Naar rato betalen.
+31
Verona
Mizz_S
Kqip
Starla
Parisienne
Zeester
Caro
Paper Crown
SarahKey
Rush
Zonnetje
sanne-84
minoessepoes
bolus26
Melis_je
Lavendel
Kamperseboekenwurm
Ella
litllejoy
Sarah1985
Tania
Caresses
Susan
Snoes
blondje1313
M@niek
Supertalentje
Atelier Madame
Raindrop
Coco
Highway
35 plaatsers
Pagina 4 van 4
Pagina 4 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Naar rato betalen.
Maar als je alles op een hoop gooit en je gaat uitelkaar? Lijkt me lastig.
Gast- Gast
Lorna mercedez schreef:Maar als je alles op een hoop gooit en je gaat uitelkaar? Lijkt me lastig.
Dan is het vanaf dat moment weer ieder voor zich, lijkt mij.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Susan schreef:Lorna mercedez schreef:Maar als je alles op een hoop gooit en je gaat uitelkaar? Lijkt me lastig.
Dan is het vanaf dat moment weer ieder voor zich, lijkt mij.
Dan verdelen we alles door 2 (we zijn getrouwd in gvg) en dan gaan we ieder onze eigen weg.
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Maar als de een nou voor de relatie veel meer heeft gespaard dan de ander? Dat is de reden dat wij het altijd gescheiden hebben gehouden. Het gaat al niet lekker en dan is geld vind ik zo'n lastige kwestie.
Gast- Gast
Mijn vriend heeft ook meer vermogen. Ik wil daar geen gezeik over mochten we uit elkaar gaan.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Ik weet niet, ik zou dan zeggen dat dat alles op één hoop gooien geldt voor het geld dat maandelijks binnenkomt, maar ja, dan kun je ook wel weer oneerlijke situaties krijgen, als hij het grootste deel van zijn salaris wil sparen en daardoor vrij weinig bijdraagt aan die grote hoop. In dat geval moet je denk ik andere afspraken maken.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Wij hebben 1 grote hoop.
2 spaarrekening, 1 voor onverwachte kosten en de ander om echt te sparen/vakantie.
Mijn vriend zijn privérekening gebruikt hij voor zijn auto, komt iedere maand geld op en daar tankt hij van maar worden ook de apk en andere kosten van betaald. (nogal dure auto kwa onderhoud)
Als wij dure uitgaven hebben dan overleggen we altijd even of het goed is dat we dat kopen.
Meestal vraagt mijn vriend of het kan (ik doe de financiën) en als ik iets duurs koop dan heb ik het er 20.000 keer over gehad of ik het wel of niet zou kopen
2 spaarrekening, 1 voor onverwachte kosten en de ander om echt te sparen/vakantie.
Mijn vriend zijn privérekening gebruikt hij voor zijn auto, komt iedere maand geld op en daar tankt hij van maar worden ook de apk en andere kosten van betaald. (nogal dure auto kwa onderhoud)
Als wij dure uitgaven hebben dan overleggen we altijd even of het goed is dat we dat kopen.
Meestal vraagt mijn vriend of het kan (ik doe de financiën) en als ik iets duurs koop dan heb ik het er 20.000 keer over gehad of ik het wel of niet zou kopen
Gast- Gast
Starla schreef:We hebben een huisrekening waar we elke maand allebei een bedrag op storten. Van deze rekening gaan huur, boodschappen, gemeentebelasting, verzekeringen, internet en dergelijke. We betalen ieder apart voor zorgverzekering, telefoon. We verdienen ongeveer evenveel. Ik vind dit ook wel fijn, hoeven we ook geen verantwoording naar elkaar af te leggen. (Niet dat dat dan per see zou moeten, maar ik vind dit een 'vrijer' gevoel geven.
+1, precies hetzelfde als Starla.
Wij studeren allebei nog dus vandaar dat we ongeveer hetzelfde inkomen hebben. Mocht de één een baan krijgen en de ander niet dan vind ik naar rato wel zo eerlijk. Maar principe zou hetzelfde blijven.
Zo vind ik het ook leuker om hem eens te trakteren op iets. Anders is het toch van de gemeenschappelijke rekening, en ja wat voor traktatie is dat dan:p
Nora- Prater
- Aantal berichten : 752
Punten : 837
Voor de relatie hebben we beiden niks gespaard, dus dat is bij ons ook niet zo'n probleem.Lorna mercedez schreef:Maar als de een nou voor de relatie veel meer heeft gespaard dan de ander? Dat is de reden dat wij het altijd gescheiden hebben gehouden. Het gaat al niet lekker en dan is geld vind ik zo'n lastige kwestie.
Als er wel geld was, een eigen bedrijf of anderszins iets dat hij meenam van waarde in onze relatie dan kan ik me voorstellen dat je daar afspraken over maakt.
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Wij hebben allebei geen rooie rotcent, dus we zijn gewoon in gemeenschap van goederen getrouwd. Dan krijgen we allebei niks mochten we uit elkaar gaan. Ik maak het gehele bedrag dat ik van het UWV krijg over naar onze betaalrekening en mijn man maakt over wat we nog missen. Momenteel kan dat niet anders, in betere tijden lieten we altijd de helft van ons salaris op onze rekeningen staan (we houden onze eigen rekeningen) en de andere helft maakten we over naar de betaalrekening voor alle automatische incasso's.
Gast- Gast
Pagina 4 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Samenwonen, kosten delen - boodschappen ook naar rato?
» Eind mei/begin juni met peuter naar de zon, waar naar toe??
» Verhuizen naar vriend ( van dorp naar stad)
» Wat betalen voor gwl!
» betalen bij de ns
» Eind mei/begin juni met peuter naar de zon, waar naar toe??
» Verhuizen naar vriend ( van dorp naar stad)
» Wat betalen voor gwl!
» betalen bij de ns
Pagina 4 van 4
Permissies van dit forum: