feest regelen voor 80 man! help!! (drankjes)
+8
blondje1313
Monte
rapa nui
Lien
Fayebella
Beachgirl
TukTuk
joyce0606
12 plaatsers
Pagina 1 van 1
feest regelen voor 80 man! help!! (drankjes)
ik regel zelf ons trouwfeest voor ongeweer 86 mensen, we moeten zelf ons eigen drank en hapjes regelen, dit is allemaal geen probleem, enige nadeel is om dus genoeg in te slaan zodat we niet voor lul staan!
dus vraag aan iedereen die wel eens een feest heeft georganiseert voor zoveel mensen.
- hoeveel drankjes hebben jullie p.p gerekend, ik dacht iets van 2 á 3 per uur (gemiddeld 10 drankjes voor de hele avond) is dit reeël?
ik heb nu een berekening gemaakt: als ik vanuit ga dat 10 drankje p.p voor de hele avond (4 uur) heb ik in totaal 860 drankjes nodig, daarvan zijn:
360 bier
120 cola light
60 cola
60 sinas
36 7-up
36 cassis
50 jus orange
dan kom ik op 722 drankjes, en dan heb ik nog 138 drankjes "over" die ik wil onderverdelen in witte wijn, rode wijn en rosé.
is dit een beetje goed berekend? of sla ik de plank volledig mis!
p.s mensen komen binnen met een welkomstdrankje, en beginnen vaak met koffie of thee, dit is dus naast de frisdrank en alcohol.
THANKS!! .
dus vraag aan iedereen die wel eens een feest heeft georganiseert voor zoveel mensen.
- hoeveel drankjes hebben jullie p.p gerekend, ik dacht iets van 2 á 3 per uur (gemiddeld 10 drankjes voor de hele avond) is dit reeël?
ik heb nu een berekening gemaakt: als ik vanuit ga dat 10 drankje p.p voor de hele avond (4 uur) heb ik in totaal 860 drankjes nodig, daarvan zijn:
360 bier
120 cola light
60 cola
60 sinas
36 7-up
36 cassis
50 jus orange
dan kom ik op 722 drankjes, en dan heb ik nog 138 drankjes "over" die ik wil onderverdelen in witte wijn, rode wijn en rosé.
is dit een beetje goed berekend? of sla ik de plank volledig mis!
p.s mensen komen binnen met een welkomstdrankje, en beginnen vaak met koffie of thee, dit is dus naast de frisdrank en alcohol.
THANKS!! .
joyce0606- Kletskop
- Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10
Re: feest regelen voor 80 man! help!! (drankjes)
Waar ga je de drank halen? Bij een slijter kan je vaak dichte flessen wel terug brengen als je over hebt.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
AngelNyn schreef:Waar ga je de drank halen? Bij een slijter kan je vaak dichte flessen wel terug brengen als je over hebt.
+1
Als je goede afspraken maakt met de slijter en er ook bij zegt dat het voor een bruiloft is, denk ik niet dat ze erg moeilijk doen als je dingen terugbrengt.
Beachgirl- Kletskop
- Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
de frisdrank en bier is al gekocht omdat dit in de aanbieding was bij de supermarkt. wat betreft de wijn willen wij inderdaad het op deze manier doen.
joyce0606- Kletskop
Inderdaad en de slijter heeft ook wel zicht erop of je goed zit of niet. Hij kan je ook wel adviseren hoeveel je nodig hebt.
Fayebella- Prater
- Aantal berichten : 863
Punten : 902
Ook bij een supermarkt kun je vaak afspraken maken over het terugbrengen van drinken, hier in het dorp doen ze er tenminste niet moeilijk over.
Lien- Prater
- Aantal berichten : 559
Punten : 1229
Registratiedatum : 21-11-10
Ik mis nog iets van spa rood of spa blauw voor mensen die niet iets zoets willen hebben. Of zet je er bv nog een paar kannen/flessen met gewoon water bij.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Ben ik de enige die 10 drankjes in 4 uur wel heel veel vind? Dan moet ik echt vaak naar de wc
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Monte schreef:Ben ik de enige die 10 drankjes in 4 uur wel heel veel vind? Dan moet ik echt vaak naar de wc
Nee, mee eens dat het veel lijkt en dat ik er ook niet aan zou komen. Maar uit nieuwsgierigheid eens gaan googelen en dan krijg je inderdaad advies om dit als gemiddelde aan te houden.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Ik zou voor de zekerheid echt wel een hoog gemiddelde aanhouden, ga nog eens bij de supermarkt langs en vraag of je wat je te veel hebt terug mag brengen. Je kunt beter 10 flessen te veel hebben dan één glas te weinig...
Ik zou zeker ook spa rood/blauw aanschaffen of kannen water neerzetten.
Zijn er geen mensen die normaal mixen drinken of wil je daar niet aan?
En hoeveel bierdrinkers komen er, dat zijn bij ons wel vaak de mensen die erg veel drinken...
En hoeveel bierdrinkers komen er, dat zijn bij ons wel vaak de mensen die erg veel drinken...
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
blondje1313 schreef:Ik zou voor de zekerheid echt wel een hoog gemiddelde aanhouden, ga nog eens bij de supermarkt langs en vraag of je wat je te veel hebt terug mag brengen. Je kunt beter 10 flessen te veel hebben dan één glas te weinig...
ik vind 10 drankjes ook heel veel, ik drink misschien hooguit 3 á 4 drankjes op een feestavond, maar goed ik ben ook echt geen nat persoon!! spa rood en blauw heb ik inderdaad ook, maar dit reken ik er niet echt bij als drankje, vaak drink je dit als tussen door, en natuurlijk zullen er altijd mensen zijn die wel de hele avond water drinken, maar dat is dan ook geen probleem.
wij hebben ook een aantal flessen rum, dit is ook het enige wat we aanschaffen wat betreft sterke drank.
ik vind het moeilijk om in te schatten hoeveel bier drinken, ik heb het op 30 personen gehouden en dan 12 biertjes voor de hele avond (3 in een uur) kom ik op 15 kratten.
(ik heb even grof gerekend, ruim 80 man, helft is man, 40 man, waarvan er ongeveer 30 bier zullen drinken.)
joyce0606- Kletskop
Ik heb laats een feestje gegeven, waarbij ik de drank per stuk afnam in het zaaltje..
Wij hadden ongeveer 48 personen, en er zijn 600 drankjes gedronken.
dat is bijna 13 drankjes pp. ik vind het ook heel veel klinken, maarja het is toch echt gedronken.
Bij ons waren veel bier- en wijn drinkers.
Ik heb dit van internet geplukt, misschien heb je er iets aan..
De hoeveelheid drank, uitgaande van 4 a 5 uur verblijf.
Gaan we uit van royaal maar verantwoord alcohol gebruik?
Bij 5% dranken (o.a bier) een feestavond van 4 a 5 uur komt dat op 7 glazen van 250 ml.
Omdat het lichaam (man) in een uur gemiddeld 1,25 glas alcoholische drank verwerkt,
komen we maximaal uit op 7+5=11 glazen. (Vrouwen gemiddeld 1,13 per uur)
Voor een stevige drinker ronden we dit af op 12.
Dit komt dus neer op 2 liter drank met een percentage van 5%.
En op 1 liter drank met een percentage van 10%.
Wijn is gemiddeld 12%, 1 fles wijn (0,75 ctl).
Frisdranken & Sappen :
We beginnen met 2 koffie of thee dat komt uit op 280 ml.
Voeg daar het eerste uur 1 glas fris aan toe van 200 ml.
Uw fris bezoekers hebben nu geen dorst meer.(halve liter vocht in 1 uur)
Reken voor de volgende 3 uur op maximaal 2 glazen per uur.(1,4 liter fris per 4 uur)
Dit ronden we af naar een 1,5 liter fles per persoon.
(bij groepen groter als 10 personen volstaat 1 liter)
Wij hadden ongeveer 48 personen, en er zijn 600 drankjes gedronken.
dat is bijna 13 drankjes pp. ik vind het ook heel veel klinken, maarja het is toch echt gedronken.
Bij ons waren veel bier- en wijn drinkers.
Ik heb dit van internet geplukt, misschien heb je er iets aan..
De hoeveelheid drank, uitgaande van 4 a 5 uur verblijf.
Gaan we uit van royaal maar verantwoord alcohol gebruik?
Bij 5% dranken (o.a bier) een feestavond van 4 a 5 uur komt dat op 7 glazen van 250 ml.
Omdat het lichaam (man) in een uur gemiddeld 1,25 glas alcoholische drank verwerkt,
komen we maximaal uit op 7+5=11 glazen. (Vrouwen gemiddeld 1,13 per uur)
Voor een stevige drinker ronden we dit af op 12.
Dit komt dus neer op 2 liter drank met een percentage van 5%.
En op 1 liter drank met een percentage van 10%.
Wijn is gemiddeld 12%, 1 fles wijn (0,75 ctl).
Frisdranken & Sappen :
We beginnen met 2 koffie of thee dat komt uit op 280 ml.
Voeg daar het eerste uur 1 glas fris aan toe van 200 ml.
Uw fris bezoekers hebben nu geen dorst meer.(halve liter vocht in 1 uur)
Reken voor de volgende 3 uur op maximaal 2 glazen per uur.(1,4 liter fris per 4 uur)
Dit ronden we af naar een 1,5 liter fles per persoon.
(bij groepen groter als 10 personen volstaat 1 liter)
poppetje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 102
Punten : 114
Registratiedatum : 17-11-10
[quote="joyce0606]ik vind het moeilijk om in te schatten hoeveel bier drinken, ik heb het op 30 personen gehouden en dan 12 biertjes voor de hele avond (3 in een uur) kom ik op 15 kratten.
[/quote]
Dit klopt dus wel, volgens wat ik van internet heb geplukt
[/quote]
Dit klopt dus wel, volgens wat ik van internet heb geplukt
poppetje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 102
Punten : 114
Registratiedatum : 17-11-10
oke mooi!
ik heb de sligro gebeld, en wij kunnen restant wijn terug brengen, dus dat is erg fijn. dus wij halen gewoon genoeg, en is nu een hele mooie aanbieding bij de sligro van santa lucia witte wijn, rode wijn en rosé, deze flessen kosten normaal 6 euro in de winkel en nu bij de sligro 2,50 per fles. ik heb een recentie gelezen op internet over deze wijnen, en wordt over het algemeen wel als erg goed ervaren. wijn is gewoon zo persoonlijk, dat je nooit aan iedereens verwachting kan voldoen.
ook halen wij er denk nog wat flessen gewone cola bij, aangezien dit gemixt kan worden met rum.
onze eerste drank inkopen zijn gedaan door een familielid (die dit zelf aanbood), maar diegene gaat echt uit van zich zelf, die drink geen wijn en alleen maar cola light. dus die had geen wijn ingekocht en veel cola light en wilde een speciaal merk bier kopen die niet gangbaar is voor iedereen. daar hebben we gelukkig kunnen ingrijpen, we hebben nu hertog jan.
ik heb de sligro gebeld, en wij kunnen restant wijn terug brengen, dus dat is erg fijn. dus wij halen gewoon genoeg, en is nu een hele mooie aanbieding bij de sligro van santa lucia witte wijn, rode wijn en rosé, deze flessen kosten normaal 6 euro in de winkel en nu bij de sligro 2,50 per fles. ik heb een recentie gelezen op internet over deze wijnen, en wordt over het algemeen wel als erg goed ervaren. wijn is gewoon zo persoonlijk, dat je nooit aan iedereens verwachting kan voldoen.
ook halen wij er denk nog wat flessen gewone cola bij, aangezien dit gemixt kan worden met rum.
onze eerste drank inkopen zijn gedaan door een familielid (die dit zelf aanbood), maar diegene gaat echt uit van zich zelf, die drink geen wijn en alleen maar cola light. dus die had geen wijn ingekocht en veel cola light en wilde een speciaal merk bier kopen die niet gangbaar is voor iedereen. daar hebben we gelukkig kunnen ingrijpen, we hebben nu hertog jan.
joyce0606- Kletskop
Ik zou in ieder geval zorgen dat je ruim voldoende hebt, ik weet niet wat voor type mensen er komen maar als ik naar mijn eigen omgeving kijk zitten er best stevige bierdrinkers bij. Bier op = echt not done.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
met een simpele verjaardag vind ik het al moeilijk om in te schatten, laat staan met zo'n groot feest..
10 drankjes op een avond is voor fris wel veel, maar voor iemand die bier drinkt vaak niet;) zal ook al verschil in zitten!
10 drankjes op een avond is voor fris wel veel, maar voor iemand die bier drinkt vaak niet;) zal ook al verschil in zitten!
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Bij ons zijn er gemiddeld 15 drankjes gedronken pp. Maar de mannen dronken fanatiek bier en sommige dronken op hun gemakje. Maar misschien kan je alsnog naar de supermarkt gaan en vragen of je volle flessen nog terug kunt brengen als ze over zijn. Als je uitlegt dat het voor een bruiloft is gaan ze misschien wel akkoord en je kan beter te veel in huis halen dan te weinig.
Gast- Gast
Lily schreef:Bij ons zijn er gemiddeld 15 drankjes gedronken pp. Maar de mannen dronken fanatiek bier en sommige dronken op hun gemakje. Maar misschien kan je alsnog naar de supermarkt gaan en vragen of je volle flessen nog terug kunt brengen als ze over zijn. Als je uitlegt dat het voor een bruiloft is gaan ze misschien wel akkoord en je kan beter te veel in huis halen dan te weinig.
ja is zeker waar, en opzich vind ik het ook niet erg om drank over te houde, want dat zet ik in de schuur en komt wel op. mijn schoonouders zijn ook nog jarig en nemen dan wat over, mijn vriend is nog jarig, en eventueel voor het kraambezoek, het scheelt dat frisdrank lang te bewaren is.
ik heb nu dan 12 biertjes p.p. een stevige drinker komt hier wel aan, maar goed er zullen ook mensen zijn die er misschien 6 drinken. ik denk dat we qua bier wel goed uit komen.
wijn slaan we ruim in. 12 flessen rood, 18 flessen wit en 18 flessen rosé
joyce0606- Kletskop
Ik vind de jus d'orange vrij weinig, en ik mis water (spa rood/ spa blauw)
Gast- Gast
Break Of Day schreef:Water kan toch uit de kraan?
Niet overal is het kraanwater lekker.. Hier in het zuiden is het iig niet te zuipen over het algemeen..
TukTuk- Ratel
Ik zou overigs ook nog een zooi flessen Icetea halen, en eventueel iets van spa appel enzo.
Je wilt mensen toch genoeg keuze geven..
En ik weet niet of er ook kinderen naar het feest komen? Dan zou ik ook iets van fristi / chocolade melk nemen.
En ik weet niet of er ook kinderen naar het feest komen? Dan zou ik ook iets van fristi / chocolade melk nemen.
TukTuk- Ratel
AngelNyn schreef:Ik zou overigs ook nog een zooi flessen Icetea halen, en eventueel iets van spa appel enzo.
Ohh dit zou ik juist niet doen. Mensen hoeven niet de keus te hebben uit 10 verschillende drankjes. Of ik zou de IceTea als vervanger voor de cassis doen. Mijn ervaring is dat vrij weinig mensen cassis drinken..
Ohh de Santa Lucia wijn is idd goed te drinken. Mijn ouders (moeder is vinologe) hebben die best vaak thuis staan, die halen ze ook bij de Sligro als een soort van tussendoor wijn. Hou er wel rekening mee dat de witte wijn, een droge variant is. Ik weet niet of je veel zoetdrinkers hebt, maar de Santa Lucia is redelijk aan de droge kant en zal bij een zoet-drinker niet echt goed vallen.
Caro- Ratel
- Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Soortgelijke onderwerpen
» hoeveel hapjes/drank voor feest, hoe uit rekenen?
» feest/activiteiten voor een 50 jarige
» Opdrachten voor een vrijgezellen feest
» Muziek voor feest gezocht!
» Studeren, baan zoeken en opvang voor R. regelen
» feest/activiteiten voor een 50 jarige
» Opdrachten voor een vrijgezellen feest
» Muziek voor feest gezocht!
» Studeren, baan zoeken en opvang voor R. regelen
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: