Vraagje aan docenten (VO) over regels in de klas
+6
MAS
blondje1313
bolus26
Monte
Tania
PapillonRose
10 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Vraagje aan docenten (VO) over regels in de klas
Volgende week start mijn afstudeerstage in het VO. Een van de punten waar ik aan wil gaan werken is het opstellen van regels en deze consequent hanteren. Nu ben ik bezig met een lijstje van regels in de klas en vroeg me af wat voor regels andere docenten hanteren.
Dit is mijn lijstje tot nu toe (wil niet meer dan 20 regels om het nog enigzins overzichtelijk te houden):
1. Iedereen komt op tijd en heeft zijn spullen bij zich.
2. In de klas wordt niet gegeten, gedronken of gesnoept.
3. Iedereen respecteert elkaar.
4. Je loopt niet zonder toestemming (behalve wanneer je een woordenboek pakt).
5. Als de docent praat, ben je stil.
6. Je steekt je vinger op wanneer je iets wilt zeggen/vragen.
7. In de klas wordt geen muziek geluisterd.
8. Er mag maar één persoon tegelijk naar de wc en maximaal 2 per les.
9. Je leent niet ongevraagd de spullen van een ander.
10. Je luistert naar elkaar, iedereen mag voor zijn/haar mening uitkomen.
11. Samen zorgen we ervoor dat het netjes blijft in de klas.
12. Samen zorgen we ervoor dat er niemand gepest wordt.
13. Samen zorgen we ervoor dat er een goede sfeer heerst in de klas.
14. Jassen en hoofddeksels in je kluisje laten, je tas van tafel.
Wat vinden jullie hiervan? Zijn dit goede regels, is er nog wat te veranderen, missen jullie iets?
Dit is mijn lijstje tot nu toe (wil niet meer dan 20 regels om het nog enigzins overzichtelijk te houden):
Wat vinden jullie hiervan? Zijn dit goede regels, is er nog wat te veranderen, missen jullie iets?
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Re: Vraagje aan docenten (VO) over regels in de klas
Mogen er maar twee leerlingen per les naar de wc? Dat kan toch niet, als je heel nodig moet dan kun je toch niet zeggen er zijn er al twee geweest dus wacht maar een half uur?
Ik ben geen lerares hoor, maar het viel me op :-)
Ik ben geen lerares hoor, maar het viel me op :-)
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Ik vind het goede regels, zulke heb ik ook altijd in mijn klassen. Maar heb je ook al nagedacht over de consequenties als de regels worden verbroken? Want zeker die niet lopen dingen, tas van tafel en spullen bij zullen vaak voorkomen(dat was bij mij i.i.g zo). En het lijkt me dat er een andere consequentie staat op spullen niet bij dan op ongevraagd lopen of praten in de klas.
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
10 t/m 13 vallen eigenlijk onder, we respecteren elkaar (en de omgeving)
regel 8 is wel zielig voor de nr 3 die moet plassen
wil je de regels gaan uitdelen of gewoon voor jezelf helder hebben?
ik vind het er wel veel, misschien een beetje clusteren?
1. We hebben respect voor elkaar en de omgeving. (vallen dus ook spullen van elkaar en de klas onder en respect voor jou en luisteren naar elkaar)
2. We zijn op tijd in de les, en zorgen voor onze eigen spullen.
3. Tijdens les houden we ons niet bezig met andere activiteiten zoals eten,drinken en muziek of telefoons.
jas in de klas vind ik nooit zo n probleem,kan over je stoel,tas hoort idd op de grond en hoed of pet af. (zelf ben ik in dat laatste wat minder streng moet ik eerlijk zeggen)
werk nu niet meer in het vso( speciaal voorgezet onderwijs vmbo b en t) maar vroeger wel.
regel 8 is wel zielig voor de nr 3 die moet plassen
wil je de regels gaan uitdelen of gewoon voor jezelf helder hebben?
ik vind het er wel veel, misschien een beetje clusteren?
1. We hebben respect voor elkaar en de omgeving. (vallen dus ook spullen van elkaar en de klas onder en respect voor jou en luisteren naar elkaar)
2. We zijn op tijd in de les, en zorgen voor onze eigen spullen.
3. Tijdens les houden we ons niet bezig met andere activiteiten zoals eten,drinken en muziek of telefoons.
jas in de klas vind ik nooit zo n probleem,kan over je stoel,tas hoort idd op de grond en hoed of pet af. (zelf ben ik in dat laatste wat minder streng moet ik eerlijk zeggen)
werk nu niet meer in het vso( speciaal voorgezet onderwijs vmbo b en t) maar vroeger wel.
bolus26- Ratel
- Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10
@Tania: Dat van 2 leerlingen per les naar de wc is om te voorkomen dat ze ineens allemaal achter elkaar zogenaamd naar het toilet moeten Heb ik weleens gehad en op een gegeven moment ben je het dan wel zat. Die regel is er vooral om aan te geven dat je alleen naar het toilet moet gaan als je echt nodig moet, dat je het anders verpest voor mensen die wel nodig moeten. En als er al 2 geweest zijn en er moet echt nog iemand nodig dan mag diegene heus wel gaan (maar dat zeg ik er niet gelijk bij als ik de regels doorneem).
@Monte: Met de consequenties bedenken ben ik nog bezig Maar niet elke 'overtreding' zal dezelfde consequentie hebben. Ik denk dat spullen niet bij zich 1x wordt getolereerd (wel waarschuwing) en de volgende keer iets van straf zoals schrijven.. Door de klas lopen zal denk ik eerste keer ook een waarschuwing worden en bij de 2e keer in dezelfde les zal er ook iets volgen (moet nog bedenken wat).
@Bolus: De regels zijn vooral voor mezelf, vandaar dat ze wat uitgebreider zijn terwijl ze eigenlijk ook wel geclusterd zouden kunnen worden. Maar ik neem ze wel door met de leerlingen de eerste les, dan leg ik uit wat er wel en niet mag en wat we van elkaar kunnen verwachten. En de regel van het toilet is om misbruik te voorkomen, als er een nummer 3 is die echt nodig moet mag hij/zij natuurlijk wel naar het toilet.
@Monte: Met de consequenties bedenken ben ik nog bezig Maar niet elke 'overtreding' zal dezelfde consequentie hebben. Ik denk dat spullen niet bij zich 1x wordt getolereerd (wel waarschuwing) en de volgende keer iets van straf zoals schrijven.. Door de klas lopen zal denk ik eerste keer ook een waarschuwing worden en bij de 2e keer in dezelfde les zal er ook iets volgen (moet nog bedenken wat).
@Bolus: De regels zijn vooral voor mezelf, vandaar dat ze wat uitgebreider zijn terwijl ze eigenlijk ook wel geclusterd zouden kunnen worden. Maar ik neem ze wel door met de leerlingen de eerste les, dan leg ik uit wat er wel en niet mag en wat we van elkaar kunnen verwachten. En de regel van het toilet is om misbruik te voorkomen, als er een nummer 3 is die echt nodig moet mag hij/zij natuurlijk wel naar het toilet.
PapillonRose- Ratel
en qua naleven van de regels
1 keer vragen daarna 1 keer waarschuwen en dan een consequentie.
wel richtte ik me meer op t positieve, dus: super zie dat de meeste hun boeken al op tafel hebben liggen.blabla
en ff kort herhalen:
we gaan zo aan t werk, als je een vraag hebt kan je gewoon blijven zitten dan kom ik wel even bij jou langs.
en bij deze les heb je geen woordenboek nodig dus lopen door de klas is niet nodig!
1 keer vragen daarna 1 keer waarschuwen en dan een consequentie.
wel richtte ik me meer op t positieve, dus: super zie dat de meeste hun boeken al op tafel hebben liggen.blabla
en ff kort herhalen:
we gaan zo aan t werk, als je een vraag hebt kan je gewoon blijven zitten dan kom ik wel even bij jou langs.
en bij deze les heb je geen woordenboek nodig dus lopen door de klas is niet nodig!
bolus26- Ratel
dan zu ik als ik ze bespreek ze samenvatten (bijvoorbeeld in de drie die ik noemde)
ik had een leraar die dat zo deed en dat werkte erg goed.
als iemand zich er dan niet aan hield zei hij gewoon: we hadden toch respect voro elkaar, ik luister naar jouw mening dus jij ook naar de mijne, ik houd me aan de afspraken dus jij ook.
bij mij werkte dit ook wel goed
ik had een leraar die dat zo deed en dat werkte erg goed.
als iemand zich er dan niet aan hield zei hij gewoon: we hadden toch respect voro elkaar, ik luister naar jouw mening dus jij ook naar de mijne, ik houd me aan de afspraken dus jij ook.
bij mij werkte dit ook wel goed
bolus26- Ratel
klink nu wel erg betweterig zo niet bedoeld hoor!
bolus26- Ratel
Ik vind het trouwens geen slecht idee om die regels te clusteren, dan hang ik de hoofdlijnen op in de klas ter herinnering. Die waslijst van mij is dan ook meer voor mezelf, denk dat de leerlingen meet baat hebben bij een kortere versie Die neem ik dan ook even met ze door, lijkt me inderdaad wel een goed plan.
Richten op het positieve vind ik ook een goede, bedankt voor de tip! Werkt denk ik veel beter dan constant negatief te moeten waarschuwen En vragen, dan waarschuwen en dan consequentie vind ik ook een goed idee, bedankt
En ik vind je tips juist handig hoor, helemaal niet betweterig om te zeggen wat voor jou goed gewerkt heeft.
Richten op het positieve vind ik ook een goede, bedankt voor de tip! Werkt denk ik veel beter dan constant negatief te moeten waarschuwen En vragen, dan waarschuwen en dan consequentie vind ik ook een goed idee, bedankt
En ik vind je tips juist handig hoor, helemaal niet betweterig om te zeggen wat voor jou goed gewerkt heeft.
PapillonRose- Ratel
Over het naar de wc gaan, een maximum instellen vind ik toch wat vreemd overkomen. Je zou kunnen zeggen of niemand mag naar de wc, of je mag alleen aan het begin van de les. Bij ons zijn er twee zoemers, daar zit 5 minuten tussen, en dan moeten ze voor de tweede zoemer weer terug zijn, of er dan eentje gaat of tien maakt me niets uit. Het ligt er ook aan waar de wc's zijn natuurlijk, ze waren nu tegenover mijn lokaal, dus lekker overzichtelijk. Het zou zelfs best kunnen zijn dat er op je school de afspraak is dat het tijdens lessen niet mag, alleen in pauzes.
20 regels is erg veel, ik zou ze ook proberen te clusteren tot maximaal 5. (maar lees dat je dat zelf nu ook al wilde doen)
Let er op dat je ook allemaal regels kiest die te handhaven zijn. Als er geen consequenties aanhangen en je niet strikt met de regels omgaat heeft het eigenlijk helemaal geen zin en bereik je het tegenovergestelde.
Vraag ook na op je stageschool of ze daar al standaardregels hebben (bijv. geen jassen in de klas e.d.) en hoe ze omgaan met het niet handhaven van de regels. Bij ons is bijvoorbeeld de tweede keer spullen vergeten een uur nakomen.
20 regels is erg veel, ik zou ze ook proberen te clusteren tot maximaal 5. (maar lees dat je dat zelf nu ook al wilde doen)
Let er op dat je ook allemaal regels kiest die te handhaven zijn. Als er geen consequenties aanhangen en je niet strikt met de regels omgaat heeft het eigenlijk helemaal geen zin en bereik je het tegenovergestelde.
Vraag ook na op je stageschool of ze daar al standaardregels hebben (bijv. geen jassen in de klas e.d.) en hoe ze omgaan met het niet handhaven van de regels. Bij ons is bijvoorbeeld de tweede keer spullen vergeten een uur nakomen.
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
Ik zou die over geen muziek luisteren omzetten naar geen gebruik van mobiele telefoon, mp3 spelers etc tijdens de les.
MAS- Fluisteraar
- Aantal berichten : 188
Punten : 189
Registratiedatum : 21-11-10
De meeste regels zijn vanzelfsprekend voor de school en die hoef je denk ik niet nogmaals te benadrukken.
Overleg met het team welke regels er zijn en bepaal dan voor jezelf wat jij nog extra in je klas wilt doorvoeren en koppel dat weer terug naar je leerlingen tijdens de lessen.
Ik zou ook niet teveel hameren op regels en zoiets in de klas ophangen als herinnering, dat werkt nog wel eens averechts.
Overleg met het team welke regels er zijn en bepaal dan voor jezelf wat jij nog extra in je klas wilt doorvoeren en koppel dat weer terug naar je leerlingen tijdens de lessen.
Ik zou ook niet teveel hameren op regels en zoiets in de klas ophangen als herinnering, dat werkt nog wel eens averechts.
Gast- Gast
Op mijn stageschool zijn sommige van deze regels trouwens ook al standaard inderdaad, maar heb ze er wel tussen staan omdat ik het zelf ook extra belangrijk vind om er op te letten of om ze niet te vergeten. Zo mogen er geen jassen en hoofddeksels in de les, zelf zou ik dat wat minder erg vinden en daarom staat hij er wel tussen zodat ik dat niet vergeet.
Ik ga de regels inderdaad clusteren voor de leerlingen en voor mezelf hou ik ze zo, dan heb ik een beter overzicht van wat ik wel en niet wil tolereren.
Over die consequenties ben ik nog aan het nadenken, wil inderdaad wel zorgen dat er iets volgt wanneer een regel wordt overtreden en dat wil ik ook consequent proberen vol te houden. Dit is mijn grootste aandachtspunt voor mezelf, vandaar dat ik nu zo uitgebreid met de regels bezig ben (en met de consequenties die ik nu nog op een rijtje aan het zetten ben).
Lees meerdere keren dat de toiletregel wat vreemd is, ik zal eens kijken hoe ik dat kan aanpakken zodat het beter wordt (denk dan helemaal niet naar het toilet tenzij een 'noodgeval', tussen de lessen hebben ze namelijk 5 min.)
Zal die van het muziek luisteren idd veranderen naar mp3-spelers, telefoons, etc. Goede tip!
En ik zal met het team eens overleggen, de meeste regels van de school ken ik gelukkig al (mijn oude middelbare school en heb in het 1e jaar ook stage gelopen daar). Ophangen van de regels zal ik nog even over denken dan, leek me wel een goed plan. Maar ik had er niet aan gedacht dat het misschien ook weleens overechts kon werken
Ik ga de regels inderdaad clusteren voor de leerlingen en voor mezelf hou ik ze zo, dan heb ik een beter overzicht van wat ik wel en niet wil tolereren.
Over die consequenties ben ik nog aan het nadenken, wil inderdaad wel zorgen dat er iets volgt wanneer een regel wordt overtreden en dat wil ik ook consequent proberen vol te houden. Dit is mijn grootste aandachtspunt voor mezelf, vandaar dat ik nu zo uitgebreid met de regels bezig ben (en met de consequenties die ik nu nog op een rijtje aan het zetten ben).
Lees meerdere keren dat de toiletregel wat vreemd is, ik zal eens kijken hoe ik dat kan aanpakken zodat het beter wordt (denk dan helemaal niet naar het toilet tenzij een 'noodgeval', tussen de lessen hebben ze namelijk 5 min.)
Zal die van het muziek luisteren idd veranderen naar mp3-spelers, telefoons, etc. Goede tip!
En ik zal met het team eens overleggen, de meeste regels van de school ken ik gelukkig al (mijn oude middelbare school en heb in het 1e jaar ook stage gelopen daar). Ophangen van de regels zal ik nog even over denken dan, leek me wel een goed plan. Maar ik had er niet aan gedacht dat het misschien ook weleens overechts kon werken
PapillonRose- Ratel
IK kan me alleen maar aansluiten bij wat er verder al is gezegd over de regels. Wel heel goed dat je ze voor jezelf op papier hebt gezet. Ik had zelf altijd moeite met het consequent naleven van regels (ook schoolregels) en heb dat toen ook gedaan. Daarna ging het echt een stuk beter.
Wat betreft dat lopen toestaan als ze een woordenboek mogen pakken zou ik voorzichtig mee zijn. Kijk uit dat ze geen misbruik gaan maken van de situatie. Geef duidelijk aan wanneer ze mogen lopen om dat te pakken. Bijvoorbeeld alleen tijdens het maken van opdrachten.
Wat voor vak geef je? Leuk dat hier meer mensen zijn die lesgeven in het VO, mensen verklaren mij altijd een beetje voor gek
Wat betreft dat lopen toestaan als ze een woordenboek mogen pakken zou ik voorzichtig mee zijn. Kijk uit dat ze geen misbruik gaan maken van de situatie. Geef duidelijk aan wanneer ze mogen lopen om dat te pakken. Bijvoorbeeld alleen tijdens het maken van opdrachten.
Wat voor vak geef je? Leuk dat hier meer mensen zijn die lesgeven in het VO, mensen verklaren mij altijd een beetje voor gek
Lien- Prater
- Aantal berichten : 559
Punten : 1229
Fijn om te horen dat het beter ging nadat je de regels goed voor jezelf op papier hebt gezet. Dat is mijn bedoeling ook, dan heb ik ze bij de hand en kan er bijv. regelmatig even naar kijken. Consequenties voor veelkomende dingen wil ik ook noteren. En dat stop ik dan in de map die ik altijd meeneem.
Bedankt voor de tip over het pakken van een woordenboek. Van mijn coach mogen ze dit altijd en zonder te vragen. Maar ik krijg mijn eigen klassen dus misschien wel slim om inderdaad beter aan te geven wanneer het mag.
Ik geef trouwens Frans En ik word ook weleens voor gek verklaard dat ik deze opleiding doe en hierna ook echt in het VO wil gaan werken Maar meestal krijg ik ook wel leuke reacties, dat ze het knap vinden en het zelf echt noooooooit zouden willen doen.
Bedankt voor de tip over het pakken van een woordenboek. Van mijn coach mogen ze dit altijd en zonder te vragen. Maar ik krijg mijn eigen klassen dus misschien wel slim om inderdaad beter aan te geven wanneer het mag.
Ik geef trouwens Frans En ik word ook weleens voor gek verklaard dat ik deze opleiding doe en hierna ook echt in het VO wil gaan werken Maar meestal krijg ik ook wel leuke reacties, dat ze het knap vinden en het zelf echt noooooooit zouden willen doen.
PapillonRose- Ratel
Het is vooral belangrijk om te doen waar jij je prettig bij voelt! Ik had eerst ook een beetje de neiging om dingen te doen als mijn begeleider maar dat paste totaal niet bij mij. Hij zei toen tegen mij je doet dingen die niet bij je passen, ga de lessen eens op je eigen manier doen (dit was tijdens mijn lido). Dat heb ik toen gedaan en het ging zoveel lekkerder. Voor mijn begeleider was het wel lastig want het ik heb een totaal andere manier van lesgeven. Hij zei ook eerlijk je doet het perfect, alleen die manier vind ik vreselijk.
Maar het heeft geholpen want dit jaar ga ik voor het tweede jaar werken op deze school en ik heb het zo goed naar mijn zin:D Ik word ook mentor voor het eerst van een brugklasje dus helemaal spannend!
Ja mensen verklaren me voor gek maar vinden het ook knap inderdaad...net wat jij zegt!
Maar het heeft geholpen want dit jaar ga ik voor het tweede jaar werken op deze school en ik heb het zo goed naar mijn zin:D Ik word ook mentor voor het eerst van een brugklasje dus helemaal spannend!
Ja mensen verklaren me voor gek maar vinden het ook knap inderdaad...net wat jij zegt!
Lien- Prater
PapillonRose schreef:Volgende week start mijn afstudeerstage in het VO. Een van de punten waar ik aan wil gaan werken is het opstellen van regels en deze consequent hanteren. Nu ben ik bezig met een lijstje van regels in de klas en vroeg me af wat voor regels andere docenten hanteren.
Ikzelf heb een kleuterklas en maak samen met de kinderen altijd de afspraken voor de klas, maar ik denk dat jij natuurlijk veel meer groepen hebt....
Wat ik wel zou veranderen zijn de zinnen waarin je het woordje 'niet' gebruikt, ik zou deze ombuigen naar positieve zinnen. Ik heb dit geleerd op mijn Jenaplanopleiding, kinderen pikken dat soort regels veel eerder goed op. Probeer misschien de regels zou om te buigen dat het echt klinkt alsof jullie samen 1 groep zijn en niet docent--- leerlingen.
Ook zou ik er ipv als de docent praat.... als iemand praat.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
succes morgen!
bolus26- Ratel
PapillonRose- Ratel
Toen ik nog op VO zat was er ook wel eens een regel: als je je huiswerk niet afhebt mocht je niet binnenkomen
Gast- Gast
Yasmin schreef:Toen ik nog op VO zat was er ook wel eens een regel: als je je huiswerk niet afhebt mocht je niet binnenkomen
Met gevolg dat je nog verder gaat achterlopen. Dat vind ik zo'n onzinnige regel, sorry.
Gast- Gast
Dat mogen wij bij ons op school ook niet doen. Wel een uur na laten komen.
Maar Megara, dat vind ik wel de eigen verantwoordelijkheid van de leerling hoor! (Het gaat dan ook niet om de mensen die het niet begrijpen, maar om diegene die te lui geweest zijn, dat verschil kun je meestal toch echt wel zien)
Maar Megara, dat vind ik wel de eigen verantwoordelijkheid van de leerling hoor! (Het gaat dan ook niet om de mensen die het niet begrijpen, maar om diegene die te lui geweest zijn, dat verschil kun je meestal toch echt wel zien)
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
Oh wat fijn om te horen dat jullie het ook zo leuk vinden.
Ik vind lesgeven helemaal fantastisch!!!!! Ik kan dan ook niet wachten om weer te beginnen... heb alleen nog 2 weken vakantie!
Je hebt er misschien nu niet meer aan, maar ik vind de consequent om gaan met de consequenties belangrijker als consequent zijn met de regels. Als je snapt wat ik bedoel..
Ook vind ik dat je je vriendelijk moet opstellen ipv door hameren over alle kleine regeltjes. Maar dat is lastig als je net begint, dus dan kun je inderdaad beter heel erg streng zijn.
Ik denk dat een goede docent al zijn leerlingen als persoon leuk vind. En dat ook laat zien/merken. Maar daar komt bij dat vervelend gedrag (dus niet een vervelend kind) niet getolereerd wordt. En aanspreken op hun verantwoordelijkheid. En goed gedrag belonen.. bijv. een korte, "leuke", leerzame opdrachtje aan het einde van de les.
En raak niet van slag als het een keer mislukt. De leerlingen zijn na een lesuur weer weg en vergeten dingen snel. Zij stappen weer (niet altijd 100%) blanco in de volgende les en dat moet jij ook doen.
Nou ik kan wel een boek schrijven over het onderwijs. Ik lees hier graag je ervaringen.
Ik vind lesgeven helemaal fantastisch!!!!! Ik kan dan ook niet wachten om weer te beginnen... heb alleen nog 2 weken vakantie!
Je hebt er misschien nu niet meer aan, maar ik vind de consequent om gaan met de consequenties belangrijker als consequent zijn met de regels. Als je snapt wat ik bedoel..
Ook vind ik dat je je vriendelijk moet opstellen ipv door hameren over alle kleine regeltjes. Maar dat is lastig als je net begint, dus dan kun je inderdaad beter heel erg streng zijn.
Ik denk dat een goede docent al zijn leerlingen als persoon leuk vind. En dat ook laat zien/merken. Maar daar komt bij dat vervelend gedrag (dus niet een vervelend kind) niet getolereerd wordt. En aanspreken op hun verantwoordelijkheid. En goed gedrag belonen.. bijv. een korte, "leuke", leerzame opdrachtje aan het einde van de les.
En raak niet van slag als het een keer mislukt. De leerlingen zijn na een lesuur weer weg en vergeten dingen snel. Zij stappen weer (niet altijd 100%) blanco in de volgende les en dat moet jij ook doen.
Nou ik kan wel een boek schrijven over het onderwijs. Ik lees hier graag je ervaringen.
nina- Kletskop
- Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Ik ben deze week weer begonnen! En wat is het weer heerlijk om die verwachtingsvolle snoetjes in een lokaal te zien! Dit jaar voor het eerst ook les aan de eerste klas en dan ook nog mentor. De omschakeling van boven naar onderbouw is wel even groot voor mij! Ik merk dat ze echt nog meer kinds zijn de leerlingen die ik nu heb. Maar deze week nog introductieweek en je merkt dat ze zoveel zin hebben in de gewone lessen...hoe gaan die nu? Dus morgenmiddag is het zover dan krijgen ze introductie op de reguliere lessen!
Lien- Prater
Leuk Lien!
Hier is het morgen zover, maandag was alleen de opening van het schooljaar en een hoop zeer boeiende vergaderingen
Morgen ga ik mijn klassen ontmoeten en de eerste lessen gaan meteen van start! Ben benieuwd, heb er op zich best veel zin in. Alleen even kijken hoe het gaat om aan mavo les te geven, ben erg verwend geweest in mijn vorige stages.. Heb alleen ervaring met atheneum en gymnasium Wel leuk dat het nu niet zo is, dan heb ik straks wel ervaring op niveaus van hoog naar laag
Hier is het morgen zover, maandag was alleen de opening van het schooljaar en een hoop zeer boeiende vergaderingen
Morgen ga ik mijn klassen ontmoeten en de eerste lessen gaan meteen van start! Ben benieuwd, heb er op zich best veel zin in. Alleen even kijken hoe het gaat om aan mavo les te geven, ben erg verwend geweest in mijn vorige stages.. Heb alleen ervaring met atheneum en gymnasium Wel leuk dat het nu niet zo is, dan heb ik straks wel ervaring op niveaus van hoog naar laag
PapillonRose- Ratel
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Vraagje aan docenten VO, voor LIO-assessment les (Update)
» Motivatie voor de klas
» Het mooiste meisje van de klas...
» Voor docenten in het voortgezet onderwijs!
» Regels hoogte bed..kraamtijd..
» Motivatie voor de klas
» Het mooiste meisje van de klas...
» Voor docenten in het voortgezet onderwijs!
» Regels hoogte bed..kraamtijd..
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: