Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kolven: de succesverhalen!

+3
Teddyaapje
Liadan
Darius
7 plaatsers

Ga naar beneden

Kolven: de succesverhalen! Empty Kolven: de succesverhalen!

Bericht  Darius do 18 aug 2011 - 20:52

Ik ga over twee weken weer aan het werk, en Pepijn gaat twee dagen naar het kdv. Ik wil nu proberen om zes mnd borstvoeding te geven, dus dat wordt kolven. Ik kan wel even wat tipsen succesverhalen gebruiken!

Hoeveel flesjes geef je mee en hoeveel cc? En heb je ook een flesje in de vriezer op het kdv? Hoevaak en hoeveel kolf je per dag?
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Kolven: de succesverhalen! Empty Re: Kolven: de succesverhalen!

Bericht  Liadan do 18 aug 2011 - 21:13

Ik ga ook over 2 weken weer aan het werk. Ik ga dan 3 keer op een dag kolven (10 uur, 13 uur en 16 uur). Naar mijn moeder geef ik 3 flesjes van 150 cc mee. En daar staat ook een flesje in de vriezer.
Bij Yara kolfde ik ongeveer 400 cc op een dag en op andere dagen kolfde ik dan bij omdat ik anders te kort kwam. Dat zal nu ook wel weer zo gaan denk ik.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kolven: de succesverhalen! Empty Re: Kolven: de succesverhalen!

Bericht  Teddyaapje do 18 aug 2011 - 21:16

Ik kolf al dik 9 maanden (alle voedingen) dus ik val waarschijnlijk wel onder succes verhalen haha.

T. krijgt op t kdv 2 melkvoedingen, ik geef 1 fles met 150cc en 1 fles met 330cc mee. Ze beginnen beide voedingen met 150cc en als ie nog meer wil wordt er nog wat bijgemaakt. Het is nog nooit helemaal opgegaan. Ze hebben daar ook niks in de vriezer. Mocht er een keer iets fout gaan met de melk (dat ie bijv. omver gegooid wordt) dan bellen ze en breng ik nieuwe.

Ik zou net zovaak kolven als dat je kindje bij je zou drinken en ook deze tijden aanhouden als dat mogelijk is. Ik zou ook een voorraadje vooruit kolven en thuis in de vriezer doen, mocht je productie een keer wat terug lopen waardoor je niet genoeg kolft om mee te geven dan heb je reserve.

Als je nog vragen hebt hoor ik het wel!

Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kolven: de succesverhalen! Empty Re: Kolven: de succesverhalen!

Bericht  teletascha do 18 aug 2011 - 21:39

Ik ben sinds 1 week terug aan het werk (4 dagen). Ik kolf nu om 9:30, 12:30 en 15:30 en 's ochtends voordat ik de deur uit ga kolf ik 1 de borst waar ze niet aan heeft gedronken. En dat gaat eigenlijk prima. Ik kolf dan precies genoeg (of zelfs ietsje meer) voor de dag erna. Ik heb ook 2 l ofzo voorraad in de vriezer liggen, mocht ze een dag meer dorst hebben. Ik kolf ongeveer 130 cc per keer, dus zo'n 500 ml per dag.
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kolven: de succesverhalen! Empty Re: Kolven: de succesverhalen!

Bericht  Liadan do 18 aug 2011 - 21:51

Ik heb trouwens tot ze 6 maanden was 3 keer op een dag gekolfd, daarna tot ze 11 maanden was 2 keer en vanaf toen tot ze 1,5 jaar was 1 keer op een dag.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kolven: de succesverhalen! Empty Re: Kolven: de succesverhalen!

Bericht  Gast do 18 aug 2011 - 22:45

Ik kolf iedere keer rond voedingstijd, 7 x per dag.

De hoeveelheid zit meestal iets boven de 200 ml per keer, maar soms ook 280 of 120... In de ochtend heb ik vaak meer, s nachts als ik erg moe bent komt er vaak niet zoveel uit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kolven: de succesverhalen! Empty Re: Kolven: de succesverhalen!

Bericht  Bruintje Beer do 18 aug 2011 - 23:26

ik kolf fulltime. Dus alle voedingen. Kolf nu 4x op een dag en dan vaak 250cc. Als ik straks weer ga werken ga ik 2/3x kolven op mijn werk. Ik zorg dat ik 3 flesjes van 170cc klaar heb staan.
ik heb heel veel voorraadt in de vriezer. Is er niet genoeg kan men daar nog uit pakken
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kolven: de succesverhalen! Empty Re: Kolven: de succesverhalen!

Bericht  Darius vr 19 aug 2011 - 1:39

Bedankt voor jullie reacties!

Geef jij een fles van 330 cc mee, teddyaapje? Dat is dan voor meerdere voedingen neem ik aan?

Ik moet nog eens zien hoe ik het allemaal doe. Ik zit niet op kantoor, ik werk vanuit huis/in de auto. Ik zal dus waarschijnlijk wel vaak in mijn auto kolven op een achterafparkeerplaatsje....

Ik hoop het met twee keer kolven te kunnen redden. P drinkt nu rond 7 uur, rond 11 uur, rond 3 uur en dan weer rond 18 uur. In de avond clustert hij vaak. Ik hoop dus maar twee keer te hoeven kolven....
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Kolven: de succesverhalen! Empty Re: Kolven: de succesverhalen!

Bericht  Darius vr 19 aug 2011 - 1:40

o wacht, teddyaapje, nemen ze gewoon elke keer iets uit die fles van 330? Dat is natuurlijk ook een idee!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Kolven: de succesverhalen! Empty Re: Kolven: de succesverhalen!

Bericht  Teddyaapje vr 19 aug 2011 - 4:33

Darius schreef:o wacht, teddyaapje, nemen ze gewoon elke keer iets uit die fles van 330? Dat is natuurlijk ook een idee!

idd. De eerste voeding krijgt hij uit de fles met 150cc. Als hij hierna nog honger heeft pakken ze melk uit de andere fles. Bij de volgende voeding pakken ze weer eerst 150cc en als hij hierna nog honger heeft pakken ze weer wat bij.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kolven: de succesverhalen! Empty Re: Kolven: de succesverhalen!

Bericht  Famke vr 19 aug 2011 - 7:45

Ik kolf op het werk 3x voor twee voedingen. J.arin krijgt 2 voedingen van 180 cc mee. en daar heeft hij altijd voldoende aan, maar het gaat ook altijd op. Mijn gastouder heeft ook altijd 2 voedingen in de vriezer, mocht er wat mis gaan dan heeft ze wat achter de hand.


Ik was vooral bij L.yanne teveel bezig met aantal cc's. Ik kan nooit een hele voeding in 1x kolven, ik kan me borsten lang niet zo leeg niet kolven als hij ze drinkt. En als ik dan niet voldoende kolfde was ik meteen in mineur... Ook dronk J.arin in het begin niet zo goed als thuis, maar dit haalt hij thuis weer in. Ik zat daar best wel mee, maar nu ik 3,5 week bezig ben gaat het eigenlijk heel erg goed. Ik heb geleerd om niet zo strikt naar de cc's te kijken en er wat relaxter mee om te gaan; dus dat is mijn tip, haha!
Famke
Famke
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 255
Punten : 268
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kolven: de succesverhalen! Empty Re: Kolven: de succesverhalen!

Bericht  Flip Fluitketel vr 19 aug 2011 - 7:51

Totdat onze dochter 7,5 maand was heb ik full-time gekolft en ze kreeg alle voedingen via de fles. Op mijn werk kolfde ik vaak 2 keer. Op mijn werk vonden ze het niet altijd even leuk, maar goed ik heb er recht op. Als ze naar de oppas ging gaven we vaak voeding voor 3flesjes van +/- 180 cc mee. 2 gingen er sowieso op en de andere was als reserve.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kolven: de succesverhalen! Empty Re: Kolven: de succesverhalen!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum