Dagcafé
+17
Bimbam
VeryCherry
Tullow
Tiana
Champagne
Rush
Lotus
Suus
girli
Zwoesj
Chocolate Cookie
Joontjuh
Jordana
Lynn_
Sjaantje
ExpressoB
Lejow
21 plaatsers
Pagina 26 van 40
Pagina 26 van 40 • 1 ... 14 ... 25, 26, 27 ... 33 ... 40
Re: Dagcafé
Stuiterbal, echt enorm bedankt voor je lieve kaartje! Ik heb staan huilen bij de brievenbus, zo lief
Gast- Gast
Heej, Storm! Hoe gaat het vandaag?
Lotus- Ratel
- Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10
Lily schreef:haha
En ik denk dat je het dan nog wel kan opwarmen hoor
ik denk van niet!!
potgroenten ed. kun je ook maar 1x verwarmen.
Gast- Gast
haha nou dan kan je beter voor reva`s opmerking kiezen want ik ben geen keukenprinses
Gast- Gast
Vandaag gaat het beter dan gisteren. lief dat je het vraagt. Ben net bij mijn schoonmoeder geweest en heb wat eten en drinken mee gekregen, aangezien ik nog maar 1 euro heb ik heb echt een schat van een schoonmoeder!Lotus schreef:Heej, Storm! Hoe gaat het vandaag?
(Deze week komt er weer geld hoor)
Gast- Gast
Hallooo! Ik ben er weer
Chocolate Cookie- Ratel
- Aantal berichten : 4663
Punten : 4809
Registratiedatum : 18-11-10
Storm schreef:Vandaag gaat het beter dan gisteren. lief dat je het vraagt. Ben net bij mijn schoonmoeder geweest en heb wat eten en drinken mee gekregen, aangezien ik nog maar 1 euro heb ik heb echt een schat van een schoonmoeder!Lotus schreef:Heej, Storm! Hoe gaat het vandaag?
Fijn dat het beter gaat! En wat fijn dat je zo'n lieve schoonmoeder hebt!
Lotus- Ratel
Storm schreef:Hoe gaat het met jou, Lotus?
Met mij gaat het wisselend. Op dit moment gaat het redelijk, geloof ik. Ik ben blij dat we eindelijk een nieuwe huisgenoot hebben gevonden. Met eten maak ik er een puinhoop van. En verder weet ik het even niet.
Lotus- Ratel
Heb je al iemand voor je kamer gevonden? Dat heb ik even niet meegekregen, had alleen gezien dat je gister gepost had dat je weer een afwijzing had gekregen.Lotus schreef:Storm schreef:Hoe gaat het met jou, Lotus?
Met mij gaat het wisselend. Op dit moment gaat het redelijk, geloof ik. Ik ben blij dat we eindelijk een nieuwe huisgenoot hebben gevonden. Met eten maak ik er een puinhoop van. En verder weet ik het even niet.
Ik hoop dat het snel beter met je gaat, meid
Gast- Gast
Ja, vanmiddag was het eindelijk rond.
Ik hoop dat het met jou ook snel beter gaat!
Ik hoop dat het met jou ook snel beter gaat!
Lotus- Ratel
Jade schreef:Lily schreef:haha
En ik denk dat je het dan nog wel kan opwarmen hoor
ik denk van niet!!
potgroenten ed. kun je ook maar 1x verwarmen.
Dat is niet helemaal waar hoor, geldt volgens mij alleen voor spinazie.
Bimbam- Kletskop
- Aantal berichten : 2318
Punten : 2352
Registratiedatum : 24-02-11
wasje draait, kip op ontdooistand en nu ff zitten hoor pff
ExpressoB- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8264
Punten : 8549
Registratiedatum : 22-12-10
Van spinazie is het een fabeltje.
Lotus- Ratel
hoezo, ik weet inderdaad dat je spinazie ook maar 1 keer mag verwarmen.
Storm, wat lief van je schoonmoeder
Storm, wat lief van je schoonmoeder
Gast- Gast
Lotus schreef:Van spinazie is het een fabeltje.
Echt? Nou ja, de pot is toch zo goed als leeg als wij spinazie eten.
Bimbam- Kletskop
Ik heb even gekeken en er staat wel op de pot spinazie dat je het niet opnieuw mag opwarmen. Bij de andere potten groente staat dat er niet op.
Bimbam- Kletskop
Er stond een tijd geleden iets over spinazie in de Allerhande en daar zei (ik weet even niet precies hoe en wat) en deskundige dat het een fabeltje is dat je spinazie maar één keer mag opwarmen.
Lotus- Ratel
hmm apart, want ik denk ook dat ze hier niet voor niks op de verpakking zetten dat het maar eenmalig opgewarmd mag worden
Gast- Gast
Storm schreef:Vandaag gaat het beter dan gisteren. lief dat je het vraagt. Ben net bij mijn schoonmoeder geweest en heb wat eten en drinken mee gekregen, aangezien ik nog maar 1 euro heb ik heb echt een schat van een schoonmoeder!Lotus schreef:Heej, Storm! Hoe gaat het vandaag?
Dat is zeker lief!
Gast- Gast
Je hebt gelijk Lotus, ik heb dit gevonden:
Opnieuw opwarmen spinazie niet langer taboe
31 januari 2005
Nitraatrijke groenten kunnen een tweede keer worden opgewarmd als ze na de eerste keer binnen enkele uren zijn gekoeld en koud genoeg zijn bewaard. Dit in tegenstelling tot de lang geldende opvatting dat opwarmen altijd te veel nitriet zou opleveren, wat een gevaar voor de gezondheid kan zijn. Voor volwassenen kan het twee keer per week eten van nitraatrijke groenten geen kwaad. Alleen voor zuigelingen geldt dat zij beter geen nitraatrijke groenten kunnen eten.
Lang werd aangenomen dat het opwarmen van nitraatrijke groenten een aanzienlijke stijging van nitriet zou opleveren. Uit diverse onderzoeken blijkt dit niet zo te zijn als de groente snel wordt afgekoeld en bewaard in de koelkast (4-7 ºC). Het eerdere advies stamt nog uit de tijd dat de kwaliteit van de koelkasten niet zo goed was. Uit voorzorg was het advies om nitraatrijke groenten niet op te warmen toen valide. Een herbeoordeling van de al bestaande gegevens en de beschikbaarheid van goede koelkasten zijn reden het oude advies te wijzigen.
Dus het kan dus wel, maar waarom dan nog op het potje staat dat het niet kan? Misschien om zichzelf in te dekken ofzo?
Opnieuw opwarmen spinazie niet langer taboe
31 januari 2005
Nitraatrijke groenten kunnen een tweede keer worden opgewarmd als ze na de eerste keer binnen enkele uren zijn gekoeld en koud genoeg zijn bewaard. Dit in tegenstelling tot de lang geldende opvatting dat opwarmen altijd te veel nitriet zou opleveren, wat een gevaar voor de gezondheid kan zijn. Voor volwassenen kan het twee keer per week eten van nitraatrijke groenten geen kwaad. Alleen voor zuigelingen geldt dat zij beter geen nitraatrijke groenten kunnen eten.
Lang werd aangenomen dat het opwarmen van nitraatrijke groenten een aanzienlijke stijging van nitriet zou opleveren. Uit diverse onderzoeken blijkt dit niet zo te zijn als de groente snel wordt afgekoeld en bewaard in de koelkast (4-7 ºC). Het eerdere advies stamt nog uit de tijd dat de kwaliteit van de koelkasten niet zo goed was. Uit voorzorg was het advies om nitraatrijke groenten niet op te warmen toen valide. Een herbeoordeling van de al bestaande gegevens en de beschikbaarheid van goede koelkasten zijn reden het oude advies te wijzigen.
Dus het kan dus wel, maar waarom dan nog op het potje staat dat het niet kan? Misschien om zichzelf in te dekken ofzo?
Bimbam- Kletskop
Pagina 26 van 40 • 1 ... 14 ... 25, 26, 27 ... 33 ... 40
Pagina 26 van 40
Permissies van dit forum: