Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kind minder laten drinken terwijl het meer wil...

+6
Happydobby
Teddyaapje
Smaragdje
Coco
mauwmauw
Cupcake
10 plaatsers

Ga naar beneden

Kind minder laten drinken terwijl het meer wil...  Empty Kind minder laten drinken terwijl het meer wil...

Bericht  Gast do 18 aug 2011 - 1:29

Hoe doe je dat? Ik vind het echt zielig!

J krijgt 5 flessen van 110 ml BV en 2 flessen van 110 ml flesvoeding.
Vaak ligt hij hierna nog te zoeken, dus geef hem weleens een slokje extra of het beetje wat S. vaak laat staan.

Nu kreeg ik op het CB te horen dat hij 7x 100 ml mag, en niet meer.

Maar kan hem toch niet met een niet volle buik op bed leggen?
Hebben jullie tips?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kind minder laten drinken terwijl het meer wil...  Empty Re: Kind minder laten drinken terwijl het meer wil...

Bericht  Cupcake do 18 aug 2011 - 1:32

Kun je oplossen door niet alles te letterlijk te nemen van het CB!
Gewoon agaan op je moedergevoel...
Cupcake
Cupcake
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 309
Punten : 382
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind minder laten drinken terwijl het meer wil...  Empty Re: Kind minder laten drinken terwijl het meer wil...

Bericht  Gast do 18 aug 2011 - 1:32

Van BV mogen ze zoveel ze zelf willen!

Het CB moet niet van die vreemde adviezen geven... Rolling Eyes

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kind minder laten drinken terwijl het meer wil...  Empty Re: Kind minder laten drinken terwijl het meer wil...

Bericht  mauwmauw do 18 aug 2011 - 1:34

je eigen gevoel volgen,het cb zit niet met een klein mannetje dat honger heeft,jij wel.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind minder laten drinken terwijl het meer wil...  Empty Re: Kind minder laten drinken terwijl het meer wil...

Bericht  Coco do 18 aug 2011 - 1:41

Lekker geven zolang hij honger heeft! Zolang je de hoeveelheid niet verdubbeld, niet te druk om maken. Sowieso mogen ze van BV onbeperkt, dus slaat het advies al helemaal nergens op.
Kolf je nu toch alles?

Misschien is het ook gewoon zuigbehoefte, krijgt hij een speen? Of je vinger?
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind minder laten drinken terwijl het meer wil...  Empty Re: Kind minder laten drinken terwijl het meer wil...

Bericht  Gast do 18 aug 2011 - 1:42

Al wil hij drie liter drinken, het is borstvoeding en dat mag onbeperkt.

Soms geeft het CB echt heel nuttige adviezen, maar zodra ze gaan zeuren over elke milliliter melk of dat bijvoeding echt pas met 6 maanden mag en niet met 5 maand en 3 weken en 2 dagen bijvoorbeeld gaat het bij mij het ene oor in en het andere oor uit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kind minder laten drinken terwijl het meer wil...  Empty Re: Kind minder laten drinken terwijl het meer wil...

Bericht  Gast do 18 aug 2011 - 1:44

Hij heeft een speen, maar die gooit hij er dan gewoon uit omdat hij daar niet genoeg aan heeft.

Dacht dus ook dat ze onbeperkt BV mochten, maar blijkbaar niet. Meer als 700 cc vocht zou slecht zijn voor de nieren?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kind minder laten drinken terwijl het meer wil...  Empty Re: Kind minder laten drinken terwijl het meer wil...

Bericht  Gast do 18 aug 2011 - 1:47

Ja, ik kolf alles, aan de borst haalden ze allebei niet genoeg uit. En eerst borst, dan fles en dan kolven hou ik gewoon niet vol, dus dan maar alles kolven.

Ga hem dan s avonds en s nachts wel iets minder flesvoeding geven en dan aanvullen met BV.

Wist ook niet beter als dat BV onbeperkt mocht...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kind minder laten drinken terwijl het meer wil...  Empty Re: Kind minder laten drinken terwijl het meer wil...

Bericht  Coco do 18 aug 2011 - 1:47

Nee hoor, alleen bij kv is er wel een max die niet enorm overschreden moet worden ivm de toegevoegde vitaminen en mineralen.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind minder laten drinken terwijl het meer wil...  Empty Re: Kind minder laten drinken terwijl het meer wil...

Bericht  Gast do 18 aug 2011 - 1:49

Dat zijn van die regeltjes... Niet elk kind is hetzelfde en daarom is het naar mijn mening ook nutteloos om precieze milliliters aan leeftijden te verbinden. Als je nu niet toevallig had gekolfd en gewoon nog borstvoeding had gegeven, had je vast allemaal complimenten gekregen van het CB en dan had je zoon dus ook meer dan 700 binnen gekregen.

Persoonlijk zou ik zo'n advies afdoen als onzin en gewoon gaan voeden op verzoek, maar jij moet gewoon doen waarbij je je het beste voelt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kind minder laten drinken terwijl het meer wil...  Empty Re: Kind minder laten drinken terwijl het meer wil...

Bericht  Gast do 18 aug 2011 - 1:50

En hij krijgt maar 220 ml KV in 24 uur, dus dat is ver beneden de max hoeveelheid. Op de flesvoeding slapen ze gewoon iets langer, daarom geef ik dat voor de nacht.
Als ik dat niet doe, en gewoon weer BV geef voor de nacht komen we zeer waarschijnlijk weer op 8 voedingen uit dus krijgt hij alleen maar meer...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kind minder laten drinken terwijl het meer wil...  Empty Re: Kind minder laten drinken terwijl het meer wil...

Bericht  Gast do 18 aug 2011 - 1:52

Alsjeblieft PM, ga nou niet twijfelen aan jezelf. Borstvoeding mogen ze echt onbeperkt.

Trouwens, mijn zoon heeft een tijd gehad dat hij bijna 2 liter KV op een dag dronk. Ik maakte me daar ontzettend zorgen om, omdat iedereen daar altijd zo spastisch over doet. Maar volgens ons CB en de kinderarts was het echt niet nodig daar moeilijk over te doen. Wat ze teveel hebben, dat plassen ze weer uit. Maar als ze te weinig hebben, dan is dat voor iedereen een probleem (niet slapen, huilen, niet tevreden zijn).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kind minder laten drinken terwijl het meer wil...  Empty Re: Kind minder laten drinken terwijl het meer wil...

Bericht  Smaragdje do 18 aug 2011 - 1:55

Wat een raar advies. En hoe weten ze op het cb of ze aan de borst ook niet meer cl binnen zouden krijgen dan 700. Ik zou hem gewoon nog wat gekolfde melk geven als hij honger heeft.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind minder laten drinken terwijl het meer wil...  Empty Re: Kind minder laten drinken terwijl het meer wil...

Bericht  Teddyaapje do 18 aug 2011 - 2:01

BV mogen ze onbeperkt hebben dus dat zou ik ook gewoon geven. Als ze alles bij jou drinken kun je ook niet zeggen dat ze maar moeten stoppen want je hebt geen idee hoeveel ze binnenkrijgen. Raar advies van het cb. Als je kindje(s) nu een of andere afwijking hadden dan kan het natuurlijk kloppen maar gezonde baby's mogen drinken wat ze willen (niet bij kv).
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind minder laten drinken terwijl het meer wil...  Empty Re: Kind minder laten drinken terwijl het meer wil...

Bericht  Happydobby do 18 aug 2011 - 2:03

@PM, M. gooit zijn speen er ook uit als hij nog meer wil drinken, als hij alleen zuigbehoefte heeft dan neemt hij genoegen met de speen.

Volgens mij mag BV onbeperkt dus ik zou hem lekker nog wat geven.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind minder laten drinken terwijl het meer wil...  Empty Re: Kind minder laten drinken terwijl het meer wil...

Bericht  Gast do 18 aug 2011 - 2:06

Thnx voor het meedenken en de adviezen dames!! Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kind minder laten drinken terwijl het meer wil...  Empty Re: Kind minder laten drinken terwijl het meer wil...

Bericht  Mamsie do 18 aug 2011 - 2:06

Gewoon aan de borst hangen!!

( grrr ze zouden op elk cb verplicht een goede lactatie deskundige moeten hebben )
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind minder laten drinken terwijl het meer wil...  Empty Re: Kind minder laten drinken terwijl het meer wil...

Bericht  sonly do 18 aug 2011 - 2:17

Elk kind is anders en volgens mij geeft en CB ook nog eens verschillend advies... Dus wat de rest ook al zei, niet te veel twijfelen en gewoon je gevoel volgen. Het zijn richtlijnen, geen leefregels.
sonly
sonly
Prater
Prater

Aantal berichten : 823
Punten : 887
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind minder laten drinken terwijl het meer wil...  Empty Re: Kind minder laten drinken terwijl het meer wil...

Bericht  maiadebij do 18 aug 2011 - 2:46

Mamsie schreef:Gewoon aan de borst hangen!!

( grrr ze zouden op elk cb verplicht een goede lactatie deskundige moeten hebben )

+1

Ik kan me zo opwinden over dit soort onzinnige 'adviezen' van het CB! Lactatiekundigen zouden echt geen overbodige luxe zijn daar

Gewoon lekker wat extra's geven hoor PM, de ene keer groeien ze weer wat sneller en willen ze meer en over een tijdje misschien weer minder.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind minder laten drinken terwijl het meer wil...  Empty Re: Kind minder laten drinken terwijl het meer wil...

Bericht  Parisienne do 18 aug 2011 - 5:43

Inderdaad, je kan BV gewoon lekker geven hoor. En misschien vindt hij water lekker? Kan je gewoon een klein beetje water in een flesje proberen te geven. Misschien werkt dit wel goed om de dorst een beetje te lessen bij je kleintje.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind minder laten drinken terwijl het meer wil...  Empty Re: Kind minder laten drinken terwijl het meer wil...

Bericht  Gast do 18 aug 2011 - 18:06

Vannacht 100 ml gegeven ipv 110 ml, en meneer heeft het daar naar 3 uurjes op gedaan... Doen we dus niet meer Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kind minder laten drinken terwijl het meer wil...  Empty Re: Kind minder laten drinken terwijl het meer wil...

Bericht  maiadebij do 18 aug 2011 - 18:12

Wat mij geholpen heeft is de tijden loslaten, zowel overdag als snachts. Ik werd er nerveus van. J krijgt op verzoek en komt nu ook nog geregeld snachts. Probeer vertrouwen in je kindjes te hebben, ze vragen wat ze nodig hebben en dat is niet snel teveel of te weinig.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kind minder laten drinken terwijl het meer wil...  Empty Re: Kind minder laten drinken terwijl het meer wil...

Bericht  Gast do 18 aug 2011 - 18:22

Ik voed ook op verzoek, maar kan de klok gelijk zetten op overdag 3 uurtjes en s nachts 4. Op de paar minuten nauwkeurig...
Dus schema of op verzoek maakt hier, tot nu toe, geen verschil.

Alleen gister door het wandelen naar CB sliep de 1 prompt 1,5 uur langer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kind minder laten drinken terwijl het meer wil...  Empty Re: Kind minder laten drinken terwijl het meer wil...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum