Naar rato betalen.
+31
Verona
Mizz_S
Kqip
Starla
Parisienne
Zeester
Caro
Paper Crown
SarahKey
Rush
Zonnetje
sanne-84
minoessepoes
bolus26
Melis_je
Lavendel
Kamperseboekenwurm
Ella
litllejoy
Sarah1985
Tania
Caresses
Susan
Snoes
blondje1313
M@niek
Supertalentje
Atelier Madame
Raindrop
Coco
Highway
35 plaatsers
Pagina 2 van 4
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Naar rato betalen.
Ja, we wonen samen inderdaad! Waarom valt je mond open? Is het zo erg?
Gast- Gast
Mijn mening: ja.... je houd niks extra's over om wat te kopen.... je moet het uiteindelijk terug betalen.....
Wat zou jij doen als het andersom was?? Misschien dat je dan mijn recatie begrijpt
Wat zou jij doen als het andersom was?? Misschien dat je dan mijn recatie begrijpt
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10
+3M@niek schreef:Snowflake schreef:Highway schreef:Wij gooien alles op 1 hoop
+1
+2
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
---
Laatst aangepast door Kamperseboekenwurm op vr 12 okt 2018 - 2:08; in totaal 1 keer bewerkt
Kamperseboekenwurm- Prater
- Aantal berichten : 533
Punten : 779
Wij storten allebei een bepaald bedrag naar de gezamelijke rekening.. Voor de rest (eigen dingentjes, bij ons voornamelijk uitgave voor kleding ) hebben we ons eigen rekening. Wij studeren nog wel allebei (mijn vriend duaal, dus werkt er wel naast).
Ik weet nog niet hoe we het volgend jaar gaan doen als ik ben afgestudeerd.
Ik weet nog niet hoe we het volgend jaar gaan doen als ik ben afgestudeerd.
Gast- Gast
Joan, ik moet zeggen dat ik me er niet prettig bij zou voelen als mijn man zo zou reageren.
Werkt hij zoveel harder dan jij of heeft hij gewoon geluk dat hij meer inkomsten heeft?
Ik neem aan dat jullie allebei wilden samenwonen, niet alleen jij, helemaal naar rato hoeft natuurlijk niet, maar het is niet echt eerlijk voor mijn gevoel als jij niets meer voor jezelf kunt doen en hij bakken vol geld overhoudt. En dat hij het bij wil houden en later van je terug wil als hij nu meer dingen betaald vind ik erg vreemd klinken in een gelukkige relatie, zeker omdat het volgens mij om een tijdelijke situatie gaat totdat jij klaar bent met studeren en ook gaat werken.
Werkt hij zoveel harder dan jij of heeft hij gewoon geluk dat hij meer inkomsten heeft?
Ik neem aan dat jullie allebei wilden samenwonen, niet alleen jij, helemaal naar rato hoeft natuurlijk niet, maar het is niet echt eerlijk voor mijn gevoel als jij niets meer voor jezelf kunt doen en hij bakken vol geld overhoudt. En dat hij het bij wil houden en later van je terug wil als hij nu meer dingen betaald vind ik erg vreemd klinken in een gelukkige relatie, zeker omdat het volgens mij om een tijdelijke situatie gaat totdat jij klaar bent met studeren en ook gaat werken.
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
Hij heeft een kantoorbaan van 38 uur per week. Ik ben degene die voor het huishouden zorgt, daar hoeft hij niet aan te denken. En inderdaad, zodra ik mijn diploma heb wil ik eerst fulltime gaan werken. Sowieso tot volgend jaar september. Het is dus zeker niet blijvend dat hij meer moet gaan betalen of zo, en als ik een keus had gehad had ik het natuurlijk het liefst allemaal gelijk gehad! Maar op dit moment kan dat gewoon even niet.
Gast- Gast
Joan, ik zou het nu niet meer dan redelijk vinden als hij het gros van de kosten op zich neemt.
Je geeft aan dat je studeert, het hele huishouden doet (terwijl het ook zijn huishouden is, lekker makkelijk voor hem)..
En dat hij alles wat hij voor jou betaalt, ziet als lening, daar krijg ik geen lekker gevoel bij..
Je geeft aan dat je studeert, het hele huishouden doet (terwijl het ook zijn huishouden is, lekker makkelijk voor hem)..
En dat hij alles wat hij voor jou betaalt, ziet als lening, daar krijg ik geen lekker gevoel bij..
Gast- Gast
Bedankt voor jullie meningen! Ik ga vanmiddag opnieuw met 'm praten!
Laatst aangepast door Joan op wo 17 aug 2011 - 22:59; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Dikke doei dat ik dan het hele huishouden in mijn eentje zou doen omdat hij aan het werk is en het geld volledig voor zichzelf houdt.
Ik zou ook niet zo gecharmeerd zijn van zo'n houding nee.
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Lavendel schreef:Dikke doei dat ik dan het hele huishouden in mijn eentje zou doen omdat hij aan het werk is en het geld volledig voor zichzelf houdt.
+ joan studeert nog, daar gaat ook de nodige tijd in zitten, lijkt me.
Laatst aangepast door Break Of Day op wo 17 aug 2011 - 22:57; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Ik vind het niet raar om te werken naast je studie, maar ik zou me niet echt lekker voelen bij zijn houding. Als hij dat zo graag wil, moet hij ook maar de helft van het huishouden doen. Maar eigenlijk vind ik het geen logische verdeling.
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
@Joan, ik zou daar ook een naar gevoel bij krijgen. Eerlijk gezegd zou ik in jouw geval dan ook het huishouden 50/50 gaan delen en hem vertellen dat volgens zijn eigen redenering het feit dat iemand meer thuis is niet betekent dat diegene ook meer in het huishouden hoeft te doen. De tijd die je dan overhoudt zou ik besteden aan een bijbaantje en die zogenaamde financiële ondersteuningen zou hij mogen steken waar de zon niet schijnt.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
joan gelijk heb je hoor, zeker niet mee akkoord gaan! ook eens met susan
wij doen het nu nog zo(zo bedacht toen we net gingen samen wonen):
elke maand houden we hetzelfde bedrag voor ons zelf (300) en daar betalen we onze eigen hobby´s en kleding van.De rest gaat naar de gezamelijke rekening en daar betalen we alles van voor ons huis,verzekering en als we samen weg gaan.
zelf vinden we dit erg prettig omdat we allebei ons geld graag aan andere dingen uitgeven( ik koop bijv meer kleding hij technische toestanden)
ondertussen zijn we getrouwd en als we kinderen mogen krijgen gaat alles denk ik op 1 hoop aangezien dat dan makkelijker is.ondertussen zijn onze ´prive´ uitgavepatronen ook wat meer op elkaar afgestemd
wij doen het nu nog zo(zo bedacht toen we net gingen samen wonen):
elke maand houden we hetzelfde bedrag voor ons zelf (300) en daar betalen we onze eigen hobby´s en kleding van.De rest gaat naar de gezamelijke rekening en daar betalen we alles van voor ons huis,verzekering en als we samen weg gaan.
zelf vinden we dit erg prettig omdat we allebei ons geld graag aan andere dingen uitgeven( ik koop bijv meer kleding hij technische toestanden)
ondertussen zijn we getrouwd en als we kinderen mogen krijgen gaat alles denk ik op 1 hoop aangezien dat dan makkelijker is.ondertussen zijn onze ´prive´ uitgavepatronen ook wat meer op elkaar afgestemd
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Melis_je schreef:Ik vind het niet raar om te werken naast je studie, maar ik zou me niet echt lekker voelen bij zijn houding. Als hij dat zo graag wil, moet hij ook maar de helft van het huishouden doen. Maar eigenlijk vind ik het geen logische verdeling.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Wij werken beide full-time, hebben beide hetzelfde salaris en brengen ook beide evenveel in, maar dat betekend inderdaad ook dat we evenveel in het huishouden doen (dat zegt de theorie, in de praktijk wil het nog weleens anders uitpakken).
Als jij nou de hele dag niks zou zitten doen vind ik het wat anders, maar als hij thuis komt van het werk komt hij in een gespreid bedje en dat is andersom niet zo en dat vind ik persoonlijk erg krom. Dan zou ik inderdaad ook het huishouden 50/50 verdelen, dan hou je meteen meer tijd over om een baantje te zoeken.
Ik zou het ook zeker even met hem er over hebben, ik zou er een vervelend gevoel bij krijgen.
Als jij nou de hele dag niks zou zitten doen vind ik het wat anders, maar als hij thuis komt van het werk komt hij in een gespreid bedje en dat is andersom niet zo en dat vind ik persoonlijk erg krom. Dan zou ik inderdaad ook het huishouden 50/50 verdelen, dan hou je meteen meer tijd over om een baantje te zoeken.
Ik zou het ook zeker even met hem er over hebben, ik zou er een vervelend gevoel bij krijgen.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
sow vaak hoor het het tegenovergestelde.. als de 1 (vaak de man) meer verdient, dan wil die ook meer betalen. hier is alles 50/50 (wordt dadelijk 1 pot) maar hij heeft minder maandlasten en houdt per maand dus meer over. als we dan bijv een keer uiteten gaan dan betaald hij vaak, zegt dan zelf ook; ik verdien meer dus.. (in de zin van niet meer dan normaal)
ik ben helemaal geen type dat profiteert van anderen, maar vooral als je samenwoont kan er toch wel iets vanaf?!
ik ben helemaal geen type dat profiteert van anderen, maar vooral als je samenwoont kan er toch wel iets vanaf?!
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Wij leven van zijn salaris. Mijn studiefinanciering gaat op een aparte rekening en daar betaal ik de studie en boeken ed van, wat ik overhou zet ik op mijn eigen spaarrekening, maar die rekening is wel bedoeld als buffer voor studiekosten, en niet om in mn eentje lekker van op vakantie te gaan bijv. Ik denk dat als ik ook geld ga verdienen dat we het op 1 hoop doen, in principe doen we dat nu ook al is het alleen zijn geld
Gast- Gast
Wij doen de vaste lasten naar rato. Mijn vriend verdient net wat meer en betaalt dus ook net wat meer. Toen ik nog studeerde en hij werkte, betaalde hij heel veel meer. Hij heeft ook wel eens een groter deel van de vakantie betaald. Ik vind dit niet meer dan normaal. In een relatie wil je toch beiden 'even rijk' zijn? Niet dat de een veel meer geld te besteden heeft dan de ander? Natuurlijk wil je niet profiteren, maar als de situatie (tijdelijk) zo is dat een van de twee minder geld te besteden heeft, dan betaalt de ander toch wat meer aan de vaste lasten.
Zonnetje- Kletskop
- Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Ik heb vanmiddag met hem gesproken en hem verteld hoe ik er over dacht en hoe het voor mij voelde. We zijn er uit gekomen en hij gaat me tegemoet komen! Op deze manier kan ik in ieder geval makkelijk rondkomen . Ik weet waarom hij er nu opeens wel mee instemde, misschien door mijn argumenten over het huishouden, maar ik ben in ieder geval blij dat we het hebben kunnen oplossen. Bedankt voor jullie reacties!
Gast- Gast
fijn dat hij je tegemoet komt! is ook niet meer als redelijk
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
Fijn dat jullie eruit gekomen zijn.
Mijn vriend werkt 5 dagen (soms meer) en ik werk 4 dagen. Ik doe iets meer in het huishouden dan dat hij doet en dat vind ik niet erg. Wij gooien het geld niet op één hoop. Mijn vriend betaalt meer, omdat hij ook een paar 1000 euro per maand meer verdiend.
Mijn vriend werkt 5 dagen (soms meer) en ik werk 4 dagen. Ik doe iets meer in het huishouden dan dat hij doet en dat vind ik niet erg. Wij gooien het geld niet op één hoop. Mijn vriend betaalt meer, omdat hij ook een paar 1000 euro per maand meer verdiend.
Gast- Gast
We betalen nu boodschappen om en om en aan het huis hebben we geen kosten.
Als we echt gaan samenwonen, dan komen die er wel en dan zal het half om half gaan denk ik. Qua salaris verdienen we hetzelfde, maar m`n vriend maakt veel over uren en dat geld spaart hij. Ik heb dus eigenlijk nog geen idee hoe we dat gaan doen haha.
Auto`s houden we sowieso apart, aangezien ik niet voor zijn gigantisch dikke bak ga/wil betalen.
Als we echt gaan samenwonen, dan komen die er wel en dan zal het half om half gaan denk ik. Qua salaris verdienen we hetzelfde, maar m`n vriend maakt veel over uren en dat geld spaart hij. Ik heb dus eigenlijk nog geen idee hoe we dat gaan doen haha.
Auto`s houden we sowieso apart, aangezien ik niet voor zijn gigantisch dikke bak ga/wil betalen.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Rush schreef:We betalen nu boodschappen om en om en aan het huis hebben we geen kosten.
Maar compenseert het niet, jij extra schoenen, hij meer geld kwijt aan zijn auto?
Gast- Gast
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Samenwonen, kosten delen - boodschappen ook naar rato?
» Eind mei/begin juni met peuter naar de zon, waar naar toe??
» Verhuizen naar vriend ( van dorp naar stad)
» Wat betalen voor gwl!
» betalen bij de ns
» Eind mei/begin juni met peuter naar de zon, waar naar toe??
» Verhuizen naar vriend ( van dorp naar stad)
» Wat betalen voor gwl!
» betalen bij de ns
Pagina 2 van 4
Permissies van dit forum: