Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kleding sollicitatiegesprek

+4
Lenthe
Caro
mzcharlotte
Sephora
8 plaatsers

Ga naar beneden

Kleding sollicitatiegesprek Empty Kleding sollicitatiegesprek

Bericht  Sephora ma 18 jul 2011 - 4:07

Hoi!

Ik heb even een andere account aangemaakt om eventuele herkenning op mijn huidige werk te voorkomen. Je weet maar nooit wie het leest smile

Ik werk al een aantal jaren maar heb besloten om terug naar school te gaan. Ik wil graag BBL Directiesecretaresse gaan doen en ben dus gaan solliciteren voor een baan aangezien je anders niet met de opleiding mag beginnen.
Nu ben ik uitgenodigd om as woensdag op gesprek te komen bij een bedrijf waar ik dus eventueel mag gaan werken.
Maar wat doe ik aan? Ik heb al in jaren geen sollicitatie gesprek meer gehad dus heb even jullie hulp nodig om goed voor de dag te komen! Thanks!

Sephora
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 6
Punten : 8
Registratiedatum : 18-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kleding sollicitatiegesprek Empty Re: Kleding sollicitatiegesprek

Bericht  Sephora ma 18 jul 2011 - 5:54

Helemaal niemand?!

Ik zat misschien te denken aan een zwarte spijkerbroek (heb helaas geen andere nette zwarte broek), net shirtje en jasje erover..?

Echt hele nette kleding heb ik niet omdat het op mijn huidige werk allemaal erg casual is.
En op dit moment heb ik geen budget om speciaal iets te kopen. (En ook erg weinig tijd)

Hopelijk heeft iemand toch nog tips voor me..

Sephora
Zwijger
Zwijger

Bericht  Gast ma 18 jul 2011 - 5:56

Heb je geen mooie rok, ipv een spijkerbroek? Want dat vind ik niet juist eigenlijk..

Ik heb mijn sollicitatie gedaan in een dikke zwarte legging, een zwarte (korte) rok, met een gestreept t-shirt en een zwarte blazer. Niet té netjes, want ik voelde me er nog wel gewoon normaal in, maar het stond wel heel chique.

Gast
Gast

Bericht  Sephora ma 18 jul 2011 - 5:58

Nee ik heb helaas geen nette zwarte rok. En ook niet echt een net jurkje...

Sephora
Zwijger
Zwijger

Bericht  Gast ma 18 jul 2011 - 5:59

En je hebt geen normaal jurkje, waar je bv. een nette blazer overheen kan doen, zodat het er weer anders uitziet?

Gast
Gast

Bericht  Sephora ma 18 jul 2011 - 6:03

Ja ik denk dat ik mijn kast maar eens overhoop ga gooien en wat dingen ga proberen...
Thanks!

Sephora
Zwijger
Zwijger

Bericht  mzcharlotte ma 18 jul 2011 - 8:22

Heb je geen vriendinnen van wie je een mooie pantalon of rok kan lenen. Met een witte blouse staat dat altijd erg keurig (en dan maakt het verder niet uit welke kleur de pantalon is). Toi toi toi!
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Caro ma 18 jul 2011 - 19:43

Ik vind het heel erg afhangen van hoe je die zwarte spijkerbroek is. Is het een mooi model, met een diepe zwarte kleur die je chique staat dan kan je hem prima combineren met een net jasje en een blousje.

Als het een gerafelde broek is, of een verwassen kleur zwart dan vind ik het een no-go.

Laatst aangepast door Caro op ma 18 jul 2011 - 20:32; in totaal 1 keer bewerkt
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801

Bericht  Lenthe ma 18 jul 2011 - 19:55

Caro schreef:Ik vind het heel erg afhangen van hoe je die zwarte spjkerbroek is. Is het een mooi model, met een diepe zwarte kleur die je chique staat dan kan je hem prima combineren met een net jasje en een blousje.

Als het een gerafelde broek is, of een verwassen kleur zwart dan vind ik het een no-go.

+1
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282

Bericht  Gast ma 18 jul 2011 - 21:19

No way een spijkerbroek bij de functie van directiesecretaresse. Is het een formeel of informeel bedrijf?
Een zwarte (koker)rok met een witte blouse, of een leuk jurkje met een zwarte blazer erover en panty en pumps kan prima.

Gast
Gast

Bericht  Paper Crown ma 18 jul 2011 - 21:39

Storm schreef:No way een spijkerbroek bij de functie van directiesecretaresse. Is het een formeel of informeel bedrijf?
Een zwarte (koker)rok met een witte blouse, of een leuk jurkje met een zwarte blazer erover en panty en pumps kan prima.

Inderdaad. Maakt niet uit hoe diepzwart je spijkerbroek is. Rok/pantalon,en blouse is een must!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Caro ma 18 jul 2011 - 22:22

2CKC2 schreef:
Storm schreef:No way een spijkerbroek bij de functie van directiesecretaresse. Is het een formeel of informeel bedrijf?

Inderdaad. Maakt niet uit hoe diepzwart je spijkerbroek is. Rok/pantalon,en blouse is een must!

Zou het niet heel erg ook aan het bedrijf liggen? Hier loopt niemand er zo bij als secretaresse zijnde. Kan me wel voorstellen dat dat bij een bank anders is, of bij de beurs, of in ieder geval: een bedrijf waar een professionele uitstraling vereist is.

Ik bekijk het puur even vanuit mijn eigen referentiekader en ik weet dat ik aan de industriekant van B2B zit, mijn ervaring is dat het daar wat minder op 'uiterlijk vertoon' is. Maar de bankwereld, advocaten, beurs etc etc is heel anders.
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801

Bericht  Paper Crown ma 18 jul 2011 - 23:16

Caro schreef:
2CKC2 schreef:

Zou het niet heel erg ook aan het bedrijf liggen? Hier loopt niemand er zo bij als secretaresse zijnde. Kan me wel voorstellen dat dat bij een bank anders is, of bij de beurs, of in ieder geval: een bedrijf waar een professionele uitstraling vereist is.

Ik bekijk het puur even vanuit mijn eigen referentiekader en ik weet dat ik aan de industriekant van B2B zit, mijn ervaring is dat het daar wat minder op 'uiterlijk vertoon' is. Maar de bankwereld, advocaten, beurs etc etc is heel anders.

Maar dat weet je vaak niet als je nog niet daar bent geweest, ik werk ook op de beurs best serieus bedrijf maar wij lopen in hele casual kleding.. maar toen ik hier kwam sollicteren wist ik dat niet. Als we nu klanten ontvangen lopen er ook strak in pak bij.. de rest van de tijd niet.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Gast ma 18 jul 2011 - 23:43

je kunt beter net iets overdressed, dan iets underdressed zijn. In geval van een sollicitatie als directiesecretaresse zou ik écht zorgen dat ik een pantalon of een nette rok aan zou hebben. Strak in pak hoeft m.i. niet, maar een nette pantalon wel.

Als je nou op de functie van bouwvakker zou solliciteren, dan zou ik die zwarte spijkerbroek wel aandoen, maar in dit geval zit je in een heel ander wereldje en daar hoor je je op te kleden als je naar een sollicitatiegesprek gaat.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 18 jul 2011 - 23:44

2CKC2 schreef:
Caro schreef:
2CKC2 schreef:

Maar dat weet je vaak niet als je nog niet daar bent geweest, ik werk ook op de beurs best serieus bedrijf maar wij lopen in hele casual kleding.. maar toen ik hier kwam sollicteren wist ik dat niet. Als we nu klanten ontvangen lopen er ook strak in pak bij.. de rest van de tijd niet.
+1.
Ook al is het een informeel bedrijf dan lijkt het mij voor de eerste indruk toch handiger om een pantalon of rok aan te trekken.

Gast
Gast

Bericht  Sephora di 19 jul 2011 - 22:08

Nou helaas heeft maar 1 vriendin een mooie rok maar ja, niet in mijn maat. Dus ik ga dadelijk toch maar even de stad in om te kijken of ik er nog wat kan vinden....

Sephora
Zwijger
Zwijger

Bericht  Supertalentje di 19 jul 2011 - 22:26

Voor een sollicitatie vertrouw ik altijd op een zwarte panthalon met witte blouse. Ik heb wel blazertjes, maar anders zou je een net vestje eroverheen kunnen dragen. Een panthalon en blouse voor alleen een sollicitatie kun je denk ik voor niet teveel geld wel vinden bij de Vera Moda of Only.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  TGR di 19 jul 2011 - 22:43

Ik vind het erg not done als je niet de moeite doet om netjes, en conform de wensen van de organisatie, naar een sollicitatiegesprek te gaan.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Ooh La La! wo 20 jul 2011 - 1:13

Lenthe schreef:
Caro schreef:Ik vind het heel erg afhangen van hoe je die zwarte spjkerbroek is. Is het een mooi model, met een diepe zwarte kleur die je chique staat dan kan je hem prima combineren met een net jasje en een blousje.

+1
+1

het hangt ook heel erg van het soort bedrijf af waar je gaat solliciteren.
Ik ben ook directiesecretaresse en heb eens een sollicitatiegesprek gehad in een nette pantalon met colbertje terwijl de mensen tegenover me op slippers liepen...
Extreem voorbeeld, maar een nette zwarte spijkerbroek kan naar mijn mening best wel.
Zeker met een mooi jasje!

Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Bericht  Gast wo 20 jul 2011 - 1:39

Mijn moeder is directiesecretaresse en heeft volgens mij ook wel eens een nette spijkerbroek aan. (maar wel vaker een rok volgens mij :P )

Ze werkt trouwens bij een redelijk formeel bedrijf in mijn ogen.

Maar persoonlijk zou ik er voor kiezen om tijdens mijn sollicitatie bij zo'n bedrijf een rok te dragen. En als je eenmaal aangenomen bent en je ziet dat iedereen gewoon spijkerbroek draagt.. nou ja prima dan Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Sephora wo 20 jul 2011 - 6:05

Nou in de stad heb ik niks meer kunnen vinden dus heb ik de gok gewaagd met mijn zwarte spijkerbroek, net shirtje en jasje. En heb op het einde nog gevraagd hoe bij hun de kledingvoorschriften zijn en wat ik aan had was gewoon netjes en mag.
Alleen als er klanten op bezoek komen wordt er wel verwacht dat je een rok oid aan hebt wat natuurlijk vanzelfsprekend is. Ze vertelden zelf ook dat het naar buiten toe een formeel bedrijf is maar op kantoor naar elkaar toe informeel.

Ik was wel zenuwachtig voor het gesprek maar op zich ging het volgens mij toch wel goed. Eind volgende week laten ze weten of ik eventueel wordt uitgenodigd voor een tweede gesprek! Afwachten dus! Maar bedankt voor alle adviezen meiden!

Sephora
Zwijger
Zwijger

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven