Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

hoeveel hapjes/drank voor feest, hoe uit rekenen?

+7
TukTuk
Zonnetje
Nora
Inge
Marsy28
Schaapke
Floor
11 plaatsers

Ga naar beneden

hoeveel hapjes/drank voor feest, hoe uit rekenen? Empty hoeveel hapjes/drank voor feest, hoe uit rekenen?

Bericht  Floor ma 20 feb 2012 - 9:57

Is er een site waar ik kan uitrekenen hoeveel drank/hapjes ik nodig heb voor een feest (en misschien ook waar ik kan invullen wat ik dan wil en wat de kosten zijn)?

Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoeveel hapjes/drank voor feest, hoe uit rekenen? Empty Re: hoeveel hapjes/drank voor feest, hoe uit rekenen?

Bericht  Gast ma 20 feb 2012 - 10:42

Ik neem aan dat vooral de prijzen voor hapjes onderling nogal verschillen per bedrijf/horecagelegenheid. Gaat het om een feest bij je thuis of op locatie? Voor bij je thuis zou je kunnen overleggen met een cateringbedrijf, zij hebben vaak wel een goed idee van wat een gemiddelde persoon eet en drinkt op zo'n avond en aan de hand daarvan kunnen ze een (vrijblijvende) offerte voor je opstellen. Als je het in een zaaltje wilt doen of iets dergelijks, zou ik daar even overleggen.

Gast
Gast

hoeveel hapjes/drank voor feest, hoe uit rekenen? Empty Re: hoeveel hapjes/drank voor feest, hoe uit rekenen?

Bericht  Floor ma 20 feb 2012 - 10:45

Gewoon een feest thuis, ik wil eigenlijk geen catering inhuren maar zelf alles halen.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  Schaapke ma 20 feb 2012 - 10:48

Hmmmm...hier ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar. Lees dus even mee.

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Marsy28 ma 20 feb 2012 - 10:49

Je moet even per persoon rekenen. Dus een gemiddelde man drinkt 6 a 7 biertjes. Dus 7 keer het aantal mensen, zitten 24 in een krat etc. Dan de dames die wijn drinken: ongeveer max. 5 op een avond. Kunnen 6 uit een fles.. Reken maar uit. Dan per 8 ongeveer mensen een fles sterke drank en per fles sterke drank 2 a 3 flessen frisdrank. En dan nog wat gewoon frisdrank.

Hapjes:
Ik reken meestal een paar komkommers, kaas, augurken met ham en paar bakken chips en/of nootjes.

Oh en als je frituur hebt is het ook wel lekker wat garnituurtjes te bakken: bitterballen, kaasstengels, nuggets, frikandelletjes.

Maar voor prijsopgave moet ik wel weten hoeveel mensen je denkt te ontvangen en wat voor feestje het is smile

(heb vaker feestjes van man of 20, vandaar)

Laatst aangepast door Marsy28 op ma 20 feb 2012 - 10:51; in totaal 1 keer bewerkt
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10

Bericht  Gast ma 20 feb 2012 - 10:50

Dan is het helemaal lastig, want dan zou er een website moeten bestaan die alle wijn en alle hapjes en drankjes inkoopt. Misschien bestaat het wel hoor, ik kan het me gewoon niet zo goed voorstellen. Ik weet niet voor hoeveel personen het feest is en wat je in gedachten hebt? En wat voor hapjes? Komkommer en chips of wil je tapas e.d. gaan maken?

Ik tel meestal ongeveer het aantal bier drinkers en dan 7/8 flesjes per persoon. Aantal wijndrinkers en even kijken hoeveel zij drinken. Gemiddeld is dat bij mij meestal 1/1,5 fles.

Edit: ik bereken het dus ongeveer net als Marsy, maar ik haal nooit sterke drank eigenlijk.

Laatst aangepast door June op ma 20 feb 2012 - 10:51; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Inge ma 20 feb 2012 - 10:51

Je kan bijsommige supermarkten / drankwinkels regelen dat dichte flessen weer terug gebracht kunnen worden na het feest

Ik heb eigenlijk altijd te veel in huis :-)
Maak vaak 8 verschillende hapjes (vaak ieder hapje ongeveer 3 per persoon) verder chips en nootjes, stokbrood en toastjes met allerlei smeersels en vaak iets van minipizzatjes / frituurhapje

Kosten zou ik zo echt niet weten eigenlijk

Edit: hier drinken de meeste wel minimaal 12 flesjes

Laatst aangepast door Inge op ma 20 feb 2012 - 10:53; in totaal 1 keer bewerkt
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Nora ma 20 feb 2012 - 10:52

Moeilijk te zeggen. Totaal afhankelijk wat voor type feest je geeft.
Vrienden die bier drinken of je oma. Daarnaast wat voor hapjesje wil maken. Chips kost niks, maar wraps met zalm weer wel. Vind je wijnvan €3 prima of vind je het pas vanaf €10 te drinken
Nora
Nora
Prater
Prater

Aantal berichten : 752
Punten : 837

Bericht  Zonnetje ma 20 feb 2012 - 10:56

Wat betreft het drinken:
Wat ik meestal doe, is een lijstje maken van personen die er komen. Ik probeer te voorspellen wat ze gaan drinken: bier, wijn of fris. Voor iedere persoon die bier drinkt, reken ik op een klein kratje bier per persoon. Dat is erg royaal gerekend, dus daar haal ik dan een paar kratjes vanaf, maar er komen op mijn feest vaak een aantal mannen die behoorlijk veel drinken, dus vandaar deze berekening.
Dan reken ik bij bepaalde meiden een fles wijn per persoon en bij anderen, waarvan ik weet dat ze weinig drinken een fles wijn per twee personen.
Voor iedereen die niet drinkt, reken ik een fles frisdrank/pak sap en ik neem dan nog wat extra flessen fris en wat extra pakken sap. Ik neem altijd alleen cola, fanta en dubbel fris.
Je hebt zo waarschijnlijk wel teveel, maar ik vind het altijd een fijn gevoel om ruim voldoende in huis te hebben. Bij veel supermarkten kun je dat wat je over hebt terug brengen na het feest.

Wat de hapjes betreft ligt het er maar net aan wat je wilt. Kies je voor gebak, kies je voor chips/nootjes/toastjes of ga je zelf allerlei hapjes maken waarmee je rond gaat of ga je aan het einde van de avond nog snacks bakken. Dan zou ik even uitrekenen wat je een normale hoeveelheid hapjes per persoon vindt.
Zonnetje
Zonnetje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2589
Punten : 2726

Bericht  Floor ma 20 feb 2012 - 21:56

we zitten op zeker 45 volwassenen en 13 kinderen (waarvan 4 baby's). maar mijn man begon gisteren over het ook uitnodigen van mijn familie, dan zitten we aan 66 volwassenen en 15 kinderen.
ik ga zometeen eens rekenen met jullie uitleg. bedankt!
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  TukTuk ma 20 feb 2012 - 22:13

Ik vind 7 bier per man echt veel gerekend.. Maar het hangt er natuurlijk totaal van af wat voor feest je hebt.
Er zullen genoeg mensen zijn die BOB zijn en dus niks drinken.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Bosjesvrouw ma 20 feb 2012 - 22:37

Hebben jullie geen buurtsupper of suppermarkt in de buurt die fris en bier/wijn levert en wat over blijft weer terug neemt?
Dat doen wij vaak met feesten. Alles wat dicht zit en dus overblijft nemen ze weer terug (en hoef je niet voor te betalen).

Bosjesvrouw
Prater
Prater

Aantal berichten : 1368
Punten : 1428

Bericht  Caramba ma 20 feb 2012 - 22:43

AngelNyn schreef:Ik vind 7 bier per man echt veel gerekend.. Maar het hangt er natuurlijk totaal van af wat voor feest je hebt.
Er zullen genoeg mensen zijn die BOB zijn en dus niks drinken.

Hier is dat echt te weinig op een verjaardag, met mijn verjaardag hadden we 8 kratten bier, waarvan 6 zijn leeg gegaan. Nu wonen bijna al onze vrienden in hetzelfde dorp, op een paar na, maar die komen met de fiets of blijven slapen.

Met familie, onze familie is niet groot. Hebben wij aan 1 fles rode wijn genoeg en aan 1 fles port hebben we ook genoeg.
Ook sterkere drank hebben we aan 1 fles van iets genoeg, omdat de fles nooit leeg word gedronken op een avond.
Frisdrank hebben wij standaard genoeg van in huis.
Hapjes kun je zo duur maken als dat je zelf wilt.

Laatst aangepast door Spetterdespat op ma 20 feb 2012 - 22:44; in totaal 1 keer bewerkt
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Bericht  Schaapke ma 20 feb 2012 - 22:44

Goede tips. Ik was inderdaad wat meer benieuwd naar hoeveel flesjes/ glazen per persoon gerekend moeten worden. Ook de hapjes vind ik átijd lastig om te berekenen.

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  studiebol ma 20 feb 2012 - 22:53

7 bier zou hier ook echt te weinig zijn! De helft komt op de fiets en meestal zijn het de vrouwen die terug rijden als er iemand met de auto komt.

Qua drinken sla ik gewoon genoeg in, daarvan heb ik altijd zoiets dat komt wel op.. en gaat niet heel snel over de datum.

Qua hapjes vind ik het ook altijd lastig en de conclusie is dan ook altijd dat ik te veel heb. Maar ja ook bij chips geld dat het niet snel over de datum gaat, denk dat je vooral goed na moet denken over de "verse" hapjes.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Pompoen di 21 feb 2012 - 2:51

Wow!!! Als ik zoveel drank zou inslaan voor een verjaardag dan zou ik over 10 jaar nog bezig zijn alles op te maken...

Hier word vaak juist weinig gedronken, wel fris (zeg 2 flessen prik en 3 pakken sap) en ook wel een paar flessen wijn en meestal iets van 8 biertjes afhankelijk van wie er komen. Dan komen er dus iets van 20 mensen...
Maar goed, wij geven nooit zulke wilde feestjes en ik ken dus weinig echte drinkers, de meeste van mijn vriendinnen houden het bij frisdrank of een wijntje. Eigenlijk is alleen mijn zusje een zuipschuit, haha.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: