Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Tent ingestort op Pukkelpop

+25
girli
Sweety
Kaboutertje
Toet
Oasis
Inge
Printje
Snoes
Sterre
Qiara
Tiana
Flippin' Bitch
Bet Weter
Sarah1985
Parisienne
TukTuk
Monte
blondje1313
Raindrop
Error
Lynn_
Carra
Gigi_
Lejow
ekiaam87
29 plaatsers

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Ga naar beneden

Tent ingestort op Pukkelpop - Pagina 4 Empty Re: Tent ingestort op Pukkelpop

Bericht  Snoes vr 19 aug 2011 - 1:18

Ze hebben op de persconferentie bevestigd dat de dodelijke slachtoffers sowieso allemaal Belgen zijn. 3 slachtoffers verkeren nog in groot levensgevaar en vechten momenteel nog voor hun leven.

Ik vind de actie van de buurtbewoners echt bewonderenswaardig, de solidariteit die er heerste was immens groot.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Snoes vr 19 aug 2011 - 1:21

girli schreef:
Mogelijk is er wel sprake van schuld, omdat er noodweer was aangekondigd in heel België. De organisatie beweert dat het noodweer als verrassing kwam. Dat klopt niet met elkaar. Dat is wat er vanmiddag op het nieuws was.
De organisatie beweert niet dat het noodweer an sich als een verrassing kwam, wél de omvang ervan. Niemand had kunnen voorspellen dat dit zo'n grote chaos zou veroorzaken en dat dit zo'n hevig noodweer zou worden. Ze hadden wel voorspeld dat het in een deel van België hevig zou kunnen onweren, maar dat er met rukwinden van meer dan 100 km/u zelfs bomen met wortel en al uit de grond werden gerukt, daken van huizen werden geblazen, dat had niemand voorspeld.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  blondje1313 vr 19 aug 2011 - 1:31

Noodweer en wat er hier gebeurd is vind ik nog wel een verschil.
Dat noodweer was voor half Europa afgekondigd, volgens mij kun je daar geen festival voor stopzetten, dat zou een ontzettende chaos geven.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Flippin' Bitch vr 19 aug 2011 - 1:34

AngelNyn schreef:
Snowflake schreef:
blondje1313 schreef:Ik kan me herinneren dat er op andere festivals ook wel ooit mensen overleden zijn en dat het 'gewoon' doorging (Lowlands jaren terug iig).
Het is allemaal natuurlijk wel heel erg, maar als er vannacht nog 30.000 mensen op de camping blijven hopen die volgens mij ook dat het doorgaat, het zal dan wel een vreemd festival zijn verder...

Vorig jaar is er ook iemand overleden op Pukkelpop en toen ging het ook gewoon door volgens mij. Ik weet zelf niet of ik als festivalganger nog zou willen blijven daar.

Toen had een artiest zelfmoord gepleegd.. Dat is toch iets anders:)

Verschrikkelijk wat er gebeurd is overigs.. Veel studiegenoten van mij zijn er heen geloof ik.. Hoorde overigs van een vriend dat de eerste tweet van de band, waar dus de tent ingestort is, was "hopelijk heeft PP een goede verzekering, want onze versterkers liggen onder het puin'" laughcry

Vorig jaar is er een artiest na het optreden van het podium boven op een meisje gesprongen, daarna idd zelfmoord gepleegd. Ik heb er toen helemaal niks van meegekregen tijdens het festival. Het was dat mn schoonvader bij thuiskomst een opmerking maakte.
Flippin' Bitch
Flippin' Bitch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1754
Punten : 1836
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Raindrop vr 19 aug 2011 - 4:13

Snoes schreef:
girli schreef:
Mogelijk is er wel sprake van schuld, omdat er noodweer was aangekondigd in heel België. De organisatie beweert dat het noodweer als verrassing kwam. Dat klopt niet met elkaar. Dat is wat er vanmiddag op het nieuws was.
De organisatie beweert niet dat het noodweer an sich als een verrassing kwam, wél de omvang ervan. Niemand had kunnen voorspellen dat dit zo'n grote chaos zou veroorzaken en dat dit zo'n hevig noodweer zou worden. Ze hadden wel voorspeld dat het in een deel van België hevig zou kunnen onweren, maar dat er met rukwinden van meer dan 100 km/u zelfs bomen met wortel en al uit de grond werden gerukt, daken van huizen werden geblazen, dat had niemand voorspeld.

Inderdaad. Ik vind niet dat iemand schuld heeft hieraan.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284

Bericht  Gast vr 19 aug 2011 - 5:07

Snoes schreef:
girli schreef:

Hoorde op de radio dat er idd wel noodweer voorspeld was, maar dat het weer totaal onverwacht van richting veranderde en richting Hasselt ging. Totaal onverwacht en niet te voorkomen. Dus je kan niet spreken van schuld het weer heeft niet gedaan wat het zou moeten doen (voorspelling) Niks is zo veradelijk als het weer! Zo zie je maar weer er is geen pijl op te trekken.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 19 aug 2011 - 5:09

Zojuist waren er beelden op het nieuws ervan. Kippenvel en het gekrijs van die mensen .....
verschrikkelijk !

Gast
Gast

Bericht  Snoes vr 19 aug 2011 - 5:47

Ja, hier blijft het ook echt het hoofdpunt van het nieuws de hele dag. Ik zag ook op FB dat er een koppeltje het leven gelaten heeft op Pukkelpop. Was een FB-pagina voor aangemaakt, krijg kippenvel als ik zo'n pagina open.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast vr 19 aug 2011 - 6:48

Oow jasses Snoes Sad wat naar Sad

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 19 aug 2011 - 11:06

Ik ben zo blij dat ik toch niet ben gegaan!

Gast
Gast

Bericht  Zora vr 19 aug 2011 - 11:10

AngelNyn schreef:

Hoorde overigs van een vriend dat de eerste tweet van de band, waar dus de tent ingestort is, was "hopelijk heeft PP een goede verzekering, want onze versterkers liggen onder het puin'" laughcry

Die smiley is wat ongepast... net als de actie zelf. Eigenlijk heel sneu. Ik hoorde ze net op lowlands tv het verhaal vertellen: echt van die jonge jochies die helemaal niet doorhadden wat voor chaos het buiten hun podium was en meteen dat tweeten. Daarna hadden ze pas door wat er gebeurd was. Ze schaamden zich gelukkig wel erg.
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289

Bericht  Gast vr 19 aug 2011 - 11:29

Ik kan me best voorstellen dat als je daar ter plekke bent, je niet gelijk doorhebt hoe ernstig het is, omdat je totaal geen overzicht hebt van wat er om je heen allemaal gebeurt.

Ik woon redelijk dicht bij Hasselt en zat gister precies tijdens die supercel op de fiets. Ik ben nog nooit zo nat geregend... Het begon met wat donkere wolken rond 5 uur, toen dacht ik nog dat er wel een klein buitje zou vallen. Om kwart voor 6 werd het iets donkerder en om 6 uur zou ik naar een vriendin gaan. Ik heb nog ff gewacht tot het zou gaan regenen, maar het begon maar niet. Het was echt stikbenauwd.

Ik ben om kwart over 6 maar gegaan en toen zag ik dat het boven Vroenhoven donker was, maar richting het centrum was het gewoon nog licht, dus ik hoopte voor de bui bij die vriendin te zijn. Na 5 minuten kwam er vanuit de richting Hasselt echt een hele rare wolk: rare kleur, rare vorm, heel veel kleine bliksemschichten en hij bewoog heel snel. Binnen no time begon het kei- en keihard te regenen en werd de lucht pikzwart. Het barstte echt los en takken braken uit de bomen. Het ene moment was de plek waar ik fietste ijskoud en een meter verder weer heel benauwd, echt heel vreemd.

Binnen 5 minuten was ik tot op m'n ondergoed doorweekt en ik kon nergens schuilen, dus ik ben maar gewoon doorgefietst. Ik kwam 1 andere fietser tegen en voor de rest niemand. Je zag echt geen hand voor ogen. Auto's stonden stil langs de weg, daar kon je alleen de koplampen van zien, zo donker was het. In het centrum waren de straten veranderd in riviertjes. Ik ben nog afgestapt om m'n telefoon in m'n tas te doen, want ik was bang dat die anders kortsluiting zou maken, en toen stond ik tot m'n enkels in het water. Ik moest ook gelijk aan Pukkelpop denken en dat ik blij was dat ik daar niet was. Heb ook gelijk een vriend van me een berichtje gestuurd of hij er niet was.

Gast
Gast

Bericht  TukTuk vr 19 aug 2011 - 12:13

Zora schreef:
AngelNyn schreef:

Hoorde overigs van een vriend dat de eerste tweet van de band, waar dus de tent ingestort is, was "hopelijk heeft PP een goede verzekering, want onze versterkers liggen onder het puin'" laughcry

Die smiley is wat ongepast... net als de actie zelf. Eigenlijk heel sneu. Ik hoorde ze net op lowlands tv het verhaal vertellen: echt van die jonge jochies die helemaal niet doorhadden wat voor chaos het buiten hun podium was en meteen dat tweeten. Daarna hadden ze pas door wat er gebeurd was. Ze schaamden zich gelukkig wel erg.
die smiley was om aan te geven hoe triest en ongepast die tweet vond..

Dat koppeltje waren trouwens vrienden van kotgenootje van me.. Was wel heel triest ook, eerst had da meisje nog op fb gezet gistr "ja wil morgen wel nog feesten op pukkelpop" omda toen nie zeker was of t afgelast zou worden.. En toen bleken dus 2 vrienden van haar omgekomen te zijn..
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Arwyn vr 19 aug 2011 - 20:54

Gets, wat cru AngelNyn..

Wat ik trouwens dan weer niet helemaal snap, is dat mensen terwijl die tenten instorten gewoon nog filmpjes aan het maken waren met hun telefoon, ik zou daar dan echt niet aan denken.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Raindrop vr 19 aug 2011 - 22:06

Mooie beschrijving dat niemand dit had kunnen voorkomen:
http://www.demorgen.be/dm/nl/2462/Standpunt/article/detail/1307240/2011/08/20/Schuld.dhtml#.Tk9r2X5KFHw.facebook
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Bericht  Raindrop vr 19 aug 2011 - 22:10

Dit vind ik dan weer zo triest:

Het stormdrama dat Pukkelpop donderdag trof, heeft sommige festivalgangers er niet van weerhouden hun slag te slaan. In de nacht na het noodweer, dat vijf levens eiste, werden tenten op de verlaten camping leeggeroofd.

Dat meldde de Vlaamse krant Het Nieuwsblad zaterdag. Meerdere getroffenen doen in het dagblad hun verhaal. "Onze tent werd stukgescheurd en de bewaker moest onze bezittingen hardhandig verdedigen", zegt een jongen.

Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Bericht  Aziraphale vr 19 aug 2011 - 22:11

Hoe walgelijk dat er tenten zijn leeggeroofd donderdagnacht Cry
Ik vraag me af of dat buitenstaanders waren of festivalgangers...
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Raindrop vr 19 aug 2011 - 22:29

Ik vind het ook echt walgelijk.. Ik snap niet hoe iemand zoiets kan doen..

Ik vind het erg voor iedereen van wie hun spullen gestolen zijn maar vooral voor de nabestaanden van de overledenen. De laatste bezittingen (bijvoorbeeld een camera met foto's etc.) wil je als nabestaande toch graag hebben..
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 19 aug 2011 - 22:32

Snowflake schreef:Ik vind het ook echt walgelijk.. Ik snap niet hoe iemand zoiets kan doen..

Ik vind het erg voor iedereen van wie hun spullen gestolen zijn maar vooral voor de nabestaanden van de overledenen. De laatste bezittingen (bijvoorbeeld een camera met foto's etc.) wil je als nabestaande toch graag hebben..

+1

Gast
Gast

Bericht  Snoes za 20 aug 2011 - 3:25

Ja, dat hoorde ik ook op het nieuws, Snowflake. Echt triest.

En wat ik dan ook zo stom vind: Gisteren keek ik naar het nieuws, en daar kwam de organisator van Lowlands ter sprake. Die vermeldde in zijn 'toespraak' dat "de tenten van Lowlands wel bestand zijn tegen een windkracht/storm zoals die er op Pukkelpop was". Ik vind dat zo'n lompe uitspraak. Er zijn mijn hemel daken van huizen gewaaid, denken ze dan écht dat een 'simpele' tent steviger is dan een huis?

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Raven zo 21 aug 2011 - 0:03

Snoes schreef:Ja, dat hoorde ik ook op het nieuws, Snowflake. Echt triest.

En wat ik dan ook zo stom vind: Gisteren keek ik naar het nieuws, en daar kwam de organisator van Lowlands ter sprake. Die vermeldde in zijn 'toespraak' dat "de tenten van Lowlands wel bestand zijn tegen een windkracht/storm zoals die er op Pukkelpop was". Ik vind dat zo'n lompe uitspraak. Er zijn mijn hemel daken van huizen gewaaid, denken ze dan écht dat een 'simpele' tent steviger is dan een huis?

Echt triest op pukkelpop is er ook gewoon een boom ddoor een tent gevallen. en daar is geen enkel doek tegen bestand hoor.
Plus is de wind er onder geslagen daar kun je niets aan doen dan gaat het gewoon.

Mijn broertje was daar en stond tegen de tent aan toen er een mast met een geluids of beeld installatie vlak voor zijn neus viel. Toen hebben ze gezegd rennen weg hier. En op het open veld hebben ze even gewacht en zijn toen terug naar de camping gegaan waar ze hun vrienden gevonden hebben. ze zijn per direct naar huis gegaan. Ze waren erg geschrokken en hebben beelden gezien die je nooit meer van je netvlies gewist krijgt. Ik ben echt blij dat hij er nog is.
Vooral als je die youtube filmpjes ziet van mensen die gewoon omwaaien door de sterke wind...
Raven
Raven
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 258
Punten : 265
Registratiedatum : 19-05-11

Bericht  Gast zo 21 aug 2011 - 0:09

Raven, dan heeft jouw broertje echt onwijs veel geluk gehad! Hoe is het nu met hem?

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 22 aug 2011 - 0:04

Snoes schreef:Ja, dat hoorde ik ook op het nieuws, Snowflake. Echt triest.

Dit werd natuurlijk gezegd om geen paniek te zaaien, vooral niet bij ouders/thuisblijvers (de Lowlanders maakte zich immers nergens druk om)

Tenten als de Alpha en de Grolsch staan ook echt als een huis, hebben geen bomen in de buurt die op ze kunnen pleuren en hebben al menig wind mee gemaakt, dus als organisator heb je er dan maar gewoon vertrouwen in dat die niet omdonderen. Echter waren er wel zat andere pilaren/torens/masten aanwezig die wel eens de volle laag zouden kunnen krijgen, en die zijn daarom ook vroegtijdig afgebroken toen er storm 'dreigde' te komen.

Hele storm bleef uit verder, maar ik denk ook dat je als organisatie niet gaat zeggen: nou, als wij net zo'n storm krijgen als op Pukkelpop dan pleurt hier de boel vast ook in elkaar!

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: