taartje zonder melkproducten of ei.
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
taartje zonder melkproducten of ei.
Iemand een ideetje? mijn zoontje word binnenkort 1 jaar en ik zou hem dan graag een taartje willen geven waarmee hij lekker kan knoeien. Maar nu het probleem hij kan niet tegen melkproducten en ei. hebben jullie misschien een goed idee wat ik hem dan wel kan geven?
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Re: taartje zonder melkproducten of ei.
Kan A. niet tegen melk en ei, wat balen zeg, wat ga je hem straks dan geven qua melk?? en qua eten?? Lastig zeg.
Ik weet zo geen taartje voor hem, hihi..
Ik weet zo geen taartje voor hem, hihi..
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Appeltaart
300 g zelfrijzend bloem gezeefd
mespunt zout
200 koude margarine (koemelkvrij) kleingesneden
150 g witte basterdsuiker
Vulling:
5 zoetzure appels ( 1 kg)
citroenrasp (kan weggelaten worden)
bruine basterd suiker
kaneel (kan weggelaten worden)
Kneed bloem, zout, suiker, margarine snel tot een samenhangend deeg. Laat de deegbal in plasticfolie een uur in de koelkast opstijven.
Schil de appels en snijd ze in kleine stukjes en roer ze door met wat bruine suiker, kaneel en citroenrasp naar smaak.
Oven voorverwarmen op 200 C. Vet een springvorm van 26 of 28 cm in en druk 2/3 deel van het deeg op de bodem uit. Vorm van de helft van het resterend deeg rolletjes en maak daarmee de rand. Schep het appelmengsel in de vorm. Rol de rest van het deeg dun uit en maak er repen van. Leg deze in een ruitpatroon op de vulling.
Bak de taart in 60 minuten gaar.
Ik heb het hier vandaan : http://www.babyallergie.nl/recepten.htm
Hier staan nog meer taarten op speciaal voor het dieet wat je omschreef!
300 g zelfrijzend bloem gezeefd
mespunt zout
200 koude margarine (koemelkvrij) kleingesneden
150 g witte basterdsuiker
Vulling:
5 zoetzure appels ( 1 kg)
citroenrasp (kan weggelaten worden)
bruine basterd suiker
kaneel (kan weggelaten worden)
Kneed bloem, zout, suiker, margarine snel tot een samenhangend deeg. Laat de deegbal in plasticfolie een uur in de koelkast opstijven.
Schil de appels en snijd ze in kleine stukjes en roer ze door met wat bruine suiker, kaneel en citroenrasp naar smaak.
Oven voorverwarmen op 200 C. Vet een springvorm van 26 of 28 cm in en druk 2/3 deel van het deeg op de bodem uit. Vorm van de helft van het resterend deeg rolletjes en maak daarmee de rand. Schep het appelmengsel in de vorm. Rol de rest van het deeg dun uit en maak er repen van. Leg deze in een ruitpatroon op de vulling.
Bak de taart in 60 minuten gaar.
Ik heb het hier vandaan : http://www.babyallergie.nl/recepten.htm
Hier staan nog meer taarten op speciaal voor het dieet wat je omschreef!
myloon- Fluisteraar
- Aantal berichten : 311
Punten : 319
Registratiedatum : 13-04-11
a krijgt straks na zijn 1 jaar apro soja melk en soja bakboter met koken en bakken. maar eet voor de rest gewoon met de pot mee tja het is even wat meer opletten maar dat is goed te doen. alleen straks met koekjes/snoep en taart dan is het wel lastig want daar zit bijna altijd wel melk of eieren in. maar voorlopig krijgt hij dat toch allemaal niet alleen een klein taartje met zn eigen verjaardag en daarna mag hij weer een jaartje wachten op zoetigheid.
loesje- Kletskop
Ingrediënten
5 eieren
150 gr. suiker
125 gr. bloem
25 gr. maizena
zakje vanillesuiker
zout
Deze hoeveelheid is goed voor een ronde vorm van 24cm of een vierkante van 20x20.
Werkwijze
Beboter de bakvorm en bestuif deze met bloem of bekleed de bodem met bakpapier en vet deze ook in. Doe de eieren met de suiker en vanillesuiker in een kom. Zet de kom in een bak met heet water en klop de suiker door de eieren; klop tot de suiker volledig is opgelost en er een dikke, lichte en schuimige massa is ontstaan; klop zeker 10 minuten! Mix je met een keukenmachine, leg de eieren dan vooraf in warm water.
Schep de gezeefde bloem, de maizena en het zout er voorzichtig door; niet mixen maar spatelen! Schep het beslag in de bakvorm. Bak het gebak in ca. 45 minuten in het midden van de tot 185° C voorverwarmde oven; voor optimaal resultaat: laat de temperatuur vanaf 140° C geleidelijk oplopen naar de 185° C. De biscuit is gaar als een breinaald die je in de taart steekt er droog weer uit komt (controleer dit regelmatig na ca. 35 min. bakken). Laat de biscuit afkoelen op een rooster
----
De ei kun je dan vervangen voor 'eivervanger' volgens mij is dat in de winkel te koop!
5 eieren
150 gr. suiker
125 gr. bloem
25 gr. maizena
zakje vanillesuiker
zout
Deze hoeveelheid is goed voor een ronde vorm van 24cm of een vierkante van 20x20.
Werkwijze
Beboter de bakvorm en bestuif deze met bloem of bekleed de bodem met bakpapier en vet deze ook in. Doe de eieren met de suiker en vanillesuiker in een kom. Zet de kom in een bak met heet water en klop de suiker door de eieren; klop tot de suiker volledig is opgelost en er een dikke, lichte en schuimige massa is ontstaan; klop zeker 10 minuten! Mix je met een keukenmachine, leg de eieren dan vooraf in warm water.
Schep de gezeefde bloem, de maizena en het zout er voorzichtig door; niet mixen maar spatelen! Schep het beslag in de bakvorm. Bak het gebak in ca. 45 minuten in het midden van de tot 185° C voorverwarmde oven; voor optimaal resultaat: laat de temperatuur vanaf 140° C geleidelijk oplopen naar de 185° C. De biscuit is gaar als een breinaald die je in de taart steekt er droog weer uit komt (controleer dit regelmatig na ca. 35 min. bakken). Laat de biscuit afkoelen op een rooster
----
De ei kun je dan vervangen voor 'eivervanger' volgens mij is dat in de winkel te koop!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
ik heb de appeltaart gemaakt en hij smaakt heerlijk en ook mijn zoontje vond hem lekker!!
loesje- Kletskop
Soortgelijke onderwerpen
» Taartje, taartje wat voor taartje?
» Minder melkproducten?
» meiden die allergies zijn voor melkproducten
» Taartje eerste verjaardag/ meptaart
» Wat kreeg jouw kind als taartje eerste verjaardag
» Minder melkproducten?
» meiden die allergies zijn voor melkproducten