Vraagje aan docenten (VO) over regels in de klas
+6
MAS
blondje1313
bolus26
Monte
Tania
PapillonRose
10 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Vraagje aan docenten (VO) over regels in de klas
Leuk en spannend!
Ik moet zeggen, ik geef les op vmbo BB en KB en wil niet anders. Tenminste nu nog niet. Heb ook les gegeven op havo en vwo maar dat trok mij helemaal niet. De leerlingen waren daar veel schijnheiliger en gemener dan op het vmbo, daar izjn de leerlingen gewoon goudeerlijk. Ze halen ook heus wel eens rottigheid uit maar de openheid en eerlijkheid is zo mooi, daar geniet ik elke dag van! Ik hoop dat jij het ook als leuk zal ervaren!
Succes morgen! En vergeet neit, beter te streng beginnen dan te lief. Afzwakken accepteren ze, regels aanscherpen later niet meer.
Ik moet zeggen, ik geef les op vmbo BB en KB en wil niet anders. Tenminste nu nog niet. Heb ook les gegeven op havo en vwo maar dat trok mij helemaal niet. De leerlingen waren daar veel schijnheiliger en gemener dan op het vmbo, daar izjn de leerlingen gewoon goudeerlijk. Ze halen ook heus wel eens rottigheid uit maar de openheid en eerlijkheid is zo mooi, daar geniet ik elke dag van! Ik hoop dat jij het ook als leuk zal ervaren!
Succes morgen! En vergeet neit, beter te streng beginnen dan te lief. Afzwakken accepteren ze, regels aanscherpen later niet meer.
Lien- Prater
- Aantal berichten : 559
Punten : 1229
Registratiedatum : 21-11-10
Daar heb je gelijk in, leerlingen van HAVO/VWO zijn meestal veel schijnheiliger, doen veel meer achter je rug om enzo.. Maar ik vond het qua leerstof erg leuk om te doen, je kan meer van je vak kwijt.
Vandaag was dan de eerste dag! Twee uur examentraining voor mavo 4, dat was erg leuk. Wel erg luxe dat het maar 4 leerlingen zijn Nu hebben we een gezellig klein groepje en dat wordt denk ik wel wat. Erg lieve meiden in elk geval.
Dan nog een M/H 2e klas die ik 1 uur in de week kan geven, leuke leerlingen en in elk geval deze eerste les erg rustig en welwillend.
En toen kwam de klas die helemaal van mezelf is (ook een 2e klas M/H).. Wat een stelletje was dat Moest al waarschuwen, straf geven, de hele klas de tafels uit elkaar.. Zo druk, nergens naar luisteren, proberen alles te doen wat niet mag (eten, muziek luisteren, door de klas roepen, ga zo maar door...). Vond het helemaal niks! Zo is het niet gezellig. Maargoed, ik doe mn best en hopelijk kunnen we er toch wat van maken nadat ik laat zien dat ze hier niet mee wegkomen.
Vandaag was dan de eerste dag! Twee uur examentraining voor mavo 4, dat was erg leuk. Wel erg luxe dat het maar 4 leerlingen zijn Nu hebben we een gezellig klein groepje en dat wordt denk ik wel wat. Erg lieve meiden in elk geval.
Dan nog een M/H 2e klas die ik 1 uur in de week kan geven, leuke leerlingen en in elk geval deze eerste les erg rustig en welwillend.
En toen kwam de klas die helemaal van mezelf is (ook een 2e klas M/H).. Wat een stelletje was dat Moest al waarschuwen, straf geven, de hele klas de tafels uit elkaar.. Zo druk, nergens naar luisteren, proberen alles te doen wat niet mag (eten, muziek luisteren, door de klas roepen, ga zo maar door...). Vond het helemaal niks! Zo is het niet gezellig. Maargoed, ik doe mn best en hopelijk kunnen we er toch wat van maken nadat ik laat zien dat ze hier niet mee wegkomen.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Ooow die laatste klas klinkt echt als een klas die je aan het testen is! Hier kun je in ieder geval goed oefenen met je regels!
Lien- Prater
Op het begin zeker voet bij stuk houden in de klas met je regels!
Wat ik trouwens erg leuk vindt bij de Mavo klassen bij ons op school (MHV-school) is dat ze veel geïnteresseerder zijn in jou als persoon.
Het kan best leuk zijn om ze over je dochtertje te vertellen (als je dat zelf tenminste wilt), al moet je ook opletten dat het dan daar niet de hele les over gaat, want dat zullen ze vast ook wel proberen!
Wat ik trouwens erg leuk vindt bij de Mavo klassen bij ons op school (MHV-school) is dat ze veel geïnteresseerder zijn in jou als persoon.
Het kan best leuk zijn om ze over je dochtertje te vertellen (als je dat zelf tenminste wilt), al moet je ook opletten dat het dan daar niet de hele les over gaat, want dat zullen ze vast ook wel proberen!
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
Ik heb ook nog een vraag met betrekking tot deze topic.
Hebben jullie ook een speciale manier om te beginnen met de klassen in het nieuwe schooljaar?
Natuurlijk bespreek je de regels.. En vertel je wie je bent.. Maar dan, pak je dan gelijk het boek er bij? Of heb je nog wat anders?
Hebben jullie ook een speciale manier om te beginnen met de klassen in het nieuwe schooljaar?
Natuurlijk bespreek je de regels.. En vertel je wie je bent.. Maar dan, pak je dan gelijk het boek er bij? Of heb je nog wat anders?
nina- Kletskop
- Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
Ik ben begonnen met ze welkom te heten en te zeggen dat ik hoop samen een leuk jaar tegemoet te gaan. Daarna mezelf voorgesteld. Vervolgens de regels besproken en daarna een plattegrond gemaakt zodat ik de namen zo snel mogelijk kan leren. En dan starten met de les.. Wel heb ik als huiswerk een formulier gegeven waar de leerlingen wat dingetjes over zichzelf moeten invullen, zodat ik wat meer over ze te weten kom. Leek me wel leuk om wat meer van ze te weten, al ben ik dan bijvoorbeeld niet hun mentor.
Als ik trouwens een brugklas had gehad dit jaar dan had ik nog wel wat erbij gedaan voordat de les echt zou starten. Ik zou een korte introductie op het vak geven, vertellen wat de verwachtingen van mij uit zijn en hoe het boek globaal in elkaar steekt.
Als ik trouwens een brugklas had gehad dit jaar dan had ik nog wel wat erbij gedaan voordat de les echt zou starten. Ik zou een korte introductie op het vak geven, vertellen wat de verwachtingen van mij uit zijn en hoe het boek globaal in elkaar steekt.
PapillonRose- Ratel
Voorstellen, plattegrond maken en dan inderdaad aan het werk.
Bij een brugklas de eerste dingen klassikaal zodat ze doorkrijgen wat de bedoeling is, en ook wat extra vertellen over het vak, aantal proefwerken e.d.
Maar verder meteen aan het werk, zou ook niet weten hoe we de hele les iets anders zouden moeten doen eigenlijk...
Bij een brugklas de eerste dingen klassikaal zodat ze doorkrijgen wat de bedoeling is, en ook wat extra vertellen over het vak, aantal proefwerken e.d.
Maar verder meteen aan het werk, zou ook niet weten hoe we de hele les iets anders zouden moeten doen eigenlijk...
blondje1313- Kletskop
Wat voor dingetjes vind je leuk om te weten?PapillonRose schreef:Wel heb ik als huiswerk een formulier gegeven waar de leerlingen wat dingetjes over zichzelf moeten invullen, zodat ik wat meer over ze te weten kom. Leek me wel leuk om wat meer van ze te weten, al ben ik dan bijvoorbeeld niet hun mentor.
nina- Kletskop
Ik doe meestal de eerste les een vak gerelateerd spel. In de tweede klas heb ik bijvoorbeeld een begrippen memory gemaakt met de begrippen uit het boek om ze kennis te laten maken met deze begrippen, wie zouden er bij elkaar horen. Ik doe dan levend memory. Leerlingen vormen een setje en iemadn moet ze bij elkaar zoeken. Altijd geslaagd. Speel het spel het hele jaar door, vinden ze geweldig!
In de derde geef ik veel uitleg maar laat ze dat ook opschrijven. Ik werk met BB en KB kinderen en door het ze te laten opschrijven wat er allemaal gaat gebeuren en wat belangrijk is accepteren ze het op de een of andere manier beter.
In een nieuwe klas die ik heb wil ik om de namen te leren kennen ook nog wel eens een spelletje liften. Kennen jullie dat?
In de derde geef ik veel uitleg maar laat ze dat ook opschrijven. Ik werk met BB en KB kinderen en door het ze te laten opschrijven wat er allemaal gaat gebeuren en wat belangrijk is accepteren ze het op de een of andere manier beter.
In een nieuwe klas die ik heb wil ik om de namen te leren kennen ook nog wel eens een spelletje liften. Kennen jullie dat?
Lien- Prater
Nina: Ik vroeg dingen zoals naam, leeftijd, wat ze leuk op school vinden en wat niet, met wie ze graag omgaan uit de klas, wat hun hobby's zijn, hoe ze naar school komen en met wie.. Beetje van dat soort dingetjes.
Lien: Liften ken ik niet, hoe werkt dat?
PapillonRose- Ratel
Zo, even klagen
Vandaag de tweede les met de klas die de eerste les me ook al zo zat te testen.. En nu was het nog 10x erger. Op een gegeven moment heb ik de les maar onderbroken en gevraagd wat het probleem was, waarom ze zo vervelend waren en mij geen kans wilden geven. Nou, ik heb geweten dat ik dat vroeg!
De hoofdreden dat ze mij niet accepteren is dat mijn coach officieel op hun rooster staat en ze hadden haar verwacht. ´En toen stond u daar ineens´ zei een jongen op een soort afkeurende toon Ok, mijn coach is een begrip in de school en geeft geweldig les, daar ben ik het zeker mee eens. Maar om mij dan maar vanaf minuut 1 geen kans te geven vind ik wel een beetje kinderachtig. En ze hebben ook al hun beklag bij de mentor gedaan over me heb ik begrepen van mijn coach, zo graag willen ze haar hebben en mij lozen
Oja, dit was er nog meer mis met me:
- ik ben stagiaire en dus vast minder goed dan een echte docent
- ik ben jong dus kan ik vast niet alles weten
- ze mogen niet eten, drinken, telefoon of mp3-speler gebruiken en bij alle andere docenten wel (bleek niet waar bij navraag)
- volgens sommigen moet hen nog strenger
- volgens anderen juist milder want doordat ik streng ben gaan ze er tegenin
En er was nog wel meer volgens mij. Heb ze dan nu maar voor de volgende les naast het gewone huiswerk de opdracht gegeven voor zichzelf te noteren wat ze graag zien van mij in de les en wat niet. En dan kijken of we er gezamelijk uit kunnen komen.
Kan iemand mij vertellen waarom het onderwijs ook alweer leuk is? Ik zie het even niet meer, in elk geval niet bij deze klas. Wist wel dat leerlingen heel vervelend kunnen doen en heb ook heus al dingen meegemaakt op vorige stages, maar dit slaat wel een beetje alles. Het is dat ik graag mijn diploma wil hebben en er dan ook echt voor ga, anders was ik er allang klaar mee geweest. Ik ga me een beetje uit laten maken voor rotte vis, heb wel wat beters te doen. Zo, einde klaagmodus
Vandaag de tweede les met de klas die de eerste les me ook al zo zat te testen.. En nu was het nog 10x erger. Op een gegeven moment heb ik de les maar onderbroken en gevraagd wat het probleem was, waarom ze zo vervelend waren en mij geen kans wilden geven. Nou, ik heb geweten dat ik dat vroeg!
De hoofdreden dat ze mij niet accepteren is dat mijn coach officieel op hun rooster staat en ze hadden haar verwacht. ´En toen stond u daar ineens´ zei een jongen op een soort afkeurende toon Ok, mijn coach is een begrip in de school en geeft geweldig les, daar ben ik het zeker mee eens. Maar om mij dan maar vanaf minuut 1 geen kans te geven vind ik wel een beetje kinderachtig. En ze hebben ook al hun beklag bij de mentor gedaan over me heb ik begrepen van mijn coach, zo graag willen ze haar hebben en mij lozen
Oja, dit was er nog meer mis met me:
- ik ben stagiaire en dus vast minder goed dan een echte docent
- ik ben jong dus kan ik vast niet alles weten
- ze mogen niet eten, drinken, telefoon of mp3-speler gebruiken en bij alle andere docenten wel (bleek niet waar bij navraag)
- volgens sommigen moet hen nog strenger
- volgens anderen juist milder want doordat ik streng ben gaan ze er tegenin
En er was nog wel meer volgens mij. Heb ze dan nu maar voor de volgende les naast het gewone huiswerk de opdracht gegeven voor zichzelf te noteren wat ze graag zien van mij in de les en wat niet. En dan kijken of we er gezamelijk uit kunnen komen.
Kan iemand mij vertellen waarom het onderwijs ook alweer leuk is? Ik zie het even niet meer, in elk geval niet bij deze klas. Wist wel dat leerlingen heel vervelend kunnen doen en heb ook heus al dingen meegemaakt op vorige stages, maar dit slaat wel een beetje alles. Het is dat ik graag mijn diploma wil hebben en er dan ook echt voor ga, anders was ik er allang klaar mee geweest. Ik ga me een beetje uit laten maken voor rotte vis, heb wel wat beters te doen. Zo, einde klaagmodus
Laatst aangepast door PapillonRose op vr 26 aug 2011 - 4:05; in totaal 1 keer bewerkt
PapillonRose- Ratel
Ooow dat klinkt echt als een rotles! Jammer is dat! Maar heel goed dat je de les hebt stil gelegd. Je hebt gewoon pech dat je coach zo goed bekend staat. Bij mij was het tijdens mijn LIO juist andersom. Leerlingen hadden en hekel aan mijn coach en vonden mij liever.
Ik zou volgende les gewoon besteden aan de verwachtingen van de kant van de leerlingen maar ook van jezelf naar de leerlingen toe. Het geeft niet als je daar een les mee kwijt bent, jammer als het daarna goed gaat haal je dat wel weer in. Ik weet niet of de leerlingen vaste plekken hebben maar anders moet je die maken. De eerste les steigeren ze daardoor een beetje maar daarna heb je er zoveel plezier van. Dit klinkt gewoon als een groep die je kort moet houden. Daarnaast moet je natuurlijk gewoon uitleggen dat jij ook een geweldige docent bent dat ze je anders neit als "vervanger" van je coach hadden aangenomen!
Maar allereerst.....genieten van je weekend!
Ik zou volgende les gewoon besteden aan de verwachtingen van de kant van de leerlingen maar ook van jezelf naar de leerlingen toe. Het geeft niet als je daar een les mee kwijt bent, jammer als het daarna goed gaat haal je dat wel weer in. Ik weet niet of de leerlingen vaste plekken hebben maar anders moet je die maken. De eerste les steigeren ze daardoor een beetje maar daarna heb je er zoveel plezier van. Dit klinkt gewoon als een groep die je kort moet houden. Daarnaast moet je natuurlijk gewoon uitleggen dat jij ook een geweldige docent bent dat ze je anders neit als "vervanger" van je coach hadden aangenomen!
Maar allereerst.....genieten van je weekend!
Lien- Prater
PapillonRose schreef:Nina: Ik vroeg dingen zoals naam, leeftijd, wat ze leuk op school vinden en wat niet, met wie ze graag omgaan uit de klas, wat hun hobby's zijn, hoe ze naar school komen en met wie.. Beetje van dat soort dingetjes.
Liften: Je zet de leerlingen in een kring. Je klapt op je bovenbenen met je handen, daarna klap je een keer in je handen. Je doet 1 duim naast je rechter oor en zegt PapillonRose (maar dan je echte naam) en de andere duim doe je naast je linkeroor en zegt Isa (bijvoorbeeld).
https://youtu.be/bGNxYvXkQtw
Hier kun je een beetje het principe zien.
Lien- Prater
oh de herinneringen komen ook weer bij mij naar boven, echt vreselijk. Ik had vorig jaar dus zo'n klas, een 2 atheneum, die me echt de hele tijd zat uit te dagen e.d. er was geen begin aan het normaal lesgeven. De enige tip die ik je dan ook kan geven is consequent blijven. Als je nu al je regels laat varen(wat gewoon kan gebeuren in zo'n situatie) dan ben je ze helemaal kwijt. Succes
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Goed dat je hier even komt klagen. Er zit vaak een klas bij die wat minder loopt.. En helemaal omdat ze een ander "leuk" iemand verwacht hadden, dan kan het voor hen alleen maar tegenvallen. Wees inderdaad nog erg strak t.o.v. de regels. Maar probeer hen te laten zien dat het bij jou ook leuk is. Geef dus complimentjes aan degene die wel goed mee doen. En bedenk een geheel eigen iets waardoor je ook "cool" bent. Succes! Het is pas de eerste week hè dus geef de moed niet op!PapillonRose schreef:
nina- Kletskop
Ja, gelukkig is het nu weekend
Dat spelletjes liften lijkt me best leuk trouwens, had het nog nooit gezien maar ga 'm wel onthouden.
De volgende les met de vervelende klas ga ik inderdaad maar besteden aan wat zij graag zouden zien en aan de andere kant wat ik graag van hen zou zien. Hopelijk kunnen we wat meer op één lijn komen, voor zover dat gebeurt tussen docent en leerlingen.
Baal er wel van, want dit is pas de eerste week en ik ben het echt niet gewend van mijn eerdere stages dat er dan meteen al zo gedaan wordt. Meestal komen ze niet gelijk helemaal los de eerste les, maar daar heeft deze groep duidelijk geen moeite mee
Nu nog even iets cools bedenken waardoor ik mezelf ook als 'leuk' kan profileren.. Hopelijk kan ik op iets komen en werkt het dan ook nog eens.
Dat spelletjes liften lijkt me best leuk trouwens, had het nog nooit gezien maar ga 'm wel onthouden.
De volgende les met de vervelende klas ga ik inderdaad maar besteden aan wat zij graag zouden zien en aan de andere kant wat ik graag van hen zou zien. Hopelijk kunnen we wat meer op één lijn komen, voor zover dat gebeurt tussen docent en leerlingen.
Baal er wel van, want dit is pas de eerste week en ik ben het echt niet gewend van mijn eerdere stages dat er dan meteen al zo gedaan wordt. Meestal komen ze niet gelijk helemaal los de eerste les, maar daar heeft deze groep duidelijk geen moeite mee
Nu nog even iets cools bedenken waardoor ik mezelf ook als 'leuk' kan profileren.. Hopelijk kan ik op iets komen en werkt het dan ook nog eens.
PapillonRose- Ratel
Onze frans lerares deed altijd bingo met ons in het frans. Wie er won kreeg een rol fruittella .
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Goed zo! Misschien kun je iets met songteksten doen. Dat doe ik bij Engels. Mja de leerlingen moeten ook gewoon accepteren dat ze gewoon uit het boek moeten werken. Daarom zou ik persoonlijk nog niet beginnen met bingo met prijzen. Ja misschien de laatste 10 minuutjes ofzo maar het moet geen omkopen worden. Maar dat snap je zelf vast ook wel. :-)
nina- Kletskop
Als ik deze regels zou krijgen zou ik alles gaan doen om in 1 les alle regels 1x te overtreden. Gewoon omdat het er zoveel zijn en zo onsamenhangend. Dit is puur vanuit een schoolkind gedacht en niet vanuit een leraar.
Gast- Gast
Ze heeft ze ook niet allemaal voorgelezen, uitgedeeld.Odilia schreef:Als ik deze regels zou krijgen zou ik alles gaan doen om in 1 les alle regels 1x te overtreden. Gewoon omdat het er zoveel zijn en zo onsamenhangend. Dit is puur vanuit een schoolkind gedacht en niet vanuit een leraar.
Zoals ik het heb begrepen tenminste.
nina- Kletskop
Klopt! Ik heb er drie hoofdregels van gemaakt, waaronder alle regels kunnen worden ingedeeld. Deze drie regels heb ik besproken en elke regel met een of meerdere kleine voorbeelden toegelicht. Bijvoorbeeld bij hoofdregel: we hebben respect voor elkaar en de omgeving heb ik verteld dat door bijvoorbeeld ook het schoon houden van het lokaal hoort (dus papiertjes en rommeltjes in de prullenbak).nina schreef:Ze heeft ze ook niet allemaal voorgelezen, uitgedeeld.Odilia schreef:Als ik deze regels zou krijgen zou ik alles gaan doen om in 1 les alle regels 1x te overtreden. Gewoon omdat het er zoveel zijn en zo onsamenhangend. Dit is puur vanuit een schoolkind gedacht en niet vanuit een leraar.
Zoals ik het heb begrepen tenminste.
Heb ze dus niet gebombardeerd met die lijst met regels, die is voor mezelf om duidelijk te hebben wat ik graag wel en niet zie in de les. Om mezelf daar aan te herinneren ofzo
PapillonRose- Ratel
Hartstikke top!PapillonRose schreef:
Klopt! Ik heb er drie hoofdregels van gemaakt, waaronder alle regels kunnen worden ingedeeld. Deze drie regels heb ik besproken en elke regel met een of meerdere kleine voorbeelden toegelicht. Bijvoorbeeld bij hoofdregel: we hebben respect voor elkaar en de omgeving heb ik verteld dat door bijvoorbeeld ook het schoon houden van het lokaal hoort (dus papiertjes en rommeltjes in de prullenbak).
Heb ze dus niet gebombardeerd met die lijst met regels, die is voor mezelf om duidelijk te hebben wat ik graag wel en niet zie in de les. Om mezelf daar aan te herinneren ofzo
nina- Kletskop
Wat ik me wel afvraag: Wat is precies het probleem met MP3-spelers en drinken? Ik heb altijd dorst, dus ik was blij dat ik mijn flesje water gewoon bij me mocht hebben tijdens de lessen. Ik kan niet uren zonder water En MP3-spelers, dat werkt juist heel goed om kinderen aan het werk te krijgen. Als ze die oordopjes in hebben, dan kletsen ze niet met elkaar, de rest van de klas heeft geen last van de muziek, het motiveert kinderen om door te werken (voor mij was de muziek op mijn MP3-speler het enige wat me door M&O heen kon slepen). Tijdens uitleg, oké dat snap ik. Maar tijdens werkuren zie ik het probleem daarvan niet
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Tja, Supergrover, ik ben het daar wel mee eens, ik geef wiskunde en dan hebben de leerlingen ook lang genoeg tijd elke les om zelfstandig te werken. Wat mij betreft mag dat met muziek, helaas schrijft het schoolregelement bij ons voor dat het niet mag.
Wel zet ik af en toe de radio aan of wat muziek via de laptop, maar dat is eigenlijk veel storender, want dan hoort iedereen het, ook leerlingen die misschien liever zonder muziek werken.
Water drinken mogen ze van mij af en toe ook, maar ander drinken (en al zeker niet in blikjes of pakjes) niet, want dat geeft soms ook zo'n geplak en geknoei op de tafels.
Wel zet ik af en toe de radio aan of wat muziek via de laptop, maar dat is eigenlijk veel storender, want dan hoort iedereen het, ook leerlingen die misschien liever zonder muziek werken.
Water drinken mogen ze van mij af en toe ook, maar ander drinken (en al zeker niet in blikjes of pakjes) niet, want dat geeft soms ook zo'n geplak en geknoei op de tafels.
blondje1313- Kletskop
Ik sta het vaak wel toe tijdens werkuren. Maar dit zou ik niet doen als je net begint.SuperGrover schreef:Wat ik me wel afvraag: Wat is precies het probleem met MP3-spelers en drinken? Ik heb altijd dorst, dus ik was blij dat ik mijn flesje water gewoon bij me mocht hebben tijdens de lessen. Ik kan niet uren zonder water En MP3-spelers, dat werkt juist heel goed om kinderen aan het werk te krijgen. Als ze die oordopjes in hebben, dan kletsen ze niet met elkaar, de rest van de klas heeft geen last van de muziek, het motiveert kinderen om door te werken (voor mij was de muziek op mijn MP3-speler het enige wat me door M&O heen kon slepen). Tijdens uitleg, oké dat snap ik. Maar tijdens werkuren zie ik het probleem daarvan niet
En als er iemand vreselijk dorst heeft, één keer in de zoveel tijd, dan vind ik het echt niet erg als hij/zij een slokje uit een flesje drinkt of even in de wc wat water drinkt.
Maar ik vind ook dat ze zich aan bepaalde regels moeten houden. Als ze dat doen, dan kun je inderdaad door bovenstaande de regels iets wat laten vieren. Maar ze mogen dat niet zelf bepalen. Ik bepaal wat we en niet is toegestaan. En in het begin maak ik dat op verschillende fronten (geen muziek, eten/drinken, door elkaar praten) duidelijk.
nina- Kletskop
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Vraagje aan docenten VO, voor LIO-assessment les (Update)
» Motivatie voor de klas
» Het mooiste meisje van de klas...
» Voor docenten in het voortgezet onderwijs!
» Regels hoogte bed..kraamtijd..
» Motivatie voor de klas
» Het mooiste meisje van de klas...
» Voor docenten in het voortgezet onderwijs!
» Regels hoogte bed..kraamtijd..
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: