Bruiloft vriendin
+10
bolus26
rapa nui
Sweety
Tsjip
sanne-84
Susan
Bet Weter
Melis_je
Happinaz
Caro
14 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Bruiloft vriendin
Ik heb volgend jaar ook 2 getuigen: mijn broertje en een nicht van me. Ik heb er aan gedacht om een vriendin als getuige te vragen, maar heb uiteindelijk om meerdere redenen voor mijn nicht gekozen. Er is een familieband, we gaan vanaf kleins af aan goed met elkaar om en zij is vorig jaar getrouwd.
Ik ben helemaal niet bij haar bruiloft betrokken en dat vind ik niet erg, misschien voelt zij zich nu een beetje vreemd omdat ik haar als getuige gevraagd heb. Ik vind niet dat er wat tegenover hoeft te staan, dus geen voor wat hoort wat. Ik ben eigenlijk wel blij dat zij al getrouwd is, hoeft zij er in ieder geval niet meer over na te denken.
Wij hebben geen ceremoniemeester, maar een vriendin van me heeft toegezegd wel het e.e.a. voor ons te willen doen.
Ik praat er veel en graag over, dus ook met anderen. Ik ben er gewoon enthousiast over en ben benieuwd hoe mensen over bepaalde dingen denken. Is dit misschien ook niet een beetje het geval bij jouw vriendin?
Ik ben helemaal niet bij haar bruiloft betrokken en dat vind ik niet erg, misschien voelt zij zich nu een beetje vreemd omdat ik haar als getuige gevraagd heb. Ik vind niet dat er wat tegenover hoeft te staan, dus geen voor wat hoort wat. Ik ben eigenlijk wel blij dat zij al getrouwd is, hoeft zij er in ieder geval niet meer over na te denken.
Wij hebben geen ceremoniemeester, maar een vriendin van me heeft toegezegd wel het e.e.a. voor ons te willen doen.
Ik praat er veel en graag over, dus ook met anderen. Ik ben er gewoon enthousiast over en ben benieuwd hoe mensen over bepaalde dingen denken. Is dit misschien ook niet een beetje het geval bij jouw vriendin?
Gast- Gast
Ik ben nu ceremoniemeester van een goede vriendin van me. En ik ben ook nog haar getuige. Ze heeft een andere vriendin en die heeft iedere keer een rijke man aan de haak geslagen. En die rijke man mag dan gaan betalen wat zij wil. Zo krijgt mijn vriendin van mij de taart en de bloemen, ik had ook nog versieringen willen doen voor het hele huis en nog een weekendje weg geven maar omdat ik nu mijn eigen huisje krijg kan ik dat allemaal niet betalen. Nu heeft die vriendin dus de jurk betaald, het pak voor de bruidegom, bruidmake-up en het bruidkapsel, ze hebben samen de locatie geregeld, versieringen voor in het huis ging zij waarschijnlijk ook betalen, plus zoals het er nu uitziet gaat ze ook nog een limo bestellen voor het bruidspaar en de kinderen om naar het stadhuis te laten rijden en dan naar de locatie. Ik voel me eigenlijk wel heel erg voor lul staan met de taart en bloemen. Natuurlijk moet ik me daar niks van aantrekken maar het is een gevoel.
Ik weet wel, dit is de eerste en laatste keer dat ik ceremoniemeester ben
Sweety- Ratel
- Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10
Sweety schreef:Ik ben nu ceremoniemeester van een goede vriendin van me. En ik ben ook nog haar getuige. Ze heeft een andere vriendin en die heeft iedere keer een rijke man aan de haak geslagen. En die rijke man mag dan gaan betalen wat zij wil. Zo krijgt mijn vriendin van mij de taart en de bloemen, ik had ook nog versieringen willen doen voor het hele huis en nog een weekendje weg geven maar omdat ik nu mijn eigen huisje krijg kan ik dat allemaal niet betalen. Nu heeft die vriendin dus de jurk betaald, het pak voor de bruidegom, bruidmake-up en het bruidkapsel, ze hebben samen de locatie geregeld, versieringen voor in het huis ging zij waarschijnlijk ook betalen, plus zoals het er nu uitziet gaat ze ook nog een limo bestellen voor het bruidspaar en de kinderen om naar het stadhuis te laten rijden en dan naar de locatie. Ik voel me eigenlijk wel heel erg voor lul staan met de taart en bloemen. Natuurlijk moet ik me daar niks van aantrekken maar het is een gevoel.
Je zult het wel serieus menen dat zij dit allemaal betaald maar ik zou dit als vriendin (bruid) dus nooit accepteren. Ik vind een jurk en pak etc. gewoon geen cadeaus om van een (beste) vriendin te krijgen. Maak jij de taart en de bloemen zelf? Anders lijkt het me toch ook al wel een fors bedrag worden om te geven. Vind dit in elk geval al erg leuke en speciale cadeaus en zeker niet te weinig. Wat vindt de familie van de bruid/bruidegom er eigenlijk van dat het pak/de jurk door een vriendin betaald wordt?
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
De taart heb ik besteld bij Lejow ( ) en de bloemen worden niet groot. Geen bruidsboeket in ieder geval want dat wil ze zelf niet. Gewoon een paar lelies en fresia's in een boeketje. Dus het valt op zich nog mee maar ik voel me dan zo voor lul staan. Maar dat is gewoon een gevoel van mijzelf denk ik zo. Ik heb het wel aangegeven bij de bruid hoor dat ik graag meer had willen doen maar dat ik het budget er gewoon niet voor heb. Zij vind dat ook helemaal niet erg en vind het juist heel leuk dat ik de taart en bloemen doe. De familie vind het volgens mij geen probleem dat het wordt betaald. Morgen is de verjaardag van haar jongste kind en dan komt die vriendin en de familie van de bruid en bruidegom, dus misschien dat ik er morgen wat over zal horen. Maar tot nu toe niet..
Sweety- Ratel
- Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Misschien een stomme vraag hoor, want ik ben nog nooit zo nauw betrokken geweest bij een bruiloft, maar het is toch zeker niet de taak van de getuigen of ceremoniemeesters om dingen te betalen voor de bruiloft??
Gast- Gast
Nee klopt.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
nee is zeker niet de bedoeling! al heeft onze feestcommissie (onze zussen en moeders(als back up) wel de versiering en bloemen hieri n huis betaald. we hebben geld aangeboden maar dit wilde ze niet. we hebbe nonze moders een fotoalbumpje gegevn en onze zusjes een sieraad. (kettinkje en bedel voor armband)
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Melis_je schreef:Hangt er helemaal vanaf tegen wie je het moet zeggen.Bet Weter schreef:Kun je zoiets eigenlijk met enig fatsoen weigeren?
Je kan het ook omkeren; kan dit redelijkerwijs aan je worden gevraagd door het bruidspaar als ze weten dat je helemaal die verantwoordelijkheid niet wil. Dat hoor je te weten als bruidspaar, lijkt me; aangezien ik niet aanneem dat ze zo maar een vage kennis gaan vragen. Ik zou wel weigeren iig, wel op een beleefde manier, maar zeker weten dat ik het niet doe.
Gast- Gast
Sweety schreef:De taart heb ik besteld bij Lejow ( ) en de bloemen worden niet groot. Geen bruidsboeket in ieder geval want dat wil ze zelf niet. Gewoon een paar lelies en fresia's in een boeketje. Dus het valt op zich nog mee maar ik voel me dan zo voor lul staan. Maar dat is gewoon een gevoel van mijzelf denk ik zo. Ik heb het wel aangegeven bij de bruid hoor dat ik graag meer had willen doen maar dat ik het budget er gewoon niet voor heb. Zij vind dat ook helemaal niet erg en vind het juist heel leuk dat ik de taart en bloemen doe. De familie vind het volgens mij geen probleem dat het wordt betaald. Morgen is de verjaardag van haar jongste kind en dan komt die vriendin en de familie van de bruid en bruidegom, dus misschien dat ik er morgen wat over zal horen. Maar tot nu toe niet..
Oeh oeh!!
Thats me, Thats me
(tot zover mijn zinnige bijdrage aan dit topic)
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Guattari schreef:Melis_je schreef:Hangt er helemaal vanaf tegen wie je het moet zeggen.Bet Weter schreef:Kun je zoiets eigenlijk met enig fatsoen weigeren?
Je kan het ook omkeren; kan dit redelijkerwijs aan je worden gevraagd door het bruidspaar als ze weten dat je helemaal die verantwoordelijkheid niet wil. Dat hoor je te weten als bruidspaar, lijkt me; aangezien ik niet aanneem dat ze zo maar een vage kennis gaan vragen. Ik zou wel weigeren iig, wel op een beleefde manier, maar zeker weten dat ik het niet doe.
Ja precies, en bovendien, wat moet een bruidspaar met een ceremoniemeester die niet geschikt is?
Ik hoop echt dat mijn vriendin die op mijn bruiloft getuige en ceremoniemeester was mij niet vraagt als ceremoniemeester!!
Overigens denk ik dat de kans ook best aanwezig is dat ze me niet vraagt als getuige. Ik zou dat wel jammer vinden. Wel hoop ik dan dat ik als goede vriendin bij de belangrijkste dingen mag zijn. Ik denk dat als ik alleen op het feest zou mogen komen ik me toch wel een beetje lullig daaronder zou voelen. Maar goed, dat gaat dan over verwachtingen die niet uitkomen en vind ik dan uiteindelijk vooral mijn eigen probleem als zou ik er echt wel mee zitten.
@Caro, ik denk eigenlijk dat je dit tegen haar wel kan zeggen. Niet dat je je gepasseerd voelt o.i.d. maar dat je uit kunt spreken dat je het lastig vind te zien welke rol jij hebt omdat je wel mee mag denken maar niet mag komen. Ik zou gewoon aan haar vragen hoe ze dat ziet, ik denk dat het dan voor haar ook duidelijker wordt dat ze je als een speelbal een beetje heen en weer duwt. Ik kan me namelijk voorstellen dat ze dat totaal niet in de gaten heeft en gewoon uit een soort enthousiasme o.i.d. doet.
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Sweety, jij hoeft je echt niet lullig te voelen hoor! Mijn vriendin had onze bruidstaart gemaakt, zij heeft de materiaalkosten gewoon vergoed gekregen de spullen die ze kon herbruiken (bakvorm, uitstekers) mocht ze houden als bedankje.
Ook andere betrokken hebben voor alles de materiaalkosten vergoed gekregen (bloemen, kapsel, make-up). Dus alleen arbeidskosten cadeau gekregen en op de dag zelf wat ze wilden geven. Dat vind ik ook logisch, het is toch onze bruiloft, ons feest, dus op onze kosten.
Onze ouders hebben de kleding cadeau gedaan, maar dat vind ik anders. Dat zijn je ouders.
Over het ceremoniemeesterverhaal: Ik ben bij mijn zus ceremoniemeester geweest. Voor mij hield dat in dat ik de creatieve dingen bedacht. Briefje bij de uitnodiging, receptiealbum, vrijgezellenfeestje, duiven. De 'leuke', extra dingetjes.
Mijn zus was bij mij ceremoniemeester. Zij heeft niet het vrijgezellenfeestje georganiseerd (deden vriendinnen), maar wel de extra dingen op de dag zelf. Zij hielp ook iets meer mee. Deels omdat zij het al een keer had meegemaakt en deels omdat ze beter is in het regelen en niet vergeten van dingen.
Ook andere betrokken hebben voor alles de materiaalkosten vergoed gekregen (bloemen, kapsel, make-up). Dus alleen arbeidskosten cadeau gekregen en op de dag zelf wat ze wilden geven. Dat vind ik ook logisch, het is toch onze bruiloft, ons feest, dus op onze kosten.
Onze ouders hebben de kleding cadeau gedaan, maar dat vind ik anders. Dat zijn je ouders.
Over het ceremoniemeesterverhaal: Ik ben bij mijn zus ceremoniemeester geweest. Voor mij hield dat in dat ik de creatieve dingen bedacht. Briefje bij de uitnodiging, receptiealbum, vrijgezellenfeestje, duiven. De 'leuke', extra dingetjes.
Mijn zus was bij mij ceremoniemeester. Zij heeft niet het vrijgezellenfeestje georganiseerd (deden vriendinnen), maar wel de extra dingen op de dag zelf. Zij hielp ook iets meer mee. Deels omdat zij het al een keer had meegemaakt en deels omdat ze beter is in het regelen en niet vergeten van dingen.
Gast- Gast
Jemig, "bruidspersoneel"?
Verder is alles al wel gezegd denk ik. Het is rot dat je er zo mee in je maag zit, maar dat kan nooit de bedoeling zijn van zo'n bijzondere dag. Lekker laten waaien, genieten van waar ze je wel in betrekt en ook gewoon weigeren waar je geen zin in hebt.
Verder is alles al wel gezegd denk ik. Het is rot dat je er zo mee in je maag zit, maar dat kan nooit de bedoeling zijn van zo'n bijzondere dag. Lekker laten waaien, genieten van waar ze je wel in betrekt en ook gewoon weigeren waar je geen zin in hebt.
Gast- Gast
Ik vind je reactie naar je vriendin toe trouwens super volwassen en professioneel. Dat is logisch maar dat moet je ook kunnen. Er zullen veel mensen zijn die dit nietzouden kunnen.
nina- Kletskop
- Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
nina schreef:Ik vind je reactie naar je vriendin toe trouwens super volwassen en professioneel. Dat is logisch maar dat moet je ook kunnen. Er zullen veel mensen zijn die dit niet zouden kunnen.
+1 Ik denk dat ze aan mij wel zouden merken dat ik er mee in mijn maag zit.
Het komt op mij over alsof ze jou voor haar karretje spant. Dat jij wel dingen mag regelen maar dan on-officieel zodat ze niks voor je terug hoeft te doen (ceremoniemeesters en getuigen krijgen na de bruiloft normaal gesproken een extra-tje van het bruidspaar)
Dit zou ook mijn inzicht op de vriendschap geen goed doen, vooral in het verhaal van Happinaz, dus ik vind het echt heel knap dat jullie zo blij kunnen blijven voor je vriendin. Begrijp me niet verkeerd, natuurlijk zou ik er ook geen drama van gaan maken, want iedereen moet het op zijn/haar manier doen.
Tazz- Prater
- Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Ik zou er ook geen drama van maken, maar ik zou ook geen moeite doen voor de bruiloft van die vriendin. Voor mij zou het inderdaad ook wel een beetje een afknapper zijn.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Bruiloft vriendin
» bruiloft beste vriendin
» Is dit een vriendin?
» Een top - vriendin
» Op vakantie met vriendin, zónder andere vriendin
» bruiloft beste vriendin