Afbouwen Puckababy lukt niet !
2 plaatsers
Pagina 1 van 1
Afbouwen Puckababy lukt niet !
S. slaapt al zo'n 3 maanden in een Puckababy en 2 weken terug vond ik het eens tijd om het te gaan afbouwen omdat hij nog maar zo'n 2 cm ruimte over heeft als hij zich strekt.
Hij slaapt s'nachts, s'ochtends en bij zijn eerste middagslaapje nog in de PB en bij zijn tweede smiddagslaapje gaat sinds twee weken een normale slaapzak aan met lange mouwen. Elk slaapje gaat perfect alleen dus niet als hij in de gewone slaapzak moet. Hoe strak ik hem ook instop hij krijgt zijn beide armpjes toch weer boven de dekens en slaapt niet.
Pak ik dit wel goed aan? Na 2 weken proberen zinkt de moed toch een beetje in m'n schoenen.
En voor de mama's die ook een Puckababy hebben gebruikt. Hoe ging het afbouwen bij jullie?
Hij slaapt s'nachts, s'ochtends en bij zijn eerste middagslaapje nog in de PB en bij zijn tweede smiddagslaapje gaat sinds twee weken een normale slaapzak aan met lange mouwen. Elk slaapje gaat perfect alleen dus niet als hij in de gewone slaapzak moet. Hoe strak ik hem ook instop hij krijgt zijn beide armpjes toch weer boven de dekens en slaapt niet.
Pak ik dit wel goed aan? Na 2 weken proberen zinkt de moed toch een beetje in m'n schoenen.
En voor de mama's die ook een Puckababy hebben gebruikt. Hoe ging het afbouwen bij jullie?
Gast- Gast
Re: Afbouwen Puckababy lukt niet !
Ook niet, we hebben een paar pogingen moeten doen en toen moesten we wel doorzetten omdat hij begon te rollen. Heb je de Piep of de Mini nu? Wij deden ook een tijdje één armpje wel en eentje niet, scheelde ook wel iets. Maar t was hier idd lastig, en dan sliep hij 's nachts er niet eens in, alleen overdag.
Gast- Gast
De mini. Een armpje eruit heb ik nog niet geprobeerd. Misschien dat ik dat vanaf morgen eens ga proberen.
M'n moeder wilde 'm wel na maken in een grotere maat maar ik heb toch zoiets van dat hij gewoon zonder moet kunnen !
Anders ligt hij er met 3 jaar nog in
M'n moeder wilde 'm wel na maken in een grotere maat maar ik heb toch zoiets van dat hij gewoon zonder moet kunnen !
Anders ligt hij er met 3 jaar nog in
Gast- Gast
wij hebben ook sinds kort de pacco af moeten bouwen. Heeft ook wel de nodige moeite gekost. Wat bij ons wel redelijk helpt is sokjes over de handjes. Y. raakt in paniek als ze met haar handjes bij haar gezichtje kan en een sokje tegen het gezicht voelt veel vriendelijker dan een handje met scherpe nageltjes.
Op een gegeven moment heb ik haar helemaal niet meer in de inbakerdoek gedaan, uiteindelijk was ze zo moe dat ze ook zonder inbakerdoek in slaap is gevallen en sinds die tijd ging het beter.
Succes!
Op een gegeven moment heb ik haar helemaal niet meer in de inbakerdoek gedaan, uiteindelijk was ze zo moe dat ze ook zonder inbakerdoek in slaap is gevallen en sinds die tijd ging het beter.
Succes!
Gast- Gast
Onze dochter lag echt ingebakerd (in een Pacco) en dat was in het begin ook drama om af te bouwen. We zijn toen op een gegeven moment haar overdag alle slaapjes in een gewone slaapzak met mouwtjes te leggen met krabwantjes. Dat was de eerste dagen echt drama maar na een paar dagen ging het ineens beter en nu slaapt ze zelfs nog sneller in dan in de Pacco. Daarna zijn we gaan proberen om ook 's nachts in slaapzak te slapen maar dat lukte totaal niet, maar omdat ze tegen ons gezegt hadden dat ze er met 4 maanden toch wel echt uit moest zijn was ik een beetje ten einde raad. Totdat ik bij een pedagoog kwam die zei dat ze gerust tot 6 maanden ingebakerd mocht liggen en dat ze zelf wel aan zou geven wanneer ze het niet meer nodig had. We zijn haar toen weer 's nachts gaan inbakeren tot 1,5 week geleden, toen ging ze zich ineens hevig verzetten tegen het inbakeren en 's nachts weer slecht slapen. De dag erna weer verzetten dus toen hadden we zoiets van "we proberen het gewoon, misschien is dit het moment waar de pedagoog het over had" en tot onze grote verbazing was het daarna ineens goed. Dus van het ene op het andere moment sliep ze zonder.
Je hebt waarschijnlijk heel weinig aan mijn verhaal omdat jouw zoontje al ouders is en kan rollen, maar misschien is het een idee om het in het begin zo te doen als wij hebben gedaan. Dus overdag zonder en 's nachts met en als het overdag goed gaat, komt de nacht vanzelf ook wel maar tot die tijd heb jullie dan iig de nachten rust.
Succes ermee.
Je hebt waarschijnlijk heel weinig aan mijn verhaal omdat jouw zoontje al ouders is en kan rollen, maar misschien is het een idee om het in het begin zo te doen als wij hebben gedaan. Dus overdag zonder en 's nachts met en als het overdag goed gaat, komt de nacht vanzelf ook wel maar tot die tijd heb jullie dan iig de nachten rust.
Succes ermee.
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10
@ Dromertje, S. heeft nu een slaaptzak aan met lange mouwen dus eigenlijk zo lang zijn dat zijn handjes er in verdwijnen. Hij kan dan niet echt z'n gezichtje aanraken maar hij kan op de een of andere manier wel zijn knuffeltje pakken. Dus misschien zijn sokjes ook wel een idee.
@ Fiwen, S. kan nog niet omrollen. Hij is echt heel lui in die dingen haha. Maar we zijn nu bezig met het afbouwen bij een van zijn slaapjes overdag. Maar dat werkt dus tot op heden nog niet.
@ Fiwen, S. kan nog niet omrollen. Hij is echt heel lui in die dingen haha. Maar we zijn nu bezig met het afbouwen bij een van zijn slaapjes overdag. Maar dat werkt dus tot op heden nog niet.
Gast- Gast
Wij hebben haar gewoon ineens overdag helemaal niet meer ingebakerd, omdat we vonden dat het voor haar heel onduidelijk zou worden als we het ene slaapje wel en het andere weer niet zouden doen. Kindjes houden vast aan bepaalde rituelen, nu is het voor hem duidelijk dat inbakeren en in bed betekend dat hij mag/moet gaan slapen. Nu moet hij gaan leren dat in bed betekend dat het tijd is om te slapen, onze gedachte was dat J.uul dat niet zou leren als we per slaapje zouden afbouwen (dat probeerde we in het begin wel maar lukte echt niet).
Wat wij nog als advies kregen van de pedagoog was om wel het gevoel te geven van dat ze ingebakerd werd, dus in ans geval net doen alsof we de lappen dicht vouwde en dan over haar borstkasje wrijven zodat ze het gevoel zou krijgen dat we haar inbakerde (ivm vasthouden aan bepaalde rituelen). We hebben dat de eerste dagen ook gedaan en of dat bijgedragen heeft aan dat het gelukt is weet ik niet, maar het is natuurlijk het proberen waard.
Wat wij nog als advies kregen van de pedagoog was om wel het gevoel te geven van dat ze ingebakerd werd, dus in ans geval net doen alsof we de lappen dicht vouwde en dan over haar borstkasje wrijven zodat ze het gevoel zou krijgen dat we haar inbakerde (ivm vasthouden aan bepaalde rituelen). We hebben dat de eerste dagen ook gedaan en of dat bijgedragen heeft aan dat het gelukt is weet ik niet, maar het is natuurlijk het proberen waard.
Fiwen- Kletskop
Dat lijkt me echt lastig. Ik heb ook overwogen om Yrsa te gaan inbakeren, maar ik durfde het toch niet aan, achteraf maar goed, want zij kon met 3,5 maand omrollen, dus we hadden het heel snel weer af moeten bouwen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Fiwen schreef:Wij hebben haar gewoon ineens overdag helemaal niet meer ingebakerd, omdat we vonden dat het voor haar heel onduidelijk zou worden als we het ene slaapje wel en het andere weer niet zouden doen. Kindjes houden vast aan bepaalde rituelen, nu is het voor hem duidelijk dat inbakeren en in bed betekend dat hij mag/moet gaan slapen. Nu moet hij gaan leren dat in bed betekend dat het tijd is om te slapen, onze gedachte was dat J.uul dat niet zou leren als we per slaapje zouden afbouwen (dat probeerde we in het begin wel maar lukte echt niet).
Wij hebben haar ipv een bakerdoek een slaapzak aangedaan, ook overdag, zodat het voor haar duidelijk blijft dat het slaap-tijd is.
Gast- Gast
Dromertje schreef:
Wij hebben haar ipv een bakerdoek een slaapzak aangedaan, ook overdag, zodat het voor haar duidelijk blijft dat het slaap-tijd is.
Wij ook hoor, maar de combinatie van die twee werkte goed. Totdat ze doorhad dat een slaapzak slapen betekende en nu gaat het prima.
Fiwen- Kletskop
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: