Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Lowlands after-topic!

5 plaatsers

Ga naar beneden

Lowlands after-topic! Empty Lowlands after-topic!

Bericht  Lady4 zo 21 aug 2011 - 10:05

Hoe was jullie Lowlands weekend, voor de meiden die geweest zijn?

Ik ben net terug van mijn eerste LL en ik vond het in één woord fantastisch!! De muziek is niet helemaal mijn ding, maar de sfeer, de mensen, de gezelligheid, het weer, de drankjes en het overheerlijke eten maakten dat ruimschoots goed. Ik heb echt genoten en weet nu al dat ik volgend jaar weer ga.

Gisteravond heb ik nog een korte meeting met Merai gehad, dat vond ik erg leuk!

Ik zit nu uitgeteld op de bank, wel weer helemaal schoon en fris gedoucht en ga zo nog even het LL journaal kijken. Ik ben benieuwd hoe jullie weekend was, al zullen de meesten nog wel op het festival aanwezig zijn!
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lowlands after-topic! Empty Re: Lowlands after-topic!

Bericht  Fred ma 22 aug 2011 - 5:52

Voor mij was het de achtste keer. Ik heb net de beelden van Pukkelpop gezien (diverse youtubefilmpjes) en dat is toch wel heftig. Het is daarom voor mij ook wel een andere editie geworden dan normaal, want wij hadden dat noodweer ook kunnen hebben. Het bleef gelukkig bij onweer dat er wel ineens uit het niets was.

Muziekaal was het deze editie, de editie van het ontdekken. Met name Warpaint was geweldig (niet alleen omdat ik daar in beeld ben gekomen op de tv, maar ik daar heerlijk op de muziek kon weg dromen). Dat terwijl ik geen nummer van de band kende.

Elbow was wederom geweldig. Publiek was daar het minpuntje want het is vooral luistermuziek.

Arctic Monkeys was wederom verrassend. Met name het kapsel. Ik ben er nog niet helemaal overuit wat ik beter vind. Een ingetogener optreden zoals in 2009 of zoals dit jaar weer het heftige werk.

Leuk was ook het feetje in de HEMA-tent met oa Rednex - Cotton eye joe. Qua eten de Australian meat pie.

Fred
Fred
Prater
Prater

Aantal berichten : 671
Punten : 673
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  SuperGrover ma 22 aug 2011 - 6:39

Mijn eerste Lowlands ook!!! Ik vond het echt super, vooral de mensen, de hele sfeer, alles. Ik vond de muziek (grotendeels dan) ook goed, alleen Chrystal Fighters viel tegen, en ook bij Elbow zijn we vroegtijdig weggegaan omdat we bijna in slaap vielen. Als het financieel ook maar enigszins kan, ga ik volgend jaar weer. De Comedy Train was ook zo fantastisch vannacht, het publiek ook joh.

Alleen wel erg, op de vrijdagochtend kregen we te horen dat de vader van mijn vriendin een hartinfarct had gekregen, waardoor we zeker die eerste dag niet vol van alles hebben kunnen genieten, maar meer bezig waren met het thuisfront.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Lady4 ma 22 aug 2011 - 10:32

Dat is heftig SuperGrover. Hoe is het nu met hem?

Ik vond het optreden in de Lima van Happy Camper érg goed. Voor de rest hebben de bands mij niet heel erg kunnen boeien. Qua eten vond ik het Indisch echt heerlijk. Dat feestje in de Hema heb ik inderdaad gezien, zag er erg leuk uit maar ik was te moe om me er nog in te mengen. Verder vond ik de Silent Disco en de Groove Tube erg leuk. De mojito's en caiparinha's smaakten heerlijk!

Op welke camping stonden jullie eigenlijk? Wij stonden op 5, ideaal!
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 22 aug 2011 - 11:08

Dit was mijn 6e en meest karige editie.

Als dit mijn eerste keer was zou ik me waarschijnlijk heerlijk hebben uitgeleefd, maar na afgelopen jaren vond ik toch echt dat Lowlands regelmatig de plank mis sloeg.
Qua volume (waarom kon de muziek in de Grolsch niet harder tijdens de Zeroes? En waarom dreunde ik zowat het terrein af bij Crystal Fighters?), de nieuwe indeling (sommige dingen waren verbeterd maar ik vind de India niet prettig staan op zijn nieuwe plek) en waar was the freaking koffiewekker???

Er waren veel veranderingen, en betreft muziek ben ik het erg eens met de criteria die nu op internet opdoemt (en eigenlijk al de hele tijd rondzweeft); het missen van echte headliners heeft toch de magie afgenomen. Een band die eind jaren 90 zijn piek had als afsluiter zetten vind ik maar matig, het heeft me met een onbevredigd gevoel naar huis gestuurd. Nieuwe bands ontdekken is leuk, in de middag, tot een uur of 18:00. Daarna moet er gewoon mee geblèrd kunnen worden, ergens. Grolsch, Alpha, gewoon ergens.
Als Lowlands nog zo'n jaar 'back to basic' te werk gaat, is het voor mij finito. Ik ben nu eenmaal een headliner liefhebber. Ik hoef er geen 25 te hebben, maar geef me dan op z'n minst 5 knallers.

Maar, om niet alleen te klagen, ik vond Skunk Anansie erg goed. Ook een oudje, maar wel Alpha waardig. Ik ben op veilige afstand van de Arctic Monkeys gaan zitten na het stijve optreden van '09, maar ben toch halverwege met een gelijkspel weg gegaan. In 06 vond ik ze leuk, in 09 vond ik ze dodelijk saai, nu waren ze gewoon wel prima.
Ik heb besloten deze band te laten voor wat het is; waarschijnlijk gewoon niet mijn ding, ondanks dat ik een paar hits van ze graag hoor.

Het eten was uitstekend, zoals altijd. Echter hadden ze wel het Goudhaantje verplaatst, waardoor ik eerst dacht dat ze weg waren en ik bijna brullend naar huis wilde rennen. Gelukkig zaten ze net om het hoekje, zodat ik toch nog mijn broodje kipbraadworst kon halen. Maar oh dat was niet leuk van ze, beetje het Goudhaantje verplaatsen Evil or Very Mad

Gast
Gast

Bericht  Fred ma 22 aug 2011 - 21:37

Wij stonden op camping 4 op de plaats waar we al jaren staan op camping 4. Toch een redelijk rustige camping en mooi dichtbij het festivalterrein. Camping 5 heb ik ook 2 jaar gestaan, maar daar zou ik nu nooit meer willen staan. Dat is zo ver weg. Ik ga meestal 1x terug naar de camping voor een vest en wat te drinken.

Verder ben ik het wel eens met zero. Maar goed ik wacht al 8 jaar op Radiohead en Moby en die zijn nog steeds niet geweest op Lowlands. Dat zijn bands die echt wel passen op Lowlands. Niet te groot als RHCP en Coldplay, die te groot zijn voor Lowlands.

Ik heb Skunk Anansie gemist omdat toen voor mij samen met Elbow het mooiste optreden van Lowlands Warpaint speelden. Wat een heerlijke dromige muziek.

Ook ik was niet zo kapot van de veranderingen op het terrein met name dat gedeelte bij de India, X-ray en Bravo. Van mij mag de X-ray staan waar nu de India staat en de Bravo weer op zijn oude plek. X-ray kom ik toch niet dus duw die maar in een uit hoek van het terrein.

Fred
Fred
Prater
Prater

Aantal berichten : 671
Punten : 673
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Lady4 ma 22 aug 2011 - 22:20

X-ray ben ik inderdaad ook niet geweest. Ik vind de afstand vanaf het festivalterrein van camping 5 echt heel erg meevallen. Wij gingen ook steeds 1 keer terug om te verkleden en even bij te komen. Kwartiertje heen, kwartiertje terug en in die tijd zie je nog zoveel mensen en gekkigheid. Ik vond het prima!
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 22 aug 2011 - 22:27

Ik sta ieder jaar op 2, op mijn eerste jaar na. Toen stond ik ook op 5, maar ik vind het eigenlijk niet zo ideaal. (Wel als je goed wil slapen overigens, maar dat is voor mij niet zo van belang, ik kan heel goed met geluid om me heen slapen)

Ik ga een spaarplan uitzetten om volgend jaar zowel Lowlands als Sziget kaarten te kunnen kopen. Dan ga ik gewoon naar het festival met de beste line-up.

Gast
Gast

Bericht  Merai di 23 aug 2011 - 3:02

Ik vond het een mooi feestje! Ik ging meer voor het gevoel dan voor specifieke bands en het gevoel was helemaal goed smile Vond het ook erg leuk om lady4 even te meeten! We stonden op camping 1, echt ideaal!
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075

Bericht  SuperGrover di 23 aug 2011 - 3:37

Lady4: Hij ligt nog in het ziekenhuis, maar hij kwam al na 2 dagen op zaal te liggen. Toen we het te horen kregen, was hij al stabiel en van de IC af.

Edit: Ik zat tussen camping 3 en 4 in, in een stukje bos.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Bericht  Bliss di 23 aug 2011 - 6:39

Ooh ik was zo jaloers op iedereen afgelopen weekend! Heel veel bekenden van me waren op LL. Ik ben alleen in 2009 geweest en vond het ook helemaal top! Wil erg graag nog een keer, maar ik werk in het onderwijs en we zitten steeds heel vroeg met de zomervakantie, waardoor we met LL alweer aan het werk zijn. Ik kan hier geen vrij voor krijgen. Volgend jaar zitten we een week later, maar dan moet ik de dag na LL beginnen, dus ook niet handig. Ik hoop dat we over twee jaar weer laat zitten met de vakantie en dan moet en zal ik weer een keer naar Lowlands!

Ik heb nu besloten volgend jaar naar Pinkpop te gaan, ben nu al benieuwd naar de line up! Net als Zero hou ik ook wel van wat grote namen en op PP zit je daarvoor meestal wel goed.

Edit: ff opgezocht en over twee jaar heb ik idd laat vakantie. Lowlands 2013, here I come! Wink

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Lady4 di 23 aug 2011 - 8:24

Supergrover, wat grappig dat jullie in dat stukje bos zaten. Ik had al gezien dat daar tentjes stonden en vond het er zo leuk uitzien! Was het niet erg onpraktisch?

Bliss, ik heb een aantal keren een min of meer look-a-like van jou gezien en ik kon me ook helemaal voorstellen dat jij daar rond zou lopen. Vind het net iets voor jou!
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Bericht  Bliss di 23 aug 2011 - 8:27

Haha, een look-a-like ja? Hmm dat hoor ik vaker. Maar idd, het is echt iets voor mij, I I love you festivals!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  SuperGrover di 23 aug 2011 - 23:45

Lady4 schreef:Supergrover, wat grappig dat jullie in dat stukje bos zaten. Ik had al gezien dat daar tentjes stonden en vond het er zo leuk uitzien! Was het niet erg onpraktisch?
Het terrein was zo vol, we zagen nergens een goede plek voor onze tent. Komen we op een gegeven moment bij een doodlopend pad. Wij waren echt pissed, want de bagage was zo zwaar. Dus wij maar door de modder poelen, en bleek dat je in dat stukje bos echt wel relaxt kon staan. Het enige dat een beetje onpraktisch was, was dat het best dichtbegroeid was, waardoor het echt wel 5 graden kouder was bij onze tenten. Een heel ander klimaat, haha.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: