Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Mama's met kids uit 2011

+26
Steep
LMCurious
joyce0606
Lejow
Nana
Mel
Fearie
Darius
Liadan
Chelle
Theezakje13
Annie24
Pien
Ezzer
Meeko
Bruintje Beer
Famke
mauwmauw
Vancity_girl
Novalee
Tazz
Happydobby
Kat1980
Smaragdje
Limburg85
sheila123
30 plaatsers

Pagina 7 van 40 Vorige  1 ... 6, 7, 8 ... 23 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Mama's met kids uit 2011 - Pagina 7 Empty Re: Mama's met kids uit 2011

Bericht  Limburg85 wo 24 aug 2011 - 0:36

Kruumel, ook een ukkie dus! R. moest hierdoor en doordat die zijn temperatuur niet kon vasthouden in de couveuse omdat die veel te snel afviel. Ja die fiets is heel erg mooi, heb je ook een witte? Die wil ik ook! Echt ontzettend lief van je man, hier helpen die hints helaas niet Sad
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Happydobby wo 24 aug 2011 - 0:39

@Limburg, Ik liep voor de zwangerschap onregelmatig. Ik wil nu 2 x per week gaan hardlopen in de avond. Ik begin gewoon vanuit huis en hiervlakbij is een grote vijver met trimbos.
Die vlekken op M. zijn hoofd noemde de arts ooievaarsbeet. Ik zie dus wel of het weggaat. Nou heeft papa een flinke bos dus als het niet weggaat zie er niks van later.

Ik heb wel de bevallingsverhalen van iedereen na mij op het forum gelezen, ik huil al erbij omdat iedereen een vaginale bevalling heeft gehad en ik niet.
Maargoed als ik wel een vaginale bevalling had gehad had ik heus ook er wel last van gehad.

@Kruumel, wat leuk een fiets, ik krijg voorlopig geen kado's meer denk ik, mijn vriend heeft een auto voor me gekocht.
En ik was niet eens jarig.

Wij willen ook graag nog een kindje en ik wil ook nog wel een keer bevallen.
Zou alleen de volgende keer beter begeleid willen worden, maargoed heb een keizersnee gehad dus dan grijpen ze eerder in heb ik begrepen.
Wil ook niet meer in dit ziekenhuis en dan zal ik de volgende keer naar Amsterdam moeten en met weeen een eindje rijden is ook niet fijn.

Ik ga kolven en dan die erge visite ontvangen :S

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Meeko wo 24 aug 2011 - 0:58

Limburg, ah R heeft t wel te pakken zeg.
Elin spuugt ook altijd veel hoor. is ook wel een beetje minder, maar nog steeds wel na elke voeding dat ze wat spuugt.
Volgens het cb gaat het uit de fles makkelijker en aan de borst moet ze meer moeite doen waardoor ze sneller moe is en in slaapt valt. Maar ik weet t niet, nu met rijstebloem wordt ze zelfs 's nachts wakker :s
Elin stopt wel echt alles in der mond. Ook knuffels, maar dat lijkt me dus echt niet lekker.
Ik gebruik het oei ik groei boek heel vaak, echt super handig en duidelijk wanneer de sprongen zijn. Net als bij Senna merk ik t bij Elin ook heel erg.

Sheila, misschien dat ze in een bedje wel beter gaat slapen.
Ik vind kolven altijd lastig, haha.Maar goed, moet t nog effe volhouden, ze is bijna 6 maanden dus dan heb ik dat iig gehaald, en dan zien we wel verder hoe lang ik t nog kan geven.
Haha etterbak mug. Balen dat ze zo vroeg wakker waren. Senna is ook vaak wel rond half 7 wakker en dan komt ze ook nog een uurtje bij ons in bed slapen.
Volgens mij kan ze best in een sprong zitten hoor. is rond de 20 weken namelijk. Hoeveel is ze nu dan?

Bruintje, fijn dat jullie het naar jullie zin hebben. Idd een flinke meid, evenveel als Elin, maar die was met 41+2 geboren.

Happydobby, jammer van de slecht luiers op de luiertaart. Mijn vriendin maakt ze altijd met kruidvat. Ze wilde mij ook een geven en heb toen wel gezegd dat ik Pampers wou, die vind ik toch t fijnst.
Dat is leuk dat je normaal van Zand mee kan genieten.
Kan me voorstellen dat je geen zin heb in die visite.
Jeetje nu al weer hardlopen!
wanneer moet je op nacontrole bij de verlos? Zou ik daar even aankaarten dat je nog zo zit met je bevalling.
Ik zweet ook nog zo erg. Volgens mij heeft dat ook met ontzwangeren/hormonen te maken.

Pien, is niet zo gek dat je moe bent hoor. je bent net moeder en dat is gewoon heel vermoeiend.
Fijn dat ze helemaal goed gekeurd is! En knap hoor wat ze al kan!
Geen ervaring mee, bij Senna ben ik gewoon gestopt toen t op was.

Kruumel, fijn dat alles goed was met M!
Gefeliciteerd! Wat een super cadeau! Tegen de tijd dat hij op de fiets mag is het ook al weer lekker weer (hopelijk)

Smaragdje, vervelend zeg weer een migraine aanval. Gelijk heb je dat je even naar je huisarts stapt.

Liadan, Kian ook alweer naar maatje 68! Gaat hard zeg. Vervelend dat hij zo moeite had bij je moeder. Wanneer moet hij voor het echt?

Kat, minder even een baaldagje. Ja dat weer wordt ik ook niet goed van. Denk niet dat we ooit nog zomer krijgen.
Dat klinkt lekker een chocolade massage! Vind ik ook zo lekker, fenk niet die vind chocola echt heel vies, onbegrijpelijk Wink

Fearie, welkom hier. Klinkt super hoe je mannetje het doet!
Hoe gaat het nu met de hechtingen? nog veel last van?

Hier voor de verandering weer eens een rot nacht gehad! De rijstebloem helpt dus bijna niet helaas. Het was 4 uur, en toen was Senna ook helemal huilend wakker geworden. Heeft ze even bij ons geslapen en toen weer in der eigen bed gelegd. Elin was half 6 ook wel weer klaar met slapen, maar toch ook nog even bij ons in bed laten slapen.
Heb ook t idee dat m'n melk aan t teruglopen is. Kolf nu steeds maar 100cc per keer, en dat uit 2 borsten! Dus ben nu bezig om de 2 uur te kolven/voeden om het zo weer wat op gang te krijgen .Misschien dat Elin daarom ook nog wel 's nachts komt dat ze overdag niet genoeg krijgt
Dat Senna vannacht zo overtsuur was kwam denk ik omdat ze nu ziek is. Ze had vanmorgen 39.3 en is wat hangerig. Ze wilde toch graag naar dansen dus heb haar een zetpil gegeven en toen ging t weer goed. Ligt nu lekker te slapen dus ben benieuwd hoe ze eruit komt.
Maandag ben ik zelf ook weer wezen dansen. Voelde het gister wel een beetje, maar vond t wel weer heerlijk om te doen. Net nog boodschappen gedaan en was best zwaar en dat voel ik dan meteen weer in m'n bekken. Vanmiddag nog even stofzuigen en verder niks meer doen.
Ga zo ook nog even slapen denk ik, hopelijk blijven de meiden ook nog een uurtje stil.
Meeko
Meeko
Prater
Prater

Aantal berichten : 548
Punten : 586

Bericht  Kat1980 wo 24 aug 2011 - 0:59

Zo, hier al weer een drukke ochtend achter de rug. J was om 6 uur al wakker, dus ik stond al weer vroeg beneden met half dichtgeknepen oogjes broodjes te smeren. Pfff, wat heeft zo’n mannetje al een hoop energie op dat tijdstip. Gelukkig sliep T uit tot 7.10 uur, dus was het zo vroeg nog geen spitsuur Wink Helaas vannacht wel er uit gemoeten om een enorme poepbroek te verschonen bij T. Hij poept nu al dagen kleine beetjes, dus misschien zat het een beetje verstopt en kwam dat er vannacht uit. Hoewel ik vanmorgen ook al weer 3 kleine poepjes bij hem heb moeten verschonen. Zo gaan de luiers wel hard!
Verder had J vanmorgen een half flesje kindicol van vsm leeggedronken (dat had ik gekocht om de ontlasting van T wat soepeler te maken). Het stond helemaal achteraan op het aanrecht, maar meneer heeft gewoon een stoeltje gepakt toen ik even op de wc zat en zo kon hij het dus gewoon pakken en heeft het leeggedronken. Dus ook maar even gauw met hem langs de huisarts om te checken of dat kwaad kan. Gelukkig kan het niet zo veel kwaad, er zit een kleine kans in dat hij een beetje maag en darmklachten krijgt vandaag, maar dat hoeft niet.
Ook vanmorgen nog goed nieuws! De ouders van de tweeling waarvan ik dacht dat ze niet meer geinteresseerd waren in mijn gastouderopvang, hebben gisteravond nog een mailtje gestuurd dat ze het graag doen maar dat door familie-omstandigheden het er even bij was ingeschoten om eerder te reageren. Helemaal happy dus! Voor niks gisteren zo’n baaldag gehad!

Limburg: Natuurlijk vindt iedereen R een schatje, dat kan toch ook niet anders! Is het nog gelukt met het eten? Dus R ook al aan Sophietje, haha. Wij hebben een nep sophie, een girafje van de hema. Maar volgens mij vindt T woezel leuker, want die probeert hij altijd te pakken als hij wakker is en nog in bed ligt (staat op de rand van het ledikantje).

Pien: Fijn dat het zo goed gaat met je meisje! En ook goed dat het zo veel beter gaat met de krampjes nu je over bent op kv. Ik heb de bv ook ongeveer zoals jij afgebouwd, dat ik om de dag een voeding minder ging kolven. Volgens mij heb ik alleen op het eind niet nog 2 dagen om de dag gekolfd. Bij mij kwam er namelijk die dagen dat ik nog maar 1 keer kolfde zo weinig uit dat ik daarna gewoon helemaal gestopt ben. Maar dat moet je bij jezelf gewoon goed in de gaten houden, als je nog veel last hebt van je borsten zou ik inderdaad wel iets langer doorgaan met afbouwen. Bij J heb ik namelijk een borstontsteking gekregen, omdat ik het te snel had afgebouwd en dat is absoluut geen pretje!

Proudmama: Ook vanaf hier een dikke knuffel voor jou! Ik vind het zo knap van je hoe je het allemaal doet met je 2 jongens. Gewoon alle voedingen kolven, omdat je toch bv wilt blijven geven. Maar wat al eerder werd gezegd, wel op tijd aan de bel trekken als het je te veel wordt. Het is niet niks zo hoor!

Sheila: Fijn dat je een betere nacht achter de rug hebt! Wat moet je zonder koffie he? Ik lust het dan wel niet, dus na een brakke nacht heb ik altijd veel cola nodig. Fijn in ieder geval dat de meiden vandaag ook beter in hun vel zitten.

Theezakje: Fijn dat alles goed gaat. Komt vanzelf dat je wat meer tijd hebt voor andere dingen, nu nog even een ritme vinden.

Fearie: Welkom! Fijn dat alles goed gaat en hopelijk lukt het om het schema om te gooien om zo maar 1 nachtvoeding te hebben.

HD: Kan me voorstellen dat je tegen de visite op ziet, als je ze normaal eigenlijk nooit ziet. Hoop voor je dat ze al geweest zijn, dan ben je er vanaf.

Kruumel: Gefeliciteerd!!! Wat een mooi cadeau inderdaad, je man is er wel op tijd bij met een mamafiets. Nog een maand of 7 tot 8 wachten en dan kan je hem gebruiken. Mooi ding is het in ieder geval!
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Meeko wo 24 aug 2011 - 1:03

ForumsterNaam kindGeboortedatumGeboortegewichtGeboorte lengteHuidig gewichtHuidige lengteBij aantal weken
Kat1980T.imon31 december 20103000 gram50 cm8010 gram70 cm32 weken
TazzL.iyem3 Januari 20114490 gram56 cm7640 gram71 cm29 weken
Vancity_girlD.aphne14 januari 20113510gram53cm8410 gram69,5 cm
Annie24Y.estin28 januari 20112675 gram48 cm7670 gram66cm22 weken
MeekoE.lin23 maart 20114410 gram50 cm7700 gram67,5 cm21 weken
Limburg85R.oan2 april 20112500 gram 47 cm6660 gram61 cm17 weken
SmaragdjeJ.ayden7 april 2011 3130 gram 49,5cm6490 gram64,5 cm17,5 week
WoezelE.lise 30 april 20114020 gram54 cm5840 gram64 cm13 weken
Sheila123F.abienne3 mei 20114600 gram53 cm5660 gram62 cm12 weken
ChelleA.nne6 mei 20112488 gram48 cm
MelE.va6 mei 2011
EzzerS.iem15 mei 20112865 gram46 cm4800 gram52,5 cm9 weken
LiadanK.ian23 mei 20114200 gram55 cm605060,5cm8 weken
Bruintje BeerD.avid 4 juni 2011 2605 gram47 cm4190gram54,5cm7,5 week
ProudMamaS.em & J.esse18 juli 20112495 & 2875 gram47 cm3125 & 3510 gram 48 & 49 cm 3 weken
HappydobbyM.yles21 juli 20113046 gram52 cm 3815 gram 55 cm 4 weken
PienE.lin25 juli 20113435 gram54 cm 4065gram55cm4 weken
KruumelM.ike3 augustus 20112510 gramniet gemeten 2640 gram 49,5 cm2,5 week

Ook weer even aangepast.
Meeko
Meeko
Prater
Prater

Aantal berichten : 548
Punten : 586

Bericht  Kat1980 wo 24 aug 2011 - 1:04

Meeko: Chocolade vies???? Dat kan toch niemand vinden??? Ach, des te meer voor jou als Fenk het niet hoeft!
Wat balen dat de nachten weer minder gaan. Hopelijk gaat je productie snel weer omhoog en gaan de nachten daardoor ook weer beter. Hopelijk gaat het met Senna straks ook weer beter. Beterschap in ieder geval!
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast wo 24 aug 2011 - 1:08

Limburg, ik heb precies die van het plaatje, alleen zit er nog een kinderstoeltje voorop aan het stuur. Een witte met stickers met van die blauwe slingers, erg mooi!
M. moest ook de couveuse in, omdat hij zo weinig woog en omdat zijn bloedsuiker na de geboorte heel hoog was, en daarna te laag. Hij heeft hiervoor een infuusje gehad.

Happydobby, vind je het zo erg dat je een keizersnede hebt gehad omdat je graag vaginaal was bevallen, of omdat je er last van hebt? Ik heb helaas geen tips voor je hoe je dit kunt verwerken, maar ik wil je een dikke knuffel geven!
Oh, en die erge visite, ik heb ook een (aangetrouwde) oom (waar de tante van is overleden)... ik heb helemaal niets met die man, en hij kwam al toen ik 2 dagen thuis was uit het ziekenhuis. Hij wilde 's middags komen, maar ik heb gezegd dat hij om 11 uur maar moest komen, heb ik tegen de kraamhulp gezegd dat ze hem om 11.45 uur weg moest sturen. Gelukkig ging hij al uit zichzelf op tijd weg. Sommige mensen heb je echt geen behoefte aan!

Meeko, inderdaad... hopelijk is het van de lente goed weer, dan kan ik lekker met M. gaan fietsen.
Krijgt E. gekolfde moedermelk uit een flesje?
Hopelijk kan je nog effe een uurtje slapen!

Kat, inderdaad al op tijd met de fiets, maar hij wilde eens een echt leuk kado. Vandaar dat hij hem zelf heeft uitgezocht en hem echt als kado gegeven heeft. Hij vond het niet zo leuk om op mijn verjaardag te zeggen dat we er van de lente wel een uit zouden gaan zoeken, hij wilde een echt kado geven.

Gast
Gast

Bericht  Kat1980 wo 24 aug 2011 - 1:15

Kruumel: Echt heel lief van je man! Zo attent dat hij daarover nadenkt!
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Bericht  Limburg85 wo 24 aug 2011 - 1:29

Zo meneer heeft net weer banaan gegeten, we hebben dit 1,5 week niet gegeven maar de symptomen worden niet minder dus gaan het weer proberen en hij heeft er heerlijk bij zitten lachen, behalve bij het 1e hapje ;-).

Net wel weer heel veel gespuugd, fijn als je net de wasmachine aan heb staan met die was, het stopt totaal niet en word ook niet minder :-(.

Happydobby, ik denk dus ook dat je altijd wel een reden heb om ´negatief´ terug te kijken op je bevalling, het zal nooit gaan zoals je vooraf bedenkt en je altijd af zal vragen hoe het was als het anders was geweest.

R. heeft een flinke vlek in zijn nek en blond dus die zal je altijd wel zien als dat het is (naast zijn vast zittende teen en spleetje in zijn tong door het vast zitten van het tongriempje) heb ik er vrede mee :-).

Wij willen ook een volgend kindje en dit staat niet in de weg maar wil wel dat de verloskundige en het ziekenhuis strenger voor me zijn en ik zal zelf ook strenger voor me zijn, nu weet ik pas echt hoe het is om een kindje te hebben.

Succes met de visite.

Meeko, balen dat E. ook zoveel spuugt, ik word er langzaam wel een beetje gek van, het is voor hem erg vervelend want lijkt wel of er zuur naar boven komt en het stinkt ontzettend + dat hier steeds alles er onder zit incl. ons eigen kleding omdat hij het heel de dag duurt (helaas niet alleen na de fles).

Balen dat E. nu weer ’s nachts wakker wordt, heeft ze dan ook ect honger? Hoeveel rijstebloem doe je in de fles? Balen dat je bv terug loopt, zou het kunnen dat ze te weinig krijgt en daardoor ’s nachts komt? Tot hoelang wil je bv blijven geven?

Ik heb er ook weer aan zitten denken om het boek te kopen, lijkt me toch wel leuk om dingen te gaan herkennen en heb nog een bon van Bol.com. Tot welke leeftijd gaat het boek?

Kat, balen dat J. zo vroeg was vanochtend maar gelukkig sliep T. wel langer. Hopelijk gebeurt het niet vaker dat hij ’s nachts poept, kun je er daar voor uit ;-).

Gelukkig dat het vsm drankje bij J. geen kwaad kan maar wel vervelend dat je hem echt niet meer alleen kan laten :-s. Had hij zelf een beetje door dat het niet mocht?

Oh wat goed dat je de aanmelding voor de tweeling heb ontvangen, gelijk 2! Hopelijk volgen er snel meer.

Hier vind R. de knuffels in zijn ledikant ook leuk en dan vooral het knuffeltje van de Hema met lange benen en armen, die probeert hij echt te pakken, moeten zijn kamer straks veranderen als hij zo doorgaat :-s. R. vind volgens mij alle speeltjes leuk haha.

Kruumel, ik ga ook opzoek naar die fiets, wil hem dit jaar ook bestellen alleen balen dat het precies winter zal zijn als R. goed, lang zelfstandig kan zitten :-(. Weet je toevallig waar je man die heeft gekocht gezien je niet zo ver hier vandaan woont ;-).

Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Darius wo 24 aug 2011 - 1:43

Liadan schreef:
Darius schreef:Liadan, wanneer ga jij weer aan het werk trouwens?
5 september, ik heb dus nog ruim 1,5 week voor ik weer moet.
Ben jij al begonnen?

haha, ik moet ook weer op 5 september. Onderwijs he? smile Ik zou eigenlijk 8 augustus weer aan de bak moeten, maar mocht nog lekker een maandje vakantie vieren!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Happydobby wo 24 aug 2011 - 4:08

@Meeko

Wat voor dansen doe je? Had je dat niet eerder gedaan na de bevalling.
Moet inderdaad volgende week naar de gyn en een week daarna nog naar de vk.
Mijn vk raadde aan om een verloskundig nagesprek te doen in het ziekenhuis.
In mijn kraam week kwamen ze ook nauwelijks langs dus ik geloof niet dat ze me willen helpen.
Er waren twee vk's geweest en allebei zeiden ze dat ik dan maar in het ziekenhuis zo'n gessprek moet aanvragen.
Maargoed dat heeft geen haast, dat mag ook nog na 6 maanden volgens de folder van het ziekenhuis.

Ik vind pampers ook het fijnst, die van kruitvat gaan wel maar pampers zijn dunner en veel zachter vind ik.

@Kat, visite is weg, ze gingen na anderhalf uur weer, gelukkig kwamen na anderhalf uur mijn schoonouders langs.
Normaal heb ik het niet zo op mijn schoonmoeder maar ze praat veel dus dat scheelde iets.

@Kruumel, ach ik wilde graag thuis bevallen en nu heb ik een keizersnee gehad en nu mag ik nooit meer thuis bevallen.
Niet dat ik een heel elftal wil maar toch.
Of je lichamelijk langer herstel nodig heb dat weet ik nog zo net niet, na drie weken hebben mijn vriend en ik het weer gedaan, weet niet of dat gaat na een knip.
Heb nog wel last rond het litteken. gaat wel steeds beter. Op het moment dat de gyn de keizersnee voorstelde vond ik het niet erg, ook de keizersnee zelf niet, er was een verpleegkundige die me in de operatiekamer begeleide, gewoon heel lief.
Daar was ik wel blij over. Maarja dit heeft gewoon tijd nodig.

@Limburg, vervelend dat R. zoveel spuugd, de was gaat hier ook maar door, zeker nu ik slechte luiers heb, vanacht een gewone kruitvat aangetrokken, die bleef wel droog.

Tantes waren vlug weer weg, gelukkig, nu even kolven en daarna koken.
Fijne avond!

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  Mel wo 24 aug 2011 - 4:16

Meeko schreef:
ForumsterNaam kindGeboortedatumGeboortegewichtGeboorte lengteHuidig gewichtHuidige lengteBij aantal weken
MelE.va6 mei 2011
ProudMamaS.em & J.esse18 juli 20112495 & 2875 gram47 cm3125 & 3510 gram 48 & 49 cm 3 weken

Ook weer even aangepast.

Wie kan mij helpen met aanpassen?? Mel Eva 6 mei geb.lengte 53cm, gewicht 4240gr. Maandag weer naar cb, dus dan de actuele lengte/gewicht
Mel
Mel
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 146
Punten : 158

Bericht  Annie24 wo 24 aug 2011 - 6:31

Kom ik weer met m'n ego-update Embarassed

Hier alles goed. Y. kan sinds vandaag zelfstandig zitten en ik ben zó trots! Hij kon wel op bed al los zitten, maarja, dan zakken z'n billen natuurlijk lekker in het matras. Maar sinds vandaag kan hij het ook op de grond en meteen wel al een minuutje of 4-5! Blijf wel bij 'm zitten, want daarna valtie natuurlijk om en dat doet auw Wink

Verder istie vandaag erg vervelend: heeft vanaf vanmorgen 8 uur 'maar' 3 uurtjes geslapen en dat is voor zijn doen echt héél erg weinig. Erg huilerig en mieperig dus en een lachje is erg zeldzaam vandaag. Hij heeft vanavond witlof met appeltjes gegeten. Ik ging er bijna van over m'n nek, maar hij heeft nog nooit zo snel z'n bordje leeg gehad scratch

Meiden die al een kindje hebben: wanneer zijn jullie begonnen met brood geven? Merk dat Y. te weinig begint te krijgen aan wat hij nu krijgt: 4 flessen van 180+6, fruithap, groentehap en een koekje tussendoor. Hoe en wat geven jullie als extra vocht tussendoor? Als hij bv zo'n droog koekje opheeft lijkt het me logisch dat hij dorst heeft, maar we hebben al redelijk wat geprobeerd, maar hij hoeft het niet Evil or Very Mad

Zo, dat was de ego update, nu maar even door het huis rijden met de wagen om Y. stil te krijgen Rolling Eyes
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Limburg85 wo 24 aug 2011 - 7:01

MelE.va6 mei 20114240 gram53 cm
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Limburg85 wo 24 aug 2011 - 7:02

Mel schreef:Wie kan mij helpen met aanpassen?? Mel Eva 6 mei geb.lengte 53cm, gewicht 4240gr. Maandag weer naar cb, dus dan de actuele lengte/gewicht

Aangepast!
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  mauwmauw wo 24 aug 2011 - 7:06

@annie,je mag brood vanaf 7 maanden geven,ik zie dat jouw mannetje bijna 7 maanden is,dus je kan denk wel gaan proberen of hij het wilt.als extra vocht kan je water,slappe thee of diksap(verdunt)geven.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Limburg85 wo 24 aug 2011 - 7:10

De mannen zijn weer in bad geweest en R. ligt alweer 20 minuten lekker in bed :-).

Happydobby, ik moest een nagesprek in het ziekenhuis hebben, toen ik ontslagen werd hebben ze gelijk een afspraak voor me gemaakt en ik mocht een nagesprek met de verloskundige hebben, ik heb beide gedaan omdat de verloskundige me de hele zwangerschap en begin van de bevalling heb begeleid en in het ziekenhuis hebben ze alleen het laatste gedaan en ik was blij dat ik beide heb gedaan, ziekenhuis ging echt inhoudelijk en bij de verloskundige ging het over het gevoel. Balen dat je het gevoel heb dat de verloskundige je niet willen helpen :-(.

Wij konden het na 3 weken niet doen met de knip, kon niet eens fatsoenlijk lopen of zitten laat staan…. ;-) geloof dat wij het na 6 weken weer gedaan maar dat was alles behalve prettig.

Annie, wat goed dat Y. zo zelfstandig kan zitten! R. is er ook druk mee bezig en soms lukt het hem ook. Balen dat hij zo weinig heeft geslapen, hopelijk voelt hij zich morgen weer beter. Wat eet Y. trouwens goed! Eet hij veel groente, aardappelen en fruit? En ook al een koekje, gaat hard! Wilt hij geen gewoon water drinken? En anders een heel klein beetje diksap? Ik heb geen idee vanaf wanneer brood, ik heb trouwens helemaal geen idee hoeveel en wat ze precies moeten eten/drinken. Haal jij de info van internet?

Wanneer kom je weer gezellig mee kletsen?
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Annie24 wo 24 aug 2011 - 7:21

mauwmauw schreef:@annie,je mag brood vanaf 7 maanden geven,ik zie dat jouw mannetje bijna 7 maanden is,dus je kan denk wel gaan proberen of hij het wilt.als extra vocht kan je water,slappe thee of diksap(verdunt)geven.

Dan gaan we dat binnenkort maar eens proberen :-) Water, thee en diksap hebben we al geprobeerd, maar het zijn 2 slokjes en dan stopt het. We hebben het in zijn fles gedaan, een tuitbekertje, een normale fles met handgreep zodat hij hem zelf beter beet kan pakken en een rietjesbeker (stond toch allemaal in de kast, dus alles maar geprobeerd angel ) maar na 2 slokken is het klaar. Lijkt wel alsof hij (nog) niets anders dan fv wil drinken, want als ik een 'nepfles' maak van bijvoorbeeld 180cc met 1 schepjes voeding drinkt hij het zo op Rolling Eyes
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Bericht  Annie24 wo 24 aug 2011 - 7:34

Limburg; Y. kon wel al zelfstandig op bed zitten of héél eventjes op de grond, maar dan wankelde hij meestal. Nu zit hij echt superstevig. Al durf ik hem nog niet alleen te laten, bang dat hij omvalt Laughing Hij eet ongeveer 150gram fruit en 150gram groente, maar dan hoeft hij ook niet meer. (lees: dan doet hij 'prrrrrrrrrrrrrr' zodat alles uit z'n mond spettert angel ) Aardappels zijn we pas vanaf afgelopen weekend mee begonnen, daarvoor kreeg hij alleen groente zonder aardappels. Dat koekje gaat erin als koek :P Binnen 2 tellen is dat ding op, hihi!

Ik zoek gewoon wat op internet rond als ik wil weten wat hij al mag. Alleen vond ik over brood dus meerdere antwoorden, vandaar dat ik het hier ook nog even wilde vragen Wink Ik kan evt ook het cb bellen, maar daar zit zo'n achterlijk mens aan de telefoon, dus dat doe ik liever niet Rolling Eyes

Wanneer ik hier weer mee kom kletsen? Als Y. een keertje wil slapen 's avonds...de laatste keer dat hij na 17 uur sliep tot zijn laatste fles was vorige week dinsdagavond. Voorlopig ben ik dus elke avond druk bezig hem te vermaken, want dat kan hij helaas zelf nog niet.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Bericht  Kat1980 wo 24 aug 2011 - 7:37

Annie24 schreef:Kom ik weer met m'n ego-update Embarassed

Hier alles goed. Y. kan sinds vandaag zelfstandig zitten en ik ben zó trots! Hij kon wel op bed al los zitten, maarja, dan zakken z'n billen natuurlijk lekker in het matras. Maar sinds vandaag kan hij het ook op de grond en meteen wel al een minuutje of 4-5! Blijf wel bij 'm zitten, want daarna valtie natuurlijk om en dat doet auw Wink

Verder istie vandaag erg vervelend: heeft vanaf vanmorgen 8 uur 'maar' 3 uurtjes geslapen en dat is voor zijn doen echt héél erg weinig. Erg huilerig en mieperig dus en een lachje is erg zeldzaam vandaag. Hij heeft vanavond witlof met appeltjes gegeten. Ik ging er bijna van over m'n nek, maar hij heeft nog nooit zo snel z'n bordje leeg gehad scratch

Meiden die al een kindje hebben: wanneer zijn jullie begonnen met brood geven? Merk dat Y. te weinig begint te krijgen aan wat hij nu krijgt: 4 flessen van 180+6, fruithap, groentehap en een koekje tussendoor. Hoe en wat geven jullie als extra vocht tussendoor? Als hij bv zo'n droog koekje opheeft lijkt het me logisch dat hij dorst heeft, maar we hebben al redelijk wat geprobeerd, maar hij hoeft het niet Evil or Very Mad

Zo, dat was de ego update, nu maar even door het huis rijden met de wagen om Y. stil te krijgen Rolling Eyes

He bah, hoop dat Y morgen een betere dag heeft!
Ik ben met 7 maanden begonnen met brood geven (daarvoor wel af en toe op een broodkorstje laten sabbelen). Als vocht tussendoor geef ik hier water of heel af en toe een beetje diksap, maar T drinkt daar nog niet echt veel van (hooguit een paar slokjes). Komt vanzelf wel dat ze dat lekker gaan vinden!
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Bericht  sheila123 wo 24 aug 2011 - 7:39

Limburg,ik had ook al zo'n grote doos zo duf! (mmmm dit klinkt raar..:P) Mijn man gaat er meestal uit voor de oudste. Stiekum vind ik dat wel wel zielig want hij moet elke dag hard werken maar goed ik heb F. natuurlijk ook nog. Mijn eerste bevalling ging vrij goed. Ik ben thuis bevallen in 6,5 uur alleen daarvan heb ik 1,5 uur geperst dit vond ik heftig en zwaar. Bij de 2e zag ik er niet tegenop maar keek er zelfs naar uit!! Was alweer overtijd en was het zoooo zat! Gelukkig ging de bevalling lekker snel (3 uurtjes) en weer lekker thuis. Haha,ja die kleine aap doet alles na van ons. Zelfs het bellen haha ik hoor me er zo in terug! Supergrappig! Very Happy

Kruumel,gefeliciteerd met je verjaardag!! Wat een superlief cadeau!! Ik heb niet eens een mama-fiets dus ik ben best jaloers...Wink

Meeko,balen dat de rijstebloem niet helpt....ik heb er destijds bij J. ook overnagedacht maar toch maar niet gedaan want je hebt geen garantie dat het werkt,maar goed je weet immers nooit. F. is nu 16 weken ongeveer dus zal die sprong niet wezen. Vandaag was ze weer het zonnetje in huis dus denk dat ze gisteren gewoon haar dag niet heeft gehad. Wat zielig dat Senna ziek is. Beterschap voor je meisje! Jij doet showdance toch? Ik heb dat in een ver verleden ook gedaan,leuk!!

Kat,wat fijn dat die moeder toch nog heeft gereageerd! Druk gemaakt om niks smile En wat een gedoe met dat drinken uit het flesje wat een boef isdie jongen van jou!! Hopelijk heeft hij er geen last van.

HD,viel de visite van je tantes mee? En heb je nog wat leuks van ze gekregen?

Annie,wat goed van Y. ik las het al op je hyves! Wij zijn met een maand of 7/8 begonnen met brood maar dat was hier geen succes. Steeds kokhalzen en uitspugen. Met een maand of 10 at ze pas echt goed haar broodje op. Oh ja en 'gewoon' drinken zoals diksap of roosvicee moeten ze echt leren drinken maar dat gaan ze vanzelf doen. Mijn tip is gewoon blijven aanbieden of mss iets warm maken dat wil ook nog wel eens helpen.

Laatst aangepast door sheila123 op wo 24 aug 2011 - 7:40; in totaal 1 keer bewerkt
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Bericht  sheila123 wo 24 aug 2011 - 7:40

Annie,hier kan je ook nog kijken wat hij op welke leeftijd allemaal mag eten en drinken. Ik heb veel aan dat schema gehad:

http://www.borstvoeding.com/voedselintroductie/schema/nederlands.html
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Bericht  mauwmauw wo 24 aug 2011 - 7:42

Annie24 schreef:
mauwmauw schreef:@annie,je mag brood vanaf 7 maanden geven,ik zie dat jouw mannetje bijna 7 maanden is,dus je kan denk wel gaan proberen of hij het wilt.als extra vocht kan je water,slappe thee of diksap(verdunt)geven.

Dan gaan we dat binnenkort maar eens proberen :-) Water, thee en diksap hebben we al geprobeerd, maar het zijn 2 slokjes en dan stopt het. We hebben het in zijn fles gedaan, een tuitbekertje, een normale fles met handgreep zodat hij hem zelf beter beet kan pakken en een rietjesbeker (stond toch allemaal in de kast, dus alles maar geprobeerd angel ) maar na 2 slokken is het klaar. Lijkt wel alsof hij (nog) niets anders dan fv wil drinken, want als ik een 'nepfles' maak van bijvoorbeeld 180cc met 1 schepjes voeding drinkt hij het zo op Rolling Eyes
heeft hier ook een tijdje geduurd voordat hij wat anders wilde drinken,wat ik nu doe is ik maak een flesje diksap en die zet ik op de grond,als hij dorst heeft pakt hij hem vanzelf en gaat dan op zn rug liggen en gaat drinken.ik heb nu de tuitbeker van nuby.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Limburg85 wo 24 aug 2011 - 7:45

Annie en Kat, vanaf wanneer, wat en hoeveel gingen jullie aan bijvoeding aan jullie kids geven?

Annie, Y. wilt dus alleen maar melk drinken, maar hij heeft nog ruimte toch om melk te drinken? Anders dat klein beetje erbij geven ipv water, thee, diksap als hij dat niet wilt? Jij heb alles volgens mij al op voorraad of niet?
R. wilt altijd op de bank zelfstandig zonder leuning in zijn rug zitten of op schoot ook en het lukt hem soms ook, tijdens de vakantie heeft die 2 keer 1 tot 2 minuten los gezeten maar nu schijnt die vergeten te zijn hoe dat moet? Echt knap van Y.!

Ik ben nu weer begonnen met fruit geven en zie wel hoeveel die opeet en als die het allemaal goed eet gaan we straks beginnen met fruit maar op een punt zal hij toch een ‘vast’ hoeveelheid moeten gaan eten? Nou ja hij heeft spekkies genoeg ;-) en zal het vast wel horen tijdens de 6 maanden controle en op een gegeven moment ga ik ook zoeken op internet.

Balen dat Y. ’s avonds nog niet wilt slapen, hem een ander ritme geven lukt ook niet? Vervelend want je wilt ook wel wat tijd voor je zelf lijkt me.

Sheila, weer tegelijk met reageren, lijkt net of ik je steeds vergeet vandaag :-p.

Fijn dat je man eruit gaat en niet schuldig voelen (moet ik zeggen, ik baal dat hij er niet uit gaat en als die een keer wakker word vind ik het zielig want dan ben ik toch alweer wakker met het gevolg dat ik daarna boos ben, op zo’n moment vind ik me echt fantastisch not!)

Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  sheila123 wo 24 aug 2011 - 7:49

Limburg,wat is tegenwoordig het advies rondom bijvoeding? Omdat jij ook al fruit geeft?
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud