Naar rato betalen.
+31
Verona
Mizz_S
Kqip
Starla
Parisienne
Zeester
Caro
Paper Crown
SarahKey
Rush
Zonnetje
sanne-84
minoessepoes
bolus26
Melis_je
Lavendel
Kamperseboekenwurm
Ella
litllejoy
Sarah1985
Tania
Caresses
Susan
Snoes
blondje1313
M@niek
Supertalentje
Atelier Madame
Raindrop
Coco
Highway
35 plaatsers
Pagina 3 van 4
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Naar rato betalen.
Nee, bij lange na niet, hahaha!
Maar op de bult gooien gaat ook sowieso niet gebeuren
Maar op de bult gooien gaat ook sowieso niet gebeuren
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Wij betalen wel naar ratio. Hij werkt fulltime, betaald de hypotheek, andere vaste lasten en de auto verzekering.
Ik betaal kleding, boodschappen, benzine, kado'tjes, kosten hond en overige kosten (zorgverzekering, mobiel).
Dit doen we al 6 jaar en bevalt ons prima.
Straks komen de kdv kosten voor zijn rekening en andere kosten (luiers etc etc) voor mij.
Maar het is niet zo dat we zelfs een pakje kauwgom delen. Als ik niet uit kom met het geld betaald hij iets. En andersom ook. Dan hoeven we dat niet terug te betalen ofzo.
We denken er wel eens over om alles op 1 hoop te doen, maar een of andere manier houd dat mij tegen. Wil graag controle houden over mijn eigen geld.
Ik betaal kleding, boodschappen, benzine, kado'tjes, kosten hond en overige kosten (zorgverzekering, mobiel).
Dit doen we al 6 jaar en bevalt ons prima.
Straks komen de kdv kosten voor zijn rekening en andere kosten (luiers etc etc) voor mij.
Maar het is niet zo dat we zelfs een pakje kauwgom delen. Als ik niet uit kom met het geld betaald hij iets. En andersom ook. Dan hoeven we dat niet terug te betalen ofzo.
We denken er wel eens over om alles op 1 hoop te doen, maar een of andere manier houd dat mij tegen. Wil graag controle houden over mijn eigen geld.
Rush schreef:We betalen nu boodschappen om en om en aan het huis hebben we geen kosten.
Als we echt gaan samenwonen, dan komen die er wel en dan zal het half om half gaan denk ik. Qua salaris verdienen we hetzelfde, maar m`n vriend maakt veel over uren en dat geld spaart hij. Ik heb dus eigenlijk nog geen idee hoe we dat gaan doen haha.
Auto`s houden we sowieso apart, aangezien ik niet voor zijn gigantisch dikke bak ga/wil betalen.
ohh dit komt me bekend voor!! ook wij verdienden evenveel, maar mn vriend werkte ook veel over en 'stak dat geld in eigen zak' terwijl ik het huishouden maar deed en hij daar weinig tijd voor had.. en dat 'extra' geld gebruikte hij voor zn dure hobby; auto's en schieten. zijn enkele ruzies overheen gegaan!
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10
SarahKey, staat het huis wel op jullie beider namen of heeft hij je als enige erfgenaam aangewezen?
Gast- Gast
Ik hoef me ook niet te verantwoorden, hij ook niet maar ik heb jarenlang alleen gewoond en wil gewoon graag voor een deel mijn 'zelfstandige' gevoel houden. En als 1 van ons iets tekort komt vullen we gewoon bij, en hoeven dat ook niet terug. Qua boodschappen doen we hoe t uitkomt. Maar ik wil gewoon iets van geld voor mezelf hebben. Als we een bonus krijgen op het werk, houden we die ook zelf. Al komt het er in de praktijk toch op neer dat we die in de verbouwing steken.
Gast- Gast
Hier gaat alles op één hoop. We hebben maandelijks ieder hetzelfde bedrag om uit te geven aan eigen dingen en de rest sparen we.
Zo kan ik dus toch mijn shoppinghabits bekostigen en hij zijn stapavondjes, zonder scheve gezichten...
Overigens ben ik degene die het meeste verdiend. Ik voel daar verder niets bij, alleen als we uit elkaar zouden gaan ofzo, dan zou ik wel een flink aantal van de meubels willen hebben, haha.
Zo kan ik dus toch mijn shoppinghabits bekostigen en hij zijn stapavondjes, zonder scheve gezichten...
Overigens ben ik degene die het meeste verdiend. Ik voel daar verder niets bij, alleen als we uit elkaar zouden gaan ofzo, dan zou ik wel een flink aantal van de meubels willen hebben, haha.
Gast- Gast
Wij hebben alles op 1 hoop, we krijgen elke maand beide een substantieel bedrag (beide hetzelfde) en dat is dan onze joepiegeld (zo noemt mijn man het omdat ik altijd zeg: JOEPIE, ik heb weer geld!!) we sparen een deel en we hebben de vaste lasten die allemaal van dezelfde rekening wordt afgeschreven (daar hebben we geen pasje van..zetten we geld op en alles gaat daar vanaf)en dan de vaste lasten rekening voor boodschappen enzo.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
We hebben een gezamelijke rekening maar de salarissen komen wel op onze eigen bankrekeningen binnen. Hiervan maken we allebei een deel van over naar de huisrekening waar de vaste lasten + boodschappen vanaf gaan. We houden allebei ongeveer hetzelfde bedrag per maand over om aan 'eigen' dingen te spenderen. Ik wil graag eigenschap houden over mijn eigen geld, of een klein gedeelte daarvan en als ik dan een keer een CHI tang wil kopen dan doe ik dat. Wil hij een keer een nieuwe harde schijf oid kopen (computer onzin) dan doet hij dat..
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Bij ons net als bij Caro.
Ons salaris komt binnen op onze eigen rekening. We storten allebei een bedrag (wel naar rato) naar een gezamelijke rekening. Hier worden de vaste lasten en de boodschappen van betaald. We hebben ook een gezamelijke spaarrekening. Het bevalt me prima zo.
We hebben een gesprek met de notaris gehad over een samenlevingscontract. Bovenstaand was ook haar advies. Dit deden we ook al voor de tijd, dus alles blijft bij hetzelfde.
Ons salaris komt binnen op onze eigen rekening. We storten allebei een bedrag (wel naar rato) naar een gezamelijke rekening. Hier worden de vaste lasten en de boodschappen van betaald. We hebben ook een gezamelijke spaarrekening. Het bevalt me prima zo.
We hebben een gesprek met de notaris gehad over een samenlevingscontract. Bovenstaand was ook haar advies. Dit deden we ook al voor de tijd, dus alles blijft bij hetzelfde.
Zeester- Fluisteraar
- Aantal berichten : 85
Punten : 105
Registratiedatum : 25-11-10
Wij gooien ook alles op 1 hoop.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Verzekeringen e.d. van jullie beiden, worden die dan ook van jullie gezamelijke rekening afgeschreven? En telefoonrekeningen?Caro schreef:We hebben een gezamelijke rekening maar de salarissen komen wel op onze eigen bankrekeningen binnen. Hiervan maken we allebei een deel van over naar de huisrekening waar de vaste lasten + boodschappen vanaf gaan. We houden allebei ongeveer hetzelfde bedrag per maand over om aan 'eigen' dingen te spenderen. Ik wil graag eigenschap houden over mijn eigen geld, of een klein gedeelte daarvan en als ik dan een keer een CHI tang wil kopen dan doe ik dat. Wil hij een keer een nieuwe harde schijf oid kopen (computer onzin) dan doet hij dat..
Gast- Gast
Wij doen evenveel huishouden, haha. Hij gebruikt het extra geld voor het huis, sparen en leuke dingen doen. Dus daar hoeven we geen ruzie over te makensanne-84 schreef:Rush schreef:We betalen nu boodschappen om en om en aan het huis hebben we geen kosten.
Als we echt gaan samenwonen, dan komen die er wel en dan zal het half om half gaan denk ik. Qua salaris verdienen we hetzelfde, maar m`n vriend maakt veel over uren en dat geld spaart hij. Ik heb dus eigenlijk nog geen idee hoe we dat gaan doen haha.
Auto`s houden we sowieso apart, aangezien ik niet voor zijn gigantisch dikke bak ga/wil betalen.
ohh dit komt me bekend voor!! ook wij verdienden evenveel, maar mn vriend werkte ook veel over en 'stak dat geld in eigen zak' terwijl ik het huishouden maar deed en hij daar weinig tijd voor had.. en dat 'extra' geld gebruikte hij voor zn dure hobby; auto's en schieten. zijn enkele ruzies overheen gegaan!
Rush- Lady Post-a-lot
We hebben een huisrekening waar we elke maand allebei een bedrag op storten. Van deze rekening gaan huur, boodschappen, gemeentebelasting, verzekeringen, internet en dergelijke. We betalen ieder apart voor zorgverzekering, telefoon. We verdienen ongeveer evenveel. Ik vind dit ook wel fijn, hoeven we ook geen verantwoording naar elkaar af te leggen. (Niet dat dat dan per see zou moeten, maar ik vind dit een 'vrijer' gevoel geven.
Starla- Prater
- Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10
Hier komt ook alles op één betaalrekening, wij vinden dat wel net zo makkelijk. We hebben het ook een tijdje gescheiden gehouden, maar bij onverwachte uitgaven was het steeds overleggen wie wat had betaald en wie er aan de beurt was. Nu hebben we daar helemaal geen gedoe meer mee.
Gast- Gast
Ik betaal wat ik kwijt kan. En dat is op dit moment de boodschappen en verzekeringen. Heb daarnaast nog eigen vaste lasten (zorgverzekering, wegenbelasting, benzine, telefoonabo, autoverzekering). Mijn vriend vindt het op dit moment wel even prima zo, ik heb geen vaste uren in de maand en het werk wat ik doe is seizoenswerk tot eind oktober. Als ik straks wel vaste uren heb, zien we wel weer verder.
Kqip- Prater
- Aantal berichten : 938
Punten : 962
Registratiedatum : 03-01-11
Wij krijgen ons salaris gewoon op onze eigen rekening binnen. Dan hebben we een gezamenlijke rekening en daar storten we dan allebei een gelijk bedrag op en daarvan betalen we alles, dus huur, boodschappen, verzekeringen, upc. kadootjes en andere gezamenlijke dingen. Sinds kort hebben we ook een gezamenlijke spaarrekening en het geld dat per maand over blijft zetten we daarop. Mijn vriend verdient iets meer dan ik (in de praktijk niet heel veel) en hij betaalt eigenlijk altijd de bezine van de auto. Daarentegen gaat hij dan ook bijna altijd met de auto naar het werk en hij krijgt een reiskostenvergoeding, dus zo veel meer betaalt hij uiteindelijk niet. Ook als we wat gaan drinken ofzo betaalt hij meestal. Zo heffen we dat kleine verschil weer op, maar dat komt verder echt niet precies ofzo.
Het bedrag wat we overhouden op onze eigen rekening daar doen we mee wat we zelf willen. We betalen daarvan onze eigen telefoonrekening en zorgverzekering, kleding (ik wil niet elke keer als ik wat koop het gevoel hebben dat ik het had moeten vragen ofzo, al is dat helemaal niet zo), zelf sparen, vanalles dus.
Misschien voor velen een omslachtige manier als ik dat zo lees maar voor ons werkt het prima. Overigens hebben wij tot nu toe altijd ongeveer evenveel verdiend, maar stel dat 1 van ons bijvoorbeeld parttime zou gaan werken dan zouden we de bedragen die we op de gezamenlijke rekening storten gewoon aanpassen zodat degene die meer verdient ook meer betaalt.
Het bedrag wat we overhouden op onze eigen rekening daar doen we mee wat we zelf willen. We betalen daarvan onze eigen telefoonrekening en zorgverzekering, kleding (ik wil niet elke keer als ik wat koop het gevoel hebben dat ik het had moeten vragen ofzo, al is dat helemaal niet zo), zelf sparen, vanalles dus.
Misschien voor velen een omslachtige manier als ik dat zo lees maar voor ons werkt het prima. Overigens hebben wij tot nu toe altijd ongeveer evenveel verdiend, maar stel dat 1 van ons bijvoorbeeld parttime zou gaan werken dan zouden we de bedragen die we op de gezamenlijke rekening storten gewoon aanpassen zodat degene die meer verdient ook meer betaalt.
Mizz_S- Kletskop
- Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10
Alles bij elkaar :-) dan lijkt het nog een beetje alsof we veel geld hebben op de rekening hihii
Gast- Gast
Bij ons ging alles altijd op 1 hoop. Daar werd alles van betaald en elke maand kregen we ook zakgeld voor ons zelf. Dan hoefde ik bijvoorbeeld ook niet te vragen of het goed was dat ik uiteten ging want dat was dan "mijn" geld. Was een prima oplossing! Zo heb je ook niet echt gezeur als je iets groots koopt of wat dan ook.
Verona- Prater
- Aantal berichten : 581
Punten : 708
50/50. We hebben allebei hbo en zijn tegelijkertijd begonnen met werken, dus de salarissen ontlopen elkaar niet zoveel. Eerst verdiende ik meer, nu hij. Eigenlijk hebben we alles gescheiden en storten maandelijks een bedrag voor vaste lasten en eten, werkt prima voor ons.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Das lekker, dat hij een paar 1000 euro meer verdiend per maand_Liv schreef:Fijn dat jullie eruit gekomen zijn.
Mijn vriend werkt 5 dagen (soms meer) en ik werk 4 dagen. Ik doe iets meer in het huishouden dan dat hij doet en dat vind ik niet erg. Wij gooien het geld niet op één hoop. Mijn vriend betaalt meer, omdat hij ook een paar 1000 euro per maand meer verdiend.
nina- Kletskop
- Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Als je alles apart houdt en eten en vaste lasten deelt, heb je ook geen gezeur als je iets groots kooptVerona schreef:Bij ons ging alles altijd op 1 hoop. Daar werd alles van betaald en elke maand kregen we ook zakgeld voor ons zelf. Dan hoefde ik bijvoorbeeld ook niet te vragen of het goed was dat ik uiteten ging want dat was dan "mijn" geld. Was een prima oplossing! Zo heb je ook niet echt gezeur als je iets groots koopt of wat dan ook.
Rush- Lady Post-a-lot
Caro schreef:We hebben een gezamelijke rekening maar de salarissen komen wel op onze eigen bankrekeningen binnen. Hiervan maken we allebei een deel van over naar de huisrekening waar de vaste lasten + boodschappen vanaf gaan. We houden allebei ongeveer hetzelfde bedrag per maand over om aan 'eigen' dingen te spenderen. Ik wil graag eigenschap houden over mijn eigen geld, of een klein gedeelte daarvan en als ik dan een keer een CHI tang wil kopen dan doe ik dat. Wil hij een keer een nieuwe harde schijf oid kopen (computer onzin) dan doet hij dat..
Wij doen het precies zo, en ik denk er precies zo over. Mijn vriend wil graag voor het overzicht ofzo alles op 1 hoop, maar dat wil ik niet. Ik wil inderdaad gewoon iets kunnen kopen zonder dat het geld ook van mijn vriend is. Hij vindt alles prima wat ik koop, maar ik wil alles wat dat betreft gewoon zelf bepalen zonder wat duurdere aankopen te moeten overleggen.
@ Storm: Telefoonrekeningen betalen we zelf, toevallig hebben we beide ook nog een eigen verzekering dus dat betalen we ook zelf. Alle gezamenlijke dingen zoals elektra enzo gaan wel van de en/of.
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Samenwonen, kosten delen - boodschappen ook naar rato?
» Eind mei/begin juni met peuter naar de zon, waar naar toe??
» Verhuizen naar vriend ( van dorp naar stad)
» Wat betalen voor gwl!
» betalen bij de ns
» Eind mei/begin juni met peuter naar de zon, waar naar toe??
» Verhuizen naar vriend ( van dorp naar stad)
» Wat betalen voor gwl!
» betalen bij de ns
Pagina 3 van 4
Permissies van dit forum: