Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Niet meer inbakeren, minder slapen, herkenbaar?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Niet meer inbakeren, minder slapen, herkenbaar? Empty Niet meer inbakeren, minder slapen, herkenbaar?

Bericht  Mida4you ma 4 apr 2011 - 17:36

Na bijna 2 maand te oefenen is het gelukt om Z. niet meer in te bakeren. ( eindelijk hihi ) Sinds afgelopen weekend ligt ze in een normaal slaapzakje. Alleen merken we nu dat ze veel minder slaapt. Voorheen sliep ze 's middags 2 tot 3 uurtjes en dat is nu 1,5 uur geworden. En normaal sliep ze 's ochtends tot +/- 06.45 maar ze is nu rond 05.30/06.00 uur wakker.... Pff dat is wel heel vroeg voor mama.......

Is dit herkenbaar voor jullie????
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet meer inbakeren, minder slapen, herkenbaar? Empty Re: Niet meer inbakeren, minder slapen, herkenbaar?

Bericht  duckie ma 4 apr 2011 - 18:16

dat hebben we hier nu ook, alleen hebben wij het niet kunnen afbouwen. onze dochter kon 2 weken geleden zomaar op dr buik draaien en doet dit nu continu. dus moesten we de puckababy direct stoppen. hier slaapt ze nu overdag dus elke keer heel kort ook zo rond de 1,5 uur. ze slaapt heel licht, schrikt gauw, en is erg onrustig. kan vaak naar boven lopen om de speen te geven. de laatste paar dagen lukt het me om haar slaapjes soms weer wat langer te maken, maar ze weet niet zo best wat ze wil. wel of niet op dr buik slapen, want ze draait er wel de hele tijd op. t gekke is dat ze snachts wel aardig goed slaapt en de ene keer tot 5 uur andere keer tot 6/7 uur en vannacht was het 3 uur.
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet meer inbakeren, minder slapen, herkenbaar? Empty Re: Niet meer inbakeren, minder slapen, herkenbaar?

Bericht  Mida4you ma 4 apr 2011 - 18:30

duckie schreef:dat hebben we hier nu ook, alleen hebben wij het niet kunnen afbouwen. onze dochter kon 2 weken geleden zomaar op dr buik draaien en doet dit nu continu. dus moesten we de puckababy direct stoppen. hier slaapt ze nu overdag dus elke keer heel kort ook zo rond de 1,5 uur. ze slaapt heel licht, schrikt gauw, en is erg onrustig. kan vaak naar boven lopen om de speen te geven. de laatste paar dagen lukt het me om haar slaapjes soms weer wat langer te maken, maar ze weet niet zo best wat ze wil. wel of niet op dr buik slapen, want ze draait er wel de hele tijd op. t gekke is dat ze snachts wel aardig goed slaapt en de ene keer tot 5 uur andere keer tot 6/7 uur en vannacht was het 3 uur.

Gelukkig heeft Z. vannacht in 1 keer doorgeslapen tot 05.30. Maar als je kleine tot 3 uur slaapt neem ik aan dat de kleine van je wel weer in slaapt valt??

Ach en het is voor Z. ook nog wennen dat ze nu haar armpjes los heeft en dat ze daardoor misschien toch eerder wakker is. Het zal vanzelf wel anders worden denk ik.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet meer inbakeren, minder slapen, herkenbaar? Empty Re: Niet meer inbakeren, minder slapen, herkenbaar?

Bericht  duckie ma 4 apr 2011 - 18:33

ja heb haar toen een flesje gegeven en daarna is ze weer in slaap gevallen. overdag is ze vaak na 1/1,5 uur wakker en meestal krijg ik haar daarna met pijn en moeite nog wel weer ff in slaap want dat is veel te weinig voor haar denk ik maar soms lukt het echt neit....
het zal zeker wennen zijn dat de armpjes los zijn... dat zie ik hier wel. heb haar in ieder geval een knuffel gegeven in bed en daar is ze nu elke keer mee bezig, ze trekt elke keer aan alle poten en al, wel heel grappig om te zien, maar dan blijven haar armpjes een beetje rustig
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet meer inbakeren, minder slapen, herkenbaar? Empty Re: Niet meer inbakeren, minder slapen, herkenbaar?

Bericht  Mida4you ma 4 apr 2011 - 18:36

Ja ik heb Z. ook een knuffeltje gegeven en dat ziet er super lief uit. Als ze dan bijna slaapt heeft ze haar speentje in haar mond en drukt ze het knuffeltje tegen haar aan en slaapt ze haar armpje er om heen. Dat knuffeltje van haar is een soort doekje met een apen hoofdje erop
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet meer inbakeren, minder slapen, herkenbaar? Empty Re: Niet meer inbakeren, minder slapen, herkenbaar?

Bericht  duckie ma 4 apr 2011 - 18:38

hier ook inderdaad, tegen de tijd dat ze bijna slaapt ligt de knuffel of boven in bed op heeft ze hem onder haar armpje liggen net of ze hem knuffelt, heel dicht tegen zich aan. ze heeft een girafje met blauw en groen van happy horse

is ze trouwens bij jou ook vaak haar speentje kwijt?
mijn dochtertje is nu wel vaak om de haverklap dr speentje kwijt en dan is het huilen...
maar vaak trekt ze hem zelf uit de mond
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet meer inbakeren, minder slapen, herkenbaar? Empty Re: Niet meer inbakeren, minder slapen, herkenbaar?

Bericht  Fiwen ma 4 apr 2011 - 18:49

Bij ons was het ook even wennen toen ze niet meer ingebakerd werd maar na een tijdje ging het vanzelf beter.
Ik kreeg van de pedagoog de tip om de handeling van het inbakeren gewoon te blijven doen, dus net alsof je de doeken erom doet en dan wat druk geven met je handen. Dan zou ze het idee krijgen dat ze nog steeds ingebakerd ligt. Geen idee of het werkt, we hebben.het niet nodig gehad.

Speen trok ze er ook steeds uit tot ik een bibi-speen zonder ringetje kocht, die kan ze niet zo goed vastpakken. Misschien ook iets voor jullie?
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet meer inbakeren, minder slapen, herkenbaar? Empty Re: Niet meer inbakeren, minder slapen, herkenbaar?

Bericht  duckie ma 4 apr 2011 - 19:00

Fiwen schreef:Bij ons was het ook even wennen toen ze niet meer ingebakerd werd maar na een tijdje ging het vanzelf beter.
Ik kreeg van de pedagoog de tip om de handeling van het inbakeren gewoon te blijven doen, dus net alsof je de doeken erom doet en dan wat druk geven met je handen. Dan zou ze het idee krijgen dat ze nog steeds ingebakerd ligt. Geen idee of het werkt, we hebben.het niet nodig gehad.

Speen trok ze er ook steeds uit tot ik een bibi-speen zonder ringetje kocht, die kan ze niet zo goed vastpakken. Misschien ook iets voor jullie?

ik gebruik difrax speentjes en deze die ik heb hebben geen ring
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet meer inbakeren, minder slapen, herkenbaar? Empty Re: Niet meer inbakeren, minder slapen, herkenbaar?

Bericht  Mida4you ma 4 apr 2011 - 20:23

Z. is nu ook wel wat vaker haar speen kwijt. Wij hebben en bibi speen met een ringetje en daar een spuugdoekje doorheen. Omdat Z. altijd op haar zij ligt, ligt de speen een beetje op het doekje zeg maar. Ik denk zelf dat als ik een speentje geef zonder ringetje dat ze hem helemaal snel kwijt is en niet zelf kan pakken. Nu kan ze het doekje pakken en zover draaien dat ze haar speentje heeft gevonden en dat is al een paar keer gelukt, misschien toeval maar misschien ook niet haha.

Het is voor Z. natuurlijk ook heel erg wennen dat ze nu haar armpjes vrij heeft. Ze is niet anders gewend dan ingebakerd te worden en strak te liggen. Toen ze nog ingebakerd lag had ze allemaal handdoeken om haar heen om haar lekker stevig te laten liggen, dat doe ik nu nog steeds zodat ze een veilig gevoel heeft. Dit ga ik natuurlijk op denk duur ook minder doen.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet meer inbakeren, minder slapen, herkenbaar? Empty Re: Niet meer inbakeren, minder slapen, herkenbaar?

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 20:51

Wij zijn nu ook (nog steeds) bezig. S. ligt nu in de Puckababy met 1 arm er in en 1 arm er uit. Vanaf morgen gaan er 2 uit. Maar hij slaapt idd veel minder en wordt s'nachts ook vaak huilend wakker. Hij slaapt nu overdag nog maar 1 keer terwijl hij voorheen wel 3x overdag sliep. Ook trekt hij nu vaak z'n speentje ut z'n mond, gooit 'm op de grond en begint te huilen Neutral

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet meer inbakeren, minder slapen, herkenbaar? Empty Re: Niet meer inbakeren, minder slapen, herkenbaar?

Bericht  Mida4you ma 4 apr 2011 - 20:58

Pff ja wij zijn ook 2 maanden bezig geweest.... We hadden echt werkelijk waar alles geprobeerd en had echt bijna de hoop opgegeven. Toen las ik om 1 armpje los te doen en 1 armpje nog gewoon vast. Dat ging goed. Nou is ze afgelopen weekend bij mijn ouders geweest omdat ik en mijn man in Berlijn zaten. Mijn moeder vroeg of zij het wel mocht proberen om allebeide armpjes open te doen, wat voorheen helemaaaal niet lukte omdat ze dan echt bijna de hele nacht huilde en het ging erg goed bij mijn ouders. Wat wonderbaarlijk! Dus afgelopen nacht ( 1e nacht weer thuis ) is het hier ook gelukt, en nu maar hopen dat ze straks wat langer kan doorslapen i.p.v. om 05.30 al wakker te zijn en dat we er uit moeten..... Rustig afwachten
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet meer inbakeren, minder slapen, herkenbaar? Empty Re: Niet meer inbakeren, minder slapen, herkenbaar?

Bericht  PapillonRose ma 4 apr 2011 - 21:00

Hier is het slapen ook wel wat minder sinds ze niet meer ingebakerd wordt. Ze slaapt nog best goed hoor ('s nachts sowieso prima), maar vooral overdag korter en schrikt sneller wakker. In het begin was dat erger dan nu, maar al met al is het hier allemaal wel meegevallen gelukkig. Maar kan me voorstellen dat sommige kindjes er nog meer last van hebben en dat kan voor de ouders ook erg vermoeiend zijn 's nachts! Heb helaas verder geen goede tip voor je.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet meer inbakeren, minder slapen, herkenbaar? Empty Re: Niet meer inbakeren, minder slapen, herkenbaar?

Bericht  Mida4you ma 4 apr 2011 - 21:01

En nu is het al helemaal voor haar wennen omdat ze vandaag voor het eerst naar de Kinderopvang is. Daar moet ze wennen en dan ook nog met losse armpjes slapen... Dat wordt nog wat. Want met de wenochtend wou ze ook helemaaal niet slapen..
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet meer inbakeren, minder slapen, herkenbaar? Empty Re: Niet meer inbakeren, minder slapen, herkenbaar?

Bericht  Gast ma 4 apr 2011 - 21:02

Dit is nu poging 4 en voorheen krijste hij ook alles bij elkaar maar tot nu toe gaat het wel goed met 1 armpje eruit. Kijken hoe het morgen gaat met 2 ! Ik hoop echt zooo dat het goed gaat want ik ben echt een beetje wanhopig aan het worden helaas..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet meer inbakeren, minder slapen, herkenbaar? Empty Re: Niet meer inbakeren, minder slapen, herkenbaar?

Bericht  Mida4you ma 4 apr 2011 - 21:03

Nog maar de 4e poging?? Wij zijn echt bijna 2 maand bezig geweest... Elke dag..... Dat vergt erg veel tijd, veel wakker 's nachts... maar goed het kan niet altijd op de makkelijke manier gaan
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet meer inbakeren, minder slapen, herkenbaar? Empty Re: Niet meer inbakeren, minder slapen, herkenbaar?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum