Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

wanneer met sojamelk beginnen?

3 plaatsers

Ga naar beneden

wanneer met sojamelk beginnen? Empty wanneer met sojamelk beginnen?

Bericht  loesje di 13 sep 2011 - 20:37

Aan de mama's met een kindje met koemelkallergie wanneer zijn jullie begonnen met het geven van soja/geiten melk en was dat op aanraden van de dietist??
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer met sojamelk beginnen? Empty Re: wanneer met sojamelk beginnen?

Bericht  maiadebij di 13 sep 2011 - 22:54

loesje schreef:Aan de mama's met een kindje met koemelkallergie wanneer zijn jullie begonnen met het geven van soja/geiten melk en was dat op aanraden van de dietist??

N kreeg uitslag van kunstvoeding, waar ik mee begon toen hij 10 maanden was. Ik ben toen hij zo'n 11 maanden was over gegaan op sojamelk. Op het pak staat dat het vanaf 12 maanden is. Ik liep verder niet bij een dietist oid, heb het zelf besloten.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  loesje di 13 sep 2011 - 22:56

ik weet niet of je het weet maar je kunt belastingtechnisch geld terug krijgen als je koemelkallergie hebt maar dan moet het wel bewezen zijn door een dietist of ziekenhuis.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Linda di 13 sep 2011 - 23:12

Mijn dochter is helaas ook allergisch voor soja, maar dit vond ik op internet:

Het wordt ontraden om sojamelk vóór negen maanden te geven. De kans dat kinderen met een koemelkallergie in hun eerste levensjaar ook een soja-allergie ontwikkelen is groot. Het risico op het ontstaan van soja-overgevoeligheid ligt rond de 5-20%. Door soja(-melk) te vermijden, wordt dit probleem in ieder geval voorkomen.

Na de leeftijd van 9 maanden tot 1 jaar, kan je er voor kiezen om sojamelk te gaan introduceren. Dit is afhankelijk van hoe de introductie tot nu toe is verlopen. Verloopt deze erg moeizaam, dan kan je soms beter de introductie van sojamelk nog even uitstellen.

Er zijn verschillende soorten sojamelk: opvolgmelk op basis van soja en kant-en-klare sojamelk die al dan niet verrijkt is met calcium en B2.

Bron: Overgevoeligheden, Nummer 2, 2002 ; vraag aan Voedingscentrum informatielijn.

Geitenmelk raden ze sowieso af, de eiwitten lijken sterk op die van koemelk. De kans is dus groot dat daar ook allergisch op gereageerd wordt.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: