook niet meer zo zwaar als in het begin. Kolf gewoon om de drie a vier uur, vaker lukt me niet als ik alleen ben.
We hadden een paar lastige avonden achter de rug, M. ging na de laatste fles steeds huilen als we hem naar bed deden, troosten, bij ons in bed laten inslapen, op mijn borst, het hielp allemaal niet. Het werd dan vaak 2 uur voordat we hem in bed hadden al slapend.
Gisteravond ging meneer gelukkig direct slapen, dit was rond 12 uur en hij kwam weer om half 6, was toen ook helemaal nat omdat die goedkope luiers het niet redden.
Ga nu even douchen, M. in bad doen en dan even samen naar de stad. Dat word de eerste keer.

@Limburg, volgens mij ligt het aan de maat van het badje, mijn schoonzusje klaagde dat mijn neefje er ook niet meer goed inpaste.
Gebruik je ook nutritron tegen spugen?

@BB, fijne vakantie.

@Smaragdje, leuk he, die veranderingen. Ga je al met fruit beginnen als J. zijn mond toch al opend?
Fijn dat zijn haar goed gaat groeien, ik denk dat ik binnenkort al bij de kapper zit Very Happy

@Scheila, je weet nu al dat je je dochters op 1 kamer wil straks? Bij mij en mijn zusje kon dat echt niet, zelfs op vakantie sliep ik met mijn moeder en mijn zusje met mijn vader. Ow ik zie het al, je hebt geen kamers over.
Jammer dat F. nog niet doorslaapt.
Hier vanmorgen ook een te volle luier, alles nat hihi. Had wel slechte luiers gekregen op een luiertaart, heb vanmorgen als tegen mijn vriend gezegd andere voor de nacht om te doen.

@Kat, fijn dat je al veel aanmeldingen hebt, hopelijk gaat alles door.

@Meeko, Leuk dat je zaterdag aardig weer had op Zand, jammer dat de wind niet mijn kant op stond anders kunnen wij altijd meegenieten Very Happy

@VC, druk weer zo als je net in het land bent.

PM, novalee, kruumel en Pien, Alles goed?

Happydobby
Ratel
Ratel

Bericht  Limburg85 ma 22 aug 2011 - 21:08

R. begon om 08.45 uur alweer te miepen in bed, gauw gaan douchen en expres niet gaan kijken want dan wil die eruit, bleek die dwars in bed te liggen en helemaal klem tussen de spijlen met z´n hoofd en voeten, slimmerd haha. Net ook maar alle speeltjes van hem naar beneden gedaan want hij vind alles steeds interessanter worden. Wat ik trouwens wel erg knap van hem vind, als we hem de bijtringen geven doet hij gelijk zijn mond open terwijl hij de rest van de speeltjes niet in zijn mond steekt. Maar het word een lange ochtend voor hem want na de fles van 11.00 uur kan hij ook niet slapen, dan slaapt hij maar even in de auto.

Sheila, denk niet dat ze al in de 4 maanden sprong zit, dat is wel erg vroeg maar zijn er geen andere sprongen hiervoor? Ik heb echt geen verstand van de sprongen, weet vaak ook niet of het een sprong is of dat hij zijn dag(en) niet heeft.

F. dus ook al van die volle plasluiers, R. ook al, soms echt niet normaal wat hij kan plassen in een korte tijd.
Oh nog lekker dat de oudste slaapt, dat heeft S. ook lang gedaan maar nu mag hij het niet meer. Het is wel makkelijker dat hij niet meer hoef te slapen maar het was soms wel erg lekker.

Vancity, tot donderdag ;-). Gaat alles goed met jullie en met D.? Waar ga je shoppen?

Happydobby, M. is goed gegroeid. Weet je het wel zeker dat het een ooievaarsbeet is? Hier dachten ze dat bij R. ook want hij heeft een grote, rode vlek in zijn nek maar het is geen ooievaarsbeet maar een blijvende vlek want ik heb het ook.

Is maatje 1 van de kruidvat niet te klein voor M. kwa hoeveelheid dat hij plast? Zo klinkt het wel. Op het kdv bij R. gebruiken ze ook luiers van de kruidvat en daar zat hij ook eerder in een maatje groter dan thuis met pampers, hij heeft daar nooit ongelukjes met de luiers. Wij hebben zelf ook pampers omdat ik die het zachtste vind, vind die van de kruidvat ook erg stug.

Hopelijk gaat het nu weer goed met het slapen van M. ’s avonds, misschien regeldaagjes, hoop het tenminste voor je.

Wij hebben Nutriton in het begin gebruikt om in te dikken maar dat helpt helaas niet, dit moesten we gebruiken voor het spugen en voor de krampjes maar voor beide helaas geen effect.

Veel plezier in de stad!

Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Pien ma 22 aug 2011 - 21:14

@Happydobby, ik heb ook kruidvat luiers gekregen in een luiertaart maar de mijne zijn niet helemaal wit en er staat ook de naam kruidvat op. Weet je wel zeker dat het kruidvat luiers zijn? Of heb ik je tekst verkeerd begrepen?

Meiden, sorry dat ik me zo weinig laat zien hier!! Heb me alleen voorgesteld en ben daarna niet meer geweest... Het is hier ook redelijk druk met van alles en nog wat. Krijgen nog steeds veel kraamvisite en doordat de nachten zo gebroken zijn ga ik overdag echt nog 2 uurtjes slapen, vrijdag moet ik op controle komen bij de gynaecoloog en ga daar ook aankaarten dat ik zo moe ben. Ik slaap zo´n 5,5 uur ´s nachts en dan komt E voor de fles, daarna ga ik weer terug naar bed en kan ik nog een uur of 3 slapen. Qua uren moet dat echt genoeg zijn, normaal slaap ik maar zo´n 6,5 a 7 uur.

Vanmiddag moet ik met E voor controle en nagesprek naar de kinderarts, daarna gelijk door naar het consultatie bureau. Gelukkig zit dat vlak naast elkaar dus red ik dat prima, moet namelijk lopen of met de bus, mijn man kan geen vrij krijgen... Ben reuze benieuwd hoe ze gegroeid is!

Is er trouwens iemand die ons in het schema wilt toevoegen? Heb het even geprobeerd maar dat gaat me niet lukken!! De gegevens:

E.lin, geboren 25-07-2011, geboorte gewicht 3435, lengte 54 cm. Vanmiddag weet ik nieuwere gegevens na 4 weken! Er begint er hier weer 1 te prutten, ga even kijken. Ze ligt nog boven dus kan even duren!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Happydobby ma 22 aug 2011 - 21:26

ForumsterNaam kindGeboortedatumGeboortegewichtGeboorte lengteHuidig gewichtHuidige lengteBij aantal weken
MelE.va6 mei 2011
ProudMamaS.em & J.esse18 juli2495 & 2875 gram47 cm3125 & 3510 gram 48 & 49 cm 3 weken
HappydobbyM.yles21 juli3046 gram52 cm 3815 gram 55 cm 4 weken
PienE.lin25 juli3435 gram54 cm

Happydobby
Ratel
Ratel

Bericht  Limburg85 ma 22 aug 2011 - 21:29

Pien, het is heel normaal dat je zo moe bent ook al slaap je de uren die je normaal slaapt. Ik ben nog steeds moe en R. gaat toch richting de 5 maanden. Maar je lichaam is nog herstellende van je zwangerschap, bevalling, alles is nieuw, je bent druk etc. Maar wel goed dat je het aankaart!

Succes vanmiddag, hopelijk is beide goed!

Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Happydobby ma 22 aug 2011 - 21:55

Heb die taart van kraambezoek gehad en ze zei kruitvat, heb zelf ook kruitvat luiers met kruitvat opdruk en die zijn iets minder stug. Deze witte luiers zijn inderdaad iets te klein.

Happydobby
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 22 aug 2011 - 21:58

MelE.va6 mei 2011
ProudMamaS.em & J.esse18 juli 20112495 & 2875 gram47 cm3125 & 3510 gram 48 & 49 cm 3 weken
HappydobbyM.yles21 juli 20113046 gram52 cm 3815 gram 55 cm 4 weken
PienE.lin25 juli 20113435 gram54 cm
KruumelM.ike3 augustus 20112510 gramniet gemeten 2640 gram 49,5 cm

Laatst aangepast door Kruumel op ma 22 aug 2011 - 22:02; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 22 aug 2011 - 22:00

Ik heb mezelf even aan de tabel toegevoegd, maar wat wordt er bedoeld met bij aantal weken in het laatste vakje van de tabel?

De laatste vakjes van de tabel vallen wel buiten het beeld zo, ik weet niet of iemand dat kan/wil aanpassen.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 22 aug 2011 - 22:08

Happydobby, ik heb ook kruidvat luiers, op de newborn, maat 1 staat een konijntje en kruidvat op de band, verder staan er nog sterretjes op.

All, ik krijg het niet voor elkaar tijd te vinden om hier veel te reageren. Het is nog zo druk met voeden en visite, ik heb nauwelijks tijd voor mezelf.

Gisteren moest M.ike naar de kinderarts op controle. Dit was puur omdat hij te klein geboren is. Hij is gemeten, gewogen en nagekeken. Alles was goed, hij was 230 gram gegroeid in 2 weken, dat was prima. Hij hoeft verder niet meer terug te komen, hij mag gewoon naar het cb voor verdere controle.

Happydobby, M. heeft ook een beetje een rood naveltje, ze gaan dit donderdag bij het cb ook even bekijken. Ik moet het nu van binnen drooghouden met een wattenstaafje, en van buiten wat sudocreme op doen. Ik mag de binnenkant ook een beetje aanstippen met alcohol.

Pien, ik ben ook zo moe. Maar ergens is het ook logisch... de hele tijd met je kleintje bezig, drukke dagen, korte nachten (hoewel hij al aardig lang kan slapen)... ben benieuwd wat de gyneacoloog erover zegt, laat je dat hier even weten?

Gast
Gast

Bericht  Happydobby ma 22 aug 2011 - 22:33

@Kruumel, ik mocht er niks opdoen van het CB de vorige keer. Nu hebben ze het aangestipt met zilvernitraat, dat maakt het direct dicht zeg maar.
Ik zie de tabel wel helemaal. Dat laatste vakje is van wanneer je de laatste meetingen hebt gedaan. Ik ben gisteren geweest dus met 4 weken.

@Pien, ik ben ook moe, het hoort erbij. Wij slapen zelfs allemaal door en ik ben nog moe. Had natuurlijk ook veel bloed verloren maar toch.
Ik denk dat je 9 maanden zwanger bent en 9 maanden ontzwangerd zoals ze het noemen.

Happydobby
Ratel
Ratel

Bericht  Smaragdje ma 22 aug 2011 - 22:37

En ik maar denken dat ik gister nog een stukje geschreven had.

Hier gaat alles goed, alleen ga ik deze week maar eens langs de huisarts. Had zondag alweer een migraine aanval. J. had door dat er iets was, dus heeft 2 uur achter elkaar gehuild. Toen zijn wij maar naar mijn ouders gegaan, zodat ik kon slapen. Wil toch eens kijken wat ik anders mag en vooral in welke hoeveelheden.
Straks ga ik foto’s van J laten maken, zat bij de 3d echo die wij gedaan hadden, dus ben benieuwd!

@ Limburg, heel leuk dat meekauwen, ziet er zo lief uit Very Happy Het zijn echt nog van die babyhaartjes die hij krijgt. Vorige week stonden ze inderdaad helemaal overeind. Nu valt het weer wel mee. Fijn dat het slapen weer beter gaat, hopelijk gaat zijn verkoudheid nu ook snel over.

@ Bruintjebeer, gefeliciteerd met de baby’s in jou omgeving. Wat een grote meid voor de 37 weken zeg! Had ze iets van suiker ofzo?

@ Vancity_girl, we zien jou vanzelf weer wel verschijnen! Al weer gewend in Nederland?

@ Happydobby, wat fijn dat het nu een andere verpleegkundige was! Had je nu niet de arts? Hier zijn de Kruidvatluiers nooit helemaal wit geweest volgens mij...Over het algemeen zijn Kruidvatluiers ook wel goed, die hier in iedergeval wel ;-)
Leuk hoor zo’n bos haar! Hier had hij ook al wel wat, maar viel met dat blonde haar niet echt op. Nu wordt het echt voller en gaat het meer opvallen.

@ Kruumel, met het aantal weken in het laatste vakje wordt bedoelt het aantal weken dat hij oud is bij de gegevens die ervoor staan dus. Bij 11 weken bijvoorbeeld … cm en … gram. Heel slecht uitgelegd, ik weet het ;-)
Fijn dat M. goed is gegroeid!

@ Sheila, komt dat spoken niet omdat F. er nu ook is, dat het steeds weer minder zal worden?

@ Kat, wat goed dat er al mensen zijn die jou als gastouder willen!

@ Meeko, lekker het eten op een bord hé, hahaha. Hier probeert hij ook alles uit je handen te pakken. Altijd maar het zelfde is ook zo saai.
Fijn dat alles goed was op het cb. Waarom zou een fles helpen tegen het in slaap vallen?

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  sheila123 ma 22 aug 2011 - 23:52

Limburg,ja volgens mij heb je ook een sprong met 3 maanden. Ik hou me er verder ook niet veel mee bezig hoor maar omdat onze oudste er ook erg op reageerde vermoed ik het nu ook bij F.

Pien en Krummel,logisch dat het reageren er bij inschiet,das ook logisch toch de eerste tijd!

Smaragdje,ja mss wel maar ze slaapt eigenlijk al slecht vanaf de geboorte af. Dus gaat al 2 jaar zo met wat goede periodes.. Ach ja,we hopen maar dat het allemaal beter gaat worden. Kijk van F. Kan ik begrijpen die is net 3 en halve maand die moet s'nachts nog drinken en op die leeftijd is het ook niet raar als ze nog niet doorslapen. Logisch dat je actie gaat ondernemen met de migraine ik heb het altijd gehad toen ik jonger was. Maar nu nooit geen last meer van gehad. Ik had ook echt die tintelingen in mijn handen en zelfs mijn tong dan kon ik niet eens fatsoenlijk meer praten en ik wilde helemaal alleen zijn op een donkere kamer...vreselijk....sterkte ermee!! En veel plezier met foto's laten maken straks!!

Pfff meiden wat een weer he,ik zit hier gewoon met de lampen aan,bah echt snertweer....en ik had zoveel op de planning staan voor buiten vandaag. Nou dat gaat em niet worden vandaag..helaas...morgen weer een dag!!
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Bericht  Gast ma 22 aug 2011 - 23:56

@Kruumel, Pien en HD: De moeheid ken ik, weet amper hoe ik mijn dagen door moet komen. Het is meer overleven als genieten helaas... Sad

Gast
Gast

Bericht  Liadan di 23 aug 2011 - 0:39

Het hier reageren is er bij mij de laatste dagen ook bij ingeschoten Embarassed . Maar ik ga weer een poging doen.

Vanmorgen de huisarts gebeld omdat Kian al een paar weken in de avond verhoging heeft. Net heeft de assistente terug gebeld en temperatuurschommelingen zijn op deze leeftijd niet abnormaal, als het hoger wordt dan 38 graden dan moeten we langs komen. Gelukkig!
Vandaag is Kian alweer 3 maanden! Vrijdag moeten we naar het CB, ik ben benieuwd hoe groot/zwaar hij nu is. Shirtjes maat 62 zijn bijna allemaal te klein geworden, dus maat 68 ligt alweer in zijn kast.
Afgelopen woensdag heeft hij 'geoefend' bij mijn moeder, hij moest erg wennen. Ze is heel veel met hem bezig geweest, hij wilde eerst niks: niet in bed, niet drinken. Hij heeft 2 keer een half uur in de draagzak geslapen bij haar en later op de middag in bed. Met Yara en een vriendin met haar zoontje ben ik zaterdagochtend gaan zwemmen, dat was erg leuk!

Over vermoeidheid: die is hier ook heel erg aanwezig. Het lijkt soms echt alsof ik aan het slaapwandelen ben overdag. Kian slaapt niet door en Yara is om 7 uur klaarwakker en dan moet ik er dus ook uit. Yara wordt de laatste dagen ook steeds weer een keer huilend wakker 's nachts.

sheila, balen van het weer he. Ik baal ook, want ik moet nog wat schuren en verven en dat moet buiten, gaat ook niet dus.

Smaragdje, wat naar dat je zo'n last van migraine hebt, hopelijk kan de huisarts iets voor je doen.

Kruumel, M. is goed gegroeid, fijn dat het goed gaat en je niet terug hoeft naar de kinderarts!

Pien, succes op het CB en bij de kinderarts!

Limburg, zo R. is lekker aan het draaien in bed! En wat een slim kind dat hij de bijtring wel in zijn mond doet en andere speeltjes niet!

Happydobby, balen dat de luiers die je gehad hebt niet fijn zijn. Ik zou dan 's nachts een andere luier aan doen en deze overdag gebruiken. Hoe was het in de stad?

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 5 van 40 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 22 ... 40  Volgende