Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Minder melkproducten?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Minder melkproducten? Empty Minder melkproducten?

Bericht  Gast do 24 maa 2011 - 21:51

Mijn zoon heeft de ene dag erg harde ontlasting en de andere dag weer flink diarree, ook heeft hij erg veel lucht in zn darmen. Nu raadt de huisarts aan om minder melkproducten en eventueel minder bruin brood te geven.
Heeft iemand daar positieve ervaring mee? Mijn zoon eet vaak helemaal niet zo goed en dit zijn de gezonde dingen die hij tenminste wel eet. Ik vind het dus zonde om dit onnodig veel minder te geven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Minder melkproducten? Empty Re: Minder melkproducten?

Bericht  Gast do 24 maa 2011 - 21:58


Zou het peuter-diarree kunnen zijn? Fenne heeft dit bijna standaard en het enige dat een beetje helpt is juist volle melk/yoghurt producten. Die vetten zorgen ervoor dat de diarree minder vloeibaar is. En bruin brood zou ik eigenlijk ook niet minder geven.

Google anders eens op peuter-diarree. Misschien herken je er iets in.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Minder melkproducten? Empty Re: Minder melkproducten?

Bericht  loesje do 24 maa 2011 - 22:22

Als je je zoontje minder bruin brood gaat geven dan krijgt hij minder gas in zn darmen maar waarschijnlijk ook meer harde ontlasting dus of dat de oplossing is weet ik niet. ik zelf heb koemelkallergie en als ik melk drink krijg ik standaard diaree en of je dat wil bereiken weet ik ook niet. ik denk dat je beter eens kun kijken van welke producten hij nou harde ontlasting krijgt en van welke juist diaree en vanuit daar verder handelen.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Minder melkproducten? Empty Re: Minder melkproducten?

Bericht  Gast do 24 maa 2011 - 22:35

Bedankt Minneke. Ik heb er even wat over gelezen. Alleen volgens mij geldt het voornamelijk voor kinderen waarbij de diarree eigenlijk constant aanwezig is. En dat vind ik dus ook het lastige, dat het bij mijn zoon zo wisselt.

Loesje, ja dat is dan misschien wel het beste. Wel moeilijk met een ventje met een ongelofelijk eigen wil smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Minder melkproducten? Empty Re: Minder melkproducten?

Bericht  Mamsie vr 25 maa 2011 - 0:31

Mijn oudste heeft dat ook gehad en het was ook wisselend. Toch zei mijn huisdokter dat het peuter diaree was.
Maar ik zou idd minder melkproducten geven. Melk is helemaal niet gezond, ze hebben de calcium nodig dat wel. Je kunt ook calcium tabletten halen voor hem en dan minderen in de melkproducten.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Minder melkproducten? Empty Re: Minder melkproducten?

Bericht  Susan vr 25 maa 2011 - 0:35

Ik heb volgens mij wel eens ergens gelezen dat gefermenteerde melkproducten (dus yoghurt, karnemelk, et cetera) vaak minder klachten geven. Ezra houdt helemaal niet van gewone melk, dus hij drinkt karnemelk met een scheutje Karvan Cevitam, misschien zou je dat eens kunnen proberen?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Minder melkproducten? Empty Re: Minder melkproducten?

Bericht  Gast vr 25 maa 2011 - 1:27

Oh ok mamsie, dat kan dus wel. Had jou zoon ook zoveel lucht in zn darmen? Het is serieus niet normaal hoeveel herrie die van mij kan maken.

Goede tip van de karnemelk! smile Zonder limonade erbij vindt mijn zoon dat denk ik ook echt niet om te drinken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Minder melkproducten? Empty Re: Minder melkproducten?

Bericht  Darius vr 25 maa 2011 - 1:42

Geen idee hoe het zit met peuterdiarree, maar toen Laur.ens 1,3 jaar was, afgelopen zomer, had hij ook twee weken buikgriep, dan weer koorts e.d. De huisarts heeft toen ook aangeraden om twee weken geen melk en geen diksap of roosvicee te geven.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Minder melkproducten? Empty Re: Minder melkproducten?

Bericht  Gast ma 28 maa 2011 - 21:30

Nou vrijdag avond en zaterdag waren een ramp qua diarree. Maar hij drinkt nu geen melk meer en het gaat sinds gisteren goed.
Hartstikke fijn dus smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Minder melkproducten? Empty Re: Minder melkproducten?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum