Vloer schoonmaken
+9
tweeling
blondje1313
Supertalentje
Joontjuh
Melis_je
Jerry
VeryCherry
Rush
Raindrop
13 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Vloer schoonmaken
Waarmee doen jullie dat? Met een mop of een dweil(doek)?
En welk schoonmaakproduct gebruiken jullie?
En welk schoonmaakproduct gebruiken jullie?
Raindrop- Ratel
- Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Vloer schoonmaken
Ik vind dit ding ideaal;
Van Leifheit, de doek kan je gewoon in de was gooien en dan blijft-ie netjes. Ik combineer 'm met HG producten voor de vloer, gewoon soppie maken met dopje HG vloerreiniger (je doet er dus ook lang mee)
Van Leifheit, de doek kan je gewoon in de was gooien en dan blijft-ie netjes. Ik combineer 'm met HG producten voor de vloer, gewoon soppie maken met dopje HG vloerreiniger (je doet er dus ook lang mee)
Gast- Gast
Zoiets als dat van Bazinga, zo`n vloerdweil met doek die in de was kan.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Ik heb ook zo'n dweil die in de was kan, een knalroze en ik gebruik gewoon een goedkope alles reiniger, maar die ruikt zo lekker
Gast- Gast
Zo'n ding als hierboven staat, maar dan met een knalgroene microvezelding die in de was kan en allesreiniger met kersengeur
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
Ik gebruik overal de cheap variant van.
Heb ook zo'n ding, en een dweil.. Maar die dweil gooi ik nadat ik de vloer heb gedaan altijd in een heet bad (kokend water) tot het koud is en dan hang ik hem aan de waslijn.
Vind het vies om dat ding in de wasmachine te gooien
Heb ook zo'n ding, en een dweil.. Maar die dweil gooi ik nadat ik de vloer heb gedaan altijd in een heet bad (kokend water) tot het koud is en dan hang ik hem aan de waslijn.
Gast- Gast
Ik doe de dweil samen met vaatdoekjes/theedoeken/handdoeken en washandjes in de was
Gast- Gast
Bazinga schreef:Ik vind dit ding ideaal;
Die ziet er inderdaad ideaal uit!
Gebruik je dan ook 1 emmer? Ik las ergens dat je het best twee emmers kan gebruiken: een emmer met schone sop en een emmer waar de dweil in uit gespoeld en schoon gemaakt kan worden.
Ik gebruik nu trouwens een mop die ik kan uitwringen (er zit zo'n systeem in de emmer) maar ik ben er niet zo tevreden over.
Raindrop- Ratel
- Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Ik wring 'm gewoon uit in de gootsteen Maar mijn vloer is ook nooit zó vies dat ik een emmer met zwart water overhoud of zo...
Gast- Gast
Punk'd schreef:
Wat voor zooi ligt er dan op je vloer dat je niet in de was wilt hebben..?
Wie weet een goed vloer-schoonmaakmiddel waar je géén strepen van op je laminaat krijgt?
Ik heb nou iets duurs dat ik gratis bij de vloer kreeg (nouja, normaal is het duur dus, voor mij niet ), maar krijg er strepen van als de vloer eenmaal is opgedroogd...
Jerry- Ratel
- Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Om te beginnen de mop/dweil/whatever niet té nat maken en eens per week een scheut schoonmaakazijn er door heen en verder alleen dweilen met heel heet water, geen schoonmaakproducten..
Gast- Gast
Ik gebruik een Swiffer met wegwerp doekjes om de vloer bij te houden qua stof.
Verder 1-2x per week stofzuigen.
Om te dweilen heb ik deze dweil:
En daar gebruik ik dan Andy vloerreiniger voor hout & laminaat bij, die is vaak goedkoop te krijgen bij Blokker.
Verder 1-2x per week stofzuigen.
Om te dweilen heb ik deze dweil:
En daar gebruik ik dan Andy vloerreiniger voor hout & laminaat bij, die is vaak goedkoop te krijgen bij Blokker.
Gast- Gast
Jerry schreef:
Wie weet een goed vloer-schoonmaakmiddel waar je géén strepen van op je laminaat krijgt?
In verhouding minder schoonmaakmiddel in het water doen.
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
Snowflake schreef:Bazinga schreef:Ik vind dit ding ideaal;
Die ziet er inderdaad ideaal uit!
Gebruik je dan ook 1 emmer? Ik las ergens dat je het best twee emmers kan gebruiken: een emmer met schone sop en een emmer waar de dweil in uit gespoeld en schoon gemaakt kan worden.
Ik gebruik nu trouwens een mop die ik kan uitwringen (er zit zo'n systeem in de emmer) maar ik ben er niet zo tevreden over.
Deze Leifheit dingen zijn nu bij de Makro in de aanbieding. Scheelt genoeg, wij hebben hem gister ook gehaald. Heb hem dalijk toch nodig als we het huis in orde hebben.
-
Laatst aangepast door Supertalentje op za 3 dec 2011 - 12:44; in totaal 1 keer bewerkt
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Die laatste heb ik ook, van Leifheit.
Met maar één emmer en die moet ontzettend vaak verschoond worden ivm vies water, misschien dat twee emmers gebruiken nog niet zo dom zou zijn...
Met maar één emmer en die moet ontzettend vaak verschoond worden ivm vies water, misschien dat twee emmers gebruiken nog niet zo dom zou zijn...
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
blondje1313 schreef:Die laatste heb ik ook, van Leifheit.
Maar hoe vies is je vloer dan wel niet?? Of hoe weinig dweil je...
Gast- Gast
Ik heb ook zo'n ding, ik dweil beneden op de houten vloer met speciale reiniger vd zaak waar de vloer vandaan komt en boven op het laminaat gewoon met allesreiniger van action, die ruikt zo lekker!
tweeling- Prater
- Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11
Ik heb ook zo'n ding als hierboven beshcreven. De dweilen doe ik ook gewoon bij de was e ndan zijn ze weer mooi schoon.
Ik dweil vaak met schoonmaakazijn, lavendel geur... lekker budget en werkt goed!
Of ik heb speciaal vloeren reiniger ik wissel dat een beetje af.
Ik dweil vaak met schoonmaakazijn, lavendel geur... lekker budget en werkt goed!
Of ik heb speciaal vloeren reiniger ik wissel dat een beetje af.
SleepingBeauty- Kletskop
- Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10
Ik gebruik ook zo een ding als hierboven, alleen dan de goedkope variant. Ik vind het wel een geklier met losmaken, schoonspoelen e.d. Het schuift vaak stof wat er toch nog ligt voor zich uit.
Ik lees dat veel mensen allesreiniger gebruiken; dit ontvet en haalt daardoor de beschermlaag van het laminaat af waardoor het sneller beschadigd.
Zelf gebruik ik alleen water en af en toe laminaatreiniger.
Ik lees dat veel mensen allesreiniger gebruiken; dit ontvet en haalt daardoor de beschermlaag van het laminaat af waardoor het sneller beschadigd.
Zelf gebruik ik alleen water en af en toe laminaatreiniger.
Dennenappel- Kletskop
- Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10
Met de stok vd Swiffer en daaromheen een dweil geknoopt. Ik gebruik lamainaatreiniger van Pledge of van Andy.
Gast- Gast
Ik doe het eigenlijk voornamelijk met heel heet water, dan wordt mijn vloer het schoonst!
Gast- Gast
Pledge laminaat reiniger. Van de week heb ik de tip geprobeerd van het tv programma "hoe schoon is jouw huis" scheut glansspoelmiddel in mijn emmertje (action gekocht) en een microvezel doekje. Geen streep te zien !
ExpressoB- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10
Bazinga schreef:blondje1313 schreef:Die laatste heb ik ook, van Leifheit.
Maar hoe vies is je vloer dan wel niet?? Of hoe weinig dweil je...
Al heeft het dan weinig nut om op Bazinga te reageren....
Met twee honden en een kat die buiten komen en boven en beneden overal tegels is er nogal wat oppervlakte en is het ook snel vies
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
Wij hebben een laminaat vloer en ik gebruik 2x in de week dit spul om te dweilen :
Verder dweil ik met zo'n soort ding (zonder die emmer, ik doe het gewoon in de wasbak) :
Verder dweil ik met zo'n soort ding (zonder die emmer, ik doe het gewoon in de wasbak) :
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: