Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat op de vloer met vloerverwarming?

+4
Linda
Paper Crown
rapa nui
Annie24
8 plaatsers

Ga naar beneden

Wat op de vloer met vloerverwarming? Empty Wat op de vloer met vloerverwarming?

Bericht  Annie24 za 16 feb 2013 - 1:03

In 2014 wordt ons nieuwe huis opgeleverd en deze is geheel voorzien van vloerverwarming.

Ik heb me laten vertellen dat door de vloerverwarming niet alles mogelijk is, dus voor de meiden met vloerverwarming: wat hebben jullie op de vloer liggen? Tegels willen we liever niet.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat op de vloer met vloerverwarming? Empty Re: Wat op de vloer met vloerverwarming?

Bericht  rapa nui za 16 feb 2013 - 1:13

PVC vloeren. Ik heb zelf geen vloerverwarming maar wel een PVC vloer en bevalt prima.
Hier heb je wat voorbeelden: ze zijn er dus in allerlei soorten: houtvloeren, steenvloeren en andere soorten maar dan uitgevoerd in PVC. Lijkt net echt, ik heb al vaak de vraag gehad wat voor houten vloer ik heb (dus lijkt echt niet op zeil). Het is makkelijk te dweilen, het is sterk want werd al jaren gebruikt in bedrijfspanden en klinkt warmer en voelt warmer dan bv laminaat
http://www.designflooring.nl/
http://www.mflor.com/nl/
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat op de vloer met vloerverwarming? Empty Re: Wat op de vloer met vloerverwarming?

Bericht  Paper Crown za 16 feb 2013 - 1:19

In 't oude huis hadden wij ook overal vloerverwarming en daar lag overal laminaat, werkte prima! En in 't huidige huis hebben we bij de keuken vloerverwarming en daar hebben we massiefhouten vloer? Werkt ook prima. Je ondervloer is dan wel stukken duurder.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat op de vloer met vloerverwarming? Empty Re: Wat op de vloer met vloerverwarming?

Bericht  Annie24 za 16 feb 2013 - 1:36

rapa nui schreef:PVC vloeren. Ik heb zelf geen vloerverwarming maar wel een PVC vloer en bevalt prima.
Hier heb je wat voorbeelden: ze zijn er dus in allerlei soorten: houtvloeren, steenvloeren en andere soorten maar dan uitgevoerd in PVC. Lijkt net echt, ik heb al vaak de vraag gehad wat voor houten vloer ik heb (dus lijkt echt niet op zeil). Het is makkelijk te dweilen, het is sterk want werd al jaren gebruikt in bedrijfspanden en klinkt warmer en voelt warmer dan bv laminaat
http://www.designflooring.nl/
http://www.mflor.com/nl/

@rapa nui; dat ziet er mooi uit op het plaatje zeg! Was 't een duur grapje of viel dat wel mee? Krijg je geen deuken/putjes als je iets laat vallen?

@pc; we hebben in dit huis ook massief hout liggen, dus dat is zeker een optie.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat op de vloer met vloerverwarming? Empty Re: Wat op de vloer met vloerverwarming?

Bericht  rapa nui za 16 feb 2013 - 4:13

Nee, op zich zie ik geen echte putjes en deukjes. Ik heb me indertijd ook laten vertellen dat dit sterker is en dat je dat soort dingen op bv laminaat meer ziet. Die van mij was wel redelijk aan de prijs omdat ik een duurdere soort heb gekozen omdat ik die het mooiste vond en het ook heb laten leggen/verlijmen en er een ondervloer nodig is. Maar dat is al weer bijna 4 jaar geleden. Na die tijd zie ik regelmatig aanbiedingen, wordt het op veel meer plekken verkocht en leggen mensen het tegenwoordig ook zelf.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat op de vloer met vloerverwarming? Empty Re: Wat op de vloer met vloerverwarming?

Bericht  Gast za 16 feb 2013 - 4:27

wij hebben ook pvc:

Wat op de vloer met vloerverwarming? 60774_378821285532163_739654725_n

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat op de vloer met vloerverwarming? Empty Re: Wat op de vloer met vloerverwarming?

Bericht  Annie24 za 16 feb 2013 - 9:31

Heb folders aangevraagd van die pvc vloeren smile
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat op de vloer met vloerverwarming? Empty Re: Wat op de vloer met vloerverwarming?

Bericht  Linda za 16 feb 2013 - 9:50

Annie24 schreef:Heb folders aangevraagd van die pvc vloeren smile

Als wij beneden een andere vloer nemen dan wordt het ook echt pvc. Heel mooi!

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat op de vloer met vloerverwarming? Empty Re: Wat op de vloer met vloerverwarming?

Bericht  meisjesmama za 16 feb 2013 - 9:51

Wij hebben in dit huis laminaat liggen en bij ons oude huis tegels.
We hebben wel het gevoel dat een tegel de warmte beter verdeeld.
Maar moet ook zeggen dat de vloerverwarming nog optimaal werkt.


meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat op de vloer met vloerverwarming? Empty Re: Wat op de vloer met vloerverwarming?

Bericht  Gast za 16 feb 2013 - 10:02

Eigenlijk kan bijna elke vloerbedekking gebruikt worden hoor.
Het is alleen afhankelijk van wat je hebt hoe de warmtegeleiding is.
Het ene laat de warmte makkelijker door dan het ander.

Zeker de standaard vloerbedekkingen zoals laminaat, tapijt, tegels, pvc en parket kun je gewoon vloerverwarming onder laten leggen.

Ik werk bij een bedrijf dat de onderdelen voor vloerverwarming verkoopt.
Er zijn installateurs die denken/zeggen dat het niet overal geschikt voor is omdat ze vaak met 1 merk werken die weinig verdelers hebben bijvoorbeeld. Daardoor duurt het veel langer voor de warmte in je huis voelbaar is, zeker met bepaalde vloerbedekkingen die de warmte minder goed door laat stromen. Terwijl dat met bijvoorbeeld een grotere verdeler wel zou kunnen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat op de vloer met vloerverwarming? Empty Re: Wat op de vloer met vloerverwarming?

Bericht  bolus26 za 16 feb 2013 - 10:12

Ook hier pvc ,ben er heel blij mee!
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat op de vloer met vloerverwarming? Empty Re: Wat op de vloer met vloerverwarming?

Bericht  Annie24 za 16 feb 2013 - 10:34

Hmmm...pvc wordt in elk geval vaak genoemd smile

@Smupskes; ik zal eens bij onze contactpersoon gaan informeren hoe het met die verdeler(s) zit in ons nieuwe huis. Dat kan ik niet terugvinden in de bouwpapieren die we hebben liggen (of ik kijk er overheen op dit tijdstip, dat kan ook)

Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat op de vloer met vloerverwarming? Empty Re: Wat op de vloer met vloerverwarming?

Bericht  Puggle za 16 feb 2013 - 11:11

Wij hebben nu laminaat maar zijn totaal niet tevreden. In mei gaan we een nieuwe vloer leggen en dat word pvc of tegels. Tegels wil ik het liefst maar wij huren dus dat is toch wat lastig dan.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat op de vloer met vloerverwarming? Empty Re: Wat op de vloer met vloerverwarming?

Bericht  Gast za 16 feb 2013 - 21:11

Annie24 schreef:Hmmm...pvc wordt in elk geval vaak genoemd Wat op de vloer met vloerverwarming? 561177

@Smupskes; ik zal eens bij onze contactpersoon gaan informeren hoe het met die verdeler(s) zit in ons nieuwe huis. Dat kan ik niet terugvinden in de bouwpapieren die we hebben liggen (of ik kijk er overheen op dit tijdstip, dat kan ook)

Dat zal denk ik inderdaad niet op de tekening staan. Of staat er helemaal geen verdeler op?
Het hangt ook af van hoe de temperatuur ingesteld wordt op de verdeler. En hoeveel buizen er de grond in gaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat op de vloer met vloerverwarming? Empty Re: Wat op de vloer met vloerverwarming?

Bericht  Annie24 zo 17 feb 2013 - 2:26

Smupskes~ schreef:
Annie24 schreef:Hmmm...pvc wordt in elk geval vaak genoemd Wat op de vloer met vloerverwarming? 561177

@Smupskes; ik zal eens bij onze contactpersoon gaan informeren hoe het met die verdeler(s) zit in ons nieuwe huis. Dat kan ik niet terugvinden in de bouwpapieren die we hebben liggen (of ik kijk er overheen op dit tijdstip, dat kan ook)

Dat zal denk ik inderdaad niet op de tekening staan. Of staat er helemaal geen verdeler op?
Het hangt ook af van hoe de temperatuur ingesteld wordt op de verdeler. En hoeveel buizen er de grond in gaan.

Op de tekening staat het sowieso niet, maar we hebben een heel boekwerk gekregen waar alles in staat: bv welke kleur de kozijnen krijgen, welk ventilatiesysteem er in komt, welke co2 melder e.d. Ik ga er vanavond nog eens doorheen bladeren en anders mail ik morgen die contactpersoon even en dan vraag ik gewoon naar alles wat er bekend in mbt de vloerverwarming smile
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat op de vloer met vloerverwarming? Empty Re: Wat op de vloer met vloerverwarming?

Bericht  ShallY ma 18 feb 2013 - 8:11

Wij hebben ook overal vloerverwarming en heb mede door de reacties hier op het forum, gekozen voor pvc vloer. Het is echt heel mooi en we zijn er erg tevreden over.

ShallY
Prater
Prater

Aantal berichten : 1225
Punten : 1499
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat op de vloer met vloerverwarming? Empty Re: Wat op de vloer met vloerverwarming?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum