Deel van dak nieuw stadion FC Twente ingestort
+11
Aziraphale
Zininzon
banjer49
Sterre
Inge
May
Pien
Kabouter
Monte
Sarah1985
Lejow
15 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Deel van dak nieuw stadion FC Twente ingestort
do 07 jul 2011, 14:38
Dak stadion FC Twente ingestort ENSCHEDE - Een deel van het nieuwbouwstadion van FC Twente in Enschede, de Grolsch Veste, is donderdag rond het middaguur ingestort. Er zijn 14 gewonden gevallen. Er is in ieder geval één dode gevallen.
Traumahelikopter landt in Grolsch Veste. Bron: Edwin de Groot via TwitterDak Grolsch Veste ingestort
Vermoedelijk zijn de gewonden bouwvakkers die aan de zuidkant van het stadion aan het werk waren. Er sprake van twee doden en 14 gewonden. Eén dode is inmiddels bevestigd. Tien gewonden liggen in het ziekenhuis. Twee van hen zijn er slecht aan toe. Drie mensen zijn ter plekke behandeld.
Mogelijk liggen er nog mensen onder het puin. De hulpdiensten zoeken onder het ingestorte deel van het stadion met honden en camera's. Volgens ooggetuigen stonden er bij het stadion 20 tot 25 ambulances en zo'n tien brandweerwagens. Op het veld in het stadion landde een Duitse traumahelikopter. Het traumateam van het Medisch Spectrum Twente vangt de ernstig gewonden op.
'Enorm drama'
Op een persconferentie sprak burgemeester Peter den Oudsten van „een enorm drama”. Er is een telefoonnummer geopend voor familie en betrokkenen: 053 - 4818000. Voor algemene vragen is het nummer 481-5000 geopend. In hotel De Broeierd in de Hengelosestraat is een opvanglocatie voor familieleden van de slachtoffers ingericht
De burgemeester sprak van een niet direct aanwijsbare oorzaak.
Verbouwing in stadion
In het stadion is momenteel een verbouwing aan de gang. Er wordt gewerkt aan een extra ring op het stadion, waarmee de capaciteit naar 30.000 plaatsen wordt verhoogd. Volgens de eerste berichten hebben enkele steunbalken van het dak het begeven, waardoor het op de tribune stortte. De ravage is enorm. Getuigen hoorden een enorm geraas en zagen daarna kapotte balken die uit het dak staken.
Het ingestorte stuk is een dakconstructie in aanbouw aan de korte zijde van het stadion. De rest van het stadion is intact. Projectleider Ben Veenbrink van Stadium Consultancy, die namens FC Twente opdrachtgever is van het project, was nog niet voor commentaar bereikbaar.
Dak stadion FC Twente ingestort ENSCHEDE - Een deel van het nieuwbouwstadion van FC Twente in Enschede, de Grolsch Veste, is donderdag rond het middaguur ingestort. Er zijn 14 gewonden gevallen. Er is in ieder geval één dode gevallen.
Traumahelikopter landt in Grolsch Veste. Bron: Edwin de Groot via TwitterDak Grolsch Veste ingestort
Vermoedelijk zijn de gewonden bouwvakkers die aan de zuidkant van het stadion aan het werk waren. Er sprake van twee doden en 14 gewonden. Eén dode is inmiddels bevestigd. Tien gewonden liggen in het ziekenhuis. Twee van hen zijn er slecht aan toe. Drie mensen zijn ter plekke behandeld.
Mogelijk liggen er nog mensen onder het puin. De hulpdiensten zoeken onder het ingestorte deel van het stadion met honden en camera's. Volgens ooggetuigen stonden er bij het stadion 20 tot 25 ambulances en zo'n tien brandweerwagens. Op het veld in het stadion landde een Duitse traumahelikopter. Het traumateam van het Medisch Spectrum Twente vangt de ernstig gewonden op.
'Enorm drama'
Op een persconferentie sprak burgemeester Peter den Oudsten van „een enorm drama”. Er is een telefoonnummer geopend voor familie en betrokkenen: 053 - 4818000. Voor algemene vragen is het nummer 481-5000 geopend. In hotel De Broeierd in de Hengelosestraat is een opvanglocatie voor familieleden van de slachtoffers ingericht
De burgemeester sprak van een niet direct aanwijsbare oorzaak.
Verbouwing in stadion
In het stadion is momenteel een verbouwing aan de gang. Er wordt gewerkt aan een extra ring op het stadion, waarmee de capaciteit naar 30.000 plaatsen wordt verhoogd. Volgens de eerste berichten hebben enkele steunbalken van het dak het begeven, waardoor het op de tribune stortte. De ravage is enorm. Getuigen hoorden een enorm geraas en zagen daarna kapotte balken die uit het dak staken.
Het ingestorte stuk is een dakconstructie in aanbouw aan de korte zijde van het stadion. De rest van het stadion is intact. Projectleider Ben Veenbrink van Stadium Consultancy, die namens FC Twente opdrachtgever is van het project, was nog niet voor commentaar bereikbaar.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Deel van dak nieuw stadion FC Twente ingestort
echt erg.
Als ik zulke berichten hoor word ik alleen maar banger dat er iets met mijn gaat gebeuren op zijn werk. (die werkt in de bouw)
Als ik zulke berichten hoor word ik alleen maar banger dat er iets met mijn gaat gebeuren op zijn werk. (die werkt in de bouw)
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10
Ik las het ook net, heftig en wat ontzettend erg dat er een dode is gevallen(en misschien wel meer dan 1)
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Ik las het net.
Het is natuurlijk verschrikkelijk. Nu al wat er is gebeurd en dat er al 1 iemand is overleden.
Maar stel je eens voor dat zoiets tijdens een wedstrijd zou gebeuren....
Het is natuurlijk verschrikkelijk. Nu al wat er is gebeurd en dat er al 1 iemand is overleden.
Gast- Gast
Ik hoorde het net op het Journaal (en tussen de Tour de France door). Echt verschrikkelijk..je moet er inderdaad niet aan denken dat het tijdens een wedstrijd was gebeurd. Dit is natuurlijk ook heel erg, maar pff..hoe was het dan wel niet afgelopen?
Kabouter- Kletskop
- Aantal berichten : 2031
Punten : 2123
echt erg.
Sarah1985- Ratel
Ik zag het net op de hyves van Mamarosa, haar man (volgens mij) was daar tot een paar dagen terug aan het werk las ik... Heftig hoor!!
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
hij kan ook morgen met de auto worden aangereden door een vrachtwagen...Sarah1985 schreef:echt erg.
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Hazeltje schreef:Ik las het net.
Er schijnt dat er een kraan iets geraakt heeft, dit zou dus tijdens een wedstrijd niet zo snel gebeuren.
Mijn vriend werkt bij het architectenbureau die dit heeft getekend. De verslagenheid is daar ook erg groot. Echt verschrikkelijk. Er hangt ook echt weer een nare stilte in de stad en af toe hoor je de politiehelikopter.
Gast- Gast
Pien schreef:hij kan ook morgen met de auto worden aangereden door een vrachtwagen...Sarah1985 schreef:echt erg.
Ja dat is waar. Maar er gebeuren zoveel dingen op de bouw, hij zit geregeld in het ziekenhuis laatst kreeg die een boor naast zijn oog als het 1 mm ernaast zat, zat die erin. Maarja er kan altijd van alles overal gebeuren
Sarah1985- Ratel
Ostara schreef:Hazeltje schreef:Ik las het net.
Er schijnt dat er een kraan iets geraakt heeft, dit zou dus tijdens een wedstrijd niet zo snel gebeuren.
Mijn vriend werkt bij het architectenbureau die dit heeft getekend. De verslagenheid is daar ook erg groot. Echt verschrikkelijk. Er hangt ook echt weer een nare stilte in de stad en af toe hoor je de politiehelikopter.
Inderdaad, er heerst echt totale verslagenheid. Ik heb ook al van meerdere mensen gehoord dat er herinneringen naar boven komen van de vuurwerkramp door al die sirenes en helicopters.
Maar echt ik zag net de beelden, wat verschrikkelijk. Ik ben "blij" dat er tot nu toe maar één dode is gevallen. Als ik het zo zie hadden het er veel meer kunnen zijn!
May- Ratel
- Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Verschrikkelijk inderdaad
stoor mij wel aan die trieste grapjes die gelijk op twitter etc verschijnen :s
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Ohh Inge ik ook! Dit wens je gewoon niemand toe! Echt ze zeggen wel eens voetbal is oorlog, maar blijkbaar nemen een groot aantal mensen dat iets te serieus!
May- Ratel
- Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Kan het mij gewoon niet voorstellen, er is een dode gevallen (misschien wel meer) en veel gewonden en dan van die trieste grapjes of mensen die er hard om lachen...
Ben zelf gek op voetbal, een andere club dan twente maar dit gun je niemand
Ben zelf gek op voetbal, een andere club dan twente maar dit gun je niemand
Inge- Ratel
Inge schreef:Verschrikkelijk inderdaad
Ik vind het ook belachelijk. Op FB zag ik ook al mensen het bericht 'liken' en zeggen hoe grappig het wel niet is :S. Heel respectvol !
Sterre- Ratel
- Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
echt wat een drama daaro, vreselijk als je te horen krijgt als je vriend is overleden, mijn nichtje belde net, het is een kameraad van hun die daar overleden is, en zijn vader is een van de zwaargewonden vreselijk zeg.
banjer49- Prater
- Aantal berichten : 1102
Punten : 1404
Registratiedatum : 13-12-10
Oh jeetje dus die moeder heeft een zoon die dood is en een zwaargewonde man. Dat lijkt me echt vreselijk als je gezin zo wordt getroffenbanjer49 schreef:echt wat een drama daaro, vreselijk als je te horen krijgt als je vriend is overleden, mijn nichtje belde net, het is een kameraad van hun die daar overleden is, en zijn vader is een van de zwaargewonden vreselijk zeg.
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Verschikkelijk..
Ik ben op dit moment niet in Enschede maar kreeg rond het middaguur allemaal smsjes van verschillende mensen.
Verschrikkelijke voor de nabestaanden, de gewonden en voor de stad..
Ik ben op dit moment niet in Enschede maar kreeg rond het middaguur allemaal smsjes van verschillende mensen.
Verschrikkelijke voor de nabestaanden, de gewonden en voor de stad..
Gast- Gast
Fauve schreef:Grapjes erover???? Doe even normaal zeg.
yupz helaas staat twitter er al weer vol mee
Inge- Ratel
Ook al kunnen zij er hoogstwaarschijnlijk niks aan doen, kan dit t einde betekenen van zo'n zaak. Moest ook denken aan het bouwbedrijf toen ik de beelden zag. Dan kan je gelijk opdoeken. Vreselijk dat zoiets kan gebeuren, het zag er al best wel "af" uit.Ostara schreef:Hazeltje schreef:Ik las het net.
Gast- Gast
Wat een drama. Ik werk dicht bij het ziekenhuis en de brandweer in Enschede. Het was urenlang een komen en gaan van sirenes.
ook zag ik vanuit het kantoor de heli's en een vliegtuigje vliegen.
Twitter staat inderdaad vol met respectloze reacties. Bah
ook zag ik vanuit het kantoor de heli's en een vliegtuigje vliegen.
Twitter staat inderdaad vol met respectloze reacties. Bah
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Fauve schreef:Grapjes erover???? Doe even normaal zeg.
O.a. dat bij Ajax het dak er af ging toen ze kampioen werden dit jaar, dat Twente daar niet tegen kon en ook wilde dat het dak eraf ging.
Of dat men hoopt dat net zoals het stadion, ook de toekomst van Fc Twente op instorten staat..
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Ik hoorde het vanmiddag ook al
Mijn favo club is ook FC Twente maar het drama is los van het fan zijn echt heel erg... Ben er zwaar door geschokt.
Ik heb zitten huilen. I know, zielig... Maar het zijn wel mensen die mijn buren zouden kunnen zijn...
Mijn favo club is ook FC Twente maar het drama is los van het fan zijn echt heel erg... Ben er zwaar door geschokt.
Ik heb zitten huilen. I know, zielig... Maar het zijn wel mensen die mijn buren zouden kunnen zijn...
Gast- Gast
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» En weer een nieuw deel.. mijn moeder...UPDATE pag 4
» Tent ingestort op Pukkelpop
» Nieuw kapsel/kleding nieuw 'leven'.
» Is er iemand die bij FFF ADO-stadion in Den Haag sport??
» Is er iemand die bij FFF ADO-stadion Den Haag sport?
» Tent ingestort op Pukkelpop
» Nieuw kapsel/kleding nieuw 'leven'.
» Is er iemand die bij FFF ADO-stadion in Den Haag sport??
» Is er iemand die bij FFF ADO-stadion Den Haag sport?
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: