Taartje, taartje wat voor taartje?
+6
Mida4you
*Troela*
Susan
Monte
Mizzie
Marin
10 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Taartje, taartje wat voor taartje?
Ooohw wat voor verjaardagstaart moet ik toch eens gaan bakken?
Marsepein ben ik niet goed in en voor Lejow is het al te laat , dus zo'n mooie versierde taart gaat 'm niet worden..
Maar wat ga ik dan wel bakken? Geen standaard chocoladetaart in elk geval. Maar heb echt geen inspiratie. En het mag natuurlijk niet mislukken!
Iemand zin om mee te helpen met brainstormen/recepten/plaatjes zoeken?
Edit: Er mag geen alcohol in trouwens, want er komen ook kinderen.
Marsepein ben ik niet goed in en voor Lejow is het al te laat , dus zo'n mooie versierde taart gaat 'm niet worden..
Maar wat ga ik dan wel bakken? Geen standaard chocoladetaart in elk geval. Maar heb echt geen inspiratie. En het mag natuurlijk niet mislukken!
Iemand zin om mee te helpen met brainstormen/recepten/plaatjes zoeken?
Edit: Er mag geen alcohol in trouwens, want er komen ook kinderen.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Re: Taartje, taartje wat voor taartje?
Een lekkere cheesecake met allemaal vers fruit?
Mizzie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 416
Punten : 571
Registratiedatum : 18-11-10
Misschien met winterfruit, want het is niet echt het seizoen voor vers zomerfruit vind ik. Maar met lekkere bosvruchten ofzo kan wel ja!
Stiekem wil ik gewoon deze maken, maar dat kan ik helemaal niet
Stiekem wil ik gewoon deze maken, maar dat kan ik helemaal niet
Marin- Lady Post-a-lot
Even mijn pinterest geraadpleegd
Chocolate meringue cake
Passion fruit cheesecake (Heel erg lekker)
http://pinterest.com/pin/65302263316488764/
Strawberry yohurt
Cappuccino Fudge Cheesecake
Coconut Meringue Pie
Chocolate Oreo Cream Cake
Mijn favoriet is echt de passionfruit cheesecake (of een andere cheesecake met fruit)
EDIT: ik zie dat je nu niet bij de recepten kan, maar die staan hier:
http://pinterest.com/Flower_88/recipes/
Chocolate meringue cake
Passion fruit cheesecake (Heel erg lekker)
http://pinterest.com/pin/65302263316488764/
Strawberry yohurt
Cappuccino Fudge Cheesecake
Coconut Meringue Pie
Chocolate Oreo Cream Cake
Mijn favoriet is echt de passionfruit cheesecake (of een andere cheesecake met fruit)
EDIT: ik zie dat je nu niet bij de recepten kan, maar die staan hier:
http://pinterest.com/Flower_88/recipes/
Laatst aangepast door Monte op wo 7 dec 2011 - 10:21; in totaal 1 keer bewerkt
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Ik zag laatst een recept voor een stroopwafeltaart, die zag er heel lekker uit. Volgens mij was het in de Libelle, de Margriet of de Flair.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Tis 'gewoon' appeltaart trouwens maar dan tien keer zo gaaf natuurlijk .
Gast- Gast
Wow Zusje, die is cool! Zijn net grote artisjokken ofzo
Ik zit ook al de hele avond op Pinterest te speuren en hapjes te pinnen, zoals je wel kunt zien
Ik zit ook al de hele avond op Pinterest te speuren en hapjes te pinnen, zoals je wel kunt zien
Marin- Lady Post-a-lot
Ik zit er ff niet op maar zal van de week ff kijken . Moet nu echt naar bed maar ik lijk niet van de mannen af te komen vanavond... Behalve de juiste dan weer *zucht*
Gast- Gast
Zusje, wauw, die wil ik zeker een keer maken. Baal dat ik geen goede oven heb. Eigenlijk is dat ook wel goed voor de lijn. Ik ga dit topic ook niet meer openen. Jamm!!
Gast- Gast
Smikkell schreef:Zusje, wauw, die wil ik zeker een keer maken. Baal dat ik geen goede oven heb. Eigenlijk is dat ook wel goed voor de lijn. Ik ga dit topic ook niet meer openen. Jamm!!
Vijdag de 13de... Lijkt me een mooie datum om dat te doen!
Gast- Gast
Zusje schreef:Ik zit er ff niet op maar zal van de week ff kijken . Moet nu echt naar bed maar ik lijk niet van de mannen af te komen vanavond... Behalve de juiste dan weer *zucht*
Gast- Gast
Ja, zullen we die dan maken?Zusje schreef:Smikkell schreef:Zusje, wauw, die wil ik zeker een keer maken. Baal dat ik geen goede oven heb. Eigenlijk is dat ook wel goed voor de lijn. Ik ga dit topic ook niet meer openen. Jamm!!
Vijdag de 13de... Lijkt me een mooie datum om dat te doen!
Gast- Gast
Hij lijkt me wel veel werk om te maken, maar wel onwijs gaaf.
Misschien ga ik anders wel cake pops maken, als ze bij de Pipoos handige bakvormpjes hebben.
Misschien ga ik anders wel cake pops maken, als ze bij de Pipoos handige bakvormpjes hebben.
Marin- Lady Post-a-lot
Die roosjes-appeltaart lijkt me ook moeilijk, maar roosjes van marsepein vind ik wel heel makkelijk om te maken, misschien kun je dat doen om een andere taart te versieren? Ik heb laatst op Yrsa's verjaardag een soesjesberg gemaakt van slagroomsoesjes gedoopt in gesmolten pure chocola en die versierd met rode roosjes van marsepein.
Susan- Lady Post-a-lot
Weet je wat ik ook gewoon kan doen.. die roosjes taart van mijn post proberen te maken, van botercreme. Met het juiste tuitje en de juiste oefening en rustige hand moet het te doen zijn. En als het dan toch mislukt, verspreid ik het gewoon als normale botercreme over de taart. Ik heb nog rode kleurstof thuis, dus dat moet te doen zijn! Gewoon even kwestie van juiste spuitvorm kopen. En dan een chocoladetaart er onder.
Marin- Lady Post-a-lot
Mocht het niet lukken en mocht je toch roosjes van marsepein overwegen, ik doe het altijd zo: ik rol een slangetje van marsepein, dan druk ik er met duim en wijsvinger platte rondjes in zodat je een soort dubbeltjesketting krijgt zeg maar, die rol ik dan op, ik knijp het uiteinde een beetje samen en dan vouw ik de blaadjes iets naar buiten.
Susan- Lady Post-a-lot
Thanks Susan! Dat klinkt ook wel alsof het te doen is, alhoewel ik werken met marsepein echt een rot klus vond laatst.
Marin- Lady Post-a-lot
Susan schreef:Mocht het niet lukken en mocht je toch roosjes van marsepein overwegen, ik doe het altijd zo: ik rol een slangetje van marsepein, dan druk ik er met duim en wijsvinger platte rondjes in zodat je een soort dubbeltjesketting krijgt zeg maar, die rol ik dan op, ik knijp het uiteinde een beetje samen en dan vouw ik de blaadjes iets naar buiten.
Je kan dat ook van losse rondjes doen als je grotere roosjes wil maken. Een oneven aantal is het mooist, ik gebruik er meestal 7, die leg je net met een randje over elkaar , de randen met vinger nog wat plat drukken. Oprollen, en dan doormidden snijden. Uiteinde beetje samen knijpen. Heb je meteen 2 roosjes
*Troela*- Prater
- Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11
Is het ook, zo'n lap marsepein uitrollen om een taart mee te bekleden vind ik echt vreselijk, dat kan ik helemaal niet, maar die roosjes zijn makkelijk. Ik maakte ze eerst altijd van Play-Doh (als de kinderen zaten te kleien en ik voor de vorm een beetje mee zat te doen) maar met marsepein gaat het gewoon hetzelfde.
Susan- Lady Post-a-lot
Susan schreef:Is het ook, zo'n lap marsepein uitrollen om een taart mee te bekleden vind ik echt vreselijk, dat kan ik helemaal niet, maar die roosjes zijn makkelijk. Ik maakte ze eerst altijd van Play-Doh (als de kinderen zaten te kleien en ik voor de vorm een beetje mee zat te doen) maar met marsepein gaat het gewoon hetzelfde.
Eigenlijk is het ook gewoon kleien voor volwassenen hahaha
*Troela*- Prater
- Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11
Een heerlijke frisse limoentaart!
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Oeh limoen is zo lekker! Key lime pie!
Marin- Lady Post-a-lot
Maar wordt die limoen zelf ook gegeten dan? Ik zou zelf wel veel dunnere schijfjes gebruiken. Ow, ik zou dit topic niet meer openen, ben al weer weg!
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» taartje zonder melkproducten of ei.
» Taartje eerste verjaardag/ meptaart
» Wat kreeg jouw kind als taartje eerste verjaardag
» Wat voor huis hebben jullie voor wat voor prijs?
» voor de mama's: hadden jullie een voorkeur voor geslacht?
» Taartje eerste verjaardag/ meptaart
» Wat kreeg jouw kind als taartje eerste verjaardag
» Wat voor huis hebben jullie voor wat voor prijs?
» voor de mama's: hadden jullie een voorkeur voor geslacht?
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: