Rijst en Pasta slecht?
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Rijst en Pasta slecht?
Is het eigenlijk slecht om 'altijd' rijst en pasta te eten? M'n vriend is sowieso niet opgegroeid met aardappels eten en ik hou er ook absoluut niet van, maar is dat niet slecht?
Ik snap dat ze in sommige andere landen nooit aardappels eten, maar ik vraag me af of wij er wel voor gemaakt zijn, zeg maar. Ja, dit klinkt dom haha.
En heeft iemand nog lekkere recepten met rijst? Ik moet wel wennen namelijk, zoveel rijst
Ik snap dat ze in sommige andere landen nooit aardappels eten, maar ik vraag me af of wij er wel voor gemaakt zijn, zeg maar. Ja, dit klinkt dom haha.
En heeft iemand nog lekkere recepten met rijst? Ik moet wel wennen namelijk, zoveel rijst
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Re: Rijst en Pasta slecht?
Ik geloof dat je lichaam wel gebaat is bij variatie (dus ook aardappels), maar als je zilvervliesrijst en volkoren pasta kiest valt het best mee. Je kunt ook een keertje couscous proberen. Lusten jullie ook geen puree of gebakken aardappeltjes uit de oven bv.?
Gast- Gast
Ik hoef inderdaad geen aardappelpuree. Gebakken aardappeltjes of schijfjes lusten we beide wel, maar rijst en pasta heeft de voorkeur, dus dan kies je dat ook sneller.
Rush- Lady Post-a-lot
Ik heb dit toendertijd aan de diëtiste gevraagd omdat ik absoluut niet van gekookte aardappels hou.
Zij gaf aan dat het niet uitmaakt of je aardappels, zilvervliesrijst of volkorenpasta eet. Het schijnt wel zo te zijn dat je van aardappels meer verzadigd raakt?!
Maar goed pas las ik van iemand anders dat de diëtiste had gezegd dat zij maar 2x (dacht ik?) zilvervliesrijst / volkoren pasta mocht
Wij eten 1 a 2x aardappeltjes uit de oven en/of 1x ovenschotel met aardappelpurree en in de winter 1x stampot... maar eigenlijk eet ik het liefste zilvervliesrijst of volkorenpasta
edit: verder eten we wel zilvervliesrijst met volkoren pasta met mager vlees, veel groente en geen roomsauzen erbij
Zij gaf aan dat het niet uitmaakt of je aardappels, zilvervliesrijst of volkorenpasta eet. Het schijnt wel zo te zijn dat je van aardappels meer verzadigd raakt?!
Maar goed pas las ik van iemand anders dat de diëtiste had gezegd dat zij maar 2x (dacht ik?) zilvervliesrijst / volkoren pasta mocht
Wij eten 1 a 2x aardappeltjes uit de oven en/of 1x ovenschotel met aardappelpurree en in de winter 1x stampot... maar eigenlijk eet ik het liefste zilvervliesrijst of volkorenpasta
edit: verder eten we wel zilvervliesrijst met volkoren pasta met mager vlees, veel groente en geen roomsauzen erbij
Laatst aangepast door Inge op ma 8 aug 2011 - 1:47; in totaal 2 keer bewerkt
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10
Volgens mij heb je daar ook een gezondere versie en een mindere gezonde versie van. Zo kan je beter volkoren pasta en zilvervlies rijst nemen, dan alleen maar " witte" producten.
Het ligt er denk ik ook een beetje aan wat je er bij eet, als je elke dag roomsauzen eet is het wel slecht, maar aardappels met elke dag roomboter jus is natuurlijk ook niet echt gezond!
Edit: werd even gestoord toen ik mijn reactie aan te typen was en inmiddels is het een beetje een spuit elf reactie haha.
Overigens wissel ik ook af met brood, soep met volkoren stokbrood, pizza van volkoren meel, volkoren pita broodjes, wraps, een keer gevulde chiabatta, maaltijd salade met volkoren stokbrood dat soort dingen. En dan heb je nog couscous inderdaad, mie, mihoen en eiernoedels bijvoorbeeld. En heb je nog dingen zoals hartige taart, of bladerdeegflapjes hartig gevuld, loempia uit de oven en zo is er nog wel meer te bedenken.
Wij eten meestal echt maar 1 keer in de week aardappels, dat is meestal uit de oven, maar soms ook gebakken of gefrituurd, maar in 1,5 jaar heb ik nog nooit een gekookte aardappel gemaakt!
Het ligt er denk ik ook een beetje aan wat je er bij eet, als je elke dag roomsauzen eet is het wel slecht, maar aardappels met elke dag roomboter jus is natuurlijk ook niet echt gezond!
Edit: werd even gestoord toen ik mijn reactie aan te typen was en inmiddels is het een beetje een spuit elf reactie haha.
Overigens wissel ik ook af met brood, soep met volkoren stokbrood, pizza van volkoren meel, volkoren pita broodjes, wraps, een keer gevulde chiabatta, maaltijd salade met volkoren stokbrood dat soort dingen. En dan heb je nog couscous inderdaad, mie, mihoen en eiernoedels bijvoorbeeld. En heb je nog dingen zoals hartige taart, of bladerdeegflapjes hartig gevuld, loempia uit de oven en zo is er nog wel meer te bedenken.
Wij eten meestal echt maar 1 keer in de week aardappels, dat is meestal uit de oven, maar soms ook gebakken of gefrituurd, maar in 1,5 jaar heb ik nog nooit een gekookte aardappel gemaakt!
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Hahaha geeft niks. We wisselen rijst af met gewone witte en van die super graan rijst van de Toko. En sowieso altijd volkorenpasta
Rush- Lady Post-a-lot
Ik eet ook liever geen gekookte aardappels, vind het echt niet lekker. Frietjes en gebakken aardappels eet ik wel.
Doe mij ook maar pasta en rijst! Ik heb niet het idee dat dat heel slecht is hoor, we eten het altijd met groenten en vlees of vleesvervangers.
Gekookte aardappels met jus ( vet! ) is volgens mij niks beter
Doe mij ook maar pasta en rijst! Ik heb niet het idee dat dat heel slecht is hoor, we eten het altijd met groenten en vlees of vleesvervangers.
Gekookte aardappels met jus ( vet! ) is volgens mij niks beter
Gast- Gast
Ohh het valt dus wel mee. Mager vlees ben ik sowieso fan van en groente m`n vriend niet echt, maar hij eet het wel, gelukkig.
Mie eten we ook regelmatig haha. Is hij ook gewend. Indo!
Mie eten we ook regelmatig haha. Is hij ook gewend. Indo!
Rush- Lady Post-a-lot
Ja, ik was al gestopt met gekookte aardappels, maar sinds ik ook (bijna) geen opgebakken aardappels of schijfjes meer eet, gaat het veel beter met m`n darmen.
Rush- Lady Post-a-lot
Wonen jullie al samen Rush?
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10
Uhm, nee want m`n kleding, schoenen en spullen zijn hier nog niet.
Rush- Lady Post-a-lot
Soortgelijke onderwerpen
» Rijst en pasta
» Gebakken rijst
» Rijst recepten
» Hoe maak je lekkere rijst?
» Rijst word niet gaar..
» Gebakken rijst
» Rijst recepten