Met wat voor tent ga jij kamperen?
+6
flower
piene1983
Middleme
Zininzon
silly-one
Ringling
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
Met wat voor tent ga jij kamperen?
Een 2seconds tent of juist een hele grote? Of iets er tussenin?
Ringling- Fluisteraar
- Aantal berichten : 393
Punten : 646
Registratiedatum : 28-12-10
Re: Met wat voor tent ga jij kamperen?
Het ligt er een beetje aan hoe lang ik weg ga, maar ik vind een koppel voor 3 personen voor een weekend groot genoeg. Mijn broer heeft nu een nieuwe tent gekocht en deze is voor 3 personen qua slaapruimte en heeft ook zo een grote qua voortent. Voor een week of 2 vind ik dat groot genoeg eigenlijk. Kan je bij slecht weer toch met een beetje ruimte in de tent zitten zonder dat je gelijk op je bed moet gaan liggen.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb een tent van doek, voor acht personen. Er kunnen inderdaad acht personen inliggen, maar dan is er geen ruimte meer over. Wij hebben ook maar 1 slaapcabine, ipv 2. In de slaapcabine is dus best wel wat ruimte over. De andere kant van de tent gebruiken wij voor de spullen. 's Avonds zitten we ook weleens binnen te lezen, ivm kou of muggen.
Het is een tunneltent en hij staat in een half uur. Ik heb hem gekregen van mijn ouders, hij was toen nieuw.
Het is een tunneltent en hij staat in een half uur. Ik heb hem gekregen van mijn ouders, hij was toen nieuw.
Gast- Gast
Met deze:
Hij is echt groot, schaam me bijna om hem mee te nemen (ik lig er alleen in).
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Het ligt er inderdaad net aan hoe lang je weggaat vind ik!
Als ik met mijn ouders ga en we overnachten ergens op doorreis, dan slaap ik in een 2seconds tent. Als ik ergens langer stond sliep ik wel in een koepeltentje voor 3 personen, veel ruimte maar dat vind ik juist wel lekker.
Als ik met mijn ouders ga en we overnachten ergens op doorreis, dan slaap ik in een 2seconds tent. Als ik ergens langer stond sliep ik wel in een koepeltentje voor 3 personen, veel ruimte maar dat vind ik juist wel lekker.
Middleme- Kletskop
- Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10
Zininzon schreef:Met deze:
Deze hebben wij ook gehad! Heerlijke tent, wat lastig om strak opgezet te krijgen dus k zou m niet alleen opzetten.... Die van ons stond na een Zuid-Franse storm als een chalet (vierkant).... Maar toen hadden we er al drie jaar mee gekampeerd!
piene1983- Prater
- Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11
Oh in m'n eentje lukt het ook wel, heb wel voor hetere vuren gestaan (scouting ), maar anders pluk ik zo een paar kerels van de camping!
Zininzon- Ratel
Als wij op vakantie gaan met de tent (dit jaar niet), dan gaan wij met deze. We gaan dan rond de 10 á 14 dagen.
Echt heerlijk al die ruimte. 1e jaar hebben we namelijk gekampeerd in een tentje waarin we net wel/net niet binnen konden zitten met de regen..
Echt heerlijk al die ruimte. 1e jaar hebben we namelijk gekampeerd in een tentje waarin we net wel/net niet binnen konden zitten met de regen..
Gast- Gast
Wat ik me afvraag, kiezen jullie voor een tentdoek van polyester of voor een tentdoek van katoen. Ik ben echt een voorstander van katoen omdat het daarin langer koel blijft overdag en 's avonds langer warm. Ook al is hij wat zwaarder om mee te nemen.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Wij gaan in een tent die al klaar staat van Vacan soleil.
Een vrije grote dus;)
Een vrije grote dus;)
flower- Prater
- Aantal berichten : 735
Punten : 883
Registratiedatum : 03-01-11
silly-one schreef:Wat ik me afvraag, kiezen jullie voor een tentdoek van polyester of voor een tentdoek van katoen. Ik ben echt een voorstander van katoen omdat het daarin langer koel blijft overdag en 's avonds langer warm. Ook al is hij wat zwaarder om mee te nemen.
Die van mij is van polyester. Ik moest gewoon een goedkope tent hebben, dit was de beste optie die ik tegen kwam
Zininzon- Ratel
en dan met zo'n luifel die we los neerzetten of deels over de voortent.
Flippin' Bitch- Kletskop
- Aantal berichten : 1754
Punten : 1836
Registratiedatum : 29-11-10
silly-one schreef:Wat ik me afvraag, kiezen jullie voor een tentdoek van polyester of voor een tentdoek van katoen. Ik ben echt een voorstander van katoen omdat het daarin langer koel blijft overdag en 's avonds langer warm. Ook al is hij wat zwaarder om mee te nemen.
Wij hebben hierom indd een katoenen.
Gast- Gast
Chipp schreef:silly-one schreef:Wat ik me afvraag, kiezen jullie voor een tentdoek van polyester of voor een tentdoek van katoen. Ik ben echt een voorstander van katoen omdat het daarin langer koel blijft overdag en 's avonds langer warm. Ook al is hij wat zwaarder om mee te nemen.
Wij hebben hierom indd een katoenen.
Wij hebben ook een katoenen tent, dat is in warme landen toch wel heel prettig.
yellow- Fluisteraar
- Aantal berichten : 76
Punten : 101
Registratiedatum : 22-11-10
Wij hebben de Coleman Riverside 6 deluxe:
Hij is vrij groot, maar ik zou er niet met 6 personen in willen liggen, daar is hij toch echt te klein voor. Wij slapen met z'n 2en in het vierpersoons deel en dan is het vol genoeg. Wij wilden graag een grote binnentent omdat mijn vriend vrij lang is en hij wilde niet "klem" liggen in de tent. Als het regent kunnen we ook nog binnen zitten, dat is ook wel fijn.
Het is trouwens een polyester tent, puur omdat dat veel goedkoper was dan een katoenen tent. (Vriend ging nooit kamperen en wist niet of hij vaker wilde, dus ik wilde geen dure tent kopen.)
Hij is vrij groot, maar ik zou er niet met 6 personen in willen liggen, daar is hij toch echt te klein voor. Wij slapen met z'n 2en in het vierpersoons deel en dan is het vol genoeg. Wij wilden graag een grote binnentent omdat mijn vriend vrij lang is en hij wilde niet "klem" liggen in de tent. Als het regent kunnen we ook nog binnen zitten, dat is ook wel fijn.
Het is trouwens een polyester tent, puur omdat dat veel goedkoper was dan een katoenen tent. (Vriend ging nooit kamperen en wist niet of hij vaker wilde, dus ik wilde geen dure tent kopen.)
Bimbam- Kletskop
- Aantal berichten : 2318
Punten : 2352
Registratiedatum : 24-02-11
Wij hebben er eentje van polyester. Toen we in de winkel vroegen wat het verschil nou was, zei de verkoper dat als 's ochtends de zon op de tent stond, het in een polyester tent tot 60 graden kon worden en in een katoenen tent 'maar' 40. Nja, 40 of 60, je wil toch die tent uit dan! En aangezien een katoenen tent van hetzelfde formaat 4x zo duur was, was de keuze snel gemaakt
Wij hebben ongeveer zo'n tent:
Niekske- Kletskop
- Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Soortgelijke onderwerpen
» Koelbox/koelkast voor kamperen
» Welke tent?
» Leuke tent in Utrecht
» Vraag mbt feest in tent
» Tent of caravan kopen?
» Welke tent?